Geld & Recht alle pijlers

Brief met antwoordnummer niet bezorgd?

22-10-2019 19:48 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Ik heb vorige week woensdag rond 17:00 een belangrijke brief op de post gedaan. Vandaag belt de instantie mij om te vragen waar mijn response blijft aangezien het belangrijk is.

Ik schrok hier wel van aangezien ik hem vorige week al op de post gedaan heb. En vandaag (dinsdag) hadden ze dus nog niets.. (was een brief met antwoordnummer dus geen postzegel)

Heeft iemand dit al eens eerder gehad met Post NL en zou mijn brief kwijt zijn of de bezorging traag zijn?
Geen idee. Heel cliché, maar belangrijke post voortaan aangetekend versturen.
Alle reacties Link kopieren
Aalbes schreef:
22-10-2019 19:51
Geen idee. Heel cliché, maar belangrijke post voortaan aangetekend versturen.
tja idd, Ik wilde er nog foto's van maken om hem eventueel via de mail te versturen als hij niet aan kwam helaas helemaal vergeten :"-(
Ik vertrouw niet meer op post nl.

Vrijdag ochtend een kaart gepost om binnen de gemeente bezorgd te krijgen, vandaag pas bezorgd .
Was vroeger toch echt de zaterdag al afgeleverd.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
22-10-2019 19:53
Ik vertrouw niet meer op post nl.

Vrijdag ochtend een kaart gepost om binnen de gemeente bezorgd te krijgen, vandaag pas bezorgd .
Was vroeger toch echt de zaterdag al afgeleverd.
Ja klopt idd ze nemen ook steeds meer jongere en vaak onbetrouwbare mensen in dienst. Vroeger was het personeel degelijker. :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Antwoordnummer duurt toch langer dan Postbusnummer?

Ik zou het nog even de kans geven.
Kan, maar er zijn ook instanties waar diverse afdelingen een eigen postadres hebben (en regelmatig sturen die intern geen post door maar gooien het gewoon weg - komen ze gewoon voor uit). E.g. CAK, UWV en nog een paar afkortingen waar ik even niet opkom.

Sommige incassobureau's hebben dat systeem overigens volgens mij wegens het overweldigende gebrek aan succes overgenomen.
Het probleem zou ook nog in het legen van de PostNL-brievenbussen kunnen zitten.
Hier in 't durp worden ze alleen nog geleegd als het een keer zo uit komt, zo lijkt het. Soms wil je op donderdag een brief posten en dan staat er dat de laatste lediging van maandag is. Dan zijn ze gewoon een paar dagen niet geweest om de post op te halen.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
22-10-2019 19:59
Antwoordnummer duurt toch langer dan Postbusnummer?

Ik zou het nog even de kans geven.
Dat zei ik ook toen ik met Post NL belde maar die mevrouw deed toch beetje zovan tja we gaan kijken wat er gebeurd is en het proberen boven water te halen. dus wellicht klonk het niet normaal.... vanaf woensdag tot nu nog niets..

Wel aan de andere kant van het land vanuit mij btw.
Alle reacties Link kopieren
jbo schreef:
22-10-2019 20:02
Kan, maar er zijn ook instanties waar diverse afdelingen een eigen postadres hebben (en regelmatig sturen die intern geen post door maar gooien het gewoon weg - komen ze gewoon voor uit). E.g. CAK, UWV en nog een paar afkortingen waar ik even niet opkom.

Sommige incassobureau's hebben dat systeem overigens volgens mij wegens het overweldigende gebrek aan succes overgenomen.
Gewoon weggooien dat is wel bizar zeg :o hoezo doen ze dat?
Alle reacties Link kopieren
wittegeit schreef:
22-10-2019 20:03
Het probleem zou ook nog in het legen van de PostNL-brievenbussen kunnen zitten.
Hier in 't durp worden ze alleen nog geleegd als het een keer zo uit komt, zo lijkt het. Soms wil je op donderdag een brief posten en dan staat er dat de laatste lediging van maandag is. Dan zijn ze gewoon een paar dagen niet geweest om de post op te halen.
Toen wij woensdag gingen toen stond de ophaal auto er volgensmij al dus wellicht waren we nét te laat voor die dag toen. Dus dan zou het donderdag moeten zijn gebeurd het versturen.

Heb trouwens met iemand anders de brief verstuurd tegelijkertijd en die van haar is ook niet aangekomen. Dus kwijt worden dan zou het een lading moeten zijn.. hoop dat iig niet.
Alle reacties Link kopieren
Desperatewomen schreef:
22-10-2019 19:57
Ja klopt idd ze nemen ook steeds meer jongere en vaak onbetrouwbare mensen in dienst. Vroeger was het personeel degelijker. :frusty:
En bedankt.

Grote kans dat het door de machines verkeerd gelezen en gesorteerd is. Dan kan het even duren voordat het aankomt, ja. Het hoeft niet per se aan de mensen te liggen.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
22-10-2019 20:16
En bedankt.

Grote kans dat het door de machines verkeerd gelezen en gesorteerd is. Dan kan het even duren voordat het aankomt, ja. Het hoeft niet per se aan de mensen te liggen.
Natuurlijk niet allemaal. Maar heb ook wel eens post gekregen aangetekend waar uit gestolen was etc.

Wat is even duren in jouw ogen?
Alle reacties Link kopieren
Desperatewomen schreef:
22-10-2019 20:26
Natuurlijk niet allemaal. Maar heb ook wel eens post gekregen aangetekend waar uit gestolen was etc.

Wat is even duren in jouw ogen?
Ik ga even terugrekenen ;-D

Woensdag op de bus gedaan, maar misschien net te laat? Dan uiterlijk donderdag opgehaald. Vrijdag zou ie dan bezorgd moeten worden.
Stel dat ie bij het verkeerde depot terecht is gekomen, dan moet ie terug naar het goede depot. Kan dus dat dit meerdere keren is gebeurd.

Ik heb dit een keertje met een pakje gehad. Is echt 8 keer teruggekomen, ondanks dat we het pakje steeds aan m’n leidinggevende gaven. Bleek uiteindelijk een verkeerde barcode op te staan.

Heb je het in een nieuwe envelop verstuurd, of moest je hem terugsturen in de envelop waarin ie kwam?
¡Apagando las luces!
Desperatewomen schreef:
22-10-2019 19:57
Ja klopt idd ze nemen ook steeds meer jongere en vaak onbetrouwbare mensen in dienst.
Vroeger was het personeel degelijker. :frusty:

Er zijn hier in de buurt brievenbussen weggehaald ("omdat mensen minder papieren post versturen")
en de overbleven brievenbussen zitten soms op zondag al vol, terwijl ze pas op maandag geleegd worden.
Pas kon ik zo de post van anderen uit de brievenbus halen. Zo vol zat de brievenbus.
Niet gedaan uiteraard.
Er wordt wel eens post uit de rode brievenbussen gestolen.
Dus a.j.b. niet overal onze PostNL-vriendjes van beschuldigen.

On-topic: wat rot dat je post niet is aangekomen. Mailen heeft toch meer garantie van aankomen.
Bij heel belangrijke stukken breng ik het liever langs dan dat ik het op stuur tenzij langs brengen geen optie is. Maar zelfs dat is geen garantie.

Een vriendin van me heeft een keer een boete van een instantie gekregen omdat ze stukken niet had opgestuurd. Dat had ze echter wel gedaan en PostNL gaf aan dat ze het bezorgd hadden maar instantie gaf aan dat ze het nooit hadden ontvangen. Wie er nu gelijk had geen idee. Maar die instantie was een puinhoop want toen ze iets langs kwam brengen zodat het zeker niet kwijt zou raken, raakte men het nog kwijt.

Na veel gezeik kreeg ze het geld van de boete toch terug.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
22-10-2019 19:53
Ik vertrouw niet meer op post nl.

Vrijdag ochtend een kaart gepost om binnen de gemeente bezorgd te krijgen, vandaag pas bezorgd .
Was vroeger toch echt de zaterdag al afgeleverd.
Als je vrijdag voor 17:00 je brief op de post doet, wordt hij dinsdag bezorg. Dat is altijd al zo omdat er in het weekend en maandag geen post komt. Dus waarom zou je er niet op kunnen vertrouwen dan?
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
22-10-2019 20:54
Ik ga even terugrekenen ;-D

Woensdag op de bus gedaan, maar misschien net te laat? Dan uiterlijk donderdag opgehaald. Vrijdag zou ie dan bezorgd moeten worden.
Stel dat ie bij het verkeerde depot terecht is gekomen, dan moet ie terug naar het goede depot. Kan dus dat dit meerdere keren is gebeurd.

Ik heb dit een keertje met een pakje gehad. Is echt 8 keer teruggekomen, ondanks dat we het pakje steeds aan m’n leidinggevende gaven. Bleek uiteindelijk een verkeerde barcode op te staan.

Heb je het in een nieuwe envelop verstuurd, of moest je hem terugsturen in de envelop waarin ie kwam?
Nou het was een envelop met een venster/raampje links in midden ongeveer uitgelijnd. ( die hadden we nog liggen want er zat geen envelop bij) Het adres heb ik rechts in midden van de envelop naast het raampje erop geschreven. Voor de zekerheid heb ik de brief ook zo gevouwen dat je het adres op de brief ook nog in het raampje links zag..

is dit too much? Dus eigenlijk 2 keer een adres vermelding links in midden door het raampje/venster, en rechts geschreven voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
zoiets volgensmij

https://www.vikingdirect.nl/nl/Office-D ... lsrc=aw.ds
Alle reacties Link kopieren
Hm, dat zou in principe geen probleem moeten zijn. Het was een hele nieuwe envelop? Zo ja, dan denk ik dat er toch iets mis is gegaan in de machine :(
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
22-10-2019 21:54
Hm, dat zou in principe geen probleem moeten zijn. Het was een hele nieuwe envelop? Zo ja, dan denk ik dat er toch iets mis is gegaan in de machine :(
wat bedoel je met hele nieuwe? # durft te vragen

ja was wel een nieuwe geen gebruikte of zo. Maar wel raar dat dat dan ook gebeurd is met die andere brief? wel de zelfde envelop trouwens.


2 enveloppen/brieven.

mocht dat zijn gebeurd zouden ze überhaupt nog op de bestemming komen dan deze week of in de toekomst? :P
Nogmaals aangetekend versturen ?
Neem aan dat het geen officieel document is ?
Alle reacties Link kopieren
Geen gebruikte inderdaad ;-D

Ik durf het niet te zeggen. Ik hoop oprecht dat ie morgen wordt bezorgd, maar ik durf het echt niet te zeggen.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Desperatewomen schreef:
22-10-2019 19:57
Ja klopt idd ze nemen ook steeds meer jongere en vaak onbetrouwbare mensen in dienst. Vroeger was het personeel degelijker. :frusty:
Ja vroeger. Toen postbode een vak was met een salaris waar je een gezin mee kon onderhouden. Niet zoals nu, waar je ZZPer bent voor €9,- per uur... :lightbulb:
Sandd is niet veel beter dan PostNL. Toen die nog niet waren gefuseerd ging ik eens op bezoek bij een kennis die daarvoor werkt. 2 grote stapels post met o.a. de blauwe envelop stonden in de gang. Ze zou het later die dag rond brengen en had de ronde van een collega erbij die een paar dagen weg was. Week later kwam ik er weer en nog steeds diezelfde post in de gang. Ze had een week ziek op bed gelegen. Was blij dat ik niet in haar bezorg gebied woon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven