Geld & Recht alle pijlers

Verkeerd overgemaakt

06-11-2019 19:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
:
meisjevandebuurt wijzigde dit bericht op 22-07-2020 07:49
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, je hebt het overgemaakt, dan kun je het niet meer terughalen. En de bank is blij dat de roodstand iets aangezuiverd wordt.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
06-11-2019 19:27
Nee, je hebt het overgemaakt, dan kun je het niet meer terughalen. En de bank is blij dat de roodstand iets aangezuiverd wordt.

Zo dat is klote dan 😅
Blijkbaar heeft ze ook een nieuwe rekening? Laat haar daar van dan het geld terugstorten.
De rekening is niet 'oud', hij is nog werkend. Helaas kan je hier niks meer mee.
Kan ze het geld niet pinnen en dan terugbetalen?
Maar heb je het wel verkeerd overgemaakt dan eigenlijk, het is toch alsnog bij de goede persoon terecht gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Desalniette_ schreef:
06-11-2019 19:29
Blijkbaar heeft ze ook een nieuwe rekening? Laat haar daar van dan het geld terugstorten.
Ja ik weet niet had per ongeluk dus haar oude rekening gebruikt en overgemaakt terwijl ze die al maanden niet gebruikt vanwege dus die roodstand en financiële bijna niet uit komt. Heb ook geld overgemaakt om zodat ze er uit kan komen dus het helpt niet echt dat ze hierdoor mij geld overmaakt gezien ze t nodig heeft nu.
Alle reacties Link kopieren
Daar kan jij niks mee. Het zou je vriendin echter sieren als ze die roodstaande rekening eens zou oplossen in plaats van elders een nieuwe bankrekening te openen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Maar je was wel van plan om geld naar haar over te maken toch? Dan maakt het niet uit op welke van haar rekeningen je dit stort, jij hebt je 'taak volbracht'.
MeisjeVanDeBuurt schreef:
06-11-2019 19:31
Ja ik weet niet had per ongeluk dus haar oude rekening gebruikt en overgemaakt terwijl ze die al maanden niet gebruikt vanwege dus die roodstand en financiële bijna niet uit komt. Heb ook geld overgemaakt om zodat ze er uit kan komen dus het helpt niet echt dat ze hierdoor mij geld overmaakt gezien ze t nodig heeft nu.

Je hebt haar toch indirect geholpen, nu is er minder roodstand.

Maar je kan het daar niet meer weghalen. Als zij het niet kan overboeken naar andere rekening ivm te lange roodstand, blokkade ect dan blijft het daar dus staan.
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin beheert haar bankrekening slecht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
chocolol schreef:
06-11-2019 19:32
Maar je was wel van plan om geld naar haar over te maken toch? Dan maakt het niet uit op welke van haar rekeningen je dit stort, jij hebt je 'taak volbracht'.
Ze heeft geld nodig wat ze direct kan opnemen. En dat kan niet van de oude rekening. Die staat op de block waarschijnlijk. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
06-11-2019 19:33
Ze heeft geld nodig wat ze direct kan opnemen. En dat kan niet van de oude rekening. Die staat op de block waarschijnlijk. ;-)
Tja, de bank heeft ook nog geld van haar "nodig". Wanneer gaat ze dát dan betalen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Hou je er rekening mee dat je je geld waarschijnlijk niet gaat terugkrijgen, nooit niet?
Iemand die z'n financiën zo slecht op een rijtje heeft zal dat niet snel meer in orde krijgen.
pejeka schreef:
06-11-2019 19:37
Tja, de bank heeft ook nog geld van haar "nodig". Wanneer gaat ze dát dan betalen?
Waarom vraag je dat aan mij?
Ik legde alleen uit wat het 'probleem' is.
Je kunt het bedrag nog een keer overmaken maar dan naar de juiste rekening, als je je vriendin echt graag wilt helpen. Maar het geld wat je nu hebt overgemaakt is helaas in de welbekende put verdwenen.

Oh en doe me een lol: wat je ook doet maar verwacht het geld ook niet terug van je vriendin. Daar krijg je alleen maar gezeik mee.
Desalniette_ schreef:
06-11-2019 19:38
Hou je er rekening mee dat je je geld waarschijnlijk niet gaat terugkrijgen, nooit niet?
Iemand die z'n financiën zo slecht op een rijtje heeft zal dat niet snel meer in orde krijgen.

Waar maak je uit op dat dat de bedoeling was dan?
pejeka schreef:
06-11-2019 19:31
Daar kan jij niks mee. Het zou je vriendin echter sieren als ze die roodstaande rekening eens zou oplossen in plaats van elders een nieuwe bankrekening te openen.

Afbeelding
Star² schreef:
06-11-2019 19:44
Waar maak je uit op dat dat de bedoeling was dan?
Omdat in de OP het probleem draait rond het terugstorten van het geld.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-11-2019 19:33
Je vriendin beheert haar bankrekening slecht.
En het leek haar zo'n goed idee. een bank die alleen nog rode inkt heeft inwisselen voor een die met zwart schrijft
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Desalniette_ schreef:
06-11-2019 19:54
Omdat in de OP het probleem draait rond het terugstorten van het geld.

Omdat het op een verkeerde rekening staat, niet omdat TO het terug wil. Ik lees nergens dat het om een lening gaat.
Desalniette_ schreef:
06-11-2019 19:54
Omdat in de OP het probleem draait rond het terugstorten van het geld.
Ik denk dat TO haar vriendin graag wilde helpen, en het jammer vindt dat dat op deze manier niet gelukt is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de banken opgebeld en beiden stuurden ze me door naar elkaar dus ben verder niks opgeschoten.
Heb t nu naar haar juiste rekening gestuurd waardoor ze weer overweg kan en verder krijg ik t altijd netjes van haar terug daar niet van, maar weet niet of die 20 nu in die zin verloren is en niet meer terug krijgt. Want eenmaal een grote schuld, betaal je algauw al zeker paar tientjes aan rente per maand.
Alle reacties Link kopieren
MeisjeVanDeBuurt schreef:
06-11-2019 20:08
Ik heb de banken opgebeld en beiden stuurden ze me door naar elkaar dus ben verder niks opgeschoten.
Heb t nu naar haar juiste rekening gestuurd waardoor ze weer overweg kan en verder krijg ik t altijd netjes van haar terug daar niet van, maar weet niet of die 20 nu in die zin verloren is en niet meer terug krijgt. Want eenmaal een grote schuld, betaal je algauw al zeker paar tientjes aan rente per maand.
Heel simpel. Als jij 2 × 20 euro = 40 euro naar haar hebt overgemaakt, is zij jou 40 euro schuldig. En hoe zij dat dan regelt met haar banken, is niet jouw probleem.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
06-11-2019 20:37
Heel simpel. Als jij 2 × 20 euro = 40 euro naar haar hebt overgemaakt, is zij jou 40 euro schuldig. En hoe zij dat dan regelt met haar banken, is niet jouw probleem.
Nog maar een keer dan:

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven