Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
Huh die dame stond weer aan je deur? Heel bizar en absoluut een mooie binnenkomer in ons nieuwe topic!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
08-11-2019 14:59
Huh die dame stond weer aan je deur? Heel bizar en absoluut een mooie binnenkomer in ons nieuwe topic!
Ja, die stond weer aan de deur. Ik weet niet precies wat ze wilde, ik had een slapende peuter op bed liggen en had ook geen zin in gedoe. En mijn man had het chatgesprek al laten zien. Maar toen wisten we nog niet dat ze ook nog zou langskomen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, bizar! Jammer dat je niet je review kan wijzigen ;-D
¡Apagando las luces!
Haha wat een drama! En wat laat je jezelf dan kennen zeg! (de vrouw natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Ow my...heb je open gedaan? Zo ja, hoe heb je haar weer weggekregen?
Ik deed open omdat ik niet zag wie er aan de deur stond. Gezegd dat ik geen zin in gedonder heb en een slapend kind op bed heb liggen en dat graag zo wil houden. En toen de deur dicht gedaan. Ze droop af en scheurde plank gas weg.

Man had haar al geblokkeerd op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Wat een idioot mens. Gelukkig is ze wel gewoon weggegaan.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg wat een gek !!

Hier loopt het momenteel ook geen storm met MP.
Heb nog veel leuke kinderspullen maar ik raak ze aan de straatstenen niet kwijt !

Wel is het weer heel hip om vooral maar niet te reageren...
Zo, die is koekkoek. Hopelijk blijft ze ook weg.
Alle reacties Link kopieren
Als mensen aan de deur willen onderhandelen terwijl wij al een prijs afgesproken hadden, dan gooi ik gewoon €25,- bij de afgesproken prijs op! Tot nu toe werkt dat perfect!
Hier gaat het wel lekker met mijn MP-verkopen, krijg meestal ook goede beoordelingen. Gaat een koop met een bieder niet door (als ik niks meer hoor of aan iemand anders verkocht) dan geef ik de bieder geen beoordeling en zij mij meestal ook niet. Maar nu was er laatst dus iemand die er kennelijk gefrustreerd over was dat ik niet akkoord ging met zijn voorstel. Die had daarna álles aangevinkt wat je maar negatief kunt aanvinken, waaronder ook “product niet ontvangen” (ja logisch, hij had ze ook niet gekocht...) en “afspraken niet nagekomen” (die had ik verder ook helemaal niet)
Prima als je maar 1 ster wil geven vanwege “slechte service” maar beetje flauw om alles van “slechte foto’s” tot “product niet ontvangen” dan maar aan te gaan vinken.
Meer mensen die dit wel eens hebben meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Even speciaal dit topic weer opgezocht.

Salontafel te koop gezet met duidelijke foto's, afmetingen (lengte breedte en hoogte) netjes vermeld.

Krijg een mooi bod (75 euro) en we waren het dan ook snel eens over de prijs. Dezelfde avond nog ophalen was het bericht. Prima.

Komen man en vrouw aan de deur. Kijken er letterlijk 5 minuten na en vrouw zegt dan; "ohh hij is wel erg laag.. te laag hoor". Man, zichtbaar geïrriteerd, reageert er maar niet op en haalt een beetje zijn schouders op.

Na zeker nog eens 5 minuten 'discussiëren' of het wel of niet te klein of laag is voor bij hun in de woonkamer druipen ze zonder het te kopen weer af. Ze moesten zeker 50 minuten rijden (enkele reis) om hier te komen.

Voor mij niet zo erg natuurlijk want het kost mij niet zoveel tijd maar wat ontzettend sonde van hun eigen tijd :)
Net weer een berichtje “Is dit artikel nog te koop?”
Nou wat denk je zelf, anders staat het toch niet op MP?
Zóóó irritant!
Wat willen mensen toch met dIt soort domme berichtjes, doe gewoon een bod!!
Taralina schreef:
08-11-2019 23:15
Net weer een berichtje “Is dit artikel nog te koop?”
Nou wat denk je zelf, anders staat het toch niet op MP?
Zóóó irritant!
Wat willen mensen toch met dIt soort domme berichtjes, doe gewoon een bod!!
Dit vind ik op zich niet raar, soms lopen er namelijk nog biedingen en ben ik in onderhandeling. Ik vat zo'n vraag dan vooral op als "is deze al aan iemand toegezegd?"

Waar ik zelf altijd een beetje om moet lachen is als iemand niet meebiedt terwijl er wel al (flink) geboden is, over de vraagprijs heen zelfs. En dan iemand die in een persoonlijk berichtje ineens schrijft: ik wil het wel hebben voor (bedrag onder vraagprijs) inclusief verzenden...
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
08-11-2019 23:15
Net weer een berichtje “Is dit artikel nog te koop?”
Nou wat denk je zelf, anders staat het toch niet op MP?
Zóóó irritant!
Wat willen mensen toch met dIt soort domme berichtjes, doe gewoon een bod!!
Je wilt niet weten hoe vaak ik wel niet meemaak dat een artikel al gereserveerd of verkocht is :nooo:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ah ik was jullie al kwijt :)
Hier op t moment ook veel verkoop, gaat vrij goed.

Alleen van de week iemand die ophaalafspraak al paar keer had verzet, en uiteindelijk appte dat ze mn huis niet kon vinden. Terwijl ik in een markant huis in de Dorpsstraat/winkelstraat woon... had ik ook al vooraf uitgelegd. Echt, als je zo scheel bent dat je dat niet kunt vinden zou ik niet gaan autorijden 😉(Was natuurlijk gewoon een domme smoes)
Alle reacties Link kopieren
@nootboek, hier nou ook zon figuur. Telkens paar dagen opschuiven met afspraak maken, word er niet goed van :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
08-11-2019 21:04
Hier gaat het wel lekker met mijn MP-verkopen, krijg meestal ook goede beoordelingen. Gaat een koop met een bieder niet door (als ik niks meer hoor of aan iemand anders verkocht) dan geef ik de bieder geen beoordeling en zij mij meestal ook niet. Maar nu was er laatst dus iemand die er kennelijk gefrustreerd over was dat ik niet akkoord ging met zijn voorstel. Die had daarna álles aangevinkt wat je maar negatief kunt aanvinken, waaronder ook “product niet ontvangen” (ja logisch, hij had ze ook niet gekocht...) en “afspraken niet nagekomen” (die had ik verder ook helemaal niet)
Prima als je maar 1 ster wil geven vanwege “slechte service” maar beetje flauw om alles van “slechte foto’s” tot “product niet ontvangen” dan maar aan te gaan vinken.
Meer mensen die dit wel eens hebben meegemaakt?
Kan je hier geen melding van maken bij MP? Sowieso bizar dat je iemand een beoordeling kan geven zonder een (ver)koop te hebben gedaan...
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een keer gehad dat iemand zei dat ze was langsgeweest, maar dat ik, volgens haar, niet thuis was.
Ze zei dat mijn gordijnen dicht waren en dat ze op mijn raam had geklopt...
Ik heb geantwoord dat dat heel knap was dat ze op mijn raam heeft kunnen kloppen, aangezien ik in een bovenwoning woon....
Alle reacties Link kopieren
london_calling schreef:
09-11-2019 12:44
Hier ook een keer gehad dat iemand zei dat ze was langsgeweest, maar dat ik, volgens haar, niet thuis was.
Ze zei dat mijn gordijnen dicht waren en dat ze op mijn raam had geklopt...
Ik heb geantwoord dat dat heel knap was dat ze op mijn raam heeft kunnen kloppen, aangezien ik in een bovenwoning woon....
:rofl: die viel even flink door de mand.

Ik word echt helemaal niet goed van die vervelende koper hier. Reageert traag en duidelijk afspraak maken zit er ook niet in... helaas heb ik mijn adres al gegeven :-? .. maar ik ga niet zitten wachten hier of ie misschien nog langs komt.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Tijdje geleden even een trots-op-mijn-dochter- momentje.

Puberdochter wilde haar thermogevoerde paardrijlaarzen verkopen. Iemand bood €15,-, afspraak gemaakt etc. Komt die vrouw met haar dochter aan de deur (ik was er niet, maar vriend kon het gesprek mee volgen) en geeft haar een tientje.

Dochter zei dat dat niet de afspraak was. Vrouw vervolgens: ja, ik heb geen gepast geld en neem aan dat je niet terug hebt van €50,- Dochter gritst de laarzen terug die dat ander kind al had gepakt en zegt: daar en daar is een winkel, kunt u geld wisselen en deed vervolgens de deur weer dicht.
:bye:

Dat kind is later nog wel teruggekomen met de €15,-. Haar moeder bleef beneden wachten.
Alle reacties Link kopieren
Hulde voor jouw dochter london_calling
zij komt er wel !!
NYC schreef:
09-11-2019 08:18
Dit vind ik op zich niet raar, soms lopen er namelijk nog biedingen en ben ik in onderhandeling. Ik vat zo'n vraag dan vooral op als "is deze al aan iemand toegezegd?"

In mijn geval stonden er geen biedingen en al was dat wel het geval dan kun je toch gewoon ook een bod doen?
Is zelfs nog minder moeite dan speciaal een bericht sturen met ‘is dit artikel nog te koop?’
Sorry maar ik vind het echt een domme, irritante vraag.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die vraag van: 'is het nog te koop' niet zo erg, maar als je dan bevestigd dat het nog te koop is, ze vervolgens niks meer laten horen....
Dat vind ik pas irritant.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven