Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
diamantje123 schreef:
12-12-2019 06:44
Hoe kan het toch dat items 'kwijtraken' in de post. Vorige week wat gekocht bij iemand en het is nog steeds niet aangekomen. Gelukkig was het niet duur maar alsnog. De verkoper reageert wel maar op een hele agressieve manier en beschuldigt mij dat ik lieg dat ik het wel heb gehad maar geld terug wil. Zucht.. gaat om babykleding trouwens.
Ik verzend best veel en heb nu 2x gehad deze maand dat het bijna 2 weken duurde voordat het pakketje aan kwam.
Sint- en kerstdrukte was de verklaring.

Weet niet hoe lang je al wacht maar misschien komt het nog?
Alle reacties Link kopieren
Ik reageerde op MP op een reisgids die ik wilde hebben. Eerst onderhandeld over de prijs en dat ik het op wilde laten sturen ipv ophalen. Vraagt verkoper daarna voor wanneer ik het wil hebben. Ik antwoord: voor kerst. Krijg ik als reactie dat dat niet gaat lukken omdat hij momenteel in Indonesië zit. Dan haal je je producten toch een tijdje van MP of, als je dat bent vergeten, dan zeg je dat toch gelijk in het eerste contact?
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
10-12-2019 18:51
Vanmorgen ontving ik een bericht van een koper.
Ze had een paar enkellaarsjes bij mij gekocht van een peperduur merk voor een klein prijsje.
Nu beweerd ze dat het niet de juiste maat is en dat ze erg teleurgesteld is. Op de zool staat 38 maar volgens haar is het veel groter en zijn de zolen net zo groot als de schoenen van haar vriend die maat 44 heeft.

Nu heb ik ze zelf gedragen als maat 38 dus ik weet dat het lariekoek is. Dit was haar enige klacht overigens.

Ik heb geen zin in een 1 ster recensie maar vind de klacht absurd... En ik baal dat ik het voor een appel en ei aan uitgerekend deze koopster heb verkocht.
Gewoon aangeven dat dit wel degelijk maat 38 is, zoals ze ook op de zool kan zien en als ze vindt dat de schoenen groot vallen, dan mag ze klagen bij de fabrikant/het merk zelf.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
03-12-2019 18:57
@ Monkey.

Daar zou ik ook de kriebels van krijgen :| . Nooit zoiets meegemaakt met marktplaats, wel in mijn dating-periode van 11 jaar geleden @(
Vertel! :-)

En Monkeytown: zeker raar. Hij wilde dus bij een supermarkt afspreken? Waarom? Meestal is dat geen zuivere koffie, zeker niet als hij dat van te voren niet gewoon zegt. Hij kan immers ook zeggen ‘joh ik heb liever geen vreemden aan de deur, dus zullen we bij de AH afspreken?’.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
09-11-2019 19:03
In mijn geval stonden er geen biedingen en al was dat wel het geval dan kun je toch gewoon ook een bod doen?
Is zelfs nog minder moeite dan speciaal een bericht sturen met ‘is dit artikel nog te koop?’
Sorry maar ik vind het echt een domme, irritante vraag.
Het is een van de standaardberichten die MP aanbiedt als je klinkt op de knop “stuur bericht”.
minnimouse schreef:
12-12-2019 08:45
Gewoon aangeven dat dit wel degelijk maat 38 is, zoals ze ook op de zool kan zien en als ze vindt dat de schoenen groot vallen, dan mag ze klagen bij de fabrikant/het merk zelf.
Ja, dit heb ik gedaan. Netjes verwoord. Geen antwoord alleen een waardering. 2 sterren. Zucht.....
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
12-12-2019 07:28
Ik verzend best veel en heb nu 2x gehad deze maand dat het bijna 2 weken duurde voordat het pakketje aan kwam.
Sint- en kerstdrukte was de verklaring.

Weet niet hoe lang je al wacht maar misschien komt het nog?
Goh echt . Dat is wel heel lang. Maar heb iets wat gewoon in de brievenbus past. En ik wacht nu ruim een week.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
12-12-2019 08:49
Vertel! :-)

En Monkeytown: zeker raar. Hij wilde dus bij een supermarkt afspreken? Waarom? Meestal is dat geen zuivere koffie, zeker niet als hij dat van te voren niet gewoon zegt. Hij kan immers ook zeggen ‘joh ik heb liever geen vreemden aan de deur, dus zullen we bij de AH afspreken?’.
Omdat ik destijds helemaal naar die date was afgereisd, om vervolgens te concluderen dat er niemand was (of hij zat mij stiekem te beloeren op een bankje). Het was op een leeg donker treinstation. Op het eerste gezicht leek er niemand te zijn, maar achteraf heb ik het gevoel dat diegene zich had verschuilt. Er waren genoeg zuilen/ hokjes en huisjes op dat station om je achter te verschuilen. Ik kreeg namelijk tijdens de terugreis in de trein een beschrijving hoe ik eruit zag. Heel creepy @(. Ik was heel blij dat ik meteen de eerstvolgende trein terug heb genomen :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
12-12-2019 12:43
Omdat ik destijds helemaal naar die date was afgereisd, om vervolgens te concluderen dat er niemand was (of hij zat mij stiekem te beloeren op een bankje). Het was op een leeg donker treinstation. Op het eerste gezicht leek er niemand te zijn, maar achteraf heb ik het gevoel dat diegene zich had verschuilt. Er waren genoeg zuilen/ hokjes en huisjes op dat station om je achter te verschuilen. Ik kreeg namelijk tijdens de terugreis in de trein een beschrijving hoe ik eruit zag. Heel creepy @(. Ik was heel blij dat ik meteen de eerstvolgende trein terug heb genomen :biggrin:
Oh dat is idd creepy!!
Heb je daar toen nog op gereageerd?
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
12-12-2019 09:16
Ja, dit heb ik gedaan. Netjes verwoord. Geen antwoord alleen een waardering. 2 sterren. Zucht.....
Triest. Ze ziet de maat er toch op staan? Dan snapt dat mens toch ook wel dat het niet aan jou ligt?
Alle reacties Link kopieren
Monkeytown, het ging waarschijnlijk om iets meer geld dan een tientje? Het gebeurt weleens dat mensen dan worden beroofd... En dan wordt er inderdaad een adres van een winkel of een leegstaande woning of iets dergelijks opgegeven. Of het adres van een flatwoning, waarbij ze je opwachten voor de flat ofzo.
Kreeg ook eens een 1 ster waardering omdat ik aangaf het geboden bedrag te laag te vinden. En ik vind het jammer dat niet iedereen verzend.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
12-12-2019 12:57
Oh dat is idd creepy!!
Heb je daar toen nog op gereageerd?
Nee geloof het niet, wel geblokkeerd :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
@groentuintje.. eng zeg! Ik zelf had ook t idee te zijn bekeken want zodra ik weer in de auto stapte (stond vlakbij geparkeerd) kreeg ik een berichtje of ik in de buurt was...ben toen snel weggereden want het voelde niet goed.

@meisje85 ging inderdaad om meer dan een tientje. Had van te voren gevraagd of ik kon overschrijven, staat er tegenwoordig meteen op, maar.. ‘daar deed hij niet aan’. Dus moest eerst pinnen, kreeg nog wel het adres van de dichtstbijzijnde pinautomaat van de verkoper :lol: . Dus liep daar inderdaad met dat geld op zak rond. Maar toch, de verkoper is al jarenlang actief is en heeft goede recencies/5 sterren. Advertentie staat er nog op trouwens.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
MonkeyTown schreef:
12-12-2019 16:16
@groentuintje.. eng zeg! Ik zelf had ook t idee te zijn bekeken want zodra ik weer in de auto stapte (stond vlakbij geparkeerd) kreeg ik een berichtje of ik in de buurt was...ben toen snel weggereden want het voelde niet goed.

@meisje85 ging inderdaad om meer dan een tientje. Had van te voren gevraagd of ik kon overschrijven, staat er tegenwoordig meteen op, maar.. ‘daar deed hij niet aan’. Dus moest eerst pinnen, kreeg nog wel het adres van de dichtstbijzijnde pinautomaat van de verkoper :lol: . Dus liep daar inderdaad met dat geld op zak rond. Maar toch, de verkoper is al jarenlang actief is en heeft goede recencies/5 sterren. Advertentie staat er nog op trouwens.
Maar die accounts worden ook gewoon gehackt natuurlijk. Laatst probeerde iemand mij nog op te lichten met zo’n 1 cent tikkie. Toen ik zei dat ik daar niet in trapte werd ik compleet verrot gescholden. Die was al 12 jaar lid en had goede reviews, terwijl het dus gewoon een oplichter was.
Alle reacties Link kopieren
MonkeyTown schreef:
12-12-2019 16:16
@groentuintje.. eng zeg! Ik zelf had ook t idee te zijn bekeken want zodra ik weer in de auto stapte (stond vlakbij geparkeerd) kreeg ik een berichtje of ik in de buurt was...ben toen snel weggereden want het voelde niet goed
Ja heel griezelig @(
Voor iedereen een groene tuin
minnimouse schreef:
12-12-2019 12:59
Triest. Ze ziet de maat er toch op staan? Dan snapt dat mens toch ook wel dat het niet aan jou ligt?
Ja inderdaad nogal jammer. Ik denk dat ze de laarzen niet paste ( te wijd / te smal / net te groot ofzo ) en ervan baalde. Heb haar voor de aankoop ook de optie geboden het te komen passen maar ze wilde het toegezonden krijgen.
Dus gewoon frustratie kennelijk...

@Monkeytown: Ik denk dat je goed gehandeld hebt. Af gaan op je gevoel is de juiste keuze denk ik in zo'n geval.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
12-12-2019 12:43
Omdat ik destijds helemaal naar die date was afgereisd, om vervolgens te concluderen dat er niemand was (of hij zat mij stiekem te beloeren op een bankje). Het was op een leeg donker treinstation. Op het eerste gezicht leek er niemand te zijn, maar achteraf heb ik het gevoel dat diegene zich had verschuilt. Er waren genoeg zuilen/ hokjes en huisjes op dat station om je achter te verschuilen. Ik kreeg namelijk tijdens de terugreis in de trein een beschrijving hoe ik eruit zag. Heel creepy @(. Ik was heel blij dat ik meteen de eerstvolgende trein terug heb genomen :biggrin:
Dat is echt creepy!
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Krulliebollie73 schreef:
13-12-2019 09:33
Dat is echt creepy!
Ja het kon zo in een horrorfilm @( . Die akelige herinnering aan die ‘date’ is mij altijd bijgebleven. :|. Gelukkig was ik zo verstandig om meteen de eerstvolgende trein terug te pakken. Je zal maar achtervolgd worden (of nog erger) door zo’n engerd, omdat je toch de stad nog even in wilt.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Nou echt! Gelukkig kon je meteen weer weg want prettig zit je zeker niet op zo’n station. Maar je bent ook wel echt een debiel als je op deze manier met een date om gaat. Hij dan.. niet jij.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Krulliebollie73 schreef:
13-12-2019 10:03
Nou echt! Gelukkig kon je meteen weer weg want prettig zit je zeker niet op zo’n station. Maar je bent ook wel echt een debiel als je op deze manier met een date om gaat. Hij dan.. niet jij.
Ja, heb ook nooit begrepen wat nou zijn doel was hiermee. Echt een griezel @( .
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog steeds een buts op mp en de fb mp/ en overige groepen staan. Veel bekijks weinig reacties. En een enkele reactie is vaak een reactie welke bij die ene blijft of mensen die niet goed kijken.

Frustrerend.
Afdingers aan de deur ga ik sowieso niet voor...die krijgen meteen een nee.

Ik verzend veelal ook niet (enkele uitzonderingen daar toe gelaten) meer omdat het vaak of grote stukken zijn, maar meestal omdat het gewoon niet goed voelt.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het wel weer redelijk qua verkoop, wel helaas ook mensen die niks meer laten horen. Maar dat hoort geloof ik wel bij mp :P
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
13-12-2019 11:55
Hier gaat het wel weer redelijk qua verkoop, wel helaas ook mensen die niks meer laten horen. Maar dat hoort geloof ik wel bij mp :P
Super.
Helemaal ruk gaat het hier dan ook weer niet.
Vorige week de cosleeper verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Hier weer een bekende ergernis. Een koper die maar 1x per dag zijn mail checkt :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven