Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
Zo irritant is dat groentuintje
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
07-01-2020 13:51
Zo irritant is dat groentuintje
Heel ergerlijk :-[ . Als ik iets wil kopen hou ik ten eerste mijn mails in de gaten en ten tweede maak ik vrijwel direct het geld over na ontvangst betalingsgegevens van koper. Ik snap niet, waarom niet iedereen dat doet. Scheelt zoveel ergernissen. @(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij vooral op dat mensen bij akkoord gaan bod uiteindelijk niet betalen of niet verschijnen.
Ze maken de meest dramatische dingen mee tussen mijn akkoord en het daadwerkelijke overgaan tot koop waardoor de koop dus ook niet kan doorgaan. Ik wens ze dan altijd heel veel sterkte 🤭
Wat is er gebeurd met eerlijke en duidelijke communicatie en gewoon aangeven dat je je bedacht hebt????
Alle reacties Link kopieren
Ja helaas herkenbaar Oranjetulp :roll: .
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Mee eens GroenTuintje.

Oranjetulpen, communiceren kunnen de meesten niet. Vreselijk irritant.
Het afdingen of eigenlijk gewoon het zeggen van : ik wil het voor zo en zoveel hebben stoort me . In sommige gevallen gaat het om bijna gratis terwijl het product 70 euro kost.
Nooit eerder heb ik een storm aan zoveel armoedige berichten gehad. Meerdere hier die er last van hebben?
Ik zit al heel wat jaartjes op mp en tuurlijk heb ik weleens zulke berichten gekregen maar het wordt wel steeds erger.
Raresnijboon schreef:
23-12-2019 22:07
Flinke ergernis: Oplichters gemeld bij Marktplaats waarna er niet gereageerd wordt door Marktplaats. Ja, een automatisch antwoord op de mail.

Ondertussen gaan de oplichters lachend door en maken in hun berichtje duidelijk dat hun methoden bij anderen heel goed werken.
Het account blijft tot nog toe actief.

Als er op deze vorm van oplichting niet adequaat gereageerd wordt dan kan Marktplaats wel eens aan populariteit verliezen.

Ze hacken ook accounts die niet meer gebruikt worden en al oud zijn.
Markplaats zegt het heel vervelend te vinden maar ze kunnen er niks aan doen. :roll:
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
25-12-2019 13:27
Ik vroeg iets zeldzaams te koop op MP. Kreeg na een paar weken een aanbod. De verkoper kon geen foto's maken, zei aan de andere kant van het land te wonen (waardoor ophalen niet loonde), wilde geen gebruik maken van gelijk oversteken van MP en of ik maar even geld wilde overmaken. Nee dus, dit is nep.
Heb ik ook gehad. "Het ligt bij mijn moeder op Terschelling." Uhuh :whip:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
De verkopen lopen niet echt best de laatste tijd en weer een paar vervelende dingen.
Ik had een kleding erop staan, iemand had geboden, ik ga accoord, het moest verzonden worden, ik stuur een betaalverzoek en vraag het adres waar het naar toe moet, geen reactie. Na een paar dagen betaalverzoek maar weer ingetrokken. Nu is de advertentie verlopen en krijg ik van marktplaats alsnog het verzoek diegene te beoordelen waarschijnlijk vanwege eerdere berichtjes of het betaalverzoek. Ik geef 1 ster want ik heb geen berichtje meer ontvangen dat ze van de koop af wil zien oid. Krijg ik een zeer boos bericht, dat ik een triest gefrustreerd wijf ben omdat ik haar 1 ster geef na zoveel tijd en dat ik geen ene fuck van haar weet en dat ze in het ziekenhuis heeft gelegen etc. Jeetje, ik ben geen helderziende. Ik kreeg uiteraard ook 1 ster van haar, niet dat ik er iets aan kon doen of had kunnen weten waarom waarom zij niet meer reageerde maar goed. Gezegd dat ik het vervelend vind wat haar is overkomen maar achteraf gezien begrijp ik niet waarom ze zo idioot tekeer gaat tegen me.

En een andere vrouw, zou iets op komen halen, na 18 uur, ze was er 19 uur nog niet, dus ik stuur bericht hoe laat ze dacht te komen, 19.30, dacht ze. Ok prima, ik denk nog, dat moet ik ook duidelijker afspreken voortaan want 22 uur is ook na 18 uur tenslotte. 19.30, niemand, uiteraard. Om 20.30 maar eens een berichtje gestuurd dat ik dacht dat we een afspraak hadden, en waarom ze zonder bericht niet op komt dagen. Ik moest werken, was het antwoord. Geen excuses verder of poging een nieuwe afspraak te maken. Wordt echt super irritant op die manier.
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 08-01-2020 07:22
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer een ergernis.. ik bied iets aan voor weinig. Krijg ik een bod van 70% vd vraagprijs. Ik akkoord. Verzendkosten komen er nog bij en zullen rond de 3 euro zijn. Vervolgens krijg ik terug als mail “ mag ik er nog over nadenken”?.
Huh? Waarom biedt je dan überhaupt?? :bonk: :wtf:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Citronella, mensen liggen op marktplaats echt bij bosjes in het ziekenhuis ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
08-01-2020 08:49
Citronella, mensen liggen op marktplaats echt bij bosjes in het ziekenhuis ;)
Inderdaad, dit zou ik nooit geloven joh, laat staan erop ingaan.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
08-01-2020 08:49
Citronella, mensen liggen op marktplaats echt bij bosjes in het ziekenhuis ;)
Nou dat, incl hun kroost. Allemaal opeens ernstig ziek... :wtf:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Laatst mijn principe van alleen verzenden laten varen en tóch overeengekomen dat iemand het kwam halen. Ik doe dat liever niet omdat ik a) niet voor niks wil wachten en b) om bepaalde redenen mijn adres niet aan vreemden wil geven. Maar goed, diegene kwam dus niet. Stuurt de volgende dag: “ik was het vergeten, vandaag heb ik tijd” nadat ik had gestuurd het vervelend te vinden voor niks te hebben gewacht. Daar reageer ik niet op. Volgende dag: “ik heb nix vernomen, maar rij zo naar de gamma om het te kopen. Ik wacht nog fftje tot ik wat van u hoor”. Tja, ik heb toen laten weten dat ik het niet nog een keer ga proberen. Ik kreeg vervolgens overigens wel 5 sterren, :-?
Taralina schreef:
08-01-2020 12:30
Inderdaad, dit zou ik nooit geloven joh, laat staan erop ingaan.
Te naïef dus weer
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
08-01-2020 12:30
Inderdaad, dit zou ik nooit geloven joh, laat staan erop ingaan.
Inderdaad. Lekker een zogenaamde reden om als een aso tekeer te gaan met scheldwoorden waar mijn oren van klapperen.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Momenteel veel 'last' van mensen die berichten sturen met een bod dat ver onder mijn 'bieden vanaf' prijs ligt (verschillende advertenties).

Meestal reageer ik niet, maar iemand bleef sturen, dus ik vroeg hem te bieden vanaf 40 euro, zoals vermeld in de advertentie. Artikel is nieuw en ongeopend.

Reactie geintresseerde: 40 euro is te duur want laatst was het in de sale voor 45 euro en dan had ik het beter nieuw kunnen kopen.

Eeeh ja. Dat had je dan moeten doen ja. Mijn prijs blijft staan. ;-)
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
08-01-2020 21:33
Momenteel veel 'last' van mensen die berichten sturen met een bod dat ver onder mijn 'bieden vanaf' prijs ligt (verschillende advertenties).

Meestal reageer ik niet, maar iemand bleef sturen, dus ik vroeg hem te bieden vanaf 40 euro, zoals vermeld in de advertentie. Artikel is nieuw en ongeopend.

Reactie geintresseerde: 40 euro is te duur want laatst was het in de sale voor 45 euro en dan had ik het beter nieuw kunnen kopen.

Eeeh ja. Dat had je dan moeten doen ja. Mijn prijs blijft staan. ;-)
Zo’n reactie kreeg ik vandaag ook, alleen ging het om 10 euro. Diegene bood 6 euro, vervolgens ik akkoord. Zegt diegene opeens maar 5 euro in de portemonnee te hebben. Ik zeg daarop, nee. Krijg ik als antwoord terug, dan koop ik hem wel lekker nieuw voor iets meer :facepalm: ( zijn overigens helemaal niet meer nieuw koop)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ohja die mensen die voor een duppie op de eerste rij willen zitten |-) ook zo vermoeiend inderdaad.

Ik heb inderdaad ook die mensen die niet kunnen lezen. Of gigantisch proberen af te dingen, op items die hun waarde niet of nauwelijks verliezen (gebruikt of ongebruikt) en dan nog een soort van boos worden als je aangeeft dat je echt niet lager gaat.

Of mensen die vragen of iets er nog is, waarna je aangeeft het nog te hebben...en vervolgens geen reactie meer.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, een van de grootste frustraties op mp :frusty:

Ik vind Nederlandse kopers ook heel anders dan Belgische bijv. De zuiderburen zijn wat beleefder heb ik het gevoel.
Voor iedereen een groene tuin
Dat zoveel mensen verzinnen dat ze opeens in het ziekenhuis liggen, maakt ook dat als het ooit wel echt waar is, diegene dus nooit wordt geloofd. Net als een nieuwe TO hier op het forum, die na de openingspost niet dezelfde dag nog komt reageren. Die wordt er meteen van beschuldigd dat het een neptopic is.
Oneerlijke mensen verpesten het voor oprechte mensen.
Alle reacties Link kopieren
Verkopers zijn ook niet al te handig de laatste tijd.

Ik zie iets leuks wat er al 2 maanden opstaat en doe een ok bod.
"Ja, ik weet nog niet of ik het toch niet zelf nodig heb."

Vriend wil iets hebben, dingt wat af en na 'mag ik je rekeningnummer' komt er terug;
"Mijn neefje vond het zo leuk, ik heb het aan hem gegeven"

Plaats dan geen advertentie :facepalm:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
ñuca schreef:
09-01-2020 08:03
Dat zoveel mensen verzinnen dat ze opeens in het ziekenhuis liggen, maakt ook dat als het ooit wel echt waar is, diegene dus nooit wordt geloofd. Net als een nieuwe TO hier op het forum, die na de openingspost niet dezelfde dag nog komt reageren. Die wordt er meteen van beschuldigd dat het een neptopic is.
Oneerlijke mensen verpesten het voor oprechte mensen.
Ik heb één keer gehad dat ik voor iets 85 euro had betaald, mijn adres had gegeven en vervolgens niks meer hoorde.
Dus ik alweer bang dat ik opgelicht was en verschillende berichten sturen.
Bleek dat de vrouw van de man in kwestie in coma lag in het zh. Omdat ik twijfelde of het wel of niet waar zou zijn gaf ik hem het voordeel vd twijfel. Hij zei ook dat hij het zsm zou opsturen en ging uiteraard niet schelden (dan klopt het dus echt niet). Is uiteindelijk helemaal goedgekomen (ook met zijn vrouw gelukkig!).
Heb een scooter te koop staan voor 1400 euro, krijg ik een bericht : voor 875 wil ik ‘m wel ophalen!

Had bijna terug gestuurd : snap ik.

Maar ik ga mijn energie er toch maar niet aan verspillen..
Een paar weken terug zocht ik een cadeau voor Kerst, wat in de winkel niet meer verkrijgbaar was. Op Marktplaats een advertentie gevonden en diegene een bericht gestuurd dat ik het graag wilde kopen, krijg ik terug: 'Het is helaas gereserveerd, tenzij je bereid bent meer te betalen, dan kunnen we verder praten.' Vond ik zo aso. :|
De advertentie staat er trouwens nog steeds op, geen idee of dat een smoesje was om te proberen mij meer te laten betalen, of dat degene voor wie het gereserveerd was hem heeft laten zitten, maar ik moest er wel om lachen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven