Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
fanatic schreef:
31-07-2020 20:21
wat voor console?
toch niet een switch he
In een keer goed geraden. Switch inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
31-07-2020 21:24
In een keer goed geraden. Switch inderdaad.
Ah... oplichting. Die dingen gaan tweedehands praktisch voor de nieuwprijs weg hoor!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
31-07-2020 21:26
Ah... oplichting. Die dingen gaan tweedehands praktisch voor de nieuwprijs weg hoor!
Jup. Scheelt echt bijna niets.


Ik zou ook eerder op tweakers dan op mp zo'n 2ehand switch gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg of een product nog beschikbaar is en dat ik het graag wilde overnemen. Krijg als reactie een tikkie link... Wel gegoogled of het een echte tikkie link is, maar toch ik vertrouw het niet 100%, vind het een vreemde manier van reageren, ligt het aan mij?
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
31-07-2020 21:24
In een keer goed geraden. Switch inderdaad.
Switches gaan nu zo goed als niet weg. Iedereen wil zo'n ding.
Als je er eentje zoekt, ga dan opzoek naar 1 in je woonplaats waar je hem op kan halen
niet laten versturen en al helemaal geen geld storten als "verzekering"

er wordt ontzettend opgelicht met switches
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
01-08-2020 20:18
Ik vroeg of een product nog beschikbaar is en dat ik het graag wilde overnemen. Krijg als reactie een tikkie link... Wel gegoogled of het een echte tikkie link is, maar toch ik vertrouw het niet 100%, vind het een vreemde manier van reageren, ligt het aan mij?
Nee hoor, dat zou ik ook raar vinden. Lijkt me niet gek om gewoon even een normaal berichtje te versturen als iemand je iets vraagt. Wie zegt dat jij de vraagprijs wil betalen? Je vraagt alleen of het ding nog beschikbaar is.
Ik zou sowieso niet op Tikkielinks van onbekenden gaan klikken.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
29-07-2020 23:01
Het enige wat ik zeg is dat ik je principieel vindt. Ik hou me (meestal) aan mijn afspraken, maar als een ander dat niet doet is dat niet mijn zaak. Alsof je daar iets aan kunt veranderen. Hij zegt het nu eerlijk tegen je, maar als hij niks had gezegd had je het ook niet geweten. Kun je heel principieel over gaan doen en dat is je goed recht, maar ik verkoop het gewoon als ik het kan verkopen.
Als jij zegt 'met zulke mensen geen zaken te willen doen' is dat helemaal goed, maar ze kunnen nog wel ergere dingen hebben gedaan dan dit, is dat dan ook tegen je principe?
Mijn punt is dus dat je iemand niet kent en als je het zo belangrijk vindt hoe iemand is omdat je er anders geen zaken mee wil doen, dan kun je beter stoppen met MP want je weet dus nooit of iemand wel oprecht is.

Dat is toch logisch dat als je iets niet weet niet ernaar kunt handelen? Is toch niet aan de orde. Pas zodra je het weet ga je op eem bepaalde.manier wel.of niet reageren..

Niet alleen op.marktplaats maar ook.j. get echte leven kies je eem bepaalde richting op basis van wat je weet en niet wat je niet weet. Echt hele aparte redernering.

Klopt ik ben in veel.dingen principieel, staat los van of ik daarme.die andere verkoper wel of niet help, gaat om.hoe ik er op.dat moment insta. Ook apart jouw redenering dat je je als verkoper je wel aan afspraken.houdt, maar als ik dat verwacht van een koper dat dat dan raar zou zijn?

Ik ben principieel en jij meet met 2 maten.

Next
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor het off topic gaan.

Vandaag een leuke ervaring op markrplaats.
Mooie en zgan cortina fiets gekocht voor een mooie prijs en snelle afhandeling van beide kanten.

Dochter is er blij mee en klaar voor het VO!
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
01-08-2020 20:18
Ik vroeg of een product nog beschikbaar is en dat ik het graag wilde overnemen. Krijg als reactie een tikkie link... Wel gegoogled of het een echte tikkie link is, maar toch ik vertrouw het niet 100%, vind het een vreemde manier van reageren, ligt het aan mij?
Never nooit niet op tikkielink klikken bij mensen die je niet kent. Gewoon niet doen
Alle reacties Link kopieren
SiMaNo schreef:
02-08-2020 01:19
Never nooit niet op tikkielink klikken bij mensen die je niet kent. Gewoon niet doen
En daarbij: meteen aangeven bij MP dat het een zwendelaar is.
Alle reacties Link kopieren
SiMaNo schreef:
02-08-2020 01:14
Dat is toch logisch dat als je iets niet weet niet ernaar kunt handelen? Is toch niet aan de orde. Pas zodra je het weet ga je op eem bepaalde.manier wel.of niet reageren..

Niet alleen op.marktplaats maar ook.j. get echte leven kies je eem bepaalde richting op basis van wat je weet en niet wat je niet weet. Echt hele aparte redernering.

Klopt ik ben in veel.dingen principieel, staat los van of ik daarme.die andere verkoper wel of niet help, gaat om.hoe ik er op.dat moment insta. Ook apart jouw redenering dat je je als verkoper je wel aan afspraken.houdt, maar als ik dat verwacht van een koper dat dat dan raar zou zijn?

Ik ben principieel en jij meet met 2 maten.

Next
Tuurlijk.
Wat jij wil.
Alle reacties Link kopieren
SiMaNo schreef:
02-08-2020 01:16
Sorry voor het off topic gaan.

Vandaag een leuke ervaring op markrplaats.
Mooie en zgan cortina fiets gekocht voor een mooie prijs en snelle afhandeling van beide kanten.

Dochter is er blij mee en klaar voor het VO!
Ben je bij fietsen nooit bang dat je een gestolen fiets koopt? Ik wel. Maar hoe controleer je het?
Alle reacties Link kopieren
Na een paar hopeloze weken gaat het nu eindelijk weer goed met de verkoop.
Wel voornamelijk via FB en ook nette mensen die op tijd komen
(zelfs 1 vandaag die een afspraak had voor later deze week, maar die vanmorgen een bericht stuurde of het uitkwam voor mij over een uur, nou prima)
Ik werd uitgemaakt voor oplichter omdat ik niet wilde dat de koper nu de ene helft zou betalen en pas na ontvangst de andere helft...
Ik stelde gelijk oversteken nog voor, maar dat wilde hij niet. Uiteindelijk een ander (veel) beter bod gekregen, en een half uur later had ik het pakketje al weg gebracht. Ik :heart: snelle verkopen.
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
01-08-2020 20:18
Ik vroeg of een product nog beschikbaar is en dat ik het graag wilde overnemen. Krijg als reactie een tikkie link... Wel gegoogled of het een echte tikkie link is, maar toch ik vertrouw het niet 100%, vind het een vreemde manier van reageren, ligt het aan mij?
Vage reactie. Nee, groot gelijk dat je het niet vertrouwd. Ik zou het aangeven bij marktplaats en op zijn minst een berichtje terugsturen van: joh, ik wil alleen weten of het er is. (niet dat ik het daar uberhaupt nog zou willen kopen)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Nog geen ergernis maar wilde even advies vragen. Ik heb een kastje te koop staan. Met een mevrouw overeengekomen dat ze het kastje overneemt en dat zou ze zaterdag komen halen. Afgelopen Vrijdag laat ze weten dat ze niet kan ivm een sterfgeval in de familie. Dat begrijp ik natuurlijk. Ze geeft aan Of het volgende week kan. Ik geef opties door maar hoor niks meer. Gisteravond nog de vraag gesteld wanneer ze zou willen komen. Nog niks gehoord. Met een sterfgeval kan ik me voorstellen dat je hoofd nu niet naar berichtjes van marktplaats beantwoorden staat. Maar wat is fair? Hoelang wacht ik op antwoord? Het kastje hebben we naar beneden getilt dus staat nu in de weg. Naar boven en weer naar beneden tillen wil ik niet omdat de eerste ronde al wat schade aan de muur heeft gebracht. Daarnaast krijg ik biedingen van anderen binnen. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
@Druppel, gewoon aan iemand anders verkopen. Hier helaas ook mensen die niks meer laten weten.... ontzettend aso( en ook allerlei vage redenen zoals ziekte etc)
Voor iedereen een groene tuin
Mee eens hoor, de biedingen lekker door laten lopen en aan iemand anders verkopen.
Alle reacties Link kopieren
@druppel alleen voor haar vasthouden als ze een aanbetaling doet.
Wil ze dat niet dan is ze niet geïnteresseerd.
Alle reacties Link kopieren
Druppeltjeswater schreef:
03-08-2020 11:47
Nog geen ergernis maar wilde even advies vragen. Ik heb een kastje te koop staan. Met een mevrouw overeengekomen dat ze het kastje overneemt en dat zou ze zaterdag komen halen. Afgelopen Vrijdag laat ze weten dat ze niet kan ivm een sterfgeval in de familie. Dat begrijp ik natuurlijk. Ze geeft aan Of het volgende week kan. Ik geef opties door maar hoor niks meer. Gisteravond nog de vraag gesteld wanneer ze zou willen komen. Nog niks gehoord. Met een sterfgeval kan ik me voorstellen dat je hoofd nu niet naar berichtjes van marktplaats beantwoorden staat. Maar wat is fair? Hoelang wacht ik op antwoord? Het kastje hebben we naar beneden getilt dus staat nu in de weg. Naar boven en weer naar beneden tillen wil ik niet omdat de eerste ronde al wat schade aan de muur heeft gebracht. Daarnaast krijg ik biedingen van anderen binnen. Wat zouden jullie doen?
Gewoon aan een ander verkopen.
Ik zou aangeven dat ik begrijp dat ze nu iets anders aan haar hoofd heeft, maar dat jij de kast weer te koop zet omdat deze in de weg staat. Heel veel sterkte gewenst en de ballen.
Alle reacties Link kopieren
@Druppel, aan een ander verkopen. Je hebt genoeg berichtjes gestuurd toch?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Gewoon aan een ander verkopen. Mijn ervaring is dat ‘mijn kind is ziek’ en ‘mijn opa/oma/achterbuurvrouw/de cavia is overleden’ de meest gebruikte smoes is om er daarna nooit meer op terug te komen.
Alle reacties Link kopieren
tantetilly schreef:
03-08-2020 18:43
Gewoon aan een ander verkopen. Mijn ervaring is dat ‘mijn kind is ziek’ en ‘mijn opa/oma/achterbuurvrouw/de cavia is overleden’ de meest gebruikte smoes is om er daarna nooit meer op terug te komen.
Exact, ze zijn te miezerig om echt toe geven dat ze geen interesse meer hebben :nope:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Superuser2020 schreef:
02-08-2020 20:34
Ben je bij fietsen nooit bang dat je een gestolen fiets koopt? Ik wel. Maar hoe controleer je het?
Ja, dat schiet altijd even door mijn hoofd.
Wat ik heb gedaan is, de status van de verkoper bekijken op marktplaats . Al jaren lid van marktplaats en goede reviews. Verkoopt niet alleen die fiets maar ook kleine andere dingetjes waaruit blijkt dat hij een gezin heeft. Geen fietsenhandelaar zoals je die wel vaak op marktplaats ziet. Deze fiets was van zijn dochter. Daarnaast heb ik zijn adres en gesprekken allemaal bewaard voor het geval dat........
Alle reacties Link kopieren
Het is al weer even geleden dat ik iets op marktplaats heb verkocht maar ik heb er net wat advertenties op gezet (waar nog niemand op reageert 😕)

Is het nog steeds zo dat je servicekosten betaalt voor een betaalverzoek via marktplaats? Dus om de kosten te drukken geef ik m'n IBAN door? Of is dat niet handig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven