Geld & Recht alle pijlers

Boete niet op afspraak verschenen

09-11-2019 12:18 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug had ik met zoon een afspraak bij een GGZ centrum, het zou de 5e afspraak zijn. Gewoon helemaal vergeten om te gaan. Dus heel terecht krijg ik een boete.

Echter op de 3e afspraak had de secretaresse in de mail gemaild dat afspraak in plaats A is. Wij wonen in plaats B en normaliter is de afspraak in plaats B.
Ik ben met zoon naar plaats A gereden (25 km verderop) blijkt dat een fout te zijn en moest de afspraak toch in plaats A. De behandelaar had geen tijd om op ons te wachten en er is toen een nieuwe afspraak gemaakt. Ik heb toen hun excuses geaccepteerd en ben naar huis gegaan. Nu ik de boete krijg moet ik hier weer aan denken. Kan ik het maken om dit te melden. De boete naar mij toe is geheel terecht, maar toch voelt het krom dat ik hun geen boete kon geven op het moment dat ik voor niks met zoon naar plaats A ben gereden.
Wat vinden jullie?
Heb je hen van te voren verteld dat je boetes gaat heffen als ze slordig zijn met hun afspraken en zijn ze daarmee akkoord gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Je kan het melden en misschien willen ze uit coulance de boete kwijtschelden. Maar ben bang van niet. Bij mijn zoon staat ook héél duidelijk 24 uur van te voren afzeggen anders een boete van 75 of 50 eur. Weet niet meer hoeveel. Maar ja boete is terecht
Alle reacties Link kopieren
Nee heb ik niet. Ik voel hem al aankomen :-)
Ik heb iets soortgelijks wel eens gemeld bij de behandelaar, overlegd eigelijk.
En toen is de boete inderdaad ingetrokken.
Het hangt geheel van je behandelaar af en hij of zij is niet verplicht om aan zo'n deal mee te doen. Maar je kunt het zéker proberen...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit echt onzin. En als je dit gaat proberen, dan moet degene die jouw klacht in behandeling neemt, er ook nog iets mee, terwijl de uitkomst al bekend is. Tijdsverspilling in mijn ogen.

Edit; Ik lees net dat het gelukt is bij iemand
Maar dat is toch helemaal geen boete? Je betaald gewoon de door/voor jou gereserveerde tijd, de zorgverzekering vergoed het niet. Is net iets anders dan een boete.
Alle reacties Link kopieren
Je wil ruilen? Je had ook voor die afspraak in plaats A een reiskostenvergoeding kunnen eisen ipv e.a. nu als wisselgeld te gebruiken.

Ben je vaker manipulatief?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik noem het boete, maar het is een no show.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik snap je gevoel volkomen hoor!
Ik zou het gewoon aangeven en kijken wat ze zeggen. Niet iets eisen, maar gewoon aangeven hoe het is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt reiskostenvergoeding vragen voor die keer dat je voor niks bent gereden.
Heb ik ook eens gehad, ruim 2u (enkele reis) in de auto naar een diagnostisch centrum voor een afspraak in de ochtend. Bleek degene met wie ik de afspraak had ziek, maar dat hadden ze niet meer op tijd door kunnen geven. :frusty:
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het gewoon aangeven. Niet geschoten is altijd mis. Dank voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan je het vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Het is geen onwil, net zoals het geen onwil was van jou destijds toen je naar de verkeerde plek reed.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo boete? Die snap ik niet. Is het niet gewoon dat de behandeling in rekening wordt gebracht? Lijkt me vrij logisch omdat je die niet verzet hebt of tijdig afgemeld.
Wel zou je in gesprek kunnen om naar coulance te vragen, aangezien je vorige ervaring. Maar eigenlijk wil je dan je eigen fout rechttrekken met iets wat al afgehandeld was. Daarmee staan mensen blijkbaar bij jou in het krijt als er iets geweest is en sluit je dingen niet af. Lijkt me onrustig voor je.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vragen!
viva-amber schreef:
09-11-2019 12:35
Je wil ruilen? Je had ook voor die afspraak in plaats A een reiskostenvergoeding kunnen eisen ipv e.a. nu als wisselgeld te gebruiken.

Ben je vaker manipulatief?
:sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-11-2019 12:21
Heb je hen van te voren verteld dat je boetes gaat heffen als ze slordig zijn met hun afspraken en zijn ze daarmee akkoord gegaan?
Het is inderdaad appels met peren vergelijken. Als klanten met dit soort dingen bij mij kwamen zei ik altijd dat we hier niet op de markt stonden.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend voor beide partijen dat het mis is gegaan. Er zijn nou eenmaal regels en die zijn er niet voor niets. Als ze bij iedereen moeten kijken of de regel wel/niet toegepast moet worden, zijn ze nóg meer tijd kwijt.

Als het in het ziekenhuis, bij de tandarts of huisarts uitloopt, vraag je dan ook vergoeding?

Volgende keer goed kijken waar of hoe laatde afspraak is. En als je dan twijfelt neem vooraf contact op en vraag of het klopt.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
09-11-2019 13:05
Als ze bij iedereen moeten kijken of de regel wel/niet toegepast moet worden, zijn ze nóg meer tijd kwijt.
Of ze worden zelf ook wat zorgvuldiger...
Alle reacties Link kopieren
Je zou reiskostenvergoeding kunnen vragen inderdaad. Hetzelfde bedrag als jouw boete lijkt me niet terecht. Jij wordt echter uberhaupt niet betaald om daar te zijn.
Wanneer jij niet op komt dagen, gaat het wel om inkomsten.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-11-2019 12:35
Je wil ruilen? Je had ook voor die afspraak in plaats A een reiskostenvergoeding kunnen eisen ipv e.a. nu als wisselgeld te gebruiken.

Ben je vaker manipulatief?
:sarcastic:

Onzin, waarom zou je wel moeten betalen als je hun tijd verspilt maar andersom niet?


TO, gewoon proberen hoor.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
09-11-2019 13:12
Je zou reiskostenvergoeding kunnen vragen inderdaad. Hetzelfde bedrag als jouw boete lijkt me niet terecht. Jij wordt echter uberhaupt niet betaald om daar te zijn.
Wanneer jij niet op komt dagen, gaat het wel om inkomsten.
Tijd is geld dus. Tijd die TO nu 2 keer vrij moet maken vanwege hun fout.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Zij leveren een dienst aan TO en haar kind en niet andersom. Zij die reiskosten ook direct kunnen terug vragen. Het ene houdt geen verband met het andere. Sterker nog voor de algemene voorwaarden heeft zij waarschijnlijk getekend. Zij maakt gebruik van zorg waar een wachtlijst voor is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Arizona15 schreef:
09-11-2019 12:18
Ik ben met zoon naar plaats A gereden (25 km verderop) blijkt dat een fout te zijn en moest de afspraak toch in plaats A.

Ik denk dat je B bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
09-11-2019 14:50
:sarcastic:

Onzin, waarom zou je wel moeten betalen als je hun tijd verspilt maar andersom niet?


TO, gewoon proberen hoor.

Grapjas.

Vraag jij ook geld als de huisarts uitloopt en je een half uur extra zit te wachten?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven