Geld & Recht alle pijlers

Winkeldievegge gespot!

13-11-2019 10:17 157 berichten
Zojuist was ik in een supermarkt waar ik normaal nooit boodschappen doe. Dus ik liep een beetje te zoeken door de gangen.
Viel mijn oog op een jongedame die met een karretje ook de winkel doorkruiste. Even later zag ik haar weer, een beetje vreemd in een hoek van de winkel. Vervolgens liet ze haar karretje staan en liep met twee blikjes in haar hand een gang in. Daarna zag ik haar zonder blikjes met haar grote tas over de schouder langs de kassa de winkel uitgaan. Wie weet wat er nog meer in haar tas terecht is gekomen. :whistle:
Je bent dan echt even sprakeloos!

Ik meldde het aan de servicebalie en daar werd goed nota van genomen. "Wat deed ze, hoe zag ze er uit. Er is een heel goed camera systeem dus we zullen het even gaan bekijken. Een volgende keer hebben we haar in de gaten. Hartelijk dank voor de melding".

Ooit gezien hoe er flessen drank in een binnenzak verdwenen, maar toen kon ik daar even niets mee.
Het is een rare gewaarwording.
Hebben jullie ook wel een zoiets meegemaakt en daar toen iets mee gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zag laatst ook jonge luidruchtige knullen (12 jaar gok ik) van alles in hun tassen stoppen en heel hard de winkel uitrennen met veel kabaal. Wel gemeld maar geen idee of ze er iets mee gedaan hebben.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft zij de blikjes terug in de schap gezet, en is daarna weggegaan.

Je hebt niet met eigen ogen gezien dat zij die blikjes in haar tas deed maar beschuldigd haar wel van diefstal???

Hoe de waard is???

Wie steelt er nou 2 blikjes?
suicideblond schreef:
13-11-2019 10:21
Misschien heeft zij de blikjes terug in de schap gezet, en is daarna weggegaan.

Je hebt niet met eigen ogen gezien dat zij die blikjes in haar tas deed maar beschuldigd haar wel van diefstal???

Hoe de waard is???

Wie steelt er nou 2 blikjes?
Wat een idiote reactie.
Goed gedaan ts. Ik had hetzelfde gedaan. En nee, ik stel nooit iets. Kom op zeg.
Wel eens gezien maar niks van gezegd.
Nee, zij heeft de blikjes niet teruggezet, want ze liep richting kassa en weg van het schap met de blikjes hoor....

Wie er 2 blikjes steelt : ZIJ. En wie weet wat nog meer....

Ik zou dolgraag die mooie camerabeelden zien!
suicideblond schreef:
13-11-2019 10:21


Wie steelt er nou 2 blikjes?
Je moest ze de kost geven.
suicideblond schreef:
13-11-2019 10:21
Wie steelt er nou 2 blikjes?
Je moet eens weten hoeveel diefstallen er onder de 5 euro worden gepleegd. Erg veel dus.
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
13-11-2019 10:24
Wat een idiote reactie.
Goed gedaan ts. Ik had hetzelfde gedaan. En nee, ik stel nooit iets. Kom op zeg.
Weet je wat pas een idiote actie is?
Iemand valselijk beschuldigen van diefstal.
Ze heeft niets gezien he? Zelf ingevuld dat de blikjes in de tas zijn beland.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een vrouw erop aangesproken dat het niet de bedoeling was om na het afwegen en stickeren van het fruit terug te lopen naar het schap om er nog een flinke hand bij te doen en dan het zakje pas dicht te knopen.
Vervolgens kreeg ik een flinke lading verwensingen over me heen :O

Tegenwoordig gebeurt dat afwegen bij de kassa, dat is een stuk minder fraudegevoelig.
Maar ik zou het zo weer doen, iemand erop aanspreken als er geen winkelmedewerker in de buurt is.
Alle reacties Link kopieren
Laatst in de Etos, een man alleen drentelde heel vreemd tussen de schappen door. Pakte dingen op, legde het op een andere plek weer terug. Ik had er geen goed gevoel bij. Terwijl ik twijfelde wat ik zou doen liep de man de winkel uit en werd hij tegengehouden door personeel wat 112 al aan de lijn had. Hij had z'n tas vol 'duurdere segment' make-up en babyspullen.
Beter.Laat schreef:
13-11-2019 10:25
Nee, zij heeft de blikjes niet teruggezet, want ze liep richting kassa en weg van het schap met de blikjes hoor....

Wie er 2 blikjes steelt : ZIJ. En wie weet wat nog meer....

Ik zou dolgraag die mooie camerabeelden zien!
Niet iedereen zet de boodschappen die ze bij nader inzien toch niet hoeven op de goede plaats terug.
Alle reacties Link kopieren
suicideblond schreef:
13-11-2019 10:26
Weet je wat pas een idiote actie is?
Iemand valselijk beschuldigen van diefstal.
Ze heeft niets gezien he? Zelf ingevuld dat de blikjes in de tas zijn beland.
Sure.
Ik zag ooit iemand iets stelen. De cassiere zag het ook en rende er achter aan. Ze riep iets van:"Hou hem tegen" en twee mannen werkte de dief tegen de grond. Echt zo stoer van zowel de cassiere als van die mannen!
suicideblond schreef:
13-11-2019 10:21
Misschien heeft zij de blikjes terug in de schap gezet, en is daarna weggegaan.

Nou, dan bekijkt het personeel de beelden van de beveilingscamera, zien dat er niets is gebeurd en loopt het met een sisser af.
anoniem_199331 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 10:33
1.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
bij kledingwinkel gezien dat iemand die binnenliep een jas pakte en naar buiten rende en bij een bekende brillenwinkel deed een medewerker het slot af van een stelling draaide zich om naar de telefoon en ik zag dat iemand die een montuur pakte en weg rende beide gevallen gemeld en beide keren werd gezegd we rennen er niet achteraan bij de kledingwinkel zei het meisje dat ze bij een eerdere winkeldief die ze achterna ging een klap in haar gezicht had gekregen , de opticiën heeft de politie wel gebeld hij werd op burgernet gezet, ik voelde me daarna eigenlijk niet zo veilig die winkeldief heeft gezien dat ik hem aankeek maar ja de eerlijkheid en openheid van mij ..melde het gelijk ik was ook verblufd van het lef . ik heb zelf ook in een winkel gewerkt en regelmatig diefstallen zien gebeuren maar waarschijnlijk ook heel veel niet ,wij kregen ook het advies er niet achter aan te gaan voor je eigen veiligheid.
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
suicideblond schreef:
13-11-2019 10:26
Weet je wat pas een idiote actie is?
Iemand valselijk beschuldigen van diefstal.
Ze heeft niets gezien he? Zelf ingevuld dat de blikjes in de tas zijn beland.
Ze hebben het op beeld dus het kan nagekeken worden of ze daadwerkelijk gestolen heeft. En idd, er worden heel veel kleine en goedkope producten gestolen, een enorme kostenpost voor winkeliers. Dus goed dat het gemeld is, kunnen ze de beelden nakijken en zelf concluderen of de beschuldiging correct is. En zo niet dan is er niks aan de hand, die vrouw heeft daar geen schade aan ondervonden. Waarom reageer je zo gepikeerd hierop?

Ik heb weleens iemand discreet aangesproken voor stelen in de winkel en de mogelijkheid gegeven de producten terug te zetten. Daarna gemeld aan de manager (die ik ook nog eens goed ken) zodat er een oogje in het zeil gehouden kon worden bij de volgende keer "winkelen".
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer op een perron iemand aangesproken die bij de kiosk "onopvallend" twee gevulde koeken in zijn tas liet glijden.
Ik vroeg of hij van plan was om die te gaan betalen. Daarop legde hij ze snel weer terug in het schap en liep hij meteen weg.

Ik twijfelde hier eigenlijk geen moment over. Hondsbrutaal, zo'n figuur.

Toen ik thuis kwam werd mijn man echter een beetje boos op mij, ik was daar alleen en stel je voor dat hij gewelddadig zou zijn geworden. Tsja... :roll:
flipje2 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 10:37
0.62% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
13-11-2019 10:24
Wel eens gezien maar niks van gezegd.

Hier net zo. Ik voel me niet geroepen om daar iets mee te doen, is niet aan mij vind ik. Voor ‘t zelfde geld heeft ze de blikjes terug gezet. Dan moet je wel heel zeker van je zaak zijn.
Ik heb als vakkenvuller gewerkt: heel veel mensen stelen heel vaak kleine dingen. Vleeswaren, koffie, verzorgingsartikelen.
Alle reacties Link kopieren
Wel eens iets van gezegd, kreeg gelijk een grote bek dat ze het heus wel af ging rekenen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
13-11-2019 10:24
Wel eens gezien maar niks van gezegd.
+1
Idem.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mij er niet mee bemoeien. Gaat je niets aan.....
Alle reacties Link kopieren
Wat hier gezegd wordt....je hebt het niet eens gezien! Je beschuldigt iemand wel van diefstal. Vind ik nog al wat!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel mee eens, dat je het wel zeker gezien moet hebben voordat je iemand beschuldigd.
Ik ben zelf als kind een keer onterecht aangesproken door de winkelier ( hij vond mij wel heel erg lang bij het schap staan, ik was gewoon netjes aan het uitzoeken qua kralen en stempels :facepalm: ), dus ik afrekenen, moest ik ook mijn tas laten controleren. Was dus niks aan de hand maar ik stond wel voor schut ( hele rij achter mij stond te wachten). Ben jaren niet in die winkel geweest.
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven