Geld & Recht alle pijlers

Ervaring ali express. Doen of niet?

17-11-2019 08:39 439 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd laat met trends enzo. Ali express bestaat natuurlijk al een tijd. Ik dacht altijd nee daar begin ik niet aan. Ik zie nu steeds meer mensen die daar spullen halen. Het meeste vind ik niks maar ik kwam toevallig op die website en zag oorbellen die ik mooi vond. Hoe werkt dat daar nou precies? De levertijd is lang zag ik. Wordt het wel geleverd? Is het what u see is what you get? Zijn de reviews onder het product betrouwbaar?
Bestellen jullie er wel eens? Waar moet ik nog op letten?
Alle reacties Link kopieren
Ali is echt verschrikkelijk. Zal vast een zeur zijn maar in tijdens van duurzaamheid en allerlei bezuinigingsmaatregelen om onze wereld te redden wordt ik echt heel verdrietig van Ali.

Daarnaast vind ik het veel meuk, ja er komt ook goed spul vanaf vast wel maar denk eens na waarom het zo goedkoop is. Kinderarbeid, niet voldoen aan Europese wetgeving, gebruik van gevaarlijke stoffen, onveilige werkomgeving, dat soort zaken horen ook bij Ali. Wil je daarmee geconfronteerd worden.
Wij zijn heel tevreden. Als je geduld hebt, maakt het niet uit als de bezorging een dag of 10 duurt toch?
Alle reacties Link kopieren
Wel eens, maar eigenlijk is de kwaliteit zeer teleurstellend, zeker van sieraden. Ik heb ook wel usb-stick of een sticker besteld, dat was wel prima. Ik heb ook tot twee keer toe een product niet geleverd gekregen. Je schijnt dan het geld terug te kunnen krijgen, maar ik had geen zin om moeite te doen voor nog geen twee euro.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel er ook wel eens. Ook wel oorbellen besteld. 1x gehad dat de oorbel stuk was. Contact gehad met de verkoper, en kon kiezen voor een nieuwe oorbel of geld terug.
Keurig opgelost.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-11-2019 08:46
Wij zijn heel tevreden. Als je geduld hebt, maakt het niet uit als de bezorging een dag of 10 duurt toch?
Soms zelfs wel langer, maar ik ben 9 van de 10 keer tevreden met wat ik er voor terug krijg hoor. Vind het een toevoeging en bestel zeker met de decembermaand in aantocht heel wat spulletjes uit China. Wel een tip: kijk wel kritisch naar wat je koopt. Je moet wel een beetje oog ontwikkelen voor de koopjes en hetgene wat er te mooi uitziet om waar te zijn.
Ik bestel er regelmatig, net als bij wish. Heb nu weer kado-doosjes in de vorm van ijsjes besteld voor een traktatie van dochter. Super leuk! Ook telefoonhoesjes en oorbellen bestel ik regelmatig. Kwaliteit is wisselend. Soms prima, soms minder prima.
Alle reacties Link kopieren
gordijn87 schreef:
17-11-2019 08:45
Ali is echt verschrikkelijk. Zal vast een zeur zijn maar in tijdens van duurzaamheid en allerlei bezuinigingsmaatregelen om onze wereld te redden wordt ik echt heel verdrietig van Ali.

Daarnaast vind ik het veel meuk, ja er komt ook goed spul vanaf vast wel maar denk eens na waarom het zo goedkoop is. Kinderarbeid, niet voldoen aan Europese wetgeving, gebruik van gevaarlijke stoffen, onveilige werkomgeving, dat soort zaken horen ook bij Ali. Wil je daarmee geconfronteerd worden.
Helemaal mee eens.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds een geschil met een verkoper die de Lego voor mijn dochters verjaardag niet heeft geleverd in oktober.

Je kan altijd precies volgen hoe een pakketje verzonden wordt. In dit geval bleef het pakket heel lang in China, bijna 3 weken, vervolgens keek ik vrijdags aan het einde van de middag en toen stond het pakket nog in China. Volgende ochtend stond er ineens dat ie op mijn lokale postkantoor zou staan en dat ie daar al staat sinds vrijdagochtend. Nou, ook dat is gek want ze konden ook niet melden welk postkantoor.

Dit was overigens de eerste keer dat iets niet aan kwam.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hier ook wel tevreden eigenlijk.... soms lang onderweg, maar dat calculeren we in.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-11-2019 08:46
Wij zijn heel tevreden. Als je geduld hebt, maakt het niet uit als de bezorging een dag of 10 duurt toch?
Een dag of tien? Dat vind ik snel. Ik zag bij een product 30-50 dagen staan
Alle reacties Link kopieren
gordijn87 schreef:
17-11-2019 08:45
Ali is echt verschrikkelijk. Zal vast een zeur zijn maar in tijdens van duurzaamheid en allerlei bezuinigingsmaatregelen om onze wereld te redden wordt ik echt heel verdrietig van Ali.

Daarnaast vind ik het veel meuk, ja er komt ook goed spul vanaf vast wel maar denk eens na waarom het zo goedkoop is. Kinderarbeid, niet voldoen aan Europese wetgeving, gebruik van gevaarlijke stoffen, onveilige werkomgeving, dat soort zaken horen ook bij Ali. Wil je daarmee geconfronteerd worden.
Daar heb je zeker een punt. Daar heb ik ook eigenlijk niet zoveel tegen in te brengen. De koopjes daar hebben me ook heel lang niet kunnen boeien en nu ging ik een serie online kijken en bij het doorklikken krijg je allemaal reclamepaginas waaronder ali en toen werd ik nieuwsgierig. En ja... ik geef het eerlijk toe: hebberig.
Ik zie leuke dingen maar heb ik het echt nodig? Nee... je post zet me wel weer aan het denken.
gordijn87 schreef:
17-11-2019 08:45
Ali is echt verschrikkelijk. Zal vast een zeur zijn maar in tijdens van duurzaamheid en allerlei bezuinigingsmaatregelen om onze wereld te redden wordt ik echt heel verdrietig van Ali.

Daarnaast vind ik het veel meuk, ja er komt ook goed spul vanaf vast wel maar denk eens na waarom het zo goedkoop is. Kinderarbeid, niet voldoen aan Europese wetgeving, gebruik van gevaarlijke stoffen, onveilige werkomgeving, dat soort zaken horen ook bij Ali. Wil je daarmee geconfronteerd worden.
Dit. Ik heb er een keer besteld, omdat ik een telefoonmerk heb waarvoor in NL geen hoesjes verkrijgbaar zijn, maar zou er voor andere dingen nooit bestellen. Ik heb collega's die voor de gein dingen bestellen: hun sport is om zo goedkoop mogelijk iets met gratis verzending te laten binnenkomen. En dan maar lachen als ze hun 3-cent papieren figuurtje na binnenkomst direct weg kunnen gooien, want ze hadden 't niet nodig maar vonden het hilarisch dat iets van 3 cent gratis bezorgd werd. Ik zou 't niet doen voor dingen die je in NL kunt krijgen - en dat is bijna alles, alleen betaal je hier een eerlijke prijs.
Alle reacties Link kopieren
Bestel er af en toe, soms heb je het binnen een week, soms duurt het een maand.
Such a beautiful place to be with Friends.
Bloemetjefresia schreef:
17-11-2019 08:58
Een dag of tien? Dat vind ik snel. Ik zag bij een product 30-50 dagen staan
Bij ons gaat er gemiddeld 3-4 weken overheen eer wij de bestelling ontvangen. En soms is het op de site mooier of anders dan in werkelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
gordijn87 schreef:
17-11-2019 08:45
Ali is echt verschrikkelijk. Zal vast een zeur zijn maar in tijdens van duurzaamheid en allerlei bezuinigingsmaatregelen om onze wereld te redden wordt ik echt heel verdrietig van Ali.

Daarnaast vind ik het veel meuk, ja er komt ook goed spul vanaf vast wel maar denk eens na waarom het zo goedkoop is. Kinderarbeid, niet voldoen aan Europese wetgeving, gebruik van gevaarlijke stoffen, onveilige werkomgeving, dat soort zaken horen ook bij Ali. Wil je daarmee geconfronteerd worden.
Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
17-11-2019 09:02
Daar heb je zeker een punt. Daar heb ik ook eigenlijk niet zoveel tegen in te brengen. De koopjes daar hebben me ook heel lang niet kunnen boeien en nu ging ik een serie online kijken en bij het doorklikken krijg je allemaal reclamepaginas waaronder ali en toen werd ik nieuwsgierig. En ja... ik geef het eerlijk toe: hebberig.
Ik zie leuke dingen maar heb ik het echt nodig? Nee... je post zet me wel weer aan het denken.
Fijn om te horen, iedereen moet natuurlijk doen waar hij zin in heeft. Maar als ik zie, en lees, dat mensen er bijvoorbeeld sleutelhangers en andere zooi op kopen om vervolgens een leuke traktatie te maken gaan mn haren daar van overeind staan. Dat is toch gewoon een enkeltje prullenbak bij de meeste.... niet eens beseffende wat er allemaal aan slechte stoffen in zit.

Zelfde als lego, duplo, playmobil you name is. de echte fabrikant moet enorm en best doen zich te verantwoorden of de verf, het plastic etc allemaal veilig is voor kindermondjes en kinderhandjes. En alle ouders die online dit kopen kijken enkel naar de portomonnee. Er was laatst een artikel over producten die BPA vrij worden aangeprijsd op Ali. Bleek helemaal niet zo te zijn. Ligt je verse baby met zn leuk goedkope bijtring zichzelf te vergiftigen.

Geldt ook voor kledingverf en andere zaken.... nou ja dat dus.

Plus feit dat ik de arbeidsomstandigheden echr afkeur. En ja je kunt dan ook iets vinden van de grote der aarde die slechte omstandigheden hebben voor hun producten en die voor grof geld verkopen maar ben daar dan wel van bewust dat deze bedrijven steeds meer op hun vingers gekeken worden en de arbeidsomstandigheden zichtbaar zijn en aan verandering ondernemen zijn ten positieve van de werknemer. Ali daarentegen is een groot onduidelijk netwerk met weet ik veel wat voor arbeidsomstandigheden....

Nou ja.... ik zou zelf zoals al meer in dit topic willen pleiten voor meer bewustwording. Zowel voor jezelf, de gezondheid van mens en dier en de situatie daar. En niet meuk komen om te kopen of omdat het zo goedkoop is.
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel er soms knutselmaterialen en m'n telefoonhoesje komt er vandaan.

Oorbellen (of andere dingen die op of in een lichaam komen) zou ik er niet kopen.

De meeste zijn inderdaad een maand onderweg, maar veel van mijn pakketjes zijn al snel in NL, maar dan duurt 't langer voordat het binnen NL in m'n brievenbus ligt dan dat het internationaal onderweg is geweest :facepalm:

En die twee keer dat m'n pajketje niet was aangekomen had ik ook zo m'n geld terug, zonder issues.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop zo nu en dan wat bij Ali, nooit klachten. Duurt even, ongeveer weekje of 3 a 4. Soms heb je geluk heb je het binnen 2 weken.

Ik koop voornamelijk telefoonhoesjes, of dingetjes voor de keuken (koekvorm ofzo), vorig jaar kerstjurk gekocht, (wel goed meten, want de maten zijn anders), soms krijg je iets wat niet op het plaatje lijkt (Slechte stof ofzo) maar soms krijg je echt een pareltje.
Alle reacties Link kopieren
BO2punt0 schreef:
17-11-2019 09:04
Dit. Ik heb er een keer besteld, omdat ik een telefoonmerk heb waarvoor in NL geen hoesjes verkrijgbaar zijn, maar zou er voor andere dingen nooit bestellen. Ik heb collega's die voor de gein dingen bestellen: hun sport is om zo goedkoop mogelijk iets met gratis verzending te laten binnenkomen. En dan maar lachen als ze hun 3-cent papieren figuurtje na binnenkomst direct weg kunnen gooien, want ze hadden 't niet nodig maar vonden het hilarisch dat iets van 3 cent gratis bezorgd werd. Ik zou 't niet doen voor dingen die je in NL kunt krijgen - en dat is bijna alles, alleen betaal je hier een eerlijke prijs.
De prijzen van producten zijn hier wel enorm opgezweept hoor. Transportkosten, personeelskosten, pandkosten etc. De overheadkosten zijn hier gewoon vele malen hoger waardoor je ook meer betaalt. Daar krijgt de fabrikant en zijn medewerkers echt niet meer van betaald.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtlz.nl/business/artikel/47 ... -webwinkel

https://www.ed.nl/mening/tien-redenen-o ... oogle.com/
Alle reacties Link kopieren
gordijn87 schreef:
17-11-2019 09:12
Fijn om te horen, iedereen moet natuurlijk doen waar hij zin in heeft. Maar als ik zie, en lees, dat mensen er bijvoorbeeld sleutelhangers en andere zooi op kopen om vervolgens een leuke traktatie te maken gaan mn haren daar van overeind staan. Dat is toch gewoon een enkeltje prullenbak bij de meeste.... niet eens beseffende wat er allemaal aan slechte stoffen in zit.

Zelfde als lego, duplo, playmobil you name is. de echte fabrikant moet enorm en best doen zich te verantwoorden of de verf, het plastic etc allemaal veilig is voor kindermondjes en kinderhandjes. En alle ouders die online dit kopen kijken enkel naar de portomonnee. Er was laatst een artikel over producten die BPA vrij worden aangeprijsd op Ali. Bleek helemaal niet zo te zijn. Ligt je verse baby met zn leuk goedkope bijtring zichzelf te vergiftigen.

Geldt ook voor kledingverf en andere zaken.... nou ja dat dus.

Plus feit dat ik de arbeidsomstandigheden echr afkeur. En ja je kunt dan ook iets vinden van de grote der aarde die slechte omstandigheden hebben voor hun producten en die voor grof geld verkopen maar ben daar dan wel van bewust dat deze bedrijven steeds meer op hun vingers gekeken worden en de arbeidsomstandigheden zichtbaar zijn en aan verandering ondernemen zijn ten positieve van de werknemer. Ali daarentegen is een groot onduidelijk netwerk met weet ik veel wat voor arbeidsomstandigheden....

Nou ja.... ik zou zelf zoals al meer in dit topic willen pleiten voor meer bewustwording. Zowel voor jezelf, de gezondheid van mens en dier en de situatie daar. En niet meuk komen om te kopen of omdat het zo goedkoop is.
Ik had dus via Ali Lego besteld. Het was wel de originele maar er zat geen doos meer bij, alle zakjes waren nog wel dicht. Bij de nepvarianten betaalde je voor diezelfde set 18,- Ik moest er 35,- voor betalen (normaal is ie 60,-). Dat zijn dozen geweest die nat zijn geweest bijvoorbeeld en dus niet meer verkoopbaar. Maar helaas... niet aangekomen. Je moet gewoon heel goed kijken naar wat je bestelt ook.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
gordijn87 schreef:
17-11-2019 09:12
Fijn om te horen, iedereen moet natuurlijk doen waar hij zin in heeft. Maar als ik zie, en lees, dat mensen er bijvoorbeeld sleutelhangers en andere zooi op kopen om vervolgens een leuke traktatie te maken gaan mn haren daar van overeind staan. Dat is toch gewoon een enkeltje prullenbak bij de meeste.... niet eens beseffende wat er allemaal aan slechte stoffen in zit.

Zelfde als lego, duplo, playmobil you name is. de echte fabrikant moet enorm en best doen zich te verantwoorden of de verf, het plastic etc allemaal veilig is voor kindermondjes en kinderhandjes. En alle ouders die online dit kopen kijken enkel naar de portomonnee. Er was laatst een artikel over producten die BPA vrij worden aangeprijsd op Ali. Bleek helemaal niet zo te zijn. Ligt je verse baby met zn leuk goedkope bijtring zichzelf te vergiftigen.

Geldt ook voor kledingverf en andere zaken.... nou ja dat dus.

Plus feit dat ik de arbeidsomstandigheden echr afkeur. En ja je kunt dan ook iets vinden van de grote der aarde die slechte omstandigheden hebben voor hun producten en die voor grof geld verkopen maar ben daar dan wel van bewust dat deze bedrijven steeds meer op hun vingers gekeken worden en de arbeidsomstandigheden zichtbaar zijn en aan verandering ondernemen zijn ten positieve van de werknemer. Ali daarentegen is een groot onduidelijk netwerk met weet ik veel wat voor arbeidsomstandigheden....

Nou ja.... ik zou zelf zoals al meer in dit topic willen pleiten voor meer bewustwording. Zowel voor jezelf, de gezondheid van mens en dier en de situatie daar. En niet meuk komen om te kopen of omdat het zo goedkoop is.

Helemaal mee eens.

ik heb nog een aanvulling op bovenstaande post: die leuke goedkope troep die je van Ali voor een appel en een ei koopt zorgt er voor dat de kleine zelfstandigen in de steden het hoofd niet meer boven water kunnen houden. Maar hee, jij hebt je telefoonhoesje/knutselspul bijna gratis!

Die dumpprijzen die je op Ali betaalt worden ergens anders duur betaald. Ik weiger pertinent om wat dan ook op Ali te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1x iets besteld. Noodgedwongen... het knopje van mijn glazen douchewand was stuk. Ik ben bij alle doe het zelf zaken geweest, geeneen had iets wat ik zou kunnen gebruiken ter vervanging. Toen nog naar allerlei badkamer zaken geweest. Daar was het antwoord dat ik maar een nieuwe douchewand moest bestellen. :bonk:

Op Ali 2 doucheknopjes besteld. De doucheknopjes zijn prima. Maar het bevestigingsmateriaal zat er maar bij voor 1 knopje. Voor die andere heb ik het zelf in elkaar moeten fabriceren. Dat is uiteindelijk gelukt. Ik had wel een geschil gestart maar dat is nooit opgelost. De app daarna weer verwijderd.
gordijn87 schreef:
17-11-2019 08:45
Ali is echt verschrikkelijk. Zal vast een zeur zijn maar in tijdens van duurzaamheid en allerlei bezuinigingsmaatregelen om onze wereld te redden wordt ik echt heel verdrietig van Ali.

Dit is voor mij één van de redenen dat ik niks bestel op dat soort sites. Hier mogen we straks nog maar 100km p/u rijden, maar laten we wel lekker oorbellen uit China komen.
Zijn die echt zo bijzonder dan?
Ik ga liever de stad in en daar winkelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven