Geld & Recht alle pijlers

Geld bijverdienen vanuit huis (vragen, onderzoeken)

17-11-2019 13:41 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie ervaringen met bijverdienen door het invullen van enquêtes en online onderzoeken? Zoals Toluna, Opinieland etcetera? Ben een half jaartje geleden begonnen er mee en bij al die panels ben ik zo'n 10 minuten per dag per panel kwijt en nu ik de kwaden van de goeden gescheiden heb (er zitten ook wazige tussen, waar de lijsten weinig interessant zijn en de beloningen onduidelijk) heb ik nu een 7 a 8 tal panels waar ik een uur tot anderhalf per dag zoet mee ben. Meestal ga ik er even voor zitten tussen de werkdag en het koken in, soms als dat niet uitkomt vlak na het eten. Maar het is inmiddels een daily routine geworden en een leuke ook, want er wordt steeds meer werk gemaakt van de kwaliteit van de vragenlijsten.

Dit topic is bedoeld om tips uit te wisselen, wat is de juiste strategie het meeste voordeel er uit te halen? Welke panels zijn wel en welke niet betrouwbaar? Vragen over de panels, etcetera.

Ik heb geleerd dat de grootste onderzoekspanels niet voor niks de “grootsten zijn”. De gevestigde namen heb ik de beste ervaringen mee. Ik heb in het begin wat aangeklooid met panels als cycling stories, listwise, money miljonair en beloonjemening, niet aan beginnen. Zonde van je tijd. Het beste is de gevestigde orde. Ik ben dit lijstje https://www.testnugratis.nl/de-10-groot ... r-de-loep/ gaan afwerken op 'waardevolle mening' na. SAMSAM is de vreemde eend in de bijt. Geen verdiensten in de vorm van bonnen en geld, omdat het een jong bedrijf is maar wel heel leuke vragenlijsten en je dingt mee om allerlei prijzen zoals een ballonvaart. Vandaar dat ik zei dat ik er 7 of 8 doe iedere dag, net wanneer ik er tijd voor heb.

Meer tips?
Ken je euroclix / panelclix dan niet?
Alle reacties Link kopieren
Niet altijd alles loopt trouwens lekker en gestroomlijnd hoor. Zo komt het wel eens voor dat je een enquete aan het invullen bent en dat je als je bijna klaar bent opeens een melding krijgt dat je toch niet in de doelgroep valt. Dat is irritant, maar komt gelukkig niet vaak voor een maar bij sommige panels. Mijn tip is dan ook je profiel zo compleet mogelijk in te richten, zodat je vragenlijsten krijgt op maat.

Al met al haal je er natuurlijk geen fulltime salaris uit, maar laat het zo zeggen, de sinterklaasinkopen zijn wél gedekt met de gespaarde cadeaubonnen en het geld loopt ook lekker op. Zet ik opzij om een weekendje met het gezin te doen.

Andere tip is trouwens Euroclix. Bij de meesten wel bekend denk ik?
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
17-11-2019 13:45
Ken je euroclix / panelclix dan niet?
Euroclix idd, Panelclix is de allereerste waar ik lid van werd en één van de allerfijnste vind ik persoonlijk
Wat levert al die inspanning je op?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lid van euroclix maar krijg niet veel vragenlijsten vind ik. Al kijk ik eigenlijk niet vaak op de website, ik klik alleen op de mails die me vertellen dat er een onderzoek is.
Ik lees mee . Zou dat ook willen doen, maar ik dacht steeds dat het de moeite niet waard is.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
17-11-2019 13:52
Wat levert al die inspanning je op?
Dat hangt af van het panel. De ene betaalt uit in euro's, de andere in cadeaubonnen zoals Bol.com, noem maar op. Ik laat in de meeste gevallen bij een drempel van 100 euro uitbetalen. Maar bij bijvoorbeeld Panelclix is het slim te laten staan want dan ga je steeds meer provisie per lijst ontvangen. Nu ik alles op elkaar heb afgesteld met vragenlijsten. Dus dat het én interessant blijft voor mij qua inhoud en dat ik veel word uitgenodigd omdat ik binnen de doelgroep val is het zeker lonend en leuk tijdverdrijf. Ik weet niet of ik bedragen moet noemen, het hangt heel erg van je eigen instelling af
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee zou dat best er naast willen doen maar er zijn zoveel aanbieders en ben ook benieuwd hoeveel tijd je er aan kwijt ben en hoeveel je er voor terug krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren lid van Ladycashback. Rijk wordt je er niet van, maar het is wel soort van gratis geld.
1 keer per week klik ik alle mailtjes open en that's it. Als ik zin en tijd heb vul ik weleens een vragenlijst in.

Ik verdien er jaarlijks 100-150 euro mee.

In het verleden lid geweest van Moneymiljonair en Euroclix. Beiden hetzelfde principe en betrouwbaar (werd uitbetaald).
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
17-11-2019 14:15
Ik lees even mee zou dat best er naast willen doen maar er zijn zoveel aanbieders en ben ook benieuwd hoeveel tijd je er aan kwijt ben en hoeveel je er voor terug krijgt.
Ik ben nu actief lid bij de bovenste 8 geloof ik. Ben gemiddeld een klein kwartier per dag kwijt per stuk (sommigen 2-3 vragenlijsten per dag, sommigen eens per 2-3 dagen). Wat voorspeld wordt in dat stuk over de opbrengsten komt aardig overeen over het algemeen al kom ik iets lager uit bij sommigen, maar dat ligt misschien aan mijn voorkeursprofiel of zo.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
17-11-2019 14:18
Ik ben al jaren lid van Ladycashback. Rijk wordt je er niet van, maar het is wel soort van gratis geld.
1 keer per week klik ik alle mailtjes open en that's it. Als ik zin en tijd heb vul ik weleens een vragenlijst in.

Ik verdien er jaarlijks 100-150 euro mee.

In het verleden lid geweest van Moneymiljonair en Euroclix. Beiden hetzelfde principe en betrouwbaar (werd uitbetaald).
Die ken ik nog Ladycashback :cheer: Ga ik uitchecken. Een spaarsysteem op aankopen of zo?
Alle reacties Link kopieren
Tvp
En officieel moet je dit melden bij je aangifte en dan belasting betalen
Ook over de waarde van bonnen
BieLoes schreef:
17-11-2019 14:06
Dat hangt af van het panel. De ene betaalt uit in euro's, de andere in cadeaubonnen zoals Bol.com, noem maar op. Ik laat in de meeste gevallen bij een drempel van 100 euro uitbetalen. Maar bij bijvoorbeeld Panelclix is het slim te laten staan want dan ga je steeds meer provisie per lijst ontvangen. Nu ik alles op elkaar heb afgesteld met vragenlijsten. Dus dat het én interessant blijft voor mij qua inhoud en dat ik veel word uitgenodigd omdat ik binnen de doelgroep val is het zeker lonend en leuk tijdverdrijf. Ik weet niet of ik bedragen moet noemen, het hangt heel erg van je eigen instelling af
Dank je voor de info.
Alle reacties Link kopieren
BieLoes schreef:
17-11-2019 14:28
Die ken ik nog Ladycashback :cheer: Ga ik uitchecken. Een spaarsysteem op aankopen of zo?
Nee, gewoon mailtjes openklikken en vragenlijsten enzo. Net zoals Euroclix eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
BieLoes schreef:
17-11-2019 14:27
Ik ben nu actief lid bij de bovenste 8 geloof ik. Ben gemiddeld een klein kwartier per dag kwijt per stuk (sommigen 2-3 vragenlijsten per dag, sommigen eens per 2-3 dagen). Wat voorspeld wordt in dat stuk over de opbrengsten komt aardig overeen over het algemeen al kom ik iets lager uit bij sommigen, maar dat ligt misschien aan mijn voorkeursprofiel of zo.
Dat is nog best veel als je er meerdere doet?
Denk dat ik dan begin met 2 of 3 en dan even kijk hoeveel tijd ik er aan kwijt ben en hoe ik het vind.
In dat artikel staat: Hou ongeveer de volgende vuistregel aan: 1 onderzoekspanel = 10 tot 15 minuten invullen per dag = gemiddeld zo’n 60-70 euro per maand

Op z'n gunstigst bedoelen ze alleen werkdagen en 10 minuten, dan hebben we het over ruim 3,5 uur per maand.
Maar op zijn ongunstigst (alle dagen en 15 minuten) ben je er ruim 7,5 uur per maand mee bezig.
Zeg dus dat het tussen de 18 en 8,5 euro per uur verdient. En TO zegt dat ze nog iets ónder de verdiensten zit die het artikel aangeeft, dus dan kom je uit op minder dan 8,5 euro per uur.

Tja, is dat de moeite...?
Alle reacties Link kopieren
Rond die 8/ 8.5 per uur vind ik niet slecht eerlijk gezegd maar ik spaar ook koopzegels en daar zijn de meningen ook over verdeeld.
Alle reacties Link kopieren
‘De moeite waard’. Tja, het is niet alsof je er van moet leven he?
Ik klik die mailtjes dus 1 keer per week open en dat is meestal als ik niks te doen heb of voor de TV zit. Dan is dat dus makkelijk verdiend. Anders zat je ook TV te kijken en had je niks verdiend.
minnimouse schreef:
17-11-2019 14:18
Ik ben al jaren lid van Ladycashback. Rijk wordt je er niet van, maar het is wel soort van gratis geld.
1 keer per week klik ik alle mailtjes open en that's it. Als ik zin en tijd heb vul ik weleens een vragenlijst in.

Ik verdien er jaarlijks 100-150 euro mee.

In het verleden lid geweest van Moneymiljonair en Euroclix. Beiden hetzelfde principe en betrouwbaar (werd uitbetaald).
Maar 100-150 euro weegt toch totaal niet op tegen de tijd die het kost?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
17-11-2019 15:00
‘De moeite waard’. Tja, het is niet alsof je er van moet leven he?
Ik klik die mailtjes dus 1 keer per week open en dat is meestal als ik niks te doen heb of voor de TV zit. Dan is dat dus makkelijk verdiend. Anders zat je ook TV te kijken en had je niks verdiend.
Zo zie ik het ook een beetje dat ik het b.v even doe als het eten op staat of in de bus zit of even op iets moet wachten.

Heb mij nu bij gfk aangemeld de rest zeggen mij kwa namen niks dus ga ik nog even uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan euroclix aanraden. Als je geregeld op de site kijkt dan heb je best vaak enquêtes en bestel veel online een extra klik en levert best op. Dit jaar heb ik 20.000 clix verdiend is euro €325.
Ook lid van gfk panel, dat is met bonnen, ongeveer 3 enquêtes in de maand en ben nu dan van boodschappen scan lid, via gfk. Scan m’n aankopen en daar krijg je punten voor.

Ik lees ook graag mee als er nog andere goede zijn. Je wordt er niet rijk van maar dit jaar er wel een nieuwe iPad van gekocht, altijd leuk.
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
17-11-2019 15:02
Maar 100-150 euro weegt toch totaal niet op tegen de tijd die het kost?
Welke tijd?
Ik klik in 2-3 minuten zo’n 25 mailtjes open, sluit mijn browser af en that’s it.
Alle reacties Link kopieren
Nnoa0901 dat boodschappen scannen zag ik ook staan maar moet je dat al in de winkel doen of kan dat ook gewoon thuis?
Euroclix ga ik nog even naar kijken bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven