Geld & Recht alle pijlers

Hoe bespaar jij? Heb je nog een side hustle?

19-11-2019 10:17 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje hebben vriend en ik een concreet spaardoel. Hiervoor deden we maar wat en zetten we af en toe wat geld opzij als het over was. Nu we een doel hebben, hebben we al onze uitgaven onder de loep genomen. Abonnementen die we niet (genoeg) gebruikten hebben we opgezegd, bij Netflix hebben we de goedkopere variant gepakt, verzekeringen hebben we bij andere aanbieders ondergebracht waardoor we minder betalen, gas/licht overgestapt dus weer welkomstkorting. Door deze maatregelen besparen we al 50 euro per maand!

Vriend werkt fulltime, ik werk parttime. Ik ben op zoek naar manieren om makkelijk vanuit huis wat extra bij te verdienen. Ik doe dit nu een aantal weken en het gaat best goed! Zo ben ik een handeltje gestart in luiertassen dat nu begint te lopen, de eerst paar zijn de deur uit! Daar ben ik wel een beetje trots op. Verder ben ik begonnen met EuroClix waar ik in 3 weken al 70 euro mee bij elkaar heb gespaard en ik ben ook begonnen met Roamler. Hier ben ik pas een paar dagen mee bezig maar toch al een tientje bij elkaar verdiend.

Op welke manieren verdienen jullie wat bij? Hebben jullie concrete spaardoelen of is het gewoon voor erbij? Ben erg nieuwsgierig en misschien kunnen we elkaar hier op het forum helpen aan een extra centje ;)
Alle reacties Link kopieren
Euroclix, GFK.

Abonnementen en contracten idd goed onder de loep nemen. Onzin dingen (tijdschriften die je misschien toch niet leest of staatsloterij etc.) opzeggen.
Kun je niet beter meer uren gaan werken? Ik neem aan dat je uurloon hoger is dan wat je thuis bij elkaar kunt klikken.

Wij sidehusselen met een AirBnB. Best intensief, maar wel heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Een wat?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zozeer van meer verdienen, maar van minder uitgeven.
- zelf brood bakken
- geen zakken voorgesneden groente maar zelf snijden
- rijst is rijst, a-merk of b-merk, ik proef geen verschil
- veel fietsen of lopen ipv met de auto
- eerst kringloop voordat ik iets nieuw koop (laatste vb: een broodtrommel voor 4 euro ipv 19,95 nieuw, zo'n grote om brood in te bewaren, niet voor meenemen)
- geen zakken soep, maar zelf maken en invriezen
- appelmoes zelf maken, nog lekkerder ook, van de fruitbomen in onze tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik geef workshops voor een bepaalde doelgroep en daar verdien ik 1000 per jaar extra mee. Dat is meer voor de lol dan dat ik het echt nodig heb.

Toen ik wel extra geld nodig had leek me het vreselijk om enquetes en Roamler en Euroclix te doen, ik doe liever iets waar ik mezelf ook mee ontwikkel als ik dan toch extra wil verdienen. Dus dan liever een handeltje er bij of lesgeven dan dat soort dingen. Ik heb toen ook een tijdje teksten geredigeert, maar was blij toen ik er mee kon stoppen

Als ik écht meer wil verdienen ga ik op zoek naar een beter betaalde baan. Waarom probeer je niet een paar extra uur bij je werk te krijgen als je meer geld wil? Of is dat niet mogelijk?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Geen side hustle, maar je kan echt flink sparen als je echt goed naar je uitgaven gaat kijken.

- Geen koffie/broodjes zomaar buiten de deur
- Sim only ipv abonnement met telefoon
- Niet naar de sportschool maar zelf een rondje fietsen
- Niet altijd het nieuwste/mooiste willen hebben, dit kan gaan om een auto, kleding, electronica, whatever. Een stuk minder geven om jouw status in de maatschappij bespaard heeel veel!
- Inderdaad onnodige abonnementen, Spotify kan je ook gratis luisteren. Op je PC maak je de playlists die je op je telefoon 'shuffle play' afspeelt.
- Jezelf geen onzin wijsmaken dat je maar 1x leeft en moet genieten en dus iets moet uitgeven. Je kan ook genieten door het bezoeken van vrienden of lekker thuis een goed boek lezen of iets dergelijks. Uitgeven staat niet gelijk aan genieten van het leven.

Dat doe ik dus om te besparen, heb ik geen side hustle voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Zeker als jullie nog geen kinderen hebben, fulltime werken! Wat voor werk doe je?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
19-11-2019 10:24
Kun je niet beter meer uren gaan werken? Ik neem aan dat je uurloon hoger is dan wat je thuis bij elkaar kunt klikken.

Wij sidehusselen met een AirBnB. Best intensief, maar wel heel leuk.
Klopt hoor! Maar het klikken en enquetes invullen doe ik als ik bijv in de bus zit naar het werk, of thuis op de bank tv zit te kijken, in die zin kost het me dus geen extra tijd en is het eigenlijk 'gratis geld'. Ook als ik online dingen bestel doe ik dat door eerst via Euroclix te gaan, dan krijg ik vaak ook weer punten :)

En leuk Airbnb :) verhuur je een kamer in je huis of heb je ergens (bijv. In je tuin ofzo) een woninkje? Je zegt dat het intensief is, dus loopt dat ook goed? Werk je er wel naast?
Alle reacties Link kopieren
Poezemens84 schreef:
19-11-2019 10:27
Ik ben niet zozeer van meer verdienen, maar van minder uitgeven.
- zelf brood bakken
- geen zakken voorgesneden groente maar zelf snijden
- rijst is rijst, a-merk of b-merk, ik proef geen verschil
- veel fietsen of lopen ipv met de auto
- eerst kringloop voordat ik iets nieuw koop (laatste vb: een broodtrommel voor 4 euro ipv 19,95 nieuw, zo'n grote om brood in te bewaren, niet voor meenemen)
- geen zakken soep, maar zelf maken en invriezen
- appelmoes zelf maken, nog lekkerder ook, van de fruitbomen in onze tuin
Dat zelf snijden doe ik nu ook inderdaad en de b-merken doen wij ook. Ik doe ook tegenwoordig weekboodschappen, waar we eerst soms 600 euro per maand uitgaven aan eten en afhaal en uiteten, geven we nu nog 300 euro uit, dat was ook een flinke besparing! Heb er spijt van dat we dat niet eerder hebben gedaan.

Kringloop is ook een goed idee! Er zit er hier eentje om de hoek maar ben nog nooit binnen geweest.. toch maar eens een kijkje nemen!
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me heeft als side hustle dat ze soms model staat voor een teken/schilder cursus in de buurt, op de zaterdagen. Wel in haar blootje, dus ik weet niet of ik het zou durven.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
19-11-2019 10:28
Ik geef workshops voor een bepaalde doelgroep en daar verdien ik 1000 per jaar extra mee. Dat is meer voor de lol dan dat ik het echt nodig heb.

Toen ik wel extra geld nodig had leek me het vreselijk om enquetes en Roamler en Euroclix te doen, ik doe liever iets waar ik mezelf ook mee ontwikkel als ik dan toch extra wil verdienen. Dus dan liever een handeltje er bij of lesgeven dan dat soort dingen. Ik heb toen ook een tijdje teksten geredigeert, maar was blij toen ik er mee kon stoppen

Als ik écht meer wil verdienen ga ik op zoek naar een beter betaalde baan. Waarom probeer je niet een paar extra uur bij je werk te krijgen als je meer geld wil? Of is dat niet mogelijk?

Dat geloof ik! :proud:
Wat voor workshops zijn dat?

Ik ben ook meer van het minder uitgeven dan bijverdienen. Idd eten zelf maken, geen kleding meer kopen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-11-2019 10:31
Zeker als jullie nog geen kinderen hebben, fulltime werken! Wat voor werk doe je?
Ik werk als adviseur, maar we hebben wel een kleintje thuis, dus meer als 24 uur werken wil ik ook niet. Het bijverdienen is ook geen bittere noodzaak, maar wel leuk ;) vooral als het gewoon thuis vanaf de bank kan hahah.
Alle reacties Link kopieren
Veel dingen op marktplaats kopen, behalve elektronische apparaten.
Thuiskapper.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
19-11-2019 10:28
Ik geef workshops voor een bepaalde doelgroep en daar verdien ik 1000 per jaar extra mee. Dat is meer voor de lol dan dat ik het echt nodig heb.

Toen ik wel extra geld nodig had leek me het vreselijk om enquetes en Roamler en Euroclix te doen, ik doe liever iets waar ik mezelf ook mee ontwikkel als ik dan toch extra wil verdienen. Dus dan liever een handeltje er bij of lesgeven dan dat soort dingen. Ik heb toen ook een tijdje teksten geredigeert, maar was blij toen ik er mee kon stoppen

Als ik écht meer wil verdienen ga ik op zoek naar een beter betaalde baan. Waarom probeer je niet een paar extra uur bij je werk te krijgen als je meer geld wil? Of is dat niet mogelijk?
Leuk! Wat voor workshops geef je?

Ik zou makkelijk extra uren kunnen maken in mijn huidige baan, maar dat wil ik niet, omdat ik een dochter van 9 maanden heb :) Roamler en EuroClix zijn dingen die ik makkelijk kan doen als ik op de bank of in de bus zit (Euroclix) of toch al bij de supermarkt ofzo ben (Roamler).

Daarnaast wil ik van mijn handeltje wel echt een webshop gaan maken. Heb nu mijn eerste zending binnen en wil kijken hoe dat loopt, als dat goed gaat wil ik er wel serieus werk van gaan maken, naast mijn vaste baan. Maar dat kan vanuit huis :)
Catcats schreef:
19-11-2019 10:31
Klopt hoor! Maar het klikken en enquetes invullen doe ik als ik bijv in de bus zit naar het werk, of thuis op de bank tv zit te kijken, in die zin kost het me dus geen extra tijd en is het eigenlijk 'gratis geld'. Ook als ik online dingen bestel doe ik dat door eerst via Euroclix te gaan, dan krijg ik vaak ook weer punten :)

En leuk Airbnb :) verhuur je een kamer in je huis of heb je ergens (bijv. In je tuin ofzo) een woninkje? Je zegt dat het intensief is, dus loopt dat ook goed? Werk je er wel naast?


We hebben allebei een eigen onderneming, en daarnaast hebben we de beschikking over een huis dat we verhuren via AirBnB.

Vooraf hadden we gedacht dat we dat huis zes weekenden per jaar of zo zouden verhuren, in de praktijk kunnen we het bijna het hele jaar rond verhuren.
Van eind maart tot en met september vooral weekenden, en dat betekent dat we op maandag bedden moeten afhalen en het beddengoed naar de stomerij moeten brengen, alle overige was zelf draaien, opruimen, vuilnis wegdoen, etc. In de loop van de week gaat de schoonmaakster aan de slag en doet mijn vriend zijn best om de tuin te onderhouden. Op donderdag moeten dan alle bedden weer opgemaakt zijn, alle benodigdheden aangevuld (koffie, vuilniszakken, wc-papier, shampoo, zeep, etc etc), en dan kunnen de nieuwe gasten er in.
In de wintermaanden zitten er meer langdurige gasten, bijv expats. Dan hebben we er minder werk aan maar zijn de inkomsten ook lager.
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 29-11-2019 11:53
11.31% gewijzigd
Catcats schreef:
19-11-2019 10:37
Ik werk als adviseur, maar we hebben wel een kleintje thuis, dus meer als 24 uur werken wil ik ook niet. Het bijverdienen is ook geen bittere noodzaak, maar wel leuk ;) vooral als het gewoon thuis vanaf de bank kan hahah.
Werkt de vader ook maar 24 uur?
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
19-11-2019 10:35
Een vriendin van me heeft als side hustle dat ze soms model staat voor een teken/schilder cursus in de buurt, op de zaterdagen. Wel in haar blootje, dus ik weet niet of ik het zou durven.
Ooh wauw.. daar moet je ook lef voor hebben! Zou het ook niet durven...
En wat is in godesnaam een side hustle? Heb ik weer wat hips gemist?
Alle reacties Link kopieren
Catcats schreef:
19-11-2019 10:31
Klopt hoor! Maar het klikken en enquetes invullen doe ik als ik bijv in de bus zit naar het werk, of thuis op de bank tv zit te kijken, in die zin kost het me dus geen extra tijd en is het eigenlijk 'gratis geld'. Ook als ik online dingen bestel doe ik dat door eerst via Euroclix te gaan, dan krijg ik vaak ook weer punten :)

En leuk Airbnb :) verhuur je een kamer in je huis of heb je ergens (bijv. In je tuin ofzo) een woninkje? Je zegt dat het intensief is, dus loopt dat ook goed? Werk je er wel naast?
Pas op dat je geen extra dingen gaat bestellen voor clix ;)
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
19-11-2019 10:36
Dat geloof ik! :proud:
Wat voor workshops zijn dat?

Ik ben ook meer van het minder uitgeven dan bijverdienen. Idd eten zelf maken, geen kleding meer kopen.
Het was dan ook in het Engels, die teksten, niet het Nederlands :). Workshops heeft te maken met mijn werk en een erg specifieke doelgroep. Ik geef er ook maar 1 of 2 per jaar voor een groep. Zou misschien meer kunnen, maar steek daar op dit moment geen tijd in.

Besparen is natuurlijk leuk en wel, maar er zit een limiet aan hoeveel je kan besparen en niet aan hoeveel extra je kan verdienen. Ik ben an sich een zuinig / niet materialistsch persoon (sport buiten niet in de sportschool, eet veganistisch, koop veel dingen tweedehands, fiets naar mijn werk). En dat is ook omdat ik dat leuk vind en het kán en niet per se moet. Maar als je echt meer geld nodig hebt dan zit er veel meer rek in proberen meer te verdienen dan in meer bezuinigen. Vaak hebben mensen dan al lang de meeste dingen bezuinigd.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
19-11-2019 10:24
Euroclix, GFK.

Abonnementen en contracten idd goed onder de loep nemen. Onzin dingen (tijdschriften die je misschien toch niet leest of staatsloterij etc.) opzeggen.
Ja, goed idee! Wij doen dit elk jaar, is gewoon een sport geworden. Voor 2020 besparen we zo ongeveer € 80,- per maand, dat is bijna voor een hele week boodschappen. We hebben maar een halve dag werk gehad aan het raadplegen van alle aanbiedingen en vergelijkingssites en daarmee toch € 960,- voor komend jaar verdiend (bespaard eigenlijk).
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-11-2019 10:42
Werkt de vader ook maar 24 uur?
Die werkt fulltime ;) En gaat erg lekker op zijn werk dus dat wilt hij voorlopig ook zo houden :)
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-11-2019 10:42
En wat is in godesnaam een side hustle? Heb ik weer wat hips gemist?
Bestaat toch al jaren die uitdrukking? Een inkomen naast je werk. Door een handeltje, het verhuren van iets of extra baantje.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Catcats schreef:
19-11-2019 10:44
Die werkt fulltime ;) En gaat erg lekker op zijn werk dus dat wilt hij voorlopig ook zo houden :)
Goh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven