Geld & Recht alle pijlers

Ik moet echt uit huis...maar het kan niet

02-12-2019 18:16 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nodig dit van me af te schrijven. Op dit moment ben ik werkzaam als docent en besloot begin dit jaar mijn vleugels uit te willen slaan. Inmiddels sta ik drie jaar ingeschreven bij de woningbouw - veel te kort om een huis te kunnen huren in de 600-720 sector. Op dit moment sta ik op plek 40 van de 90 bij de meeste huizen.

Door mijn salaris verdien ik teveel voor een sociale huurwoning en kom in de groep 600-720 euro kale huur per maand. Ik verdien gewoonweg niet genoeg per maand om de huur + g/w/l op te kunnen hoesten.

Kopen kan overigens ook niet. Met de hypotheek die ik zou kunnen krijgen, kan ik nog geen appartement voor halen.

Dit betekent voor mij dat ik niet uit mijn ouderlijk huis kan vertrekken.

Wie heeft dit probleem nog meer ondervonden en hoe heb jij dit kunnen oplossen?

Ik heb namelijk echt mijn eigen plekje nodig.

Alvast bedankt!
Samenwonen met een vriendin in een gelijkaardige situatie?
Neem een kamer.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
02-12-2019 18:17
Neem een kamer.
Ik zou met kijk op de toekomst en mijn leeftijd niet meer op een kamer willen zitten.

Ik woon niet in de randstad overigens.
Ga omniet huren.
Alle reacties Link kopieren
Niet huren via de woningsbouw, maar via een andere aanbieder.

Of een woning delen met een vriend[in)
Alle reacties Link kopieren
1 topic niet genoeg??
Alle reacties Link kopieren
Chalet of caravan op een park? Noodwoning bij een boerderij?
Vervelende situatie. Sterkte!
Antikraak, particulier huren. Waarom 2 topics?
Caravan kopen en bij iemand achterin de tuin plaatsen.

Met een vriendin in gelijkaardige situatie iets huren.

Man zoeken met huis :-).
Alle reacties Link kopieren
rekenen op een erfenis!
Meisje2304 schreef:
02-12-2019 18:19
Ik zou met kijk op de toekomst en mijn leeftijd niet meer op een kamer willen zitten.

Ik woon niet in de randstad overigens.

Tja. Beggars cannot be choosers. Zitten genoeg midden- en eindtwintigers op een kamer. Zoek je een huis waarin iedereen werkt. De meeste mensen die ik ken hebben dat zo gedaan, ook toen ze net werkten. Dan kan bijna niemand gelijk een eigen huis betalen.

Dus als je niet op een kamer wilt, dan hoef je blijkbaar niet zo nodig uit huis.
Tijdelijke verhuur, antikraak, huis delen, kamer huren, particulier huren. Kan echt wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toen antikraak gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
02-12-2019 18:21
Caravan kopen en bij iemand achterin de tuin plaatsen.

Met een vriendin in gelijkaardige situatie iets huren.

Man zoeken met huis :-).
Hahaha! Dat laatste zou wel erg handig zijn 😜
Alle reacties Link kopieren
Meisje2304 schreef:
02-12-2019 18:16
Kopen kan overigens ook niet. Met de hypotheek die ik zou kunnen krijgen, kan ik nog geen appartement voor halen.

Hoe je dit verwoordt komt het op me over dat je behoorlijke eisen hebt (en dat je niet tevreden zou zijn met een appartement) dus dat is dan een keuze waardoor het langer duurt.
Ik weet niet hoe oud je precies bent, maar ik denk dat de meeste mensen deze periode door moeten. Ik begon gewoon op kamers. Daarna deelde ik een appartement met twee anderen. En daarna ging ik er alleen voor. En daarna een relatie, kinderen, scheiding - nu alleen met de kinderen.
Je situatie is, vrees ik, niet uniek.

Heb je perspectief op voldoende salarisgroei zodat je ooit de stap naar de toekomst kunt maken, of houd je de komende jaren dit probleem?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
02-12-2019 18:23
Tijdelijke verhuur, antikraak, huis delen, kamer huren, particulier huren. Kan echt wel.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
02-12-2019 18:23
Tja. Beggars cannot be choosers. Zitten genoeg midden- en eindtwintigers op een kamer. Zoek je een huis waarin iedereen werkt. De meeste mensen die ik ken hebben dat zo gedaan, ook toen ze net werkten. Dan kan bijna niemand gelijk een eigen huis betalen.

Dus als je niet op een kamer wilt, dan hoef je blijkbaar niet zo nodig uit huis.
Dit dus. Ik heb ook tot mijn 29e op kamers en op het eind in een kleine studio gewoond, voordat ik kocht.
Alle reacties Link kopieren
Meisje2304 schreef:
02-12-2019 18:16
Door mijn salaris verdien ik teveel voor een sociale huurwoning en kom in de groep 600-720 euro kale huur per maand.
Woningen in de categorie 600-720 euro zijn anders ook sociale huurwoningen. Pas boven de 720 euro kale huur valt een woning in de vrije sector. Of je bedoelt dat je geen huurtoeslag krijgt met je salaris? En verder? Ik ben van een kamer (t/m mijn 25ste), naar een studio, naar een appartementje en een groter appartement gegaan. In kleine stapjes dus.
liliane13 wijzigde dit bericht op 02-12-2019 18:27
41.11% gewijzigd
.
Cateautje schreef:
02-12-2019 18:19
Ga omniet huren.
Wat is dit dan?
Meisje2304 schreef:
02-12-2019 18:19
Ik zou met kijk op de toekomst en mijn leeftijd niet meer op een kamer willen zitten.
En dan wel bij je ouders?
Iedereen die roept dat TO maar een kamer moet nemen weet niet dat er veel kamers onder de studentenhuisvesting vallen en je daar met een baan niet voor in aanmerking komt?

Hier dochter met vergelijkbaar 'probleem' maar die zit niet op de wip.
Alle reacties Link kopieren
600 aan huur zou toch moeten lukken?

Jaren geleden, tijdens de crisis ben ik weer helemaal opnieuw begonnen in NL. Ik vond toen een parttime baan waarmee ik 1100 netto verdiende. Ik huurde toen een studio van 800 (dit was incl. G/W/L). Ik kreeg toen iets van 300 euro huurtoeslag en ook nog wat zorgtoeslag.

Het was geen vetpot maar het lukte wel. Na 2 maanden kreeg ik meer uren en verdiende ik 1500 netto. Ik had toen geen recht meer op toeslagen maar alsnog kon ik er wel prima van rondkomen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Nederland

Waar Tokkies die nog nooit een dag gewerkt hebben een ruime sociale huurwoning voor een schijntje hebben. (Normale mensen met een sociale huurwoning zijn er gelukkig ook, hoor) Maar toch.

En waar mensen zoals jij, in het onderwijs, de zorg, de politie tussen wal en schip vallen. Maar jij mag een 'kamer huren'.


Tja, zie dat maar eens te veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven