Geld & Recht alle pijlers

Facebook uitgeprint en opgestuurd

03-12-2019 16:54 117 berichten
Ik heb al jaren last van een vrouw van 22 die met haar moeder geregeld stennis komt schoppen voor mijn woning. (Aanbellen bij buren en slecht over mij praten, gooien met wegwerp-bierflesjes en oude voedselresten etc.)
Een deel van de overlast vindt plaats op Facebook. Ik heb mijn account rond de zomer van 2018 verwijderd omdat ik steeds van onbekenden berichten kreeg die verwijzen naar wat die twee vrouwen over mij schrijven.

Volgens mij ben ik alleen al sinds de zomer van dit jaar vijf keer naar de politie geweest, daarnaast heb ik al zeker sinds 2011 overlast van deze vrouwen.
De vrouw van 22 is een oud-klasgenoot waarmee ik ooit een ruzie heb gehad om niks. (In de eerste of tweede klas van de middelbare school)

Omdat de politie niks doet en ik de overlast zat ben heb ik verleden week de “liefdesbrieven” die zij online plaatsen uitgeprint plus nog een aantal andere foto’s (teksten die je kan vinden als je hun naam intikt op Facebook waaronder een aantal reviews over bedrijven waarin ze ook niet zo netjes zijn).
Deze teksten heb ik per post naar de thuiszorgorganisatie gestuurd waar de vrouwen allebei werken. (En ook naar de ex-man van de moeder)

Ze zijn er gisteren dus op aangesproken want gisteravond stond de moeder met haar gezicht tegen mijn raam te schreeuwen dat ze aangifte gaat doen omdat ik haar privacy schend. (Van dat ik iets dat zij zelf openbaar heeft gezet naar haar werkgever heb gestuurd en zij erop is aangesproken)
Dochter stond ernaast en stak een middelvinger op.
Er werd ook iets geroepen van dat ik een kurwa, kegbe, orospototjo en een nakonjo ben. (Wat waarschijnlijk allemaal buitenlandse woorden voor hoer zijn)

Nu dreigen deze mensen dus aangifte te doen omdat ik wat zij op Facebook zetten heb rondgestuurd.
Nu is de kans groot dat zij bluffen en in het ergste geval worden er vanavond alleen maar weer goedkope toetjes o.i.d. tegen mijn raam gegooid.

Toch maak ik me zorgen.
Hebben zij een poot om op te staan bij de politie?
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
geneet van 't laeve
Je bent bekend met zo’n beetje alle buitenlandse woorden voor hoer?
Alle reacties Link kopieren
Nope, ze hebben het zelf openbaar gemaakt.

De vraag is of dit een strategisch handige zet is geweest om tot deescalatie van het conflict te komen.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Nee, ik denk het niet. Het is openbare informatie, dus je hebt op geen enkele wijze enige privacy geschonden.

Dat geschreven hebbende, vind ik de hele toestand wel te infantiel voor woorden.
Je houdt de ruzie zo wel zelf in stand hé.
Komt (nu in ieder geval) niet meer van één kant.
O_O
Niet zo'n slimme zet om een bekentenis op Viva te zetten ;)
Alle reacties Link kopieren
TokTokTokTokkkieessss
De rijdende rechter kan gebeld worden!
Wow, dit escaleert enorm! Ben je niet bang dat ze je een keer opwachten in een donker steegje? Dit gaat een staartje krijgen!
Alle reacties Link kopieren
En je dacht ‘ik stuur dit naar hun werkgever, want dan houdt alle narigheid op’...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ooit overwogen om te verhuizen? Is wel erg lang om 8 jaar lang hier al in te zitten. Zo fijn wonen lijkt het me niet, zou nog liever in een hutje op de hei wonen. Wat een tokkies.

Als je slim bent hou je je koest. Het is helemaal niet nodig om derde partijen zoals werkgevers etc erbij te betrekken. Natuurlijk gaat het dan escaleren. Wat had je dan verwacht? Je kan het beste gewoon op zoek gaan naar een andere woning.
Alle reacties Link kopieren
Er kan hier sprake zijn van smaad/smaadschrift. Ook al zijn feiten waar en openbaar, daarom is het nog niet altijd toegestaan om ze rond te bazuinen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Hoe leek dit je helpend in deze situatie?
raindance schreef:
03-12-2019 17:14
Wat een tokkies.

To zelf lijkt zich goed aan te passen qua gedrag

Als je slim bent hou je je koest. Het is helemaal niet nodig om derde partijen zoals werkgevers etc erbij te betrekken. Natuurlijk gaat het dan escaleren.

Te laat :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Wat een toestand!

En niet slim om zelf ook streken uit te gaan halen.
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
03-12-2019 17:24
Er kan hier sprake zijn van smaad/smaadschrift. Ook al zijn feiten waar en openbaar, daarom is het nog niet altijd toegestaan om ze rond te bazuinen.
Inderdaad, als je dit echt hebt gestuurd naar hun werkgever zou ik me wel een beetje zorgen maken. Stel dat ze hun baan kwijtraken, dan hebben ze schade die ze op jou willen verhalen. Niet heel slim.

hele aparte situatie overigens.
PoesinBoots schreef:
03-12-2019 17:01
Je houdt de ruzie zo wel zelf in stand hé.
Komt (nu in ieder geval) niet meer van één kant.
Het is al 8 jaar lang aan de gang. Of deze persoon dit nou wel of niet deed. Toetjes bleven toch wel vliegen.

Ik vind je actie wel origineel. Maar hier kom je denk nooit meer vanaf. Je bent het mikpunt geworden. Negeren, negeren en negeren vanaf nu.
Alle reacties Link kopieren
En er is echt echt echt niks meer gebeurd dan een ruzie op de middelbare school? :sherlock:
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Als ze weer komen, maak een filmpje.
ik geef mn bek ook maar een douw
Calypso- schreef:
03-12-2019 17:00
Je bent bekend met zo’n beetje alle buitenlandse woorden voor hoer?
ik heb even meegeschreven
Ben ik trouwens de enige die bij het lezen van de topictitel een printer zag die zoveel papier stond uit te spugen dat het uit alle ramen van het huis kwam zetten? En dat TO dat vervolgens had teruggestuurd naar Facebook omdat ze haar profiel wilde laten verwijderen? :rofl:
Heb je de informatie anoniem gestuurd of niet? Heb je erbij uitgelegd wat er aan de hand is? Zaten er ook dingen bij die op jou betrekking hebben? Vragen, vragen...
handigmetgeld schreef:
03-12-2019 17:24
Er kan hier sprake zijn van smaad/smaadschrift. Ook al zijn feiten waar en openbaar, daarom is het nog niet altijd toegestaan om ze rond te bazuinen.
Smaad/laster is wat die vrouwen doen richting TO.
Het zijn ook hun eigen posten van fb.

To, ik denk niet dat ze je veel kunnen maken. Ik vind je actie trouwens geheel terecht (of het verstandig was is een 2e), en kan het me heel goed voorstellen. Heb je enig idee waarom ze dit doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven