Geld & Recht alle pijlers

Geld uitgeven aan vuurwerk zonde.

14-12-2019 12:20 349 berichten
Ik kijk liever naar vuurwerk wat afgestoken wordt door een ander.
Mijn man en zoon vinden het dan weer erg leuk om het zelf af te steken, dus dit doen ze dan ook elk jaar.
Maar... Ik vind het eigenlijk zo zonde van het geld, als het aan man ligt koopt hij voor een paar honderd euro vuurwerk.
We komen elkaar tegemoet hierin gelukkig.
Hoeveel geven jullie uit aan vuurwerk?
Nul euro. Elk jaar weer.

Misschien is het anders als ik ook echt geld heb om in de fik te steken. Maar ik gok van niet. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Niets, inderdaad zonde van het geld. Jaren geleden kocht ik wel eens een paar sterretjes die de kinderen dan mochten vasthouden. Lekker eng.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt ook geen vuurwerk gekocht. Zonde geld en ook nog slecht voor het milieu.
Ook helemaal niks. Vind vuurwerk helemaal niks sinds ik als jonge meid de vuurwerkramp op tv zag. En vind het idd doodzonde van het geld. Maar goed andere zullen dat hebben bij bv nieuwe kleren/extra boodschappen oid rond die dagen.
Alle reacties Link kopieren
Nul euro nog nooit.

Ik hoorde van een vuurwerkverkoper dat hij soms mensen nee verkoopt omdat die anders hun hele maandloon erdoorheen raggen.
Ook ik geef er geen cent aan uit.
Als kind vond ik vuurwerk geweldig, maar nu vind ik het enkel milieuvervuilende geldverspilling.
Ook heb ik katten waarvan eentje doodsbang is voor vuurwerk en dat vind ik echt ontzettend zielig.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een aantal buren die er heel erg veel geld aan uit geven en daar genieten we fijn van mee.

Op veilige afstand, bij een vuurkorf in de voortuin met een keteltje gluwein.
Alle reacties Link kopieren
We kopen hooguit wat sterretjes en knalerwten bij de speelgoedwinkel, verder niks.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk
alleen sterretjes vind ik leuk

Wij wonen vlakbij het nationale vuurwerk dus aan siervuurwerk geen gebrek. Dat vind ik mooi om naar te kijken en het is veilig. In principe ook een vuurwerkvrije zone verder maar helaas werd dit tot nu toe niet echt gehandhaafd. Hopelijk wordt het steeds normaler om georganiseerd vuurwerk te hebben in plaats van zelf af te steken. Ik kan er niet tegen, dat geknal, en vooral dat je zo vaak mensen ziet die onveilig en onverantwoord met hun vuurwerk omgaan.
Westerpaviljoen schreef:
14-12-2019 12:25
Nul euro nog nooit.

Ik hoorde van een vuurwerkverkoper dat hij soms mensen nee verkoopt omdat die anders hun hele maandloon erdoorheen raggen.
Ik woon in een wat armere buurt, ik heb een aantal lieve maar arme buren tenminste dat geven ze zelf aan.

Ze zeggen dat ze vaak niet genoeg geld voor gezond eten en kleding en sport voor hun kinderen. Maar ze maken vaar hele bijzondere keuzes mbt geld.
En er gaat voor 500/1000 euro de lucht in. Elk jaar.

Ik snap daar echt helemaal niks van.
Ik heb het ook niet breed, zou nooit dan mijn beetje ruimte in financieen/spaargeld in de fik steken.
Alle reacties Link kopieren
Maleficentje schreef:
14-12-2019 12:30
Ik woon in een wat armere buurt, ik heb een aantal lieve maar arme buren tenminste dat geven ze zelf aan.

Ze zeggen dat ze vaak niet genoeg geld voor gezond eten en kleding en sport voor hun kinderen. Maar ze maken vaar hele bijzondere keuzes mbt geld.
En er gaat voor 500/1000 euro de lucht in. Elk jaar.

Ik snap daar echt helemaal niks van.
Ik heb het ook niet breed, zou nooit dan mijn beetje ruimte in financieen/spaargeld in de fik steken.
Mijn verstand vliegt dan ook de deur uit hoor.
Niks. Ik vond het leuk toen mijn vader betaalde. Maar heb het altijd ontzettend zonde van mijn eigen geld gevonden. Ik denk wel dat ik dit jaar sterretjes voor mijn kind ga kopen.
Ik geef geen cent uit aan die vervuilende takkeherrie.

Van mij mogen ze het afschaffen. Ik heb er een schijthekel aan.
Ik krijg altijd gratis en voor niets een prachtige show aangeboden en ik denk maar zo, als ik zelf bezig ben met afvuren, dan kan ik niet genieten van wat de omgeving voor mij doet.
Pinda-Kaas schreef:
14-12-2019 12:30
Vreselijk
alleen sterretjes vind ik leuk

Sinds ik als kind daarmee de rietgedekte boerderij van mijn ouders in de hens heb gestoken is de lol daar ook af :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Als kind vond ik sterretjes al eng.
Ik ben echt als de dood voor vuurwerk en blijf de laatste dagen van het jaar binnen.
Duidelijk dat ik er zelf geen cent aan uitgeef.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Niets, maar ik geef wel weer geld uit aan andere dingen die mensen onnodig vinden (vakanties, twee auto's en Aldi-bonbons).
Als je het geld kunt missen en je partner en je kind vinden het leuk, dan moet je zelf bedenken hoe zwaar je wilt inzetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan geen vuurwerk kopen en er van genieten, want mijn geweten heeft last van milieu en armoede en bange dieren en angstige mensen en en en.

Maar ik kan ook niks zeggen van anderen die een andere keuze maken omdat ik nog meer last heb van dat oordelen over anderen die keuzes maken waar ik niets van snap.

Kennelijk mis ik iets. Dat ligt aan mij. Dat ligt niet aan domme andere mensen die blablablaenbla, maar toch iets doen wat ik niet snap.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Elk jaar gaat er 70 miljoen de lucht in. Lijkt mij ruim voldoende zonder dat ik daar nog eens aan bij hoef te dragen.

En los van alle maatschappelijke kanttekeningen die je terecht bij vuurwerk kan plaatsen, vind ik het rendement ten opzichte van de kosten ook belachelijk. Als je niet honderden euro's uitgeeft aan een paar goeie dingen dan geef je honderden euro's uit aan veel slechte meuk. Dus dan moet je ook nog kiezen tussen 5 minuten iets moois of een uur meuk afsteken.
Alle reacties Link kopieren
Paar euro aan sterretjes en knal-erwten. :P
Alle reacties Link kopieren
0
Veel te gevaarlijk.
Niets, ik kijk ook liever naar het mooie vuurwerk waar anderen veel geld in steken.
Cateautje schreef:
14-12-2019 12:35
Ik krijg altijd gratis en voor niets een prachtige show aangeboden en ik denk maar zo, als ik zelf bezig ben met afvuren, dan kan ik niet genieten van wat de omgeving voor mij doet.
Ik vind de show prachtig, maar om 0:30 wil ik graag slapen.

Twee huizen verderop kopen ze (met een grote vriendengroep) zoveel vuurwerk, dat ze tot na 2:00 doorgaan. Nee, ik overdrijf niet.

Ik.Wil.Slapen.
En mijn ouders vragen dan: "Odense, kom je gezellig brunchen op Nieuwjaarsdag?" Terwijl ik een nacht vol herrie lig te verwerken.

Oordopjes helpen niet.

Verder heb ik het getroffen met mijn buurtjes.
Alle reacties Link kopieren
Niets. De overburen steken genoeg af, daar kijk ik dan maar naar.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven