Geld & Recht alle pijlers

skikleding betalen

06-01-2020 13:30 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een vraag wat jullie ervan vinden: Ex wil met kind op wintersport. Zelf ga ik niet. Vader vindt dat ik de skikleding voor het kind van de alimentatie moet betalen. Eigenlijk vind ik dat een beetje raar, zeker omdat wij niet gaan. Hoe zien jullie dat?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Zijn feestje, zijn kosten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
06-01-2020 13:31
Zijn feestje, zijn kosten.
Ja dat dacht ik ook, vond het verzoek zo raar dat ik aan mezelf begon te twijfelen.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie geen afspraken gemaakt over kosten als vakanties en dergelijke?
Honey, you should see me in a crown
Cateautje schreef:
06-01-2020 13:31
Zijn feestje, zijn kosten.
Als hij alimentatie betaald , zijn het toch zijn kosten?Los daarvan , sneu dat dit weer over de rug van een kind moet .
Het is nog steeds jullie kind, dus waarom zeuren over geld , tenzij je het niet hebt .
Ik zou aangeven dat je verwacht dat hij dit betaalt, maakt hij herres dan zou ik tweedehands kijken en het regelen. Maar ik zou het heel lastig vinden, weet ik veel wat zo'n kind daar aan moet.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker, die afspraken zijn er maar hij begint nu dus weer... En heeft tig keer zoveel geld als ik. Maar hij vindt dat ik het van de riante alimentatie moet betalen.
Het is zeker sneu dat dit weer over het kind gaat en dan met name zijn bijdrage, heb net heel veel geld aan een advocaat uitgegeven om alle afspraken vastgelegd te krijgen.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Hmm, hier sta ik wel wat dubbel in. Een skibroek en jas zijn natuurlijk wel dingen waar je in de winter sowieso baat bij kan hebben. Zeker de jas. Maar mijn kinderen gebruiken hun skibroeken ook als regenkleding, als we naar de ijsbaan gaan en de skijassen als winterjas.

Huur van materiaal, speciale sokken e.d. vind ik volledig voor degene die ze meeneemt op wintersport.

Overigens heb jij bij de Lidl goedkope wintersportkleding van goede kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Hij neemt 't kind mee op vakantie. Hij betaalt al de volledige vakantie, neem ik aan? En hij betaalt alimentatie? Voor 15 euro heb je een skibroek bij de decathlon. Waterdichte jas en handschoenen heeft elk Nederlands kind nodig, dus waar hebben we het precies over?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
06-01-2020 13:36
Jazeker, die afspraken zijn er maar hij begint nu dus weer... En heeft tig keer zoveel geld als ik. Maar hij vindt dat ik het van de riante alimentatie moet betalen.
Het is zeker sneu dat dit weer over het kind gaat en dan met name zijn bijdrage, heb net heel veel geld aan een advocaat uitgegeven om alle afspraken vastgelegd te krijgen.

En wat is die afspraak dan? Als zijn verzoek niet conform de afspraak is, dan verwijs je hem naar de afspraak en verder niks.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
De bedoeling van alimentatie: Kinderalimentatie is bedoeld zodat een kind alles kan blijven doen wat hij of zij voor de scheiding ook deed. Dit betekent dat alle kosten die voor het kind gemaakt worden van de kinderalimentatie moeten worden betaald. Het gaat bijvoorbeeld om eten, drinken, kleding, kosten voor kinderopvang, zwemles, sport en muziekles. Het is dus de bedoeling dat de alimentatie alle kosten dekt en er geen bijkomende kosten meer zijn voor de alimentatieplichtige ouder.

Lijkt mij dan dat skikleding ook van de alimentatie betaald moet worden. Het gaat om het kind, niet wat jíj met het kind doet toch?

En als je een nieuwe set niet kunt betalen, kun je altijd nog tweedehands via marktplaats wat kopen toch? Dan ben je met een paar tientjes klaar.
rejoy wijzigde dit bericht op 06-01-2020 13:38
10.46% gewijzigd
felice71 schreef:
06-01-2020 13:32
Ja dat dacht ik ook, vond het verzoek zo raar dat ik aan mezelf begon te twijfelen.
Laat je niet uit balans brengen!
Kan me voorstellen dat als jij plannen hebt regelmatig met je kind te gaan skiën dat je dan ook verantwoordelijkheid draagt voor de outfit van je kind, maar die plannen heb je dus niet, het is allemaal van hem afkomstig, zijn idee, zijn uitvoering, dus ook zijn kosten.
Hij kan ook met je kind naar een warm land, dan kan het alreeds in bezit zijnde badgoed mee.
Mooi verhaal!
Als hij geld heeft voor een wintersportvakantie, kan hij ook echt wel skikleding voor haar betalen. Zo duur hoeft het voor een kind ook helemaal niet te zijn, tegenwoordig is er werkelijk van alles te koop ook in goedkopere prijsklassen. Zelfs bij de Scapino of Lidl en dat hoeft helemaal niet van slechte kwaliteit te zijn.
handigmetgeld schreef:
06-01-2020 13:36
Hij neemt 't kind mee op vakantie. Hij betaalt al de volledige vakantie, neem ik aan? En hij betaalt alimentatie? Voor 15 euro heb je een skibroek bij de decathlon. Waterdichte jas en handschoenen heeft elk Nederlands kind nodig, dus waar hebben we het precies over?
Waarschijnlijk principe dingetje.
felice71 schreef:
06-01-2020 13:36
Jazeker, die afspraken zijn er maar hij begint nu dus weer... En heeft tig keer zoveel geld als ik. Maar hij vindt dat ik het van de riante alimentatie moet betalen.
Het is zeker sneu dat dit weer over het kind gaat en dan met name zijn bijdrage, heb net heel veel geld aan een advocaat uitgegeven om alle afspraken vastgelegd te krijgen.
Maar dan kun je het toch betalen ?
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
06-01-2020 13:36
Hij neemt 't kind mee op vakantie. Hij betaalt al de volledige vakantie, neem ik aan? En hij betaalt alimentatie? Voor 15 euro heb je een skibroek bij de decathlon. Waterdichte jas en handschoenen heeft elk Nederlands kind nodig, dus waar hebben we het precies over?
Handschoenen zeker en ook meerdere warme jassen. Maar geen skibroek, skijas, pullies etc.
Als wij ook op wintersport zouden gaan dan vind ik het een ander verhaal. Maar ze doet er hier verder niks mee en is er volgend jaar weer uitgegroeid.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
ik zou zeggen dat het onder de alimentatie valt. Kosten worden toch ook het kind uitgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Calypso- schreef:
06-01-2020 13:39
Maar dan kun je het toch betalen ?
Het gaat er niet om of ik het kan betalen; maar hij vond bv ook dat ik, als ze bij hem is in de vakanties, de bso daar maar moest betalen. Hij zat net heel kort zonder baan en wilde gelijk de alimentatie korten. We hebben het hier over iemand die meer dan een ton per jaar verdient. Hij zal nergens op beknibbelen, behalve op kosten voor zijn kind.

Ik vind het gewoon lastig, maar kom maar op met jullie zienswijzen, misschien zie ik het dan anders.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
06-01-2020 13:39
Handschoenen zeker en ook meerdere warme jassen. Maar geen skibroek, skijas, pullies etc.
Als wij ook op wintersport zouden gaan dan vind ik het een ander verhaal. Maar ze doet er hier verder niks mee en is er volgend jaar weer uitgegroeid.
Alimentatie is er niet voor om ervoor te zorgen dat de móeder kleding en dergelijke kan kopen voor de uitjes die zíj onderneemt, maar dat het kind alles heeft wat het nodig heeft. Nu heeft het kind skikleding nodig. Vader betaalt voor het onderhoud van het kind, dit hoort daar bij.
rejoy wijzigde dit bericht op 06-01-2020 13:44
3.01% gewijzigd
Of ieder de helft betalen ?
Skikleding hoeft niet duur te zijn ( bv bij decathlon ), of tweedehands ?
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
06-01-2020 13:39
Handschoenen zeker en ook meerdere warme jassen. Maar geen skibroek, skijas, pullies etc.
Als wij ook op wintersport zouden gaan dan vind ik het een ander verhaal. Maar ze doet er hier verder niks mee en is er volgend jaar weer uitgegroeid.
Een skijas is gewoon een waterdichte winterjas. De enige twee dingen die je nodig hebt op skivakantie die je niet gewoon nodig hebt als je in nat nederlands winterweer wilt kunnen fietsen zijn een skibroek, en een zonnebril. 15 euro voor de eerste (en die kun je inderdaad na de vakantie op marktplaats zetten of in de kledingcontainer gooien, passen ze volgend jaar niet meer in), voor de tweede moet je even verzinnen of je wil investeren of gewoon een plastic exemplaar van een tientje kopen. Zo lang er goed uv-filter in zit is het prima.

Je mag van mij best principieel doen, maar voor 25 euro totaal (waarbij je je kind ook nog een paar dagen geen eten hoeft te geven) vind ik 't wel erg veel lijken op wederzijds-elkaar-lastig-vallen-over-de-rug-van-een-kind.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Rejoy schreef:
06-01-2020 13:43
Alimentatie is er niet voor om ervoor te zorgen dat de móeder kleding en dergelijke kan kopen voor de uitjes die zíj onderneemt, maar dat het kind alles heeft wat het nodig heeft. Nu heeft het kind skikleding nodig. Vader betaalt voor het onderhoud van het kind, dit hoort daar bij.
Dus zal de alimentie-ontvanger het alimentatiebedrag hiervoor moeten gebruiken als er geen verdere afspraken zijn. Het bedrag is vast, hoop ik, op dit soort dingen gebaseerd,
Honey, you should see me in a crown
handigmetgeld schreef:
06-01-2020 13:46
Een skijas is gewoon een waterdichte winterjas. De enige twee dingen die je nodig hebt op skivakantie die je niet gewoon nodig hebt als je in nat nederlands winterweer wilt kunnen fietsen zijn een skibroek, en een zonnebril. 15 euro voor de eerste (en die kun je inderdaad na de vakantie op marktplaats zetten of in de kledingcontainer gooien, passen ze volgend jaar niet meer in), voor de tweede moet je even verzinnen of je wil investeren of gewoon een plastic exemplaar van een tientje kopen. Zo lang er goed uv-filter in zit is het prima.

Je mag van mij best principieel doen, maar voor 25 euro totaal (waarbij je je kind ook nog een paar dagen geen eten hoeft te geven) vind ik 't wel erg veel lijken op wederzijds-elkaar-lastig-vallen-over-de-rug-van-een-kind.
Vooral dat laatste , inderdaad. Kind krijgt die sfeer echt wel mee.
Moet die skikleding allemaal nieuw zijn?
Hoe oud is kind? ex kan ook voor 2e hands kijken.
Alle reacties Link kopieren
@Eurus: Nou, daar valt nog wel wat op aan te merken. Als pa daarna met kind gaat zeilen en een volledige zeiluitrusting wil kopen, en daarna gaat motorcrossen en er allerlei valbescherming moet komen, en daarna gaat duiken en of er maar even een duikpak uit de alimentatie kan komen, terwijl ondertussen moeder nog niet 1 keer op vakantie is geweest, dan gaat er natuurlijk wel iets mis.

En daarom kun je afspraken maken, of meer nauwkeurige afspraken als de afspraken niet helder genoeg zijn.

Maar het belangrijkste lijkt me dat je gewoon als twee volwassenen met elkaar omgaat. En niet om een paar tientjes moelijk gaat doen, niet de ene, en niet de andere kant op. Pa is een lul dat hij niet gewoon even wat kleding erbij regelt, en TO doet moeilijk als ze die niet wil aanschaffen als hij zich als een lul gedraagt. De-escaleren: koop een skibroek voor 15 euro, sta erboven en geniet ervan dat je kind op vakantie gaat.
anoniem_199354 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 13:55
0.71% gewijzigd
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven