Geld & Recht alle pijlers

skikleding betalen

06-01-2020 13:30 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een vraag wat jullie ervan vinden: Ex wil met kind op wintersport. Zelf ga ik niet. Vader vindt dat ik de skikleding voor het kind van de alimentatie moet betalen. Eigenlijk vind ik dat een beetje raar, zeker omdat wij niet gaan. Hoe zien jullie dat?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Maar als jij je kind mee zou nemen skien en hij niet, dan betaal je de kleding toch ook van de alimentatie of doe je dat apart?
Het is toch kleding voor jullie kind?
Als hij veel verdient zal hij een hoog bedrag betalen aan alimentatie?
Als jij inderdaad heel riant geld krijgt, zou ik het gewoon betalen. Gaat maar om een paar tientjes.

Aan de andere kant snap ik jou ook. Want hij wil op vakantie, dus dan betaalt hij het ook maar.
Sta er een beetje dubbel in merk ik.
ChantalZr7 schreef:
06-01-2020 13:54
Maar als jij je kind mee zou nemen skien en hij niet, dan betaal je de kleding toch ook van de alimentatie of doe je dat apart?
Het is toch kleding voor jullie kind?
Scherp.
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
06-01-2020 13:53
@Eurus: Nou, daar valt nog wel wat op aan te merken. Als pa daarna met kind gaat zeilen en een volledige zeiluitrusting wil kopen, en daarna gaat motorcrossen en er allerlei valbescherming moet komen, en daarna gaat duiken en of er maar even een duikpak uit de alimentatie kan komen, terwijl ondertussen moeder nog niet 1 keer op vakantie is geweest, dan gaat er natuurlijk wel iets mis.

En daarom kun je afspraken maken, of meer nauwkeurige afspraken als de afspraken niet helder genoeg zijn.

Maar het belangrijkste lijkt me dat je gewoon als twee volwassenen met elkaar omgaat. En niet om een paar tientjes moelijk gaat doen, niet de ene, en niet de andere kant op. Pa is een lul dat hij niet gewoon even wat kleding erbij regelt, en TO doet moeilijk als ze die niet wil aanschaffen als hij zich als een lul gedraagt. De-escaleren: koop een skibroek voor 15 euro, sta erboven en geniet ervan dat je kind op vakantie gaat.
Vandaar dat ik ook naar die afspraken vroeg ;-)

Eens met je laatste alinea verder.
Honey, you should see me in a crown
reizende schreef:
06-01-2020 13:55
Als hij veel verdient zal hij een hoog bedrag betalen aan alimentatie?
Als jij inderdaad heel riant geld krijgt, zou ik het gewoon betalen. Gaat maar om een paar tientjes.

Aan de andere kant snap ik jou ook. Want hij wil op vakantie, dus dan betaalt hij het ook maar.
Sta er een beetje dubbel in merk ik.
Hij wil op vakantie met kind. Is toch echt een belangrijke factor . Andersom betaald vader al indirect voor uitjes en vakanties die TO met kind onderneemt, dmv alimentatie.
handigmetgeld schreef:
06-01-2020 13:36
Hij neemt 't kind mee op vakantie. Hij betaalt al de volledige vakantie, neem ik aan? En hij betaalt alimentatie? Voor 15 euro heb je een skibroek bij de decathlon. Waterdichte jas en handschoenen heeft elk Nederlands kind nodig, dus waar hebben we het precies over?

Over het principe. Als vader volgend jaar ineens wil gaan scubadiven hoeft zij toch ook niet ineens op stel en sprong allerlei duikkleding aan te gaan schaffen? Pa verzint wat en Ma wordt ongevraagd op kosten gejaagd. Zo werkt dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
06-01-2020 13:58
Over het principe. Als vader volgend jaar ineens wil gaan scubadiven hoeft zij toch ook niet ineens op stel en sprong allerlei duikkleding aan te gaan schaffen? Pa verzint wat en Ma wordt ongevraagd op kosten gejaagd. Zo werkt dat niet.
Pa betaalt toch voor die kosten elke maand? Of zou die alimentatie zo precies zijn dat het elke maand op gaat met een salaris van meer dan een ton?
Honey, you should see me in a crown
Waarom heeft ex geen skikleding gegeven als kerstkado aan kind?
felice71 schreef:
06-01-2020 13:36
Jazeker, die afspraken zijn er maar hij begint nu dus weer... En heeft tig keer zoveel geld als ik. Maar hij vindt dat ik het van de riante alimentatie moet betalen.
Het is zeker sneu dat dit weer over het kind gaat en dan met name zijn bijdrage, heb net heel veel geld aan een advocaat uitgegeven om alle afspraken vastgelegd te krijgen.
Ik zou hem een bericht sturen dat ik vind dat hij dat van zijn eigen geld dit moet betalen en dit voortaan eerst met zijn advocaat moet bespreken en ik het graag van de advocaat hoor dat dit een alimentatie kwestie is.
Is hij anders ook zo schooierig?
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
06-01-2020 13:58
Over het principe. Als vader volgend jaar ineens wil gaan scubadiven hoeft zij toch ook niet ineens op stel en sprong allerlei duikkleding aan te gaan schaffen? Pa verzint wat en Ma wordt ongevraagd op kosten gejaagd. Zo werkt dat niet.
Eens.
Ik zou pa de skikleding zelf laten kopen als jij nooit met haar gaat skiën.

Zeker als pa riant meer verdient dan jij.
Alimentatie ervoor gebruiken, het is tenslotte voor kind bedoeld dat zij het droog en warm heeft. Echt vreselijk dat dat niet je 1e prioriteit heeft.

Ik koop om het jaar ski-kleding in de uitverkoop of op marktplaats. Daarna verkoop ik het weer op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
06-01-2020 13:58
Over het principe. Als vader volgend jaar ineens wil gaan scubadiven hoeft zij toch ook niet ineens op stel en sprong allerlei duikkleding aan te gaan schaffen? Pa verzint wat en Ma wordt ongevraagd op kosten gejaagd. Zo werkt dat niet.
Nee, dat zeg ik toch? Pa is een lul. Maar als je voor die paar euro (terwijl je eten uitspaart) principieel gaat lopen doen, waar ben je dan helemaal mee bezig? Als je je kind wil voorleven hoe je als volwassenen met conflicten om kunt gaan, is dit dan het soort gedrag dat je wil laten zien?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Hangt wel beetje van het bedrag af. Vriendin van mij krijgt van ex 19,00 alimentatie in de maand. Maar goed hij kan zich dan ook geen skivakantie veroorloven.

Als jij een veelvoud van dit bedrag krijgt dan zou ik zoiets wel kopen ja. Ook gewoon handig om te hebben voor als het hier straks koud is of zoals anderen ook zeggen met regen of met schaatsen. Een helm kopen en een skibril zou mij dan wel weer te ver gaan. Dat vind ik niet iets wat een kind standaard nodig heeft.
Rejoy schreef:
06-01-2020 13:43
Alimentatie is er niet voor om ervoor te zorgen dat de móeder kleding en dergelijke kan kopen voor de uitjes die zíj onderneemt, maar dat het kind alles heeft wat het nodig heeft. Nu heeft het kind skikleding nodig. Vader betaalt voor het onderhoud van het kind, dit hoort daar bij.

Mijn vader is caribisch en gooide in de jaren 80 postorder boeken bij ons in de bus met alvast ingevulde kleding.
Voor de feestjes in die familie waren van die halve ball room jurken, witte kanten sokjes en glansschoentjes en witte handschoenen een vereiste in pastelkleuren volgens hem
(droeg niemand behalve zijn stiefkind die er echt van baalde).
en voor de broertjes een smoking met een hoedje en glanzende schoenen.
Verder was het ook wel jammer dat we altijd in tweedehands spullen liepen, waarom toch niet een mooi merk trainingspak?
En of we ons haar konden straighten of invlechten elke 6 weken, kon hij in het weekend leuk voor de dag komen bij de familie.

Zo ken ik er nog wel een paar.
Ik zou zelfs 2 broeken halen. Hoeft kind iig niet met een natte broek te lopen. Deze broeken bij een scapino, Lidl of marktplaats halen.
Heel fijn dat je zoon meegevraagd wordt. Dit kan namelijk ook anders. De koffer echt goed voldoende vullen zodat pa geen omkijken heeft meer naar de kleding.
Kun jij je agenda pakken en genieten van de tijd voor jezelf... of dag extra werken, sauna, Netflixen.
Als je zoon terug is aub enthousiast reageren! De relatie kind / ouder is superbelangrijk. Je kind is je vast dankbaar voor het niet schoppen van stennis en het niet bederven van zijn voorpret!
Dussss laat gaan. Gooi er 100 euro tegen aan, neus omhoog en weer door!
TO ik begrijp je best wel. To heeft het jaren moeilijk gehad met een toen al vervelende ex en bijna dakloos en ex wil haar even inpeperen dat hij met kind op vakantie gaat skiën en dat to mag mee betalen aan skikleding voor eenmalig gebruik terwijl ze liever andere dingen had gekocht van de kinderalimentatie gaat ex op luxe vakantie met kind en to heeft het weer voor het nakijken.
Ik begrijp to heel erg goed.
Zeker bij want kleine kinderen is een skipak toch wel iets wat standaard gekocht wordt. Met koude dagen zie ik hier gewoon in Nederland genoeg kinderen met zo'n pakje aan. En het kost ook niet zoveel bij de decatlon. Mijn kind is 5 en die heeft ook een skibroek met bretels van vorig jaar. Kan ze nog prima jaartje aan en was geloof ik 25 euro bij de Hema. Als er straks opeens sneeuw ligt wil ze ook gewoon met de slee naar school en lekker buiten kunnen spelen.
*2020* schreef:
06-01-2020 14:07
TO ik begrijp je best wel. To heeft het jaren moeilijk gehad met een toen al vervelende ex en bijna dakloos en ex wil haar even inpeperen dat hij met kind op vakantie gaat skiën en dat to mag mee betalen aan skikleding voor eenmalig gebruik terwijl ze liever andere dingen had gekocht van de kinderalimentatie gaat ex op luxe vakantie met kind en to heeft het weer voor het nakijken.
Ik begrijp to heel erg goed.
Dus ex is een lamzak ,.Dat is nog geen excuus om zelf ook moeilijk te gaan lopen doen ten koste van je kind. Daar sta je toch zeker boven .
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
06-01-2020 14:07
TO ik begrijp je best wel. To heeft het jaren moeilijk gehad met een toen al vervelende ex en bijna dakloos en ex wil haar even inpeperen dat hij met kind op vakantie gaat skiën en dat to mag mee betalen aan skikleding voor eenmalig gebruik terwijl ze liever andere dingen had gekocht van de kinderalimentatie gaat ex op luxe vakantie met kind en to heeft het weer voor het nakijken.
Ik begrijp to heel erg goed.
Wat een bijzondere draai geef jij aan dit verhaal. TO en haar nieuwe partner harken 5600 netto binnen, dus slecht zal ze het niet hebben. Ook schrijft ze dat het meisje vorig jaar niet meer naar haar vader wilde. Fijn toch dat de band nu kennelijk weer aan de beterende hand is en dat het meisje op vakantie gaat met haar vader.
Honey, you should see me in a crown
Calypso- schreef:
06-01-2020 14:10
Dus ex is een lamzak ,.Dat is nog geen excuus om zelf ook moeilijk te gaan lopen doen ten koste van je kind. Daar sta je toch zeker boven .
Maar als ex een skivakantie kan betalen kan ex ook skikleding betalen nog even en to moet meebetalen voor nieuwe skiën.
Eurus schreef:
06-01-2020 14:11
Wat een bijzondere draai geef jij aan dit verhaal. TO en haar nieuwe partner harken 5600 netto binnen, dus slecht zal ze het niet hebben. Ook schrijft ze dat het meisje vorig jaar niet meer naar haar vader wilde. Fijn toch dat de band nu kennelijk weer aan de beterende hand is en dat het meisje op vakantie gaat met haar vader.
Haar partner is niet de vader van dit kind.
*2020* schreef:
06-01-2020 14:07
TO ik begrijp je best wel. To heeft het jaren moeilijk gehad met een toen al vervelende ex en bijna dakloos en ex wil haar even inpeperen dat hij met kind op vakantie gaat skiën en dat to mag mee betalen aan skikleding voor eenmalig gebruik terwijl ze liever andere dingen had gekocht van de kinderalimentatie gaat ex op luxe vakantie met kind en to heeft het weer voor het nakijken.
Ik begrijp to heel erg goed.
Ik ken niet de hele geschiedenis van TO. Mooi dat ze overeind gekrabbeld is. Het zou slim zijn over dit “ gedoe” heen te stappen. Wie weet doet vader dan ook een stapje in haar richting?
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
06-01-2020 14:11
Maar als ex een skivakantie kan betalen kan ex ook skikleding betalen nog even en to moet meebetalen voor nieuwe skiën.
TO krijgt maandelijks geld voor het onderhoud van haar dochter. Een skibroek kost twee tientjes.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
06-01-2020 14:13
Haar partner is niet de vader van dit kind.
No shit Sherlock. Doet er niet toe, jij zet een beeld neer of TO een bijstandsmoeder is die drie hoog achter in de ghetto woont.
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
06-01-2020 14:11
Wat een bijzondere draai geef jij aan dit verhaal. TO en haar nieuwe partner harken 5600 netto binnen, dus slecht zal ze het niet hebben. Ook schrijft ze dat het meisje vorig jaar niet meer naar haar vader wilde. Fijn toch dat de band nu kennelijk weer aan de beterende hand is en dat het meisje op vakantie gaat met haar vader.
Jezus mina en ook nog eens riant alimentatie ...je moet je eigenlijk een beetje schamen TO dat je je persoonlijke onvrede nu ten koste van je kind laat gaan . Echt, sta erboven .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven