Geld & Recht alle pijlers

skikleding betalen

06-01-2020 13:30 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een vraag wat jullie ervan vinden: Ex wil met kind op wintersport. Zelf ga ik niet. Vader vindt dat ik de skikleding voor het kind van de alimentatie moet betalen. Eigenlijk vind ik dat een beetje raar, zeker omdat wij niet gaan. Hoe zien jullie dat?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Sta erboven TO. En regel het. Verlaag je niet tot zijn niveau. Maar ik las al dat je dat niet van plan was :)
tascha wijzigde dit bericht op 06-01-2020 18:24
6.80% gewijzigd
Eurus schreef:
06-01-2020 14:11
Wat een bijzondere draai geef jij aan dit verhaal. TO en haar nieuwe partner harken 5600 netto binnen, dus slecht zal ze het niet hebben. Ook schrijft ze dat het meisje vorig jaar niet meer naar haar vader wilde. Fijn toch dat de band nu kennelijk weer aan de beterende hand is en dat het meisje op vakantie gaat met haar vader.
o_o

Zo.
En wie houdt het in de gaten of het geld daadwerkelijk besteed wordt aan het kind?

Bizar joh.
Dit soort kosten vallen onder vakantiekosten, dus zijn voor zijn rekening. Maar 2e hand skikleding is heel makkelijk te vinden, want kinderen groeien er natuurlijk snel uit en niet duur. Dat zou ik liever doen overigens dan goedkope nieuwe, want vaak zijn die minder warm, dit nog even los van milieuissues :). Action heeft prima thermo-ondergoed en skisokken, Hema ook, iets duurder meestal. Zou in ieder geval niet bezuinigen op warme kleding, kinderen hebben het sneller koud en in skiklasjes e.d. staan ze bovendien veel stil.

Ik zou hem dus een mailtje sturen dat je denkt dat eigenlijk die kosten voor hem zijn, maar je het leuk voor kind vindt dat hij met kind gaat skiën en dus wel kleding regelt. Daarmee schep je geen precedent en laat je zien dat je van goede wil ben en dat is in het belang van je kind.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
06-01-2020 14:41
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor! Het gaat niet om het bedrag of hoogte van jouw alimentatie, maar om het principe. Je ex wil eigenlijk dat jij indirect meebetaald aan zijn vakantie, ik zou ook passen.
Zijn vakantie?? Het kind's vakantie hé. Hij vraagt toch geen kleding voor zichzelf :facepalm: overdrijven is ook een vak.
pamelacourson schreef:
06-01-2020 14:45
Ik ken het trouwens ook andersom, een moeder die haar kind op zonvakantie in februari allemaal te kleine en verwassen kleding en een te kleine en half kapotte bikini meegaf, zodat vader wel even nieuwe kleren zou kopen met haar. In dat geval vind ik ook dat moeder die van de alimentatie had moeten betalen, dus waarom kleding voor de winter dan niet?
Dat was bij ons vroeger ook. De kinderen van de toemalige man van mijn moeder kregen ook altijd armoedige afgedragen en te kleine zooi mee. Mijn moeder kocht in het begin dan nieuw maar dat zag ze nooit meer terug. Toen maar aparte kleding voor als die kinderen bij ons waren en die bleven dan ook bij ons. Zij maakte er ook nooit een punt van met vakanties. Dan werd gewoon voor alle kinderen nieuwe ski, zwem of zomerkleding gekocht, zonder onderscheid.
Vond ik als kind wel wat raar, zij hadden per slot toch hun eigen moeder :)
Calypso- schreef:
06-01-2020 15:05
Wat wordt er trouwens veel ingevuld mbt de ex van TO. We moeten ons houden aan het script hè . Hij vroeg alleen om ski kleding .

Zou TO een hongerige geldwolf zijn als ex een topic opende met als titel ;” met dochter op vakantie.ex wil niet meebetalen aan kleding, ondanks ruime alimentatie “. ?
:D
Gatti schreef:
06-01-2020 15:30
Vakanties zijn in principe verdeeld en de kosten zijn voor degene waar kind is.
Dus dit jaar bv in mijn vakantie betaalde ik de auto/tolkosten, overnachtingskosten, pretpark, waterpark, nieuwe badkleding enz.
Vader ging niet met ze weg en gaf daardoor minder uit.
Ieder zijn keuze.

Ik vind in principe dat kleding welke speciaal aangeschaft wordt voor een vakantie voor rekening komen voor degene die deze vakantie bedenkt.
Om gedoe te voorkomen zou ik hier wellicht vanaf zien.

.
Dus als jouw kind naar de vader gaat in de zomer zorg je niet voor een nieuwe zwembroek of badpak indien nodig?
Het gaat om algemene dingen die een beetje hollands kind gewoon in de kast heeft hangen. Waterdichte schoenen/laarzen, warme waterdichte jas. Skibroek hoeft niet eens , spijkerbroek in de impregneer en voor 6 euro een thermo legging er onder. Hij vraagt niet of kind de nieuwste skibunny outfit kan krijgen hé.
Handschoenen en een bril, tjonge wat een uitgaven zeg.
Lorara schreef:
06-01-2020 16:40
Ik vind het best veel extra kosten voor kleding die je verder niet gebruikt:

Skibroek,
2 paar skisokken
Thermo shirt
Thermo broek
Skihelm
Skibril
En eigenlijk is niet elke standaard jas geschikt.... maar dat ligt aan hoe koud het nu echt daar is?

Maarja, je wil ook lijkt me, dat je kind het fijn heeft, niet koud en wel een helm draagt.. dus misschien toch marktplaats en aangeven dat hij dit niet ieder jaar hoeft te verwachten?

En dan kleding regelen en zeggen dat hij de helm en bril daar maar moet huren?
Hoezo verder nooit gebruikt? Een jas is een must hoor in de winter en een thermo legging is ook nooit weg (en kost 6 euro, kom op zeg) Ook lekker onder een jurkje (volgens mij heeft TO een dochter) Ook op de fiets is zo'n ding fijn. Een skibril is ook niet nodig, gewone zonnebril voldoet. Jij doet alsof het kind van TO meteen van de zwarte piste gaat joh. Het is de eerste keer maar.
handigmetgeld schreef:
06-01-2020 17:35
Ik heb het gewoon nooit als 'essentieel' ervaren. Ik zie op de piste vooral veel modepopjes. Maar ik heb het nooit koud, heb geen last van m'n voeten, dus waarom zou ik het anders doen? Ik heb genoeg thermokleding, dus dat is helemaal het punt niet, heb er alleen nooit behoefte aan bij skieen. Skisokken met 'padding' op de schenen kan ik me nog wel voorstellen dat dat fijn is voor sommigen. Maar een ski-jack? Dat is echt gewoon een waterdichte winterjas met een duur merkje erop, niks bijzonders aan.
Nou, niet zomaar een waterdichte winterjas. Wel eentje die makkelijk zit en niet zo'n bontkraagjes ding die je nu veel ziet en zo'n wandelende slaapzak is ook niet handig :D
Maar idd, een gewone waterdichte goed zittende jas is meer dan prima en kan daarna ook gewoon gedragen worden en is dus niet voor maar één keer.
tascha schreef:
06-01-2020 18:02
En verder hebben we eens in de sleeplift en in een stoeltjeslift bijna een half uur stil gestaan...de wind kwam opzetten, werd te krachtig en het werd te gevaarlijk, de lift werd gestopt en je moest dus gewoon blijven staan of zitten. Dan krijg je het wel koud hoor.
Gut jij maakt wat mee hé, sneeuwstormen, vast in lift. Je zou er een trauma van krijgen.
strings-attached schreef:
06-01-2020 18:51
Hoezo verder nooit gebruikt? Een jas is een must hoor in de winter en een thermo legging is ook nooit weg (en kost 6 euro, kom op zeg) Ook lekker onder een jurkje (volgens mij heeft TO een dochter) Ook op de fiets is zo'n ding fijn. Een skibril is ook niet nodig, gewone zonnebril voldoet. Jij doet alsof het kind van TO meteen van de zwarte piste gaat joh. Het is de eerste keer maar.
Jemig, ik ski niet eens en ik begrijp to.
maar als ik dit lees zou ik preventief ski spullen gaan halen.
zometeen denkt ex er ook zo over en staat dat kind daar. Ik zou wel willen dat kind in iets normaals skiet hoor, goed warms en water- en wind dicht, en een bril waarmee je ook kunt bewegen, bijvoorbeeld.
tascha schreef:
06-01-2020 18:17
Impregneer voor een spijkerbroek :|
Ik denk dat je als andere ouder graag wil dat je kind het daar fijn heeft op wintersport, en dus zet je je over je ergernis heen en regel je gewoon goede kleding. Klaar. Ofwel in de winkel ofwel op marktplaats ofwel via lenen van kennissen/vrienden/familie maar je zorgt er toch voor dat je kind het comfortabel warm heeft? Dat zou ik pas echt kinderachtig vinden...een spijkerbroek met een flesje impregneer behandelen....
Vind je? Het was ooit hartstikke hip hoor om een spijkerbroek te dragen. Liters zijn er doorgegaan :D
Ja mét thermo legging er onder ja.
strings-attached schreef:
06-01-2020 19:11
Vind je? Het was ooit hartstikke hip hoor om een spijkerbroek te dragen. Liters zijn er doorgegaan :D
Ja mét thermo legging er onder ja.
Ja joh geef dat kind een zelfgebreide lange hansop aan met een vak aan de achterkant
(1, deden ze vroeger ook de hele week mee en daarna na je zussen en broers in hetzelfde badwater dan was je weer lekker schoon)
en zet het een gehaakte bivakmuts op, alles kan.
strings-attached schreef:
06-01-2020 19:11
Vind je? Het was ooit hartstikke hip hoor om een spijkerbroek te dragen. Liters zijn er doorgegaan :D
Ja mét thermo legging er onder ja.
Ja joh geef dat kind een zelfgebreide lange hansop aan met een vak aan de achterkant
(1, deden ze vroeger ook de hele week mee en daarna na je zussen en broers in hetzelfde badwater dan was je weer lekker schoon)
en zet het een gehaakte bivakmuts op, alles kan.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
06-01-2020 19:11
Vind je? Het was ooit hartstikke hip hoor om een spijkerbroek te dragen. Liters zijn er doorgegaan :D
Ja mét thermo legging er onder ja.
Brr... ik krijg het al koud bij de gedachte alleen. Een skibroek moet absoluut waterdicht zijn. Niet alleen bij een val, maar ook bij slecht weer in een stoeltjeslift. Gaan prutsen met een spijkerbroek is echt een slecht idee. Zie je ook vrijwel nooit op de piste, of het zijn mensen die ook geen helm dragen bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
06-01-2020 19:10
Gut jij maakt wat mee hé, sneeuwstormen, vast in lift. Je zou er een trauma van krijgen.
Nou geen trauma hoor.... ;) wel veel ervaring...en ik verbaas me over hoe dom uh slecht voorbereid sommige mensen zijn als ze de bergen in gaan...
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
06-01-2020 19:21
Brr... ik krijg het al koud bij de gedachte alleen. Een skibroek moet absoluut waterdicht zijn. Niet alleen bij een val, maar ook bij slecht weer in een stoeltjeslift. Gaan prutsen met een spijkerbroek is echt een slecht idee. Zie je ook vrijwel nooit op de piste, of het zijn mensen die ook geen helm dragen bijvoorbeeld.
Dit.
En nee een gewone zonnebril voldoet niet, want als het sneeuwt of bewolkt is, zie je daarmee geen diepteverschil. Een spijkerbroek in de impregneer is leuk voor een middagje snowworld, maar op de berg wil je iets waar je beter in beweegt, en met een sneeuwvanger, zodat je geen sneeuw in je kleding krijgt als je een keer valt. En tijdens de skiles sta je heel veel stil en ben je zeker niet in een half uur beneden, dus kleedt je kind gewoon lekker warm aan in 3 lagen.
Alle reacties Link kopieren
Precies, eens met forumfossiel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zielig vinden om een kind een week lang in een spijkerbroek te laten aanklooien, haast een vorm van verwaarlozing. Klinkt misschien wat overdreven maar daar komt het eigenlijk op neer.
strings-attached schreef:
06-01-2020 19:11
Vind je? Het was ooit hartstikke hip hoor om een spijkerbroek te dragen.
Op de piste? Nope!

Dat zag je in Winterberg wel eens, meestal figuren die totaal niet konden skiën en dan vol de berg afjagen.

Met een grote boog erom heen.

Je hebt wel een tijdje skibroeken gehad die op een spijkerbroek leken. Ook geen gezicht overigens.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
06-01-2020 18:42
Dus als jouw kind naar de vader gaat in de zomer zorg je niet voor een nieuwe zwembroek of badpak indien nodig?
Het gaat om algemene dingen die een beetje hollands kind gewoon in de kast heeft hangen. Waterdichte schoenen/laarzen, warme waterdichte jas. Skibroek hoeft niet eens , spijkerbroek in de impregneer en voor 6 euro een thermo legging er onder. Hij vraagt niet of kind de nieuwste skibunny outfit kan krijgen hé.
Handschoenen en een bril, tjonge wat een uitgaven zeg.
Ja hoor. Aansteller.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
tascha schreef:
06-01-2020 18:17
Impregneer voor een spijkerbroek :|
Ik denk dat je als andere ouder graag wil dat je kind het daar fijn heeft op wintersport, en dus zet je je over je ergernis heen en regel je gewoon goede kleding. Klaar. Ofwel in de winkel ofwel op marktplaats ofwel via lenen van kennissen/vrienden/familie maar je zorgt er toch voor dat je kind het comfortabel warm heeft? Dat zou ik pas echt kinderachtig vinden...een spijkerbroek met een flesje impregneer behandelen....
We gaan inderdaad van zot naar zotter als het om bepaalde adviezen aankomt.
De Oostenrijkers die ik ken hebben geen problemen met skibroeken van Lidl, maar ik begrijp dat ze compleet verkeerd geïnformeerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Arm kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven