Geld & Recht alle pijlers

skikleding betalen

06-01-2020 13:30 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een vraag wat jullie ervan vinden: Ex wil met kind op wintersport. Zelf ga ik niet. Vader vindt dat ik de skikleding voor het kind van de alimentatie moet betalen. Eigenlijk vind ik dat een beetje raar, zeker omdat wij niet gaan. Hoe zien jullie dat?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Betty_Slocombe schreef:
06-01-2020 19:46
De Oostenrijkers die ik ken hebben geen problemen met skibroeken van Lidl, maar ik begrijp dat ze compleet verkeerd geïnformeerd zijn.
Ze zijn niet slecht, maar blinken niet uit in waterdichtheid en ademen.

Als ik nou lees wat TO te besteden heeft dan vind ik het eigenlijk een beetje een rare vraag. Koop wat goeds voor je kind en ga niet zeiken over een tientje hier en een tientje daar.

Maar goed, dat is hoe ik erin sta.
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
06-01-2020 17:35
Ik heb het gewoon nooit als 'essentieel' ervaren. Ik zie op de piste vooral veel modepopjes. Maar ik heb het nooit koud, heb geen last van m'n voeten, dus waarom zou ik het anders doen? Ik heb genoeg thermokleding, dus dat is helemaal het punt niet, heb er alleen nooit behoefte aan bij skieen. Skisokken met 'padding' op de schenen kan ik me nog wel voorstellen dat dat fijn is voor sommigen. Maar een ski-jack? Dat is echt gewoon een waterdichte winterjas met een duur merkje erop, niks bijzonders aan.
Een gewone jas heeft geen sneeuwvanger en die is nou juist zo essentieel bij kinderen die leren skiën en heel veel vallen. En toen het 2 jaar geleden -20 was vonden onze kinderen het toch wel heel erg fijn dat ze thermokleding hadden.
Alle reacties Link kopieren
Van een gewone vraag om reflectie naar de kwaliteit van skikleding. Heb ik zeker vaker gekocht, ook voor mezelf.
Dus ik weet echt wel wat ze nodig heeft.

Bedankt voor alle feedback en prettige avond
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
06-01-2020 19:46
De Oostenrijkers die ik ken hebben geen problemen met skibroeken van Lidl, maar ik begrijp dat ze compleet verkeerd geïnformeerd zijn.
Welnee, dikke prima, die Lidl setjes. Zeker voor 1 week per jaar. Net als decathlon.
Mijn ex ging altijd op wintersport met de kinderen dus winterjas voor de kinderen was standaard een goede ski-jas. Alimentatie deden wij niet aan maar ik verzorgde de spullen. Ik heb zelfs ooit een complete outfit voor ex gekocht omdat de kinderen zich schaamden voor zijn outfit die zeg maar vintage was. Ex was er superblij mee :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Jojanneke12 schreef:
06-01-2020 22:42
Mijn ex ging altijd op wintersport met de kinderen dus winterjas voor de kinderen was standaard een goede ski-jas. Alimentatie deden wij niet aan maar ik verzorgde de spullen. Ik heb zelfs ooit een complete outfit voor ex gekocht omdat de kinderen zich schaamden voor zijn outfit die zeg maar vintage was. Ex was er superblij mee :rofl:
:heart:
Dit gaat niet over skikleding mar over macht. TO heeft het gevoel dat haar ex op deze manier voor haar bepaalt waar ze de alimentatie aan uitgeeft, en dat steekt.
Helaas is het lastig om dit conflict
aan te gaan zonder dat kind er last van heeft.
Dat iemand die wel goed met zijn ex is, zonder morren betaalt, is fijn voor die ander. Misschien is voor ex ook een ski- outfit betalen de “ slap in the face “ die hij nodig heeft als je in onconventionele oplossingen denkt. Dan wel een alimentatie verhoging eisen.
Dat zou wel een leuke zijn idd. Dat je voor je ex ook een pak koopt TO met een sarcastische opmerking dat het voor hem natuurlijk ook allemaal zo duur is natuurlijk.

Maarja beter niet doen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven