Geld & Recht alle pijlers

Prijsjes Postcodeloterij

14-01-2020 19:30 52 berichten
Ik speel nu ongeveer een jaartje mee met deze loterij. Deels om toch het idee te hebben dat ik iets aan een goed doel geef, maar de kans om een leuk bedrag te winnen speelt zeker ook mee.

Nu heb ik inmiddels al een hele riedel aan prijzen gewonnen waar ik niet echt iets aan heb.

- badjas
- biodermal zonnebrandpakket
- ben en jerry's ijs
- koffiebon
- bioscoopbon voor 2
- 2 chocorepen

Is het normaal dat je regelmatig iets kleins wint of heb ik toch een beetje geluk?

Ik gooi er nog eens een polletje tegenaan :-D

Overigens lijkt me dat je van het geregel en de kosten rondom al die kleine prijzen beter een paar extra geldprijzen zou kunnen uitgeven.

Geluksvogel of goedgelovige geldverspiller

Totaal aantal stemmen: 190

Ik doe niet aan deze loterij mee (36%)
Ik denk dat er in verhouding te weinig geld naar de goede doelen gaat (13%)
Ik win ook alleen maar klein spul (41%)
Ik win nooit iets (10%)
Ik denk dat die kleine prijzen flink gesponsord zijn. En heel veel mensen vinden het wel leuk. Ik heb ook weleens wat gewonnen, maar nog niet zoveel als jij ;-D
Was heel pas geleden eenzelfde topic over
Alle reacties Link kopieren
Overigens lijkt me dat je van het geregel en de kosten rondom al die kleine prijzen beter een paar extra geldprijzen zou kunnen uitgeven.

Maar mensen willen nou eenmaal wat winnen, omdat ze meedoen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
gizzmo-returns schreef:
14-01-2020 19:32
Was heel pas geleden eenzelfde topic over
Ow oeps. Zat daar ook een poll bij? En moet ik deze dan weg laten halen?
Alle reacties Link kopieren
Millie-x schreef:
14-01-2020 19:36
Ow oeps. Zat daar ook een poll bij? En moet ik deze dan weg laten halen?
Ja want dit kan echt niet
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
:sherlock:
overig/postcodeloterij/list_messages/455191#p30803174
Alle reacties Link kopieren
Die kleine prijsjes zijn gewoon reclame. Win win voor de loterij en de producent van de producten. Jij denkt dat je veel wint. Andere willen wel meedoen omdat ze niets willen missen. En je gaat nog eens naar een bepaalde winkel om het op te halen. De winkel ook nog eens blij. Iedereen blij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een weekend/midweek (naar keuze) gewonnen. Tuurlijk, het park heeft daar vast iets aan bijgedragen. Maar mij hoor je niet klagen ;-D .

Verder stroopwafels, rituals (2x), een broodbon, supermarktbon (ook 2x), tony chocolade en nu een halfjaarabonnement op een filmdinges.

(Voor de goede orde: ik speel mee met mijn moeder. Mocht er ooit een écht grote prijs vallen, dan accepteren we het feit dat we daar belasting over moeten betalen).
ceylon wijzigde dit bericht op 14-01-2020 20:30
50.33% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik zie me al 1000 euro betalen voor een stazak tomatensoep.
Dat is gewoon het warm houden van klanten / klantenbinding. Zodat je het idee krijgt dat je toch niet voor niets mee doet. Terwijl je zegt het zelf, wat heb je er nu aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in bijna 10 jaar tijd het volgende gewonnen: stroopwafels, ijs, gevuld koekblik, bananensoezen, waardebon Hema, rituals setje.

Dat was het.

Dan heb jij dus best een goed jaar gehad ;-D
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn best veel prijzen!

Ik doe volgensmij nu zo'n 2 jaar mee en heb tot zo ver nooit een geldprijs gewonnen (ook geen klein bedrag) en alleen een keer Tony Chocolade en een keer Handdoeken en de AH 12,50 euro kaart beide jaren (die volgensmij iedereen krijgt)

Eigenlijk zou ik liever ook gewoon niet willen meespelen want vind deze 'prijzen' niet zo interessant. Win liever niks, dan die 'gesponsorde' prijzen.

Echter voel ik bij de Postcodeloterij toch wat 'druk' om wel mee te spelen, omdat ik niet nét die ene pechvogel wil zijn, waarbij de hele straat een groot bedrag wint en jij dan weer niet (hoewel de kans sowieso enorm klein is uiteraard).

Als het niet op postcode was en anoniem (zoals de Staatsloterij) dan zou ik niet met de Postcodeloterij meedoen.
lenova schreef:
14-01-2020 20:17
Dat zijn best veel prijzen!

Ik doe volgensmij nu zo'n 2 jaar mee en heb tot zo ver nooit een geldprijs gewonnen (ook geen klein bedrag) en alleen een keer Tony Chocolade en een keer Handdoeken en de AH 12,50 euro kaart beide jaren (die volgensmij iedereen krijgt)

Eigenlijk zou ik liever ook gewoon niet willen meespelen want vind deze 'prijzen' niet zo interessant. Win liever niks, dan die 'gesponsorde' prijzen.

Echter voel ik bij de Postcodeloterij toch wat 'druk' om wel mee te spelen, omdat ik niet nét die ene pechvogel wil zijn, waarbij de hele straat een groot bedrag wint en jij dan weer niet (hoewel de kans sowieso enorm klein is uiteraard).

Als het niet op postcode was en anoniem (zoals de Staatsloterij) dan zou ik niet met de Postcodeloterij meedoen.
Ik heb 8 jaar op mijn vorige adres gewoond en woon nu 15 jaar op mijn huidige adres. Er is nooit iets gevallen op deze twee postcodes.

Je kan beter het geld van die loten sparen, dan kom je sneller bij je doel dan op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Wij winnen ook alleen zo nu en dan iets kleins. Twee keer een Rituals setje, Tony Chocolonely, 4 paar sokken die je zelf uit mocht kiezen en nog een paar dingen. Ik vind het altijd wel leuk hoor, maar het is niet waarvoor ik (nou ja, mijn man eigenlijk) meedoe natuurlijk.
Cateautje schreef:
14-01-2020 20:20
Ik heb 8 jaar op mijn vorige adres gewoond en woon nu 15 jaar op mijn huidige adres. Er is nooit iets gevallen op deze twee postcodes.

Je kan beter het geld van die loten sparen, dan kom je sneller bij je doel dan op deze manier.

Maar hoe weet je dat als je niet mee speelt? De niet-geld prijzen worden alleen op de uitslagsite gepubliceerd.
Dubbel
gizzmo-returns schreef:
14-01-2020 20:23
Maar hoe weet je dat als je niet mee speelt? De niet-geld prijzen worden alleen op de uitslagsite gepubliceerd.
Als ik mee had gespeeld had ik ondertussen een kleine 3000 euro per lot kwijt geweest. Kan me niet voorstellen dat ik daar met winst uit was gerold. En dan nog, kies liever zelf wat ik voor mijn geld aanschaf.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik wel een uitzondering ben als ik dit lees, maar ik word echt superblij met een prijs, wat het dan ook is. Beetje zelfde gevoel wanneer ik als kind een verjaardagscadeau kreeg, zoiets. Ik vind het juist leuk dat je hiermee toch nog af en toe wat kunt winnen.
Denk overigens dat je veel geluk hebt gehad!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-01-2020 20:20
Ik heb 8 jaar op mijn vorige adres gewoond en woon nu 15 jaar op mijn huidige adres. Er is nooit iets gevallen op deze twee postcodes.

Je kan beter het geld van die loten sparen, dan kom je sneller bij je doel dan op deze manier.
Klopt zeker. Maar toch is het zo'n 14 euro per maand dacht ik, dus 140 euro per jaar. Na 10 jaar ben ik dan 1400 euro kwijt.
Edit rekenen: 168 euro per jaar : p

Stel dat ik toch eventueel wellicht heel heel misschien ooit in de prijzen viel en bijv. 10.000 euro of iets meer won,
dan is dat alsnog erg prettig voor mij en een heel leuk bedrag. Dus met die afweging denk ik dan van 'Oke, 1 Postcodeloterij deelname is prima'.

Maar je hebt zeker wel een goed punt : )
anoniem_394641 wijzigde dit bericht op 14-01-2020 20:31
2.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-01-2020 20:23
Maar hoe weet je dat als je niet mee speelt? De niet-geld prijzen worden alleen op de uitslagsite gepubliceerd.
Als er een grote prijs valt dan komt de hele postcodeloterij karavaan je straat in rijden. Dat valt echt wel op hoor.
Cateautje schreef:
14-01-2020 20:26
Als ik mee had gespeeld had ik ondertussen een kleine 3000 euro per lot kwijt geweest. Kan me niet voorstellen dat ik daar met winst uit was gerold. En dan nog, kies liever zelf wat ik voor mijn geld aanschaf.
Klopt,
Maar dat is wat anders dan te stellen dat er geen prijzen op de postcode zijn gevallen.
lenova schreef:
14-01-2020 20:27
Klopt zeker. Maar toch is het zo'n 14 euro per maand dacht ik, dus 140 euro per jaar. Na 10 jaar ben ik dan 1400 euro kwijt.

Stel dat ik toch eventueel wellicht heel heel misschien ooit in de prijzen viel en bijv. 10.000 euro of iets meer won,
dan is dat alsnog erg prettig voor mij en een heel leuk bedrag. Dus met die afweging denk ik dan van 'Oke, 1 Postcodeloterij deelname is prima'.

Maar je hebt zeker wel een goed punt : )
168 per jaar en 1680 per tien jaar. :)

Alles dat je wint is een sigaar uit eigen doos, je hebt alleen niet kunnen kiezen.
eenhoorn schreef:
14-01-2020 20:28
Als er een grote prijs valt dan komt de hele postcodeloterij karavaan je straat in rijden. Dat valt echt wel op hoor.

Er zijn dus ook tig kleinere prijzen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven