Geld & Recht alle pijlers

Prijsjes Postcodeloterij

14-01-2020 19:30 52 berichten
Ik speel nu ongeveer een jaartje mee met deze loterij. Deels om toch het idee te hebben dat ik iets aan een goed doel geef, maar de kans om een leuk bedrag te winnen speelt zeker ook mee.

Nu heb ik inmiddels al een hele riedel aan prijzen gewonnen waar ik niet echt iets aan heb.

- badjas
- biodermal zonnebrandpakket
- ben en jerry's ijs
- koffiebon
- bioscoopbon voor 2
- 2 chocorepen

Is het normaal dat je regelmatig iets kleins wint of heb ik toch een beetje geluk?

Ik gooi er nog eens een polletje tegenaan :-D

Overigens lijkt me dat je van het geregel en de kosten rondom al die kleine prijzen beter een paar extra geldprijzen zou kunnen uitgeven.

Geluksvogel of goedgelovige geldverspiller

Totaal aantal stemmen: 190

Ik doe niet aan deze loterij mee (36%)
Ik denk dat er in verhouding te weinig geld naar de goede doelen gaat (13%)
Ik win ook alleen maar klein spul (41%)
Ik win nooit iets (10%)
gizzmo-returns schreef:
14-01-2020 20:29
Klopt,
Maar dat is wat anders dan te stellen dat er geen prijzen op de postcode zijn gevallen.
Ik heb hier nog geen pcfietsen gezien, dus als er al wat gewonnen is, dan is het in de orde van wat je hierboven kunt lezen.
Cateautje schreef:
14-01-2020 20:29
168 per jaar en 1680 per tien jaar. :)

Alles dat je wint is een sigaar uit eigen doos, je hebt alleen niet kunnen kiezen.

Dat is nog eens een open deur. Iedereen weet dat de kans dat je een grote prijs wint heel klein is. Maar ik vind het erover dromen al heel erg leuk. En zo kiest iedereen zelf waar hij/zij geld aan uitgeeft.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-01-2020 20:29
Er zijn dus ook tig kleinere prijzen
Ja, maar die zijn vaak niet de reden dat men 'druk' voelt om mee te spelen. Een keer geen stroopwafels winnen, terwijl de hele buurt dat wel wint, is niet erg. Maar als de hele buurt opeens miljonair is en jij staat met lege handen dan is dat best sneu.
eenhoorn schreef:
14-01-2020 20:36
Ja, maar die zijn vaak niet de reden dat men 'druk' voelt om mee te spelen. Een keer geen stroopwafels winnen, terwijl de hele buurt dat wel wint, is niet erg. Maar als de hele buurt opeens miljonair is en jij staat met lege handen dan is dat best sneu.


Als het regent bij de buren druppelt het bij mij. Ik profiteer er vast wel op enige manier van. En zolang het niet valt, ben ik degene die wint.

Juist vanwege die sociale druk vind ik de Postcodeloterij asociaal.
eenhoorn schreef:
14-01-2020 20:36
Ja, maar die zijn vaak niet de reden dat men 'druk' voelt om mee te spelen. Een keer geen stroopwafels winnen, terwijl de hele buurt dat wel wint, is niet erg. Maar als de hele buurt opeens miljonair is en jij staat met lege handen dan is dat best sneu.
Ik voel geen druk, ik gok graag
( ook Staatsloterij en krasloten)
Alle reacties Link kopieren
Wij voelen ook geen druk, maar spelen mee vanwege de droom. Wat als we ooit veel geld winnen. En ergens ben ik het ook wel eens dat deze loterij asociaal is.

Maar ik reageerde op de vraag hoe je weet dat er prijzen zijn gevallen als je niet meespeelt. Nou bij grote prijzen kan je dat dus bijna niet ontgaan.
Alle reacties Link kopieren
€27,50 voor een lot betalen en dan een halve liter B&J winnen zou ik niet echt zien als "geluk hebben" hoor.

Het is een zoet houdertje.... letterlijk en figuurlijk. ;-D
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
lenova schreef:
14-01-2020 20:17
Eigenlijk zou ik liever ook gewoon niet willen meespelen want vind deze 'prijzen' niet zo interessant. Win liever niks, dan die 'gesponsorde' prijzen.

Echter voel ik bij de Postcodeloterij toch wat 'druk' om wel mee te spelen, omdat ik niet nét die ene pechvogel wil zijn, waarbij de hele straat een groot bedrag wint en jij dan weer niet (hoewel de kans sowieso enorm klein is uiteraard).

Als het niet op postcode was en anoniem (zoals de Staatsloterij) dan zou ik niet met de Postcodeloterij meedoen.

En dit is precies de reden dat ik nooit met die loterij mee zal spelen, omdat ik uit principe heel erg tegen deze vorm van manipulatie ben. Ik vind het eigenlijk een soort misbruik maken.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
14-01-2020 20:38
Juist vanwege die sociale druk vind ik de Postcodeloterij asociaal.
Na het zien van de uitzending van Lubach over loterijen (was medio december 2019 op tv) vind ik alle loterijen asociaal.
Maar niet genoeg om ze op te zeggen, we blijven toch dromen......
ViezeHond schreef:
14-01-2020 19:44
Ja want dit kan echt niet
:HA:
rezaaa schreef:
14-01-2020 20:12
Ik heb in bijna 10 jaar tijd het volgende gewonnen: stroopwafels, ijs, gevuld koekblik, bananensoezen, waardebon Hema, rituals setje.

Dat was het.

Dan heb jij dus best een goed jaar gehad ;-D
Yes :hyper:
Nog maar even hier blijven wonen dan :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de 10 jaren dat ik lid ben het volgende gewonnen:

Rituals zonnebrand setje
Stroopwafels
2x Ben en Jerry's
Een bordspel

Wat mij betreft stoppen ze met deze kleine prijsjes en gaat dit naar t goede doel.
Wij hebben echt al veel gewonnen waaronder €5000,- De zomerkanjer is hier een paar jaar geleden gevallen en zo’n 25 km hiervandaan laatst ook dikke geldprijzen.
eenhoorn schreef:
14-01-2020 20:54
Na het zien van de uitzending van Lubach over loterijen (was medio december 2019 op tv) vind ik alle loterijen asociaal.
Maar niet genoeg om ze op te zeggen, we blijven toch dromen......
Toch denk ik dat als de Postcodeloterij ooit andere lotnummers zou moeten gaan gebruiken die niet gebonden mogen zijn aan de postcode (want waarmee mensen dus létterlijk kunnen zien of ze iets hadden gewonnen als...) er een hoop mensen ineens wél hun loten durven op te zeggen maar dat dit nu juist hetgeen is dat hen ervan weerhoudt.

Men wil niet het risico lopen "dat de buren wel winnen" of dat net de maand nadat je hebt opgezegd het op jouw postcode valt terwijl een willekeurig 12345ABC nummer veel minder/niet confronterend werkt.
Alle reacties Link kopieren
In zo'n 15 jaar tijd: 2 keer Tony repen
3 keer ben en Jerry ijs
2 keer koek
Kalender
3 keer dagje uit voor 4 personen
1 keer soeppakket met soepkommen
1 keer welnessbon voor 2 personen
Hemabon
Koffie cadeaukaarr
Handdoeken
5 keer een kookboek

En dan nog de ah bonnen. Doe ik probeer uit te geven bij 2e gratis producten zodat ik dubbel voordeel heb.

Ik behoor tot de mensen die het leuk vinden " iets " te winnen. Hou wel van een gokje. Hoop uiteraard nog op de grote prijs maar de goede doelen sponsoren vind ik op deze manier ook mooi meegenomen.
Ik sponsor zelf ook nog 3 goede doelen maar niet zoveel tegelijk als de postcodeloterij doet.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik win regelmatig wat kleins

€5 per lot, had er 3

Na verhuizing 1 lot op oude adres laten staan en 2 loten meeverhuisd
Ondertussen in die 3 jaar een en ander gewonnen waaronder:
2 keer 2 kaarten Lion King
2 keer soeppakket
Hemabonnen twv €10 of €15
Dove pakket
Nu 2 repen tony's

Ik vind het leuk om wat te winnen en misschien ein ik ooit eens een grote geldprijs, maar misschien ook niet.
Dit is sponsorrotzooi wat iedere betalende klant van de postcodeloterij krijgt. Het is gewoon reclame waar de betreffende bedrijven aan hopen te verdienen omdat veel mensen het daarna zelf ook gaan kopen.

Ik doe bewust niet mee aan de postcodeloterij omdat ik een hekel heb aan groepsdruk (je moet deelnemen want wat als je buurman wint en jij niet!) en een hekel aan goede doelen via de loterij. Ik zie dat liever terug in prijzengeld, dát is namelijk de reden om deel te nemen. En dan ook nog de ongewenste publiciteit mocht je een keer een serieus bedrag winnen.
Ik won alleen om de haverklap zo'n bakkerskaart met 7.50 erop. Wel leuk, geen bakker in de buurt die die accepteert 😅
redbulletje schreef:
14-01-2020 22:01
Dit is sponsorrotzooi wat iedere betalende klant van de postcodeloterij krijgt. Het is gewoon reclame waar de betreffende bedrijven aan hopen te verdienen omdat veel mensen het daarna zelf ook gaan kopen.

Ik doe bewust niet mee aan de postcodeloterij omdat ik een hekel heb aan groepsdruk (je moet deelnemen want wat als je buurman wint en jij niet!) en een hekel aan goede doelen via de loterij. Ik zie dat liever terug in prijzengeld, dát is namelijk de reden om deel te nemen. En dan ook nog de ongewenste publiciteit mocht je een keer een serieus bedrag winnen.
Zo ongewenst is dat niet hoor. Bij een groot bedrag met cameraploeg wordt je van tevoren opgebeld of je op tv wilt en dat je een grote prijs wint.
En daar kan je gewoon nee op zeggen
Ook ooit gelezen (geen idee of het waar is) dat ergens in een kleine gemeente iedereen fietsen had gewonnen... toen ging de plaatselijke fietsenwinkel failliet.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-01-2020 20:29
168 per jaar en 1680 per tien jaar. :)

Alles dat je wint is een sigaar uit eigen doos, je hebt alleen niet kunnen kiezen.


Ach. Wij roken niet, drinken geen alcohol, steken geen vuurwerk af en af en toe een lootje links of rechts is het enige gekke dat we doen als het om ons geld gaat.

Wij hebben nu een lot gekocht waarmee je 20 jaar lang maandelijks 10.000 euro kunt winnen (Duitsland). De helft daarvan gaat dan naar de belastingdienst, aangezien we in Nederland belasting afdragen. Maar dan nog blijven er 2 maandsalarissen over.
En de kans is heeeeeeeeeeeeeeel klein. Maar het kostte 12 euro en daarmee kunnen we een hele week dromen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Verschillende keren kleine prijsjes gewonnen zoals ijs, chocola, dove pakket, plant, broodbon en een badjas. Ik hoorde later dat hier de kringloopwinkel vol met badjassen hing van de postcodeloterij. Ze verspillen ook wel veel geld. Zo krijg je elk jaar een gratis agenda waar veel mensen niks mee doen en hem bij het oud papier dumpen. Ikzelf ook want ik weet al jaren niemand die ik er blij mee kan maken.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
14-01-2020 20:54
En dit is precies de reden dat ik nooit met die loterij mee zal spelen, omdat ik uit principe heel erg tegen deze vorm van manipulatie ben. Ik vind het eigenlijk een soort misbruik maken.
Ik ook, dat staat me echt enorm tegen!
Alle reacties Link kopieren
spelen nu een kleine 15 jaar mee en echt grote prijzen nooit gewonnen wel veel van bovengenoemd
Diverse keren chocolade
Verkade koekblikken tot 2 keer aan toe
Rituals setjes
Veel kookboeken
wel tot 5 keer aan toe 4 kaartjes voor dagje weg naar keuze
Hema bonnen, altijd handig voor bergen ondergoed voor de kids

Dus voor de tijdsduur zeker niet veel, en zeker niet als je nagaat dat ik sinds een goede anderhalf jaar ook een lot heb op postcode van mijn moeder (en het huis waar ik ben opgegroeid) nadat zij is overleden en ik daar in die korte tijd best veel heb gewonnen van bovengenoemde dingen.
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
vrijenblij20220 schreef:
15-01-2020 13:29
Verschillende keren kleine prijsjes gewonnen zoals ijs, chocola, dove pakket, plant, broodbon en een badjas. Ik hoorde later dat hier de kringloopwinkel vol met badjassen hing van de postcodeloterij. Ze verspillen ook wel veel geld. Zo krijg je elk jaar een gratis agenda waar veel mensen niks mee doen en hem bij het oud papier dumpen. Ikzelf ook want ik weet al jaren niemand die ik er blij mee kan maken.

Die agenda kun je afzeggen als je er geen prijs op stelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven