Geld & Recht alle pijlers

Vriendin declareert stomerijkosten

22-01-2020 15:05 210 berichten
Onlangs was ik uitgenodigd voor een bruiloftsfeest. Een vriendin van mij was ook uitgenodigd en toen we aan het appen waren over outfits bleek dat zij wel een jurk van mij wilde lenen. Zelf zou ik nooit wat lenen qua kleding maar die jurk draag ik nooit, ondanks dat ik hem mooi vind, dus prima.

Ik hang dit soort kleding na een feestje gestoomd in de kast. Dan kan ik het de volgende keer er weer gelijk uit pakken.

Na het feestje zei de vriendin dat zij de jurk ook naar de stomerij bracht en vroeg welke ik gebruikte. Ik gebruik 1 stomerij omdat die zaak nog zelf de kleding behandeld en niet wegstuurt naar een grotere fabriek. Zo zei ik het ook tegen die vriendin. De stomerij is niet echt duur maar ook geen budgetzaak. Een overhemd is bijvoorbeeld €0,50 duurder dan bij zo’n fabriek.

Nou kreeg ik gister die jurk terug plus een Tikkie voor de stomerijkosten :| Dus ik zeg dat zij de jurk gebruikt heeft dus zij de stomerijkosten zou moeten betalen. Zij vond dat ik zelf de stomerij uitgekozen had dus zelf moest betalen.

Ben ik nou gek? Als ze trouwens die jurk gewoon had afgegeven dan had ik hem met mijn volgende stomerijbezoek meegenomen. Beleeft vind ik het niet dan, dat ik er voor moet betalen, maar ik breng het dan weg. Maar nu heeft zij het zelf weggebracht :-?

Wie betaald de stomerij in dit geval?

Totaal aantal stemmen: 652

Vriendin (99%)
Ik zelf (1%)
Alle reacties Link kopieren
Heel raar gedrag, wel de lusten niet de lasten.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Die is gek.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin natuurlijk. Tenzij ze een fantastische tegenprestatie of vergoeding heeft gegeven voor het mogen lenen van de jurk.
Deze kan regelrecht naar het 'gierige acties topic'.
Alle reacties Link kopieren
Geschifte vriendin
Alle reacties Link kopieren
Tikkie voor huur sturen?
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin natuurlijk. Je kunt eventueel wel aanbieden de meerprijs te betalen voor deze iets duurdere stomerij (dus die €0,50 uit het voorbeeld voor een overhemd).
Belachelijk asociaal van vriendin. Ze leent een jurk en jij mag de stomerij betalen. Kan zo in het gierige topic.
Alle reacties Link kopieren
Zó dan..... nooit meer iets uitlenen aan iemand die zo redeneert. Wat een rare gedachtekronkel van haar
MinkeDeWit schreef:
22-01-2020 15:09
Die is gek.
Precies wat ik dacht
Alle reacties Link kopieren
Die is gek. Niet betalen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoe krijgt je vriendin het verzonnen.
Alle reacties Link kopieren
Vooral je auto niet uitlenen aan haar, want je krijgt er de benzinerekening bij als ze hem terugbrengt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Heeft ze vaker zulke vreemde acties? Dit zou voor mij echt reden zijn om de vriendschap te heroverwegen en dan gaat het écht niet om het geld.
Alle reacties Link kopieren
Wow, die heeft ze niet allemaal op een rijtje. Je leent iets van een ander, dan breng je het toch terug zoals het was? Belachelijk.
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Nou ja! Zij betaalt de kosten natuurlijk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin eerder een profiteur, niet betalen natuurlijk. Je kunt haar ook een rekening sturen voor de aftrek kosten van de jurk.
Quincy2 schreef:
22-01-2020 15:10
Tikkie voor huur sturen?
ja, dit doen dan inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wanneer je de jurk terug hebt aangeven dat je nooit meer iets aan haar leent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Laat haar dit topic zien. Dan weet ze dat zij de enige is die er zo over denkt.
Je vriendin is koekoek
Alle reacties Link kopieren
zoek eens uit wat een (trouw)jurk huren kost en stuur haar de factuur
Alle reacties Link kopieren
Wat een aso, die vriendin van jou. Ze spaart kosten uit doordat ze geen jurk hoeft te kopen en wil dan ook nog even jou een poot uittrekken door je daarvoor op te laten draaien. Ik zou haar dit topic laten lezen en zeker dat Tikkie niet betalen. En als ze vaker dit soort acties heeft, zou ik haar nog een tikkie sturen voor de huur van de jurk.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 22-01-2020 15:18
16.95% gewijzigd
Ik zou het echt niet betalen. Eventueel zou je de meerprijs kunnen betalen, maar dit vind ik echt ronduit asociaal. Ze wilde toch zelf die jurk lenen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven