Geld & Recht alle pijlers

Beleggen met Peaks, wie nog meer?

03-02-2020 16:39 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie belegt er nog meer met Peaks? Wat zijn je ervaringen? Ik zag dat Peaks toch al een aantal jaren bestaat, iemand al zolang daar mee bezig? Misschien leuk om in dit topic een beetje te kletsen over Peaks.

*Dit is geen 'deel je code' topic. Mocht je toch een actiecode willen voor €5 tegoed, stuur degene boven je die aan Peaks doet dan even een berichtje, om het een beetje eerlijk te houden. :)
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
15-02-2020 01:24
Broodje aap gegeten?
Ik snap niet zo goed waarom je me niet gelooft. Ik zit nog maar sinds heel kort op het Viva-forum. Ik ga even uitvogelen hoe PB werkt. Ik stuur je een print screen van m’n Peaks rendement.
Alle reacties Link kopieren
Je rendement is niet realistisch.
Kijk je op de verkeerde page van de app?
jane-ice wijzigde dit bericht op 15-02-2020 03:50
8.84% gewijzigd
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Majayo, stel je hebt 2000,- op Peaks...heb je dus 800,- winst in amper 2 jaar?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk op de voorpagina van Peaks. Rendement vanaf het begin is 42,3%.
Ik heb 2500 euro ingelegd en 390 euro winst. Portfolio heet.
Alle reacties Link kopieren
Je kan niet rekenen. 390 is 15,6% van 2500.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
https://www.peaks.com/nl/nl/blog/portfo ... rendement/
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-02-2020 08:12
Je kan niet rekenen. 390 is 15,6% van 2500.
Winst is iets anders als rendement. Die 42,3 procent heb ik niet zelf berekend. Staat op de voorpagina van mijn Peaks app.
Alle reacties Link kopieren
Majayo schreef:
15-02-2020 08:18
Winst is iets anders als rendement. Die 42,3 procent heb ik niet zelf berekend. Staat op de voorpagina van mijn Peaks app.
Dan kunnen ze daar ook niet rekenen. Heel simpel 390/2500 X 100% = 15,6%
Omdat het er staat is het nog niet waar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mijn winst is 15,6%. Ook leuk :-)
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-02-2020 08:20
Dan kunnen ze daar ook niet rekenen. Heel simpel 390/2500 X 100% = 15,6%
Omdat het er staat is het nog niet waar.
Dat is dus de winst en niet het rendement.
Alle reacties Link kopieren
Waar bestaat je rendement dan uit?

Je hebt 390 opbrengst c.q. rendement. Je hebt 2500 ingelegd. De opbrengst c.q. het rendement is nog steeds 15,6% van de inleg.

Wat weeg je tegen elkaar af dat je op die 43% komt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je moet even de link aanklikken die ik hierboven geplaatst heb. Daar wordt het uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren
Majayo schreef:
15-02-2020 08:39
Je moet even de link aanklikken die ik hierboven geplaatst heb. Daar wordt het uitgelegd.
Dat is een onduidelijk blog en zegt niets over hoe jouw rendement is berekend. Daarbij is het t.a.v. verkoop van aandelen in de toekomst altijd maar de vraag wat de gek er dan voor geeft en heb je geen garanties voor rendement in de toekomst. Dus of jouw aandelen 43% meer waard zijn op het moment dat je ze verkoopt is nog maar de vraag. Blijkbaar kan een app zonder onderbouwing jou van alles wijs maken maar voor nu heb je 15,6% winst.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook al een paar maanden Peaks, elke dag 1 euro.
Die 15,6% is als je gelijk 2500 euro op de rekening hebt gezet. Het rendement wordt dus eerst berekend over die 1e euro en daarna over elke storting die je doe.
Alle reacties Link kopieren
Ja,dus je rekent nu je eigen inleg mee en hoe deze is verspreidt maar dat is voor iedereen anders. Daarbij wanneer je elke dag 1 euro inlegt dan heb je na 1 jaar 365 euro ingelegd en kost het je jaren om 2500 in te leggen. Dan is die 15,6% winst dus ook niet over 1 jaar behaald maar wellicht over 3 of 4 jaar mogelijk nog langer. Je winst percentage per jaar is kortom misschien iets van 2-4% misschien nog minder. Mogelijk heb je vanwege de kosten in het eerste jaar helemaal geen winst gemaakt.

Maar goed als het 15,6% in twee jaar dan zit je op een gemiddelde van 7-8% winst per jaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Dat staat volgens mij precies in dat blog uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren
Ja zo zit het denk ik
Alle reacties Link kopieren
Maar goed. Betekent dus wel dat ik in twee jaar tijd 390 euro verdiend heb. Dat bedrag had ik nooit gehad als ik het geld om m’n spaarrekening gestort had.
Alle reacties Link kopieren
Toch nog even een correctie. Ik heb 2113 euro ingelegd. Winst is dus 18,4 %
Alle reacties Link kopieren
En de kosten?
Alle reacties Link kopieren
Bij de 39O euro winst zijn de kosten al vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Dat het geen goede opbrengst is beweerd ook niemand. Je moet over het algemeen wel langer doen dan 1 jaar om er wat uit te halen. Sommige mensen stoppen na enkele maanden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niet beweerd dat iemand beweert dat het geen goede opbrengst is. To wilde graag ervaringen delen en was nieuwsgierig naar forummers die Peaks al langer gebruiken. Vandaar mijn reactie(s). Ben natuurlijk wel geïnteresseerd of er betere alternatieven zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste Peaks-maand zit er bijna op. Aan het begin € 400 ingelegd en ook gedurende de maand € 28 aan wisselgeld gespaard, dus €428 ingelegd
Waarde is nu € 448. Van de € 20 winst komt € 10 van de kortingscodes en dus €10 winst op de beleggingen.
De kortingscode van 10 euro dekt dus al ruim de kosten van de app het eerste jaar, aangezien eerste 3 maanden gratis is en de app daarna 1 euro per maand kost.
De transactie kosten zitten al in het rendement verwerkt, eerste maand gaat dus goed, maar dat zegt natuurlijk niets voor de langere termijn.
Ik had me eigenlijk voorgenomen er een halfjaar tot jaar niet naar om te kijken en dan eens te evalueren maar omdat de app zo toegankelijk is, betrap ik mezelf erop dat ik veel vaker in de app kijk.
Alle reacties Link kopieren
Majayo dat is een mooi rendement!
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven