Geld & Recht alle pijlers

Woningbouwverplichting of niet?

09-02-2020 22:06 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Wij hebben een tijdje geleden een huurwoning bezichtigd en gaan a.k. woensdag het contract ondertekenen en krijgen dan ook de sleutel.
Vandaag reden we even langs en zagen dat de schutting (aan de poort zijde) is omgevallen en afgescheurd door de storm.
Weet iemand of wij dit nog kunnen laten herstellen door de woningbouw omdat het is gebeurd voordat wij de bewoners zijn of is dat dan toch voor eigen rekening omdat het buitenshuis is?

Ik hoop dat iemand een idee heeft!
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet, zijn schuttingen voor rekening van de huurder en niet van de woningbouw.
Alle reacties Link kopieren
Auberginetje schreef:
09-02-2020 22:08
Voor zover ik weet, zijn schuttingen voor rekening van de huurder en niet van de woningbouw.
Klopt, maar in dit geval hebben wij het huis (en de tuin) geaccepteerd in de staat als hoe hij toen op dat moment was, en nu is er geen schutting meer. Was dit gebeurd als wij het contract al hadden ondertekend weet ik inderdaad dat het voor onszelf is, maar omdat we nu de bewoners nog niet zijn begon ik even te twijfelen..
Morgen even navragen bij de woningstichting dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Goede vraag. Ik volg ook even.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is sneu zeg.
Gefeliciteerd met jullie woning!
Alle reacties Link kopieren
Dit is voor rekening van de huurder.
Als je eerste bewoner was geweest had er helemaal geen schutting gestaan.
Dus die had je dan ook moeten aanschaffen.

Anders is het als je bijvoorbeeld een overname bedrag hebt betaald aan de vorige bewoner voor de schutting.
Dan zou je de vorige bewoner kunnen aanspreken.

Zo niet, dan valt het zorgdragen of repareren van een schutting onder 'Besluit kleine herstellingen' Bijlage onder L.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0014931/2003-08-01
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn woningbouwvereniging is de buitenste schutting voor rekening van de verhuurder. Dus de kant waar de poort in zit. En de schutting tussen mij en de buren voor de huurder.

Naast mij heb ik aan een kant buren en aan de andere kant zit de opgang naar de appartementen boven. Weet niet of de wbv daarom verantwoordelijk is voor die schutting.
madeleine66 wijzigde dit bericht op 09-02-2020 22:28
Reden: zin toegevoegd voor duidelijkheid
32.19% gewijzigd
Huidige huurder hoeft het niet te herstellen. Die mag het ook gewoon allemaal weghalen zodat het weer netjes is.
Als je geld voor de schutting hebt betaald, zou je dat terug moeten krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hè vervelend! Heb je de schutting van de vorige huurder overgenomen?
Alle reacties Link kopieren
Madeleine66 schreef:
09-02-2020 22:25
Bij mijn woningbouwvereniging is de buitenste schutting voor rekening van de verhuurder. Dus de kant waar de poort in zit. En de schutting tussen mij en de buren voor de huurder.
Volgens mij is dit bij de huurhuizen bij ons in de buurt ook zo. Ze hebben in ieder geval allemaal dezelfde afscheiding naar het achterpad; de schuttingen tussen de huizen in zijn verschillend. Bij huizen van een andere woningbouwvereniging verderop zijn ze allemaal anders, zal dus wel per wbv verschillen...ff vragen bij tekenen contract dan maar.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Hier is ook de buitenste schutting voor de verhuurder ivm de eenheid van de buurt. De afscheidingen binnen de schutting is voor de huurder.
Alle reacties Link kopieren
Schuttingen zijn meestal voor de huurder zelf. Maar dat moeten ze wel bij de bezichtiging vertellen (gebeurt vaak niet). Dan krijg je dus een situatie dat je de woning accepteert hoe dat je hem bij de bezichtiging ziet en dat is dan dus inclusief de schuttingen.

Staat er iets over op je overnameformulier?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
10-02-2020 06:06
Hier is ook de buitenste schutting voor de verhuurder ivm de eenheid van de buurt. De afscheidingen binnen de schutting is voor de huurder.

Dat was bij mijn vorige huurhuis ook zo.

@TO, ik zou het gewoon vragen bij de woningbouwvereniging. Nee heb je, ja kun je krijgen...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Dit ligt aan de woningbouwvereniging denk ik. Ik ken namelijk twee situaties waarbij Alle de schuttingen Dus ook de tussen schutting door de woningbouwvereniging zijn geplaatst.

Bij een hiervan betaalt daar wel €5 per maand extra huur voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven