Geld & Recht alle pijlers

Moeder kind partner verbiedt omgang

11-02-2020 20:10 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Twijfel of dit topic bij relaties of bij recht moet, maar ik probeer het hier.

Mijn partner en ik zijn 1,5 jaar samen. Hij heeft een zoon van elf jaar en ik ook, van zes jaar. Mijn partner heeft een weekendregeling. Bij mijn zoon is het omgekeerd.

Mijn partner is inmiddels vijf jaar bij zijn ex weg. Zij heeft ook een nieuw gezin, haar eigen zoon en twee dochters van de nieuwe partner.

Toen wij samen waren hebben we meerdere malen voorgesteld om kennis te maken met zijn ex. Dit wilde ze niet. Zij heeft tot en met een paar maand terug aangegeven dat ze onze relatie niet serieus genoeg daarvoor vond.

Aangezien we altijd samen zijn, met en zonder kinderen, hebben we samen een huis gekocht. Mijn partner en zijn ex hadden altijd al een hele moeizame relatie, maar sinds die tijd gaat ze helemaal los. Ze pakt alles aan om omgang met zijn zoon te verbieden. Ze zegt dat hun zoon een hekel aan mij heeft, zelfs bang voor mij is. Ze zegt constant dat hij wordt achtergesteld. Ze ziet zelfs een post op instagram (niets geks, bikini op het strand met een biertje) als reden om hem dan weer te melden dat mijn partner zijn kind niet mag ophalen. Ze kent mij niet eens. Ik ben hoogopgeleid en heb een goede baan. Ik ben een niet perfecte, maar lieve, gezellige moeder en mijn zoon is lief en goed opgevoed. Ik heb zelf nul problemen met mijn eigen expartner. Zoon van partner gaat ook graag met mij alleen leuke dingen doen.

Ondertussen is dit ook niet heel best voor onze relatie natuurlijk. Ik vind dat mijn partner zich hierin vrij slap opstelt. Hij had het al eerder hogerop moeten zoeken. Ik snap wel dat hij bang is dat hij zijn kind kwijtraakt, punt is daarmee in mijn ogen dat dat helemaal niet kan. Ik denk ook dat zijn zoon hier toch ook wel veel van meekrijgt.

Heeft zij een poot om op te staan? Hebben jullie tips wat wij kunnen doen? Zijn er mediators/gezincoaches die hierin een rol kunnen spelen? Ik zou hem graag steunen hierin, maar ik merk dat het mij ook boos maakt. Ik ben de oorzaak van dit gedoe terwijl ik nooit iets fout heb gedaan.
anoniem_280725 wijzigde dit bericht op 11-02-2020 20:17
Reden: Stomme typefout
0.05% gewijzigd
Het begint bij hem
het is de zaak van je partner. raar dat hij een weekendvader is, daar laat hij het al liggen
Vader kan jeugdzorg inschakelen, je kind weghouden is tegenwoordig mishandeling.

Of hij gaat eens met moeder in gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je aanraden om je hier buiten te houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Die foto op instagram, is die voor iedereen openbaar? Dan vind ik het namelijk wel... tja, wat zal ik zeggen?
Proficiat.
Je hebt dus een huis gekocht met een slapjanus.

Het begint toch écht bij hem en jij hebt daar verdomd weinig in te zeggen of te doen.
Hoe meer jij je bovendien moeit, hoe moeilijker moeder gaat doen.
Je partner moet ballen kweken.

Gelukkig is zijn zoon al 11, dus in geval van een rechtzaak zal hij vast ook gehoord worden en als blijkt dat hij graag bij z'n vader en jou is kan die moeder hem niet zomaar verbieden nog naar jullie te gaan. Waarom is je ex overigens is geen co-ouderschap aangegaan?
Saivash schreef:
11-02-2020 20:15
Die foto op instagram, is die voor iedereen openbaar? Dan vind ik het namelijk wel... tja, wat zal ik zeggen?

Vertel, wat is er schokkend aan een bikini met een biertje?
Saivash schreef:
11-02-2020 20:15
Die foto op instagram, is die voor iedereen openbaar? Dan vind ik het namelijk wel... tja, wat zal ik zeggen?
Vertel eens? Is het verboden?
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
11-02-2020 20:17
Vertel, wat is er schokkend aan een bikini met een biertje?
Nou dat vraag ik me ook af. :|

En to dit is het probleem van je vriend en hij zal toch stappen moeten ondernemen als hij zijn zoon wil zien. Tijd voor actie van zijn kant dus.
I like being a mess. It's who I am.
redbulletje schreef:
11-02-2020 20:16
Je partner moet ballen kweken.

Gelukkig is zijn zoon al 11, dus in geval van een rechtzaak zal hij vast ook gehoord worden en als blijkt dat hij graag bij z'n vader en jou is kan die moeder hem niet zomaar verbieden nog naar jullie te gaan. Waarom is je ex overigens is geen co-ouderschap aangegaan?
Gehoord worden betekend niet dat de rechter per se dat zo gaat beslissen hoor. Zeker niet als Pa maar een om de weekweekendvader is.
Altijd fijn van die volwassenen die hun liefdesgeluk voor alles stellen. Lekker de kinderen betrekken bij alles, per se moeten samen wonen ect. Allemaal binnen afzienbare tijd.


Ik vraag me af bij mannen met een om de week 2 dagen regelijk waarom dat is?
Waarom heeft jouw partner geen co-ouderschap. En waarom jij eigenlijk niet?
Luci_Morgenster schreef:
11-02-2020 20:19
Gehoord worden betekend niet dat de rechter per se dat zo gaat beslissen hoor. Zeker niet als Pa maar een om de weekweekendvader is.
Vraag is ook wat kind gaat vertellen als ie pa eigenlijk nauwelijks ziet.
Hoelang heeft hij zijn kind niet meer gezien?
Saivash schreef:
11-02-2020 20:15
Die foto op instagram, is die voor iedereen openbaar? Dan vind ik het namelijk wel... tja, wat zal ik zeggen?
Misschien heeft die moeder die foto's gezien dmv het account van haar zoon?
Alle reacties Link kopieren
Als je niks fout hebt gedaan, ligt de oplossing ook niet bij jou. Als jij de situatie vervolgens wel wilt veranderen, gaat dat stress opleveren want het ligt buiten jouw invloedssfeer om dit te wijzigen. Waarom zou je dat willen? Wie wil dit eigenlijk anders zien? Jij? Kind? Papa?
Marnamai schreef:
11-02-2020 20:20
Vraag is ook wat kind gaat vertellen als ie pa eigenlijk nauwelijks ziet.
Maar dat ligt toch aan beide ouders?
Luci_Morgenster schreef:
11-02-2020 20:19
Gehoord worden betekend niet dat de rechter per se dat zo gaat beslissen hoor. Zeker niet als Pa maar een om de weekweekendvader is.
Maar een rechter vind omgang met een vader toch altijd te verkiezen mits er geen sprake is van mishandeling?
Alle reacties Link kopieren
Ja hij moet er iets mee!
Alle reacties Link kopieren
Weekendregeling is in ons geval elke vrijdag tot en met maandagochtend. Het is dus niet helemaal 50% 50%, maar pa ziet kind dus wel vaker als hier gesuggereerd wordt.
redbulletje schreef:
11-02-2020 20:22
Maar een rechter vind omgang met een vader toch altijd te verkiezen mits er geen sprake is van mishandeling?
Is ook zo.


Maar het is niet zo dat als een kind iets aangeeft bij een rechter ( gehoord word vanaf bepaalde leeftijd) dat de rechter dan elk verzoek gaat inwilligen van dat kind. Leeftijd maakt daar niet echt voor uit.

Maar dit komt niet voor de rechter, is veel gedoe en kost geld.

Hij koopt een huis met iemand waar die nog geen 1,5 jaar mee samen is. Die kinderen erbij.
Waarom niet wat rustiger aan.
Luci_Morgenster schreef:
11-02-2020 20:25
Is ook zo.


Maar het is niet zo dat als een kind iets aangeeft bij een rechter ( gehoord word vanaf bepaalde leeftijd) dat de rechter dan elk verzoek gaat inwilligen van dat kind. Leeftijd maakt daar niet echt voor uit.

Maar dit komt niet voor de rechter, hij heeft niet eens co-ouderschap.

Hij koopt een huis met iemand waar die nog geen 1,5 jaar mee samen is. Die kinderen erbij.
Beetje slappe hapvader is het.
Zo je hebt je oordeel al weer klaar zo te lezen
*2020* schreef:
11-02-2020 20:27
Zo je hebt je oordeel al weer klaar zo te lezen
Ik heb hem al een beetje aangepast. Was wat hard ja.
Maar goed, Je partner moet dit met echt met de moeder en zijn zoon regelen. Blijf jij er aub tussen uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven