Geld & Recht alle pijlers

Wga uitkering voor einde contract

12-02-2020 14:08 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb de beslissing van het uwv gekregen dat ik voorlopig volledig afgekeurd...
lovebird1983 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 10:45
Reden: Nvt
69.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je wordt tegenwoordig nog maar zelden afgekeurd. Ik vind het dus heel jammer voor je. Maar een WGA-uitkering gaat er van uit dat je wellicht op termijn weer wat beter wordt en weer kan gaan verdienen. Ik zou dus maar gewoon contact opnemen met het UWV voor de beste strategie. Als je afgekeurd bent maar je kan nog 'een paar maanden' werken, denken ze misschien dat het wel meevalt...
Schriftje schreef:
12-02-2020 14:16
Je wordt tegenwoordig nog maar zelden afgekeurd. Ik vind het dus heel jammer voor je. Maar een WGA-uitkering gaat er van uit dat je wellicht op termijn weer wat beter wordt en weer kan gaan verdienen. Ik zou dus maar gewoon contact opnemen met het UWV voor de beste strategie. Als je afgekeurd bent maar je kan nog 'een paar maanden' werken, denken ze misschien dat het wel meevalt...
Dat je nog in dienst bent bij je werkgever betekent niet dat je aan het werk bent. Hoe kom je daar nou weer bij?

TO, heb je mogelijkheid tot het vragen van juridisch advies? Rechtsbijstand/vakbond/juridisch loket? Ik zou dit even goed uitzoeken samen met mensen die er verstand van hebben voordat je een keuze maakt.
Je wga zal gewoon starten en je inkomen verrekenen ze met je uitkering. Ik zou daar dus niet voor kiezen.
Dus ontslag op eerste uitkeringsdag met transitievergoeding en evt andere vergoeding die ze bieden.
Alle reacties Link kopieren
Nee, de werkgever hoeft je geen loon meer te betalen wanneer je niet werkt. Hoeveel zin heeft bemiddelen wanneer je volledig arbeidsongeschikt bent?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ga er trouwens wel vanuit dat je dan dus langer loon krijgt. Dus loon ook na 104 weken ziekte. En dat het loon dus deels of geheel uit de ontslagvergoedingspot komt.
Alle reacties Link kopieren
...
lovebird1983 wijzigde dit bericht op 30-06-2021 11:14
97.69% gewijzigd
Lovebird1983 schreef:
12-02-2020 17:35
Klopt sneeuwitje80, loon wordt dan betaald uit een ander potje.
Maar als ik km je goed begrijp staat de datum WGA vast. Die gaat sowiedo starten op de datum die ze in de brief gezet hebben? Dus kan ik beter voor de optie zonder bemiddelingsperiode kiezen...
Bel het juridisch loket!
Nou misschien ook niet. Is je wekgever eigen risico drager?

https://www.burgers-schade.nl/actueel/u ... o_wga.html
Alleen jij zegt dat je een 80/100 wga bent, toch.

Het is altijd goed om morgen inderdaad even met bijv juridisch loket te bellen. Hopelijk help ik je zo misschien toch alvast wat op weg.
Alle reacties Link kopieren
De werkgever heeft ook de mogelijkheid om vrijwillig het loon langer door te betalen dan de verplichte 104 weken. Dan gaat je WIA uitkering pas later in. Geen idee of je werkgever dit heeft aangevraagd. Het staat me trouwens bij dat je dan als uitkeringsgerechtigde die aanvraag mee moet ondertekenen. Vraag het bij je werkgever even na of ze dat uitstel aangevraagd hebben/willen gaan aanvragen?
Alle reacties Link kopieren
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven