Geld & Recht alle pijlers

Particulieren rekening zakelijk gebruiken?

12-02-2020 21:56 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij welke banken is dit nog toegestaan?

Zo niet, welke banken hebben een minder grote scheidingslijn en toloreren zakelijk gebruik op een particuliere rekening sneller?

Ik ben op zoek naar bank die hierom soepel is en het beste beleid heeft over dit gebruik.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
12-02-2020 22:43
Als ik zou willen zou ik m’n facturen via mijn privérekening kunnen laten betalen. Dat boeit de bank niet. En de boekhouder ook niet als je een eenmanszaak hebt zoals ik.
Dan lever je het óf heel overzichtelijk in bij de boekhouder, of jouw boekhouder interesseert het idd niets. Want het is behoorlijk irritant om als boekhouder bij elke regel op het bankafschrift te moeten bedenken of het een zakelijke of een privé-boeking betreft.
Er valt ook een controle weg, en dat is heel erg jammer.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
13-02-2020 07:44
Dan lever je het óf heel overzichtelijk in bij de boekhouder, of jouw boekhouder interesseert het idd niets. Want het is behoorlijk irritant om als boekhouder bij elke regel op het bankafschrift te moeten bedenken of het een zakelijke of een privé-boeking betreft.
Er valt ook een controle weg, en dat is heel erg jammer.
Ik betaal wel eens wat zakelijks vanuit privé, en het is echt geen enkel probleem om dat goed in de boekhouding te verwerken en daarna te controleren.
Alle reacties Link kopieren
wolkie schreef:
13-02-2020 06:32
En ik zou geen zaken doen met iemand die er alles aan doet om niet gevonden te worden. Ik check eigenlijk altijd of ik een adres kan vinden voordat ik zaken doe met een zzp-er.
Een ZZPer is verplicht om een zakelijk adres op te geven bij de KVK, dus je vindt er altijd eentje.

Het kan wel zijn dat je geen privéadres kunt vinden, maar dat kan alleen als de ZZPer daar eerst veel moeite voor heeft gedaan. Je moet je dan namelijk eerst bij de gemeente als anoniem laten registreren, en dat doet de gemeente niet zomaar.

Maar ik ben dus zo’n anonieme ZZPer en dat ben ik helaas niet zomaar. Ik heb jarenlang een stalker gehad, en voor mijn persoonlijke veiligheid sta ik zo geregistreerd. Ik zou het echt heel vervelend vinden als een zakelijke partner mij daarom af zou wijzen.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
12-02-2020 22:52
Ik wil niet dat als je een rekening nummer of random naam intypt er je bedrijfs naam komt te staan. Abn geeft dit namelijk weer.

Als dat je dan bij een banknummer een foutieve naam typt komt er te staan : “ dit rekening staat op naam van : “.........” ( met de KVK naam weergegeven)

Waardoor ze dus al je gegevens (adres etc) makkelijk kunnen achterhalen.:

Dus hoe kan ik bij een zakelijke rekening anoniem blijven ?
Waarom zou je als ondernemer anoniem willen blijven, de enige reden die ik kan bedenken is dat je iets van plan bent wat niet helemaal in de haak is. Als je perse anoniem wilt blijven laat je dan uitbetalen in Cryptovaluta. Mocht je toch een valide reden hebben om anoniem te blijven kun je altijd gebruik maken van een Payment Service Provider, zij innen dan het geld voor jou van je klanten en storten het (tegen een vergoeding uiteraard) door naar jou. Of neem een Paypal rekening.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
13-02-2020 09:31
Een ZZPer is verplicht om een zakelijk adres op te geven bij de KVK, dus je vindt er altijd eentje.

Het kan wel zijn dat je geen privéadres kunt vinden, maar dat kan alleen als de ZZPer daar eerst veel moeite voor heeft gedaan. Je moet je dan namelijk eerst bij de gemeente als anoniem laten registreren, en dat doet de gemeente niet zomaar.

Maar ik ben dus zo’n anonieme ZZPer en dat ben ik helaas niet zomaar. Ik heb jarenlang een stalker gehad, en voor mijn persoonlijke veiligheid sta ik zo geregistreerd. Ik zou het echt heel vervelend vinden als een zakelijke partner mij daarom af zou wijzen.
Dit snap ik! Maar als er een zakelijk adres staat is het ook prima voor mij. Ik hoef ook geen privé gegevens maar wel een adres waar ik terecht kan als dat nodig is. Wat ontzettend k.. lijkt mij als gestalkt ben en zoveel moeite moet doen om anoniem te blijven. Daar zou ik uiteraard begrip voor hebben.
Alle reacties Link kopieren
ManManMan12 schreef:
13-02-2020 10:01
Waarom zou je als ondernemer anoniem willen blijven, de enige reden die ik kan bedenken is dat je iets van plan bent wat niet helemaal in de haak is. Als je perse anoniem wilt blijven laat je dan uitbetalen in Cryptovaluta. Mocht je toch een valide reden hebben om anoniem te blijven kun je altijd gebruik maken van een Payment Service Provider, zij innen dan het geld voor jou van je klanten en storten het (tegen een vergoeding uiteraard) door naar jou. Of neem een Paypal rekening.
Of TO is een sekswerker. Klanten willen niet 'linnylow massages' op hun bankrekening hebben staan en linnylow wil mss niet als sekswerker bekend staan en wie weet niet over elke klant belasting willen betalen.
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
13-02-2020 10:10
Of TO is een sekswerker. Klanten willen niet 'linnylow massages' op hun bankrekening hebben staan en linnylow wil mss niet als sekswerker bekend staan en wie weet niet over elke klant belasting willen betalen.
Volgens mij hebben veel banken ook beleid om geen diensten aan sekswerkers te verlenen.
(hoewel sekswerk in Nederland gewoon legaal is).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
13-02-2020 09:23
Ik betaal wel eens wat zakelijks vanuit privé, en het is echt geen enkel probleem om dat goed in de boekhouding te verwerken en daarna te controleren.
Wat zakelijks vanuit privé betalen is geen enkel probleem, dat is heel makkelijk goed te verwerken en te controleren.
Het wordt een ander verhaal als ondernemers met de rekening die zij voor hun zakelijke transacties gebruiken tevens een groot gedeelte aan privébetalingen doen. Ik heb één klant (wel echt een uitzondering ) die geen privérekening gebruikt, alleen een zakelijke rekening, bij het inboeken van de bankrekening moeten alle mutaties ingeboekt worden (anders klopt het eindsaldo niet meer), dus ook alle privemutaties en dan gecorrigeerd als privé opnamen. Dit kost heel veel meer tijd bij het inboeken of wanneer het geboekt aan wordt geleverd bij het controleren.
Echt zonde van de tijd (en het geld, een tweede rekening ernaast openen waarmee hij al zijn privé zaken zou doen zou per jaar minder kosten dan de kosten die wij nu extra maken met inboeken....)
Alle reacties Link kopieren
Fijn ook dat TO antwoord komt geven.....
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
13-02-2020 10:10
Of TO is een sekswerker. Klanten willen niet 'linnylow massages' op hun bankrekening hebben staan en linnylow wil mss niet als sekswerker bekend staan en wie weet niet over elke klant belasting willen betalen.
Je bedrijfsnaam kan je nog altijd zelf kiezen.... En dat tweede, tja, dat is dan gewoon zwart werken/fraude....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven