Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel kleedgeld per maand is normaal

13-02-2020 22:22 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi lezers,

Hoeveel kleedgeld gun jij jezelf per maand, wat is een beetje de normale standaard?
Ik ben namelijk echt een 'extreme spaarder' die amper wat aan zichzelf gunt soms.

D.m.v. potjes lukt me dat nu wel wat makkelijker, maar sinds ik aan het afvallen ben begint mijn garderobe ook te groot te worden.
Hoeveel besteed jij per maand aan nieuwe kleren?
Alle reacties Link kopieren
elke maand is wat veel zeker?
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
13-02-2020 22:23
elke maand is wat veel zeker?
Hoe bedoel je? Sommige mensen geven 60EUR per maand uit en sommige bijv. 150EUR per kwartaal.
Ik geef mezelf geen kleedgeld, ik hou voornamelijk de aanbiedingen in de gaten en koop dan zo nu en dan wat nieuws bij. Ik ben zuinig op mijn kleding en niet modegevoelig. Toevallig vandaag een bestelling gedaan, een trui, een broek en een BH, allen van een degelijk merk. Samen 34 euro. Originele waarde is 75.99. Dat vind ik dan leuk en dan koop ik wat. Maar geen vast bedrag per maand.
Alle reacties Link kopieren
@GinnyJones
Zelf ben ik ook zuinig op mijn kleding, voornamelijk mijn broeken. Ik had een half jaar geleden een broek van een bepaald merk gekocht in de aanbieding bij About You (32EUR ipv 80EUR). Deze broek zelf was uitgelebberd, voornamelijk bij de kuiten en tot het ergste van al was ik er ook nog eens uitgescheurd. (Er zat een gaatje in van verslijting) :cry: .

Waar kijk jij voor leuke aanbiedingen?
Alle reacties Link kopieren
Ook geen vast bedrag, soms maanden niets en dan weer wat dingen achter elkaar.

Sinds ik alleen nog kleding koop waar bij ik een jubel gevoel krijg koop ik beduidend minder kleren én doe ik er langer mee :). Regelmatig dat ik dus niet iets leukers kan vinden dan wat ik thuis al heb. Kleren gaan nu weg omdat ze afgedragen zijn en zelden omdat ik het toch niet droeg. Dat scheelt aanzienlijk in geld. En kan ik me soms wat duurdere dingen veroorloven.

Hoeveel vind jij het waard Om uit te geven aan kleding is denk ik de juiste vraag?! Dat scheelt natuurlijk per mens
Mooie vraag, wij hebben hier laatst ook over gesproken. Kinderen krijgen kleed en zakgeld. Wij sparen altijd voor van alles en nog wat en dan doe ik moeilijk als ik iets leuks zie hahaha.
Mijn man zei in december, ben er klaar mee, wij gaan onszelf net zo veel kleedgeld per maand geven als de kinderen.
Nu alle vier 100 euro. Ik heb voor het eerst nu een duurdere maar echt heerlijk warme winterjas gekocht voor mijzelf!
Alle reacties Link kopieren
@Saartje, ik ben zelf wel echt soms een gier voor mezelf op dat gebied, ik vind dat een goede broek max 40 mag kosten en een goede trui max 30 en t-shirt 20 en etc. Ik moet het dan ook nog eens leuk vinden en goed staat. Als het iets duurs is, moet het wel aanzienlijke tijd meegaan, want anders vind ik dit zonde en baal ik als een stekker. Vroeger had je nog de Supertrash (heet nu vgm ST Studio's) en daar had je broeken die 99EUR kosten. Ik daar een super mooie broek gekocht, ra ra nog geen 3 maanden later tijdens nieuwjaar scheur ik er bij mijn benen uit. Weg 99EU :"-(

Oja en ik moet van zwart afstappen, mijn kast puilt van zwarte kleren.
Maar dat komt meer, omdat ik vroeger best wel mollig was en zwart goed afkleedde.

@Ikuit, ik herken je. Ik wil het liefst alles sparen, dit is een reactie uit iets wat ooit gebeurt is. Maar aan de andere kant denk ik; waarom leven zonder kwaliteit en een zak op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben allerlei 'spaarpotten' (digitaal).
Voor kleding reserveren we 200 euro p.m. per persoon.
Bij mij gaat dat meestal wel op, bij mijn man niet. Die komt 2 keer per jaar wat meer.
MiesMiesjeeeeee schreef:
13-02-2020 22:32
@GinnyJones
Zelf ben ik ook zuinig op mijn kleding, voornamelijk mijn broeken. Ik had een half jaar geleden een broek van een bepaald merk gekocht in de aanbieding bij About You (32EUR ipv 80EUR). Deze broek zelf was uitgelebberd, voornamelijk bij de kuiten en tot het ergste van al was ik er ook nog eens uitgescheurd. (Er zat een gaatje in van verslijting) :cry: .

Waar kijk jij voor leuke aanbiedingen?
Ik draag heel veel van de MS mode, daarvoor kijk ik hun eigen site bij de sale en ze hebben broeken vaak 2e halve prijs. Verder kijk ik veel op wehkamp. Ik had eerder deze maand een nieuwe winterjas gekocht, degene die ik had was niks mis mee maar ik draag m al 5 jaar en hij is beige. Ik was de kleur gewoon zoooo zat. Afijn, die winterjas was afgeprijsd van 60 naar 25. Bij Wehkamp hebben ze wel vaak leuke aanbiedingen, zij verkopen ook merken als MS mode, C&A, en nog zoooveel andere merken, ik kijk dan bijvoorbeeld bij truien, voer mijn maat in en selecteer laagste prijs eerst. Dan zit er vaak wel iets tussen. In de kleinere maten nog meer dan de wat grotere maten. Dan heb je zo een leuke trui voor onder een tientje. Hema heeft soms ook leuke aanbiedingen.

Ik vind het zoeken ook leuk en ik kan oprecht genieten als ik iets moois vind voor een lager bedrag dat de originele prijs. Ik ben totaal niet gierig maar ik vind 100 betalen als je het 2 maanden later voor 40 kan krijgen gewoon echt zonde.
Ik doe niet aan maandbedragen.
Ik doe aan kopen als andere spullen versleten zijn en ik het dus nodig heb.

En ik doe aan spullen kopen die én lang meegaan - liefst een aantal jaar - én met mijn hele kast matchen.

Ik doe niet overdreven gek, maar kost een trui dan 50 euro en een broek 70 euro ... so be it.


Ik schat dat ik op jaarbasis ergens strand rond 3 à 400 euro.
Plus eventuele schoenen en ondergoed als dat toevallig uiteen valt.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 13-02-2020 22:51
3.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik vind 40 euro al teveel voor maar een stuk te hebben.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
13-02-2020 22:45
Ik draag heel veel van de MS mode, daarvoor kijk ik hun eigen site bij de sale en ze hebben broeken vaak 2e halve prijs. Verder kijk ik veel op wehkamp. Ik had eerder deze maand een nieuwe winterjas gekocht, degene die ik had was niks mis mee maar ik draag m al 5 jaar en hij is beige. Ik was de kleur gewoon zoooo zat. Afijn, die winterjas was afgeprijsd van 60 naar 25. Bij Wehkamp hebben ze wel vaak leuke aanbiedingen, zij verkopen ook merken als MS mode, C&A, en nog zoooveel andere merken, ik kijk dan bijvoorbeeld bij truien, voer mijn maat in en selecteer laagste prijs eerst. Dan zit er vaak wel iets tussen. In de kleinere maten nog meer dan de wat grotere maten. Dan heb je zo een leuke trui voor onder een tientje. Hema heeft soms ook leuke aanbiedingen.

Ik vind het zoeken ook leuk en ik kan oprecht genieten als ik iets moois vind voor een lager bedrag dat de originele prijs. Ik ben totaal niet gierig maar ik vind 100 betalen als je het 2 maanden later voor 40 kan krijgen gewoon echt zonde.
Bij The Sting hebben ze soms fabrieksfoutjes en super leuke sale. Zo heb ik mijn winterjas gescoord, van 125EU naar 50EU omdat de rits defect zou kunnen zijn, nou die rits zit nog prima na 3 maanden.
Ik doe niet aan kleedgeld, maar ik hou er niet van om teveel kleding te hebben. Dan zie ik door de bomen het bos niet meer. Maar ik hou wel van kwaliteit, en van bepaalde dure merken omdat het design me aanstaat. Soms koop ik maandenlang niks, en als ik dan eens een mooie trui of jurk van 300 EUR zie, dan mag ik die van mezelf kopen. Ik heb sinds een paar jaar een soort 'capsule wardrobe', waarbij ik maar een bepaald aantal kledingstukken en schoenen heb, die (per seizoen) op elkaar afgestemd zijn en met elkaar te combineren zijn. Heerlijk vind ik dat! Allemaal mooie dingen waar ik me goed in voel. Alle 'fluff' heb ik weggedaan. Zo blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop gewoon kleren als ik wat nodig heb. Vandaar dat ik nu niks fatsoenlijks in m’n kast heb hangen want op werk draag ik werkkleding en thuis heb ik een peuter, dus mijn garderobe hangt aan elkaar van de jeans en tshirts/truien. Maar ja, wie ziet dat nou?

Maar waar anderen proberen een capsule wardrobe te krijgen heb ik altijd van mezelf een capsule wardrobe gehad, dus was al nooit een modepopje met 200 tshirts en 38 spijkerbroeken en 23 paar stilleto’s waar ik toch niet op kan lopen ;)

Alleen nu wordt mijn capsule wardrobe wel erg minimaal, zelfs voor mijn doen. Dus ik moet weer. Zucht.

Ik gok dat ik aan mezelf zo’n €300 per halfjaar á jaar uitgeef, afhankelijk van of er nieuwe jassen en schoenen nodig zijn. Aan zoon geef ik beduidend meer uit :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik heb gemiddeld zo’n €300 per maand aan kleding te besteden. Maar ik koop ook weleens iets duurders (in mijn geval laarzen of winterjas of tas oid) en dan een maand niets. Ik koop niet persé veel, maar ik geef wel relatief veel per item uit.

Maar normaal bestaat niet. Iedereen heeft een ander budget. Als ik minder had, zou ik minder uitgeven, maar ik zou met meer geld ook wel weten wat ik zou kopen.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
13-02-2020 23:09
Maar normaal bestaat niet. Iedereen heeft een ander budget. Als ik minder had, zou ik minder uitgeven, maar ik zou met meer geld ook wel weten wat ik zou kopen.
Ja precies.
Alle reacties Link kopieren
75 euro per maand, wat opspaart als ik het niet gebruik. Meestal koop ik dan ineens voor 250 euro aan kleding ofzo en dan weer een hele tijd niets.
De 75 euro is voor mij voldoende maar ik zou ook met gemak het dubbele uit kunnen geven. Door het budget hou ik me een beetje in en blijk ik ook beter na te denken over wat ik werkelijk nodig heb.
Man heeft vanuit het idee dat dat eerlijk is hetzelfde bedrag, maar maakt nog niet de helft op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen budget. Iets wat ik wel zou moeten gaan doen. Digitaal spaarpotje is n goed idee.

Ik denk dat je van je max prikzen af moet stappen.
Eerder deed ik dat ook wel maar nu koop ik liever 1 goeie broek of trui voor een wat hogere prijs dan prutsspul.
Ik heb 2 truien van sting maar die zijn nu na 2 winters echt wel op. In tegenstelling tot een gebreide jurk van expresso die was 3x zo duur maar gaat nu al zeker 6 winters mee en is nog prima in model.

Winterjas (dons, northface) heb ik vorig jaar ook veel geld aan uitgegeven maar daar hoop ik ook nog jaren mee te doen.
Been there, done that, got the T-shirt.
MiesMiesjeeeeee schreef:
13-02-2020 22:54
Bij The Sting hebben ze soms fabrieksfoutjes en super leuke sale. Zo heb ik mijn winterjas gescoord, van 125EU naar 50EU omdat de rits defect zou kunnen zijn, nou die rits zit nog prima na 3 maanden.
Ik draag maat 46/48, dus helaas kan ik bij de Sting nooit slagen. Maar wel super dat je daar een gave winterjas voor minder hebt kunnen scoren!
Alle reacties Link kopieren
MiesMiesjeeeeee schreef:
13-02-2020 22:54
Bij The Sting hebben ze soms fabrieksfoutjes en super leuke sale. Zo heb ik mijn winterjas gescoord, van 125EU naar 50EU omdat de rits defect zou kunnen zijn, nou die rits zit nog prima na 3 maanden.
Heeee toevallig een donkergroene jas van bien blue??
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Geen budget, ik koop wat ik leuk vind en dat is elke maand wel twee keer gok ik. Dus dan zit ik rond 100 per maand ofzo. Ene keer meer, andere keer minder.
ik heb geen vast budget, maar ik denk dat als ik het gemiddelde uitreken, ik uitkom op 75 euro in de maand. Zelden koop ik was, eerlijk gezegd. Ik hou er dan ook van om een rustige overzichtelijke kast te hebben. Ik heb vooral veel basics en weinig mode-items. Een aantal feestelijke dingen als jurkjes en dat is het.

Als ik nu iets koop is het altijd iets kwalitatief goed en dan in de sale. Eigenlijk nooit betaal ik de volle prijs. Soms zie ik iets dat ik zelf net te duur vind, dan koopt mijn man het meestal voor me.
Alle reacties Link kopieren
Geen budget. Ik koop als ik iets nodig heb en probeer dan duurzame items te vinden (duurzaam geproduceerd). Omdat ik nogal lang ben lukt dat niet voor alles en koop ik ook deels bij een webshop voor lange vrouwen. Geen idee hoeveel ik uitgeef.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop ook kleding als ik het nodig heb. Het is een mix van goedkoop en duurdere merken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven