Geld & Recht alle pijlers

Ophalen kinderen na verhuizing ex

14-02-2020 09:05 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben sinds 5 jaar gescheiden. Mijn ex is 150 km verder weg verhuisd naar Limburg. Is het reeel dat hij van mij verwacht dat ik de kinderen bij hem ophaal? Of hem halverwege tegemoet kom?
anoniem_387674 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 13:04
78.77% gewijzigd
Ik rij voor mijn kinderen naar Spanje als het moet. Maar hier zou ik niet in meegaan. Voor je het weet haal en breng jij ze elke keer! Nee hij wou daar wonen. Prima maar lekker zelf rijden. Die alimentatie mag die houden. Dat gaat geen groot verschil maken.

Realiseer je wel dat als de kinderen ouder worden je ze vaker zijn weekend hebt. Kinderen in de puber leeftijd hebben een eigen leven in de buurt. Als jij behoefte hebt aan tijd voor jezelf regel dan zelf wat anders qua opvang of logeren bv.
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
14-02-2020 12:01
ja klopt... ik kom van een heel ander referentiekader; dat voor mij eigenlijk vanzelfsprekend is, maar als ik dan zo'n verhaal lees ik weer besef dat dat blijkbaar niet altijd zo is.
Voor mij was/is het ook vanzelfsprekend hoor. Mijn ex liet ook steeds meer steken vallen maar ik heb het nooit als opoffering gevoeld om 24/7 voor mijn kinderen te zorgen.

Redbulletje is een notoire kinderhater dus haar opmerkingen kan je het beste negeren.
Snap ook niet waarom ze zich steeds geroepen voelt om te reageren op kindertopics
Alle reacties Link kopieren
Ik zie heel veel dingen voorbij komen waar ik echt wel wat mee kan of die me toch weer even een andere kijk geven op bepaalde situaties. Ik vind het alleen lastig om overal in detail op te reageren ivm herkenbaarheid.

Wat betreft mediator, been there, done that. Was nutteloos en duur. Het is prachtig om samen aan tafel te gaan met een derde persoon, maar als daar mooi weer wordt gespeeld en vervolgens alle afspraken in de wind worden geslagen is dat geen recept voor herhaling.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
14-02-2020 11:35
Ach wat een teergevoeligheid. Ik ben soms echt echt wel blij als ik even een paar dagen niet de zorg heb voor mijn kinderen.
Dat is wat anders dan je kinderen de hele vakantie naar je ex te brengen omdat je al zoveel met hen "opgescheept" zit. Ik heb wel een man, maar die is heel veel van huis waardoor ik ook weinig ademruimte had (inmiddels zijn ze wat ouder) en natuurlijk is het dan lekker als ze een keertje uit logeren zijn of zo, maar RB weet gewoon niet waar ze het over heeft.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
14-02-2020 11:45
Het is niet in het belang van de kinderen om ze ergens op een tochtige parkeerplaats van de ene naar de andere auto, met al hun spullen, te laten overstappen.
Dit kun je er nog bij zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind RB helemaal geen kinderhater. De ex van to moet zijn verantwoordelijkheid nemen.
wij slapen nooit.
To hij komt ook niet meer naar rapportbesprekingen voor afspraak dokter of ziekenhuis voor uitzoeken van middelbare school hij moet dan elke keer 150km heen en weer rijden maar hij moet wel overal toestemming geven voor keuzes die gemaakt moeten worden.
Terwijl hij weinig mee krijgt van wat er 150 km verderop daadwerkelijk gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-02-2020 09:16
Ik zou nee zeggen en als hij daar vervelend op reageert zou ik zeggen dat als het hem niet bevalt we ook opnieuw naar de rechter kunnen om de omgangsregeling en de alimentatie aan te passen aan de nieuwe realiteit.
Dit.

Beide ouders zijn verantwoordelijk voor de Uitvoer van de zorgregeling, maar vader heeft eenzijdig beslist dat deze veranderde. Dit heeft genoeg consequenties gehad voor jou in zorgzwaarte. Niet alleen in zorgdagen, maar bijvoorbeeld ook niet meer makkelijk de mogelijkheid hebben van flexibel een keer een nachtje naar vader, geen zaken rondom school, huisarts etc meer kunnen verdelen. Hij heeft echt een flinke stap terug gedaan in zijn zorgtaken. Laat deze consequentie daarom vooral bij hem.

Hoe oud zijn je kinderen? Mijn man is ook verder weg gaan wonen (100 km) en reed altijd zelf ( ook voor incidentele afspraken trouwens, school, huisarts, tandarts). Vanaf 13 jaar gaven de kinderen aan het fijn te vinden meer onafhankelijkheid te hebben in hoe laat ze weg gingen of terug kwamen, en gingen ze met de trein.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 14-02-2020 13:09
1.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
14-02-2020 10:24
Ik snap waar je bang voor bent, maar het heeft echt geen zin om mee te buigen uit angst, want hij ruikt die angst, hij weet dat hij dat kan gebruiken als middel om je onder druk te zetten en zal steeds verder gaan met zijn grillen en eisen. Dus straks moet je brengen en halen, op een voor jou en de kinderen heel vervelend tijdstip dat hem beter uitkomt, en of je ook even geld wil overmaken voor iets wat hij voor ze heeft gekocht of gedaan in zijn weekend, want hij betaalt al kinderalimentatie dus die kosten zijn voor jou, of je misschien zelf hun lievelingsdrinken en lievelingsbroodbeleg wil meegeven, want anders moet hij dat kopen voor die twee dagen, enzovoort enzovoort, en elke keer durf je geen nee te zeggen uit angst voor wat er komen gaat. Echt, mensen die proeven dat ze hun zin kunnen doordrukken door zo vervelend mogelijk te doen worden vaak steeds gekker.

Probeer gewoon een keer niet bang te zijn. Zoveel kan hij je niet meer maken toch? En ik neem aan dat hij wel wijzer is dan het echt op de kinderen af te reageren?
En je hebt je partner achter je staan. Echt niet met je laten sollen, hoor.
Dit.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Een halfuur tegemoetkomen is een slecht voorstel, dan zit u op een parkeerplaats op hun te wachten of andersom, voor betrekkelijk weinig tijdwinst.

Hoogstens zou ik een enkele keer een flink stuk tegemoet rijden als hij een dringende afspraak heeft of iets dergelijks.

Maar het beste lijkt mij dat hij het zelf oplost.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
14-02-2020 12:54
Ik vind RB helemaal geen kinderhater. De ex van to moet zijn verantwoordelijkheid nemen.
redbulletje haat misschien kinderen niet, maar ze denkt wel dat niemand van een kind blij wordt.

En dat klopt natuurlijk, behalve mijn ouders, want ik was hééél lief.... :A:
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
14-02-2020 13:10
redbulletje haat misschien kinderen niet, maar ze denkt wel dat niemand van een kind blij wordt.

En dat klopt natuurlijk, behalve mijn ouders, want ik was hééél lief.... :A:
Blij van je kinderen worden en af en toe genieten van het even zonder kinderen zijn gaat perfect samen. Mijn puberdochter is ook enorm blij als ik een middag wegga zodat zij met haar vriendinnen hier films kan kijken.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
14-02-2020 13:15
Blij van je kinderen worden en af en toe genieten van het even zonder kinderen zijn gaat perfect samen. Mijn puberdochter is ook enorm blij als ik een middag wegga zodat zij met haar vriendinnen hier films kan kijken.
Precies ja.
Susan schreef:
14-02-2020 10:24
Ik snap waar je bang voor bent, maar het heeft echt geen zin om mee te buigen uit angst, want hij ruikt die angst, hij weet dat hij dat kan gebruiken als middel om je onder druk te zetten en zal steeds verder gaan met zijn grillen en eisen. Dus straks moet je brengen en halen, op een voor jou en de kinderen heel vervelend tijdstip dat hem beter uitkomt, en of je ook even geld wil overmaken voor iets wat hij voor ze heeft gekocht of gedaan in zijn weekend, want hij betaalt al kinderalimentatie dus die kosten zijn voor jou, of je misschien zelf hun lievelingsdrinken en lievelingsbroodbeleg wil meegeven, want anders moet hij dat kopen voor die twee dagen, enzovoort enzovoort, en elke keer durf je geen nee te zeggen uit angst voor wat er komen gaat. Echt, mensen die proeven dat ze hun zin kunnen doordrukken door zo vervelend mogelijk te doen worden vaak steeds gekker.

Probeer gewoon een keer niet bang te zijn. Zoveel kan hij je niet meer maken toch? En ik neem aan dat hij wel wijzer is dan het echt op de kinderen af te reageren?
En je hebt je partner achter je staan. Echt niet met je laten sollen, hoor.
Dit. En laat je niet uit de tent lokken of bang maken. Jij hebt je zaakjes voor elkaar. Als je ex bij vakanties etc. dwars gaat liggen bijvoorbeeld, zorg er gewoon voor dat je op tijd de vakantie bespreekt en vraag vervangende toestemming als hij expres dwars gaat lopen doen. Laat niet met je sollen. Werk alleen mee met dingen die je redelijk vindt.

Een goede vriendin van me laat zich enorm naaien door haar ex. Hij betaalt maar heel weinig alimentatie en alles is teveel voor hem. Ze heeft zelfs opvang geregeld voor de dagen die hij zou doen volgens het ouderschapsplan, omdat hij 9/10 keer niet op komt dagen. Hij neemt steeds weer een stukje meer, en zij slikt het maar. Ze begint zich nu te beseffen hoe stom dat geweest is, hij weet gewoon dat zij het wel weer regelt omwille van de lieve goede vrede en zodat de kinderen maar niks merken. Maar die zijn niet achterlijk, zeker als ze wat ouder worden, voelen ze verdomd goed de verhoudingen aan. Laat je dat niet gebeuren TO! Neem rechtsbijstand en begin je relatie met je ex als een zakelijke te zien, hoe moeilijk dat ook is en hoeveel energie je dat ook kan gaan kosten: het kost je meer je eigenwaarde te grabbel te gooien terwijl je gewoon in je recht staat.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Pamela en fashion V.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een ex die ruim 150 km verderop ging wonen. Kinderen haalt hij op of ze gaan met de trein. Ik ben hier geen haarbreed in mee gegaan, zijn keuze!
Alle reacties Link kopieren
Het argument dat het voor kinderen wel veel is om 4 keer per maand 1,5 uur in de auto te zitten vind ik onzin. je duwt ze een iPad in de handen en klaar. Doen ze anders ook.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
14-02-2020 13:30
Het argument dat het voor kinderen wel veel is om 4 keer per maand 1,5 uur in de auto te zitten vind ik onzin. je duwt ze een iPad in de handen en klaar. Doen ze anders ook.

Dat vind ik ook en bovendien doet het er niet toe. TO hoeft niets te beargumenteren. Gewoon ‘nee’ zeggen zonder opgaaf van redenen is voldoende. Hij heeft iets van haar nodig, niet andersom.

Ik neem aan dat hij bij haar ook niet heeft beargumenteerd waarom hij wilde verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
In de discussie tussen TO en ex doet dat er toch ook niet toe? Of ze nou in zijn auto zitten of in haar auto, de reistijd wordt er niet korter op.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
cloudwalker schreef:
14-02-2020 13:29
Hier ook een ex die ruim 150 km verderop ging wonen. Kinderen haalt hij op of ze gaan met de trein. Ik ben hier geen haarbreed in mee gegaan, zijn keuze!


Klinkt lekker rancuneus. Leuk voor je kinderen, zo’n moeder.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-02-2020 09:59
Reden: op de man
98.73% gewijzigd
hoezoos schreef:
17-02-2020 05:57
[...]
Dat wil nog steeds niet zeggen dat de vader zich zomaar aan zijn zorgtaken kan onttrekken. Hij ging 150km verderop wonen, dan ook zelf de kinderen halen en brengen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-02-2020 09:59
Reden: quote verwijderd
61.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ hoezoos; wat heeft dat hiermee te maken?
Slecht voor de kinderen vindt TO ' s ex haar niet, hij laat ze immers het grootste deel van de tijd bij haar. Zelf verder weg verhuist, zelf vervoer regelen.
Reiskosten worden volgens mij niet in de berekening van de KA meegenomen, hooguit uit coulance.

Mijn mening:
Hij gaat verder weg wonen, komt hij de kinderen maar halen en brengen.
Wat is de reden dat hij zo ver weg gaat wonen? Economisch? Dan zou ik nog overwegen om m tegemoet te komen met de reiskosten. Alle andere redenen niet!
hoezoos schreef:
17-02-2020 05:57
[...]
Waarom heeft ex dan niet de voogdij of minimaal co ouderschap geregeld? Hij laat zijn kind dus stikken terwijl hij volgens jou weet wat de moeder allemaal doet.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-02-2020 09:59
Reden: quote verwijderd
62.27% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven