Geld & Recht alle pijlers

Werken na verlof [Lege OP]

14-02-2020 15:54 24 berichten
Het is opgelost
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-02-2020 22:14
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
97.33% gewijzigd
Heb je iets van bewijs hierover op bv de mail staan?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-02-2020 15:59
Heb je iets van bewijs hierover op bv de mail staan?
dit, dan kun je aangeven dat jij als eerste je voorkeur hebt aangegeven
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Heb je vaste dagen op papier? Raar dat dat nu nog allemaal geregeld moet worden trouwens.
Alle reacties Link kopieren
1e wat ik denk is: had het van te voren maar wel zwart op wit laten zetten ipv je leidinggevende die wegwuift: is nog zo ver weg dat komt wel....

Maar goed daar heb je nu niks aan.
Ik heb niet veel kaas gegeten van die regels wat betreft mag dit zomaar.
Wellicht even CAO er op nakijken?
Tralalalala
Zonder jouw afspraken met je werk te kennen is dat niet zomaar te zeggen.
Neem je ouderschapsverlof op voor de uren die je minder gaat werken of worden je werkuren in je contract aangepast?

Wat staat er in je contract en in de cao over werktijden? Heb je afspraken over een vast werkpatroon?

Ik zou denken dat je baas je in ieder geval niet zomaar mag verplichten te werken op dagen die je voor je verlof ook niet werkte en dat je recht hebt om je werkdagen van voor je verlof terug te krijgen, maar als er sprake is van een minimale bezetting kan dat anders liggen.

Heb je het idee dat ze van je af willen? Want iemand waarvan je weet dat die afhankelijk is van kinderopvang en dus minder flexibel is, ineens andere werkdagen geven riekt naar wegpesterij, tenzij het bedrijfseconomisch echt nodig is en de andere medewerkers ook kleine kinderen en een mogelijk opvangprobleem hebben.
Gaat het dan om vaste dagen?
Als dat zo is wil en kun je dan de opvang veranderen? Als dat ook zo is dan zou ik er niet moeilijk over doen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet gewoon antwoorden. Zoals afgesproken. Ik kom 3 dagen werken per week. Maandag dinsdag woensdag.
Alle reacties Link kopieren
Geen ruimte laten voor onderhandeling?^
Alle reacties Link kopieren
Je vraag is niet zomaar te beantwoorden.

Heb je geen aangepast contract laten maken/ontvangen na jullie overeenkomst om drie dagen te gaan werken?
Wat staat er in je contract? Dat je zoveel uur per week werkt? Of dat je op bepaalde dagen zoveel uur werkt? Wat staat er in je CAO/arbeidsvoorwaarden hierover?
kaartje1 schreef:
14-02-2020 16:06
Kun je niet gewoon antwoorden. Zoals afgesproken. Ik kom 3 dagen werken per week. Maandag dinsdag woensdag.
Ik vind het niet afgesproken.
De baas zei dat het vast wel goed zou komen. Ik ben bang dat TO geen poot heeft om op te staan.
Alle reacties Link kopieren
Een werkgever moet in de basis akkoord gaan met werktijdvermindering, maar heeft wel de vrijheid om het rooster naar eigen inzicht te vullen. Er was geen harde afspraak op papier over de (nieuwe) werkdagen, en dus mag de werkgever jou de vrije dag toekennen op een dag dat dit de werkgever het beste uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
hij wil je nu dus vrijdag laten werken terwijl je dit voorheen niet deed? dat is op zijn minst raar dat hij dat zonder overleg voor je bepaalt. daar zou ik zeker wat van zeggen.
wil je werkgever van je af? wil jij daar weg? is het te regelen met de opvang, misschien is het niet zo’n probleem?
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik zou echt een mailtje sturen met de mededeling dat de vrijdag ( die je nooit eerder hebt gewerkt, dus sowieso een raar iets) niet kan. Dat jij naar aanleiding van het verzoek om minder te werken, dat jij al eerder aan haar hebt gedaan, de maandag t/m woensdag hebt geregeld bij het KVD.



Beetje bluf, want je hebt niks op paier maar zo refereer je wel aan je eerdere verzoek en haar reactie erop.

Als ze het naar gaan spelen kan je maar beter een beetje proberen in te dekken.
Alle reacties Link kopieren
TO schrijft nergens dat ze nu op vrijdag zou moeten werken.

Maar stel dat dit wel zo zou zijn, dan nog zou dat gewoon mogen. TO breekt zelf de bestaande roosterafspraken open door een verzoek tot minder werken te doen.
Ookal mag dit contractueel, het getuigt niet echt van meedenken met je werknemers van werkgevers kant. In deze tijd van personeelstekorten zou ik toch van een werkgever meer verwachten dat ie meedenkt , tenzij er een goede reden is, of omdat ie van TO af wil.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
14-02-2020 17:56
Ookal mag dit contractueel, het getuigt niet echt van meedenken met je werknemers van werkgevers kant. In deze tijd van personeelstekorten zou ik toch van een werkgever meer verwachten dat ie meedenkt , tenzij er een goede reden is, of omdat ie van TO af wil.
De baas lost de minderuren van TO op door collega’s meer uren te geven, en daarom was een verschuiving in werkdagen noodzakelijk. Zo is het aan haar uitgelegd. En juist met personeelstekorten is het lastig om roosters rond te krijgen en vergt dat soms wat flexibiliteit.
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van mij heeft ook zoiets gehad op haar werk. Ze maakten het haar heel erg moeilijk en achteraf waarschijnlijk bewust omdat ze wilden dat ze het zat zou worden en weg zou gaan. Dat is dan ook gebeurd.

Bel de rechtshulplijn en stel daar je vraag.
Blijf in jezelf geloven !
Ik vind dit zo'n rare houding.

Je regelt je zaken niet goed. Als je afhankelijk bent van die dagen dan zorg je toch dat je dat geregeld hebt op je werk. En iets meer hebt dan een 'komt wel goed meisje, het is nog zo ver weg'. Waarom regel je de kinderopvang wel maar je werk niet?

En als je baas aan jou vraagt wat jij wil dan is dat toch een teken dat het niet duidelijk was EN dat ze open staat voor jouw belangen/wensen.

Maar nu niet vanzelf is goedgekomen wil je op je strepen gaan staan?
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
14-02-2020 18:16
Bel de rechtshulplijn en stel daar je vraag.
Die zullen haar ook vertellen dat een werkgever het recht heeft om aanpassingen in roosters te maken, tenzij een vooraf overeengekomen rooster deel uit maakt van de arbeidsovereenkomst. En zelfs al was TO haar rooster overeengekomen, dan heeft zij dat nu zelf opengebroken door om aanpassingen te vragen.

Waarom wordt een roosterwijziging überhaupt als pesten gezien? Het is toch niet meer dan logisch dat een werkgever nieuwe roosters moet gaan maken als er uren binnen een team verschuiven. En het is nagenoeg onmogelijk om dat voor iedereen altijd naadloos passend aan de individuele wensen te maken. Aan het eind van de rit moet het werk ook gewoon gedaan worden .
Hey hallo,
Ik kreeg nu een uurtje terug net het verlossende woord! Het is allemaal al opgelost. Ik kan gewoon maandag dinsdag en woensdag werken.
Mijn werkgever heeft aangegeven dat toen ik dit met haar besproken heb ze zelf niet helemaal goed in dr vel zat (En dat kan ik me nog goed herinneren) en dat ze het daarom waarschijnlijk is vergeten. Pfff eind goed al goed 😊
Alle reacties Link kopieren
Waarom haal je de op nu weg?
De OP weghalen bevestigt ook wel weer die houding die ik beschreef.
Alle reacties Link kopieren
Zorrodesnorro schreef:
14-02-2020 21:11
Hey hallo,
Ik kreeg nu een uurtje terug net het verlossende woord! Het is allemaal al opgelost. Ik kan gewoon maandag dinsdag en woensdag werken.
Mijn werkgever heeft aangegeven dat toen ik dit met haar besproken heb ze zelf niet helemaal goed in dr vel zat (En dat kan ik me nog goed herinneren) en dat ze het daarom waarschijnlijk is vergeten. Pfff eind goed al goed 😊

Leuk voor je. Waarom dan zo irritant doen door je OP te wissen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven