Geld & Recht alle pijlers

Sleutel vakantiehuis verloren. Vervolgschade?

20-02-2020 19:19 100 berichten
Een van mijn kinderen is de sleutel van ons vakantieverblijf verloren. De sloten moeten nu dus vervangen worden en wij gaan er vanuit dat dit een dure kwestie wordt. Dit valt helaas niet onder de dekking van de reisverzekering. Helaas kan ik pas morgen contact opnemen met onze aansprakelijkheidverzekering. Heeft iemand enig idee of dit onder de aansprakelijkheidsverzekering zou kunnen vallen? Ik ben bang van niet, maar misschien heeft iemand ervaring hiermee.
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 19:56
0.65% gewijzigd
Lijkt me niet onder een aansprakelijkheidsverzekering vallen. Misschien wel onder een reisverzekering.
Ik zou eerst gewoon eens vragen wat het gaat kosten. Bij CenterParcs is het €35,- ofzo. Dus kan best dat het mee valt.

En lijkt me ook niet dat het onder de aansprakelijkheidsverzekering valt.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 19:29
23.81% gewijzigd
Waarom denk je dat het zo duur wordt?
Alle reacties Link kopieren
Waarom verwacht je dat dit duur gaat worden?
Ik ga er vanuit dat de eigenaar een reserve sleutel heeft.
Dan zou hij de kosten voor het bijmaken van een nieuwe sleutel bij jou in rekening kunnen brengen.
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
20-02-2020 19:30
Waarom verwacht je dat dit duur gaat worden?
Ik ga er vanuit dat de eigenaar een reserve sleutel heeft.
Dan zou hij de kosten voor het bijmaken van een nieuwe sleutel bij jou in rekening kunnen brengen.
Ik denk dat ze dan het hele slot gaan vervangen aangezien er nu ergens een sleutel van dat huisje ligt.

To - eerst even afwachten wat de kosten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zit er aan die sleutel een label met het adres dan?
Anders is het toch gewoon een kwestie van sleutel bij laten maken en dat is niet zo duur.
Alle reacties Link kopieren
Falathiel schreef:
20-02-2020 19:34
Ik denk dat ze dan het hele slot gaan vervangen aangezien er nu ergens een sleutel van dat huisje ligt.

To - eerst even afwachten wat de kosten zijn.
Oh zou je best gelijk in kunnen hebben.
Er zullen sowieso 2-3 sloten vervangen moeten worden. Het is buitenland en ik ga van minimaal een paar honderd euro uit (in mijn beleving is alles wat met sloten te maken heeft altijd belachelijk duur).

Reisverzekering dekt dit niet, omdat de sleutels niet onze eigendom zijn. Enige wat ik kan bedenken is dat dit schade is aan derden veroorzaakt door mijn kind. Maar ik kan dit morgen pas checken.

We vertrekken ook morgen en de verhuurmaatschappij kan nog geen bedrag noemen. Ik word hier heel onrustig van en ben als de dood, dat ik dadelijk een enorme rekening gepresenteerd krijg (ik kan slecht tegen dit soort zaken, waar ik geen enkele invloed op heb).

Echt een domper op een leuke vakantieweek.

Misschien iemand die dit ook wel eens meegemaakt heeft?
minnimouse schreef:
20-02-2020 19:37
Zit er aan die sleutel een label met het adres dan?
Anders is het toch gewoon een kwestie van sleutel bij laten maken en dat is niet zo duur.
Volgens de verhuurder een label met de naam van het complex. Ik weet het niet, ik heb deze set deze week niet in mijn handen gehad.

Sloten moeten sowieso vervangen worden, daar ontkomen we denk niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Is de verhuurder wel Nederlands?
minnimouse schreef:
20-02-2020 19:50
Is de verhuurder wel Nederlands?
Nee, buitenlands bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Welk land dan?
En is het een bedrijf of een particulier?
Heeft/hebben zij geen inboedelverzekering?
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
20-02-2020 19:47
We vertrekken ook morgen en de verhuurmaatschappij kan nog geen bedrag noemen. Ik word hier heel onrustig van en ben als de dood, dat ik dadelijk een enorme rekening gepresenteerd krijg (ik kan slecht tegen dit soort zaken, waar ik geen enkele invloed op heb)

Dit zou best wel eens kunnen. Je bent er niet, je weet niet wat ze gaan doen en wat de prijzen ter plekke zijn.

En ik vraag me af of je dit op je aansprakelijkheidsverzekering kunt doen. De verzekeringsmaatschappij kan de situatie ter plekke niet gaan beoordelen. Misschien wel wat foto’s maken van de sloten, zodat ze daar nog wat aan kunnen hebben (qua prijsopgaaf)?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Een paar cylinders voor nieuwe sloten kosten echt geen honderden euros bij de meeste sloten. Bij sommige echter wel, ligt aan het merk. Maar nu kun je er weinig mee, morgen weet je meer.
Vaak worden er andere sloten teruggezet en deze sloten bewaard voor als er ergens anders hetzelfde gebeurd. De sleutelhanger heeft vaak een huisnummer maar als je hem in een ander huisje terug zet je dat niet meer de herleiden. Ik denk dat de kosten wel mee zullen vallen.
Tess1981 schreef:
20-02-2020 20:01
Vaak worden er andere sloten teruggezet en deze sloten bewaard voor als er ergens anders hetzelfde gebeurd. De sleutelhanger heeft vaak een huisnummer maar als je hem in een ander huisje terug zet je dat niet meer de herleiden. Ik denk dat de kosten wel mee zullen vallen.
Dit doen ze ook bij de woningbouw hier. Die sloten rouleren continu. Je gaat toch geen 10 flats af om een sleutel te proberen :)
Tess1981 schreef:
20-02-2020 20:01
Vaak worden er andere sloten teruggezet en deze sloten bewaard voor als er ergens anders hetzelfde gebeurd. De sleutelhanger heeft vaak een huisnummer maar als je hem in een ander huisje terug zet je dat niet meer de herleiden. Ik denk dat de kosten wel mee zullen vallen.
Ik hoop het. Ik kan altijd heel erg slecht tegen dit soort zaken. Schade vergoeden geen enkel probleem, maar als ze mij dadelijk een rekening van 500 euro presenteren heb ik geen poot om op te staan ben ik bang.
Dat ze geen bedrag kunnen/willen noemen vind ik een veeg teken.
Weet je kind ook waar ze de sleutel heeft verloren? Of kijk alles nog eens extra na van auto tot jaszakken
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
20-02-2020 20:09
Ik hoop het. Ik kan altijd heel erg slecht tegen dit soort zaken. Schade vergoeden geen enkel probleem, maar als ze mij dadelijk een rekening van 500 euro presenteren heb ik geen poot om op te staan ben ik bang.
Dat ze geen bedrag kunnen/willen noemen vind ik een veeg teken.
Kan ik mij niet voorstellen. Je zal de eerste niet zijn die de sleutels kwijt is. Ze hebben er vast een oplossing voor.
*2020* schreef:
20-02-2020 20:11
Weet je kind ook waar ze de sleutel heeft verloren? Of kijk alles nog eens extra na van auto tot jaszakken
Nee helaas. En we zijn echt overal geweest vandaag...
Ik heb alle plekken waar we waren al nagebeld, gemeld bij de VVV en de politie. Maar voor hetzelfde geld ligt de sleutelset ergens in de vrije natuur.
Alle reacties Link kopieren
Uit nieuwsgierigheid maar wat deed Je kind met die sleutel dan of had je meerdere? Is het echt een fysieke sleutel?
dubbel
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 20-02-2020 20:17
96.91% gewijzigd
Alecta schreef:
20-02-2020 20:14
Nee helaas. En we zijn echt overal geweest vandaag...
Ik heb alle plekken waar we waren al nagebeld, gemeld bij de VVV en de politie. Maar voor hetzelfde geld ligt de sleutelset ergens in de vrije natuur.
Of in de voering van een kapotte jaszak?
wolkie schreef:
20-02-2020 20:12
Kan ik mij niet voorstellen. Je zal de eerste niet zijn die de sleutels kwijt is. Ze hebben er vast een oplossing voor.
Dat lijkt mij ook, maar ze deden er nogal moeilijk over. Geen idee of het vaker gebeurd. Het is ons nog nooit overkomen.

Komt nog eens bij dat het appartement nogal krakkemikkig is. Maar ja, niet geklaagd, omdat de receptie slecht bereikbaar was en we gewoon een leuke vakantie wilden. Ik ben dus bang dat ik straks veel ga betalen voor een shitappartement.

Hopelijk valt het allemaal mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven