Geld & Recht alle pijlers

Extra verlof buiten schoolvakantie

24-02-2020 21:50 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind zit op VO. 8 dagen voor de zomervakantie wordt er geen les meer gegeven. 1 dag voor de zomervakantie moet het rapport opgehaald worden. Ik wil extra verlof aanvragen voor 7 dagen. Verklaring kan door werkgever worden opgesteld. Echter op zich is het vreemd om vrij te vragen voor een periode dat ze al vrij zijn. Als het verzoek wordt geweigerd kan ik dan eisen dat er les wordt gegeven? En stel, het verzoek wordt geweigerd wat is dan de boete? Ik heb gelezen € 100 per dag. Maar op zich vreemd om een boete te betalen voor je kind die afwezig is op een dag dat zij niet naar school hoeft.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zo moeilijk doen? Als ie niet naar school hoeft kan hij toch op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan, maar het rapport moet nog opgehaald worden.....
Alle reacties Link kopieren
Kind moet in die tijd bereikbaar zijn om eventuele herkansingen te maken of anderszins aan te tonen dat het geschikt is om over te gaan naar de volgende klas. Die week staat alles op school namelijk in het teken van rapporten en vergaderingen en dat je kind daar niet bij hoeft te zijn betekent het niet dat het al weg kan.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wordt verlof sowieso nooit toegekend als het aaneengesloten is aan een vakantie.
Patricia86 schreef:
24-02-2020 21:58
Dat kan, maar het rapport moet nog opgehaald worden.....
Hier kun je een postzegel inleveren en dan sturen ze het rapport op. Geen enkel probleem.
Ik zou dus gewoon vragen wat de mogelijkheden zijn. Je hoeft geen week vrij te vragen maar alleen die laatste dag.

Ik snap alleen niet hoe je het voor je ziet les eisen als ze die dag niet goedkeuren.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zie je dat voor je, eisen dat er les gegeven wordt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het de mentor gevraagd; herkansingen zijn alleen de 9e dag voor de schoolvakantie. Dus daar hoeft ze ook niet voor terug te komen. Het is alleen dus het rapport ophalen......
Alle reacties Link kopieren
Bubbel° schreef:
24-02-2020 22:01
Hoe zie je dat voor je, eisen dat er les gegeven wordt?
Niet. Maar het klopt ook niet dat je vrij moet vragen voor dagen dat er geen les wordt gegeven, maar nog geen officiële vakantie is.
Je hebt een wergeversverklaring, zeg je.
Lijkt me dat je dan je vraag even neerlegt bij de afdelingsleider/verzuimcoordinator.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
24-02-2020 22:06
Je hebt een wergeversverklaring, zeg je.
Lijkt me dat je dan je vraag even neerlegt bij de afdelingsleider/verzuimcoordinator.
Kan worden opgesteld. Die is er nog niet. Maar eigenlijk vind ik het onzin dat je vrij moet vragen voor een periode dat ze al vrij zijn, maar omdat het geen officiële vakantie is, moet je een verzoek indienen. En dus vind ik het ook onzin dat mijn werkgever iets moet opstellen hiervoor.
Alle reacties Link kopieren
Patricia86 schreef:
24-02-2020 22:10
Kan worden opgesteld. Die is er nog niet. Maar eigenlijk vind ik het onzin dat je vrij moet vragen voor een periode dat ze al vrij zijn, maar omdat het geen officiële vakantie is, moet je een verzoek indienen. En dus vind ik het ook onzin dat mijn werkgever iets moet opstellen hiervoor.
Ja dat kan je onzin vinden maar daar schiet je verder ook niet zoveel mee op toch?
Bij ons is ook de laatste week voor de vakantie geen les meer, met uitzondering van de vrijdag dat het rapport gehaald moet worden. Bij die dag wordt expliciet vermeld dat extra verlof niet mogelijk is, en afwezigheid altijd wordt gemeld bij de LPA. Beetje flauw, maar ja.
Ik heb voor mijn kinderen eerder vrij kunnen krijgen. Vanaf de laatste herkansing met nog wat ruimte voor overleg indien nodig. Dus uiteindelijk een week ofzo
Ook op basis van werk. Financieel maakt het voor ons weinig uit maar anders kregen we de vakantie niet rond op onze afdeling.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook onzin, heb je gelijk in. Wij wilden vorig jaar ook eerder weg en voor jongste dochter die nog op het VO zit hebben we ook gevraagd of ze het rapport thuis konden sturen. Dat was geen probleem.
De kans is klein. Maar als je echt een verklaring hebt van de werkgever dat enige mogelijkheid is op vakantie kan je het vragen. Dan leggen zij het naast de regels van de verzuiminspecteurs en dan hoor je ja of nee.


Wat je er allemaal voor dingen bij haalt maakt verder geen flikker uit.
Cookielover schreef:
24-02-2020 22:17
Het is ook onzin, heb je gelijk in. Wij wilden vorig jaar ook eerder weg en voor jongste dochter die nog op het VO zit hebben we ook gevraagd of ze het rapport thuis konden sturen. Dat was geen probleem.

Maar ze zal dan toch íets moeten vragen op school.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eerst gewoon eens vragen op de school voordat je allemaal scenario’s in je hoofd gaat halen.
Misschien zijn ze wel heel meewerkend en maak jij je nu druk om niets.
Zorg dat je de verklaring van je werkgever hebt. Scheelt weer gedoe dan heb je die alvast.
Misschien maak je je druk om niets
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
24-02-2020 22:12
Ja dat kan je onzin vinden maar daar schiet je verder ook niet zoveel mee op toch?
Ik vind het vervelend om mijn werkgever lastig te moeten vallen om een verklaring op te stellen. Een verklaring zodat mijn kind vrij kan vragen op de dagen dat zij al vrij is. Het is gewoon idioot, geef die kinderen gewoon allemaal vrij ipv tig dagen vrij en dan mogen ze 1 dag voor de schoolvakantie hun rapport ophalen. Stuur dat ding gewoon op.
Patricia86 schreef:
24-02-2020 22:32
Ik vind het vervelend om mijn werkgever lastig te moeten vallen om een verklaring op te stellen. Een verklaring zodat mijn kind vrij kan vragen op de dagen dat zij al vrij is. Het is gewoon idioot, geef die kinderen gewoon allemaal vrij ipv tig dagen vrij en dan mogen ze 1 dag voor de schoolvakantie hun rapport ophalen. Stuur dat ding gewoon op.

Dat kan je vinden, maar zo is het nu eenmaal geregeld.
Dus óf je overlegt, of je loopt kans dat je de leerplichtambtenaar op je dak krijgt.
Meer smaken zijn er niet.
Patricia86 schreef:
24-02-2020 22:32
Ik vind het vervelend om mijn werkgever lastig te moeten vallen om een verklaring op te stellen. Een verklaring zodat mijn kind vrij kan vragen op de dagen dat zij al vrij is. Het is gewoon idioot, geef die kinderen gewoon allemaal vrij ipv tig dagen vrij en dan mogen ze 1 dag voor de schoolvakantie hun rapport ophalen. Stuur dat ding gewoon op.
Dan vraag je eerst op school wat er mogelijk is.
Indien nodig, regel je alsnog een verklaring van je werkgever.
Dat is toch niet zo moeilijk?
Alle reacties Link kopieren
Patricia86 schreef:
24-02-2020 22:32
Ik vind het vervelend om mijn werkgever lastig te moeten vallen om een verklaring op te stellen. Een verklaring zodat mijn kind vrij kan vragen op de dagen dat zij al vrij is. Het is gewoon idioot, geef die kinderen gewoon allemaal vrij ipv tig dagen vrij en dan mogen ze 1 dag voor de schoolvakantie hun rapport ophalen. Stuur dat ding gewoon op.
Jouw kind is niet de enige in de klas, er zijn er nog 29. Er zijn zes weken schoolvakantie, en nu wil jij precies de week ervoor erbij. We willen allemaal wel eens wat.
Alle reacties Link kopieren
bloesem76 schreef:
24-02-2020 22:38
Jouw kind is niet de enige in de klas, er zijn er nog 29. Er zijn zes weken schoolvakantie, en nu wil jij precies de week ervoor erbij. We willen allemaal wel eens wat.
Het zou ook nog kunnen dat dat de enige week is waarin TO op vakantie kan 🤷‍♀️
Patricia86 schreef:
24-02-2020 22:32
Ik vind het vervelend om mijn werkgever lastig te moeten vallen om een verklaring op te stellen. Een verklaring zodat mijn kind vrij kan vragen op de dagen dat zij al vrij is. Het is gewoon idioot, geef die kinderen gewoon allemaal vrij ipv tig dagen vrij en dan mogen ze 1 dag voor de schoolvakantie hun rapport ophalen. Stuur dat ding gewoon op.
Dat is met een bedoeling. Officieel is het een lesweek, maar omdat de rapporten gemaakt moeten worden zijn er geen docenten beschikbaar. Ze moeten het dus wel zo inrichten omdat ze anders het wettelijke aantal lesuren niet halen. Je kunt ook gewoon blij zijn voor je kind dat die er lekker een extra weekje ‘vakantie’ bij heeft. Of had je ook voordelig op vakantie gewild als het net proefwerkweek zou zijn die week?
Alle reacties Link kopieren
bloesem76 schreef:
24-02-2020 22:38
Jouw kind is niet de enige in de klas, er zijn er nog 29. Er zijn zes weken schoolvakantie, en nu wil jij precies de week ervoor erbij. We willen allemaal wel eens wat.
Je brengt het alsof TO heel wat wil, maar wat zou het als de andere 29 dit ook vragen? Hoeven ze alleen maar alle rapporten op te sturen, makkelijk toch?
Ik vind het ook echt onzin hoor. Zit je 6 dagen thuis te wachten tot je een papiertje op mag komen halen. Vroeger bij ons namen heel vaak andere kinderen rapporten mee van vriendjes die al op vakantie waren, maar dat zal vast niet meer mogen door privacywetgeving of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven