Geld & Recht alle pijlers

Salaris helpende plus.

27-02-2020 12:43 18 berichten
Even een vraag. Ben wel benieuwd! Weet voor dat er reacties komen dat ik het ook in de cao kan vinden. Maar hier kom ik niet helemaal uit. Ik ben nu nog in opleiding voor helpende plus. Doe een bbl variant. 20 uur werken en 4 uur school wat ook uitbetaal wordt. Verdien nu ongeveer 1200 per week (leerlingsalaris met 24 uur werken/leren). Weet iemand wat ik na mijn diplomering zal gaan verdienen. Ik wil straks zeker wel 28 gaan werken. Bij ons op de afdeling hebben we diensten van 6,5 (vroeg) en 6 uur (laat) aaneengesloten.
Als je 1200 euro per week verdiend ga ik dat ook gelijk doen.
Neem aan dat je per maand bedoeld?
Shenandoah schreef:
27-02-2020 12:46
Als je 1200 euro per week verdiend ga ik dat ook gelijk doen.
Neem aan dat je per maand bedoeld?
Ach ja sorry foutje😂
Toch even in de cao vvt kijken. Helpende is schaal 25, helpende plus weet ik niet. Kan zijn dat dat 30 is, maar het kan ook gewoon 25 blijven.
Op welke trede je start weet ik ook niet. Gebruikelijk is 0 of 1, maar je doet al zoveel jaar een opleiding, dus het kan zijn dat ze je meteen een paar tredes hoger laten starten. Zeker met de huidige tekorten is dat best een eis die je kan stellen.
Of helpende plus schaal 25 of 30 is zal je even na moeten vragen bij HR.
Zij kunnen ook een salarisberekening voor je maken op basis van je gewenste uren.
Dit kun je ook zelf doen op een site als https://loonwijzer.nl/salaris/brutonetto

Ort/reiskosten etc zit er dan nog niet bij
Shenandoah schreef:
27-02-2020 12:46
Als je 1200 euro per week verdiend ga ik dat ook gelijk doen.
Neem aan dat je per maand bedoeld?
:proud:
Waar kan ik solliciteren?
Alle reacties Link kopieren
Shenandoah schreef:
27-02-2020 12:46
Als je 1200 euro per week verdiend ga ik dat ook gelijk doen.
Neem aan dat je per maand bedoeld?

Mensen die dat verdienen weten dat je in dit bericht zowel 'verdient' als 'bedoelt' zou moeten schrijven :lol:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de Beroepengids:

Maximaal 2.600 bruto per maand ft
(Excl onregelmatigheidstoeslag)
mcsteamy schreef:
27-02-2020 13:34
Mensen die dat verdienen weten dat je in dit bericht zowel 'verdient' als 'bedoelt' zou moeten schrijven :lol:

Nou, nee hoor. Maar die hebben dan wel een secretaresse die dat weet ;-D
Alweer? Dit topic heb je al geopend toch?

geld-recht/salaris/list_messages/456525 ... #p30894507
En deze link kreeg je daar ook al:

https://www.youchooz.nl/beroepen/helpende/salaris

Helpende instelling
Als beginnend helpende of verpleeghulp kun je rekenen op een bruto maandsalaris van €1.485,- en €1.710,-. Het maximale salaris kan liggen tussen de €2.270,- en €2.535,-. Dit is exclusief 8% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering.

Helpende thuiszorg
Als beginnend helpende kun je rekenen op een bruto maandsalaris van zo'n € 1.710,- per maand. Dit kan oplopen tot ongeveer € 2.270,-.

Helpende welzijn
Als beginnend helpende welzijn kun je rekenen op een bruto maandsalaris van €1.485,- en €1.790,-. Naarmate je doorgroeit in je functie kan het maximale salaris liggen tussen de €2.220,- en €2.465,-. Dit is exclusief 8% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
27-02-2020 13:57
Nou, nee hoor. Maar die hebben dan wel een secretaresse die dat weet ;-D

Dat is waar. Verschrikkelijk eigenlijk :proud:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Dit heb je ook toch al een keer eerder gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Vast niet heel veel meer dan nu, maar je zult wel stijgen in de loop de jaren neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
27-02-2020 16:05
Vast niet heel veel meer dan nu, maar je zult wel stijgen in de loop de jaren neem ik aan?
Wat ik uitreken... krijgt ze netto amper meer dan nu
Maar wellicht is de 1200 inclusief onregelmatigheid?
lilalinda schreef:
27-02-2020 16:22
Wat ik uitreken... krijgt ze netto amper meer dan nu
Maar wellicht is de 1200 inclusief onregelmatigheid?
Leerlingensalaris is boven de 21 of 23 gelijk aan minimuloon. Daar komt nog wel ort bij ja.
Maarre TO, elke maand dezelfde vraag stellen helpt niet. Ga eens aan de gang met je cao. Is dat geen onderdeel van je opleiding? Bij Burgerschap bv.
Alle reacties Link kopieren
En wanneer ben je klaar met de opleiding ? Hoe oud ben je?
justagirly schreef:
27-02-2020 17:03
En wanneer ben je klaar met de opleiding ? Hoe oud ben je?
Ik ben 43 en als alles goed is november dit jaar klaar. Toevallig afgelopen week gehoord dat ik een baan heb als ik mijn diploma heb. Op de afdeling waar ik nu werkzaam ben. Super blij natuurlijk. Hoop dat ik 28-30 aan het werk te kunnen straks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven