Geld & Recht alle pijlers

Kan ik een bijstand ontvangen?

19-03-2020 00:35 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 23. Vorig jaar moest ik stoppen met mijn studie vanwege depressie&angststoornis. Paar maanden later heb ik me geregisteerd als zzp’er, als een freelancer. Heb een btw nummer maar ben niet geregistreerd bij de KVK. Op dit moment heb ik geen werk, horeca&retail waar ik diensten had, alles is dicht. Ik woon bij mijn ouders, die een minimumloon verdienen. Kan ik een bijstand aanvragen ? Ik wil niet op geld van mijn ouders rekenen, en kan geen werk vinden. Door mijn ziekte, kan ik moeilijk concentreren en een studie volgen is erg lastig. Ook zou dat nu pas in september kunnen. :(
Kijk eens op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... nd-regelen
ZZPers worden aangenomen bij de bijstand en het inkomen van huisgenoten wordt niet meegeteld.

Morgen staat deze regeling uitgebreid op de site van de overheid.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-03-2020 00:54
ZZPers worden aangenomen bij de bijstand en het inkomen van huisgenoten wordt niet meegeteld.

Morgen staat deze regeling uitgebreid op de site van de overheid.

Maar ik sta niet ingeschreven bij de KVK (heb wel een BTW nummer ) . Ook heb ik minder dan 1225 uur per jaar gewerkt , (ong. 750 uur denk ik) dus denk niet dat ik op een uitkering voor zzp’ers kan rekenen :(
mari-12132123 schreef:
19-03-2020 00:59
Maar ik sta niet ingeschreven bij de KVK (heb wel een BTW nummer ) . Ook heb ik minder dan 1225 uur per jaar gewerkt , (ong. 750 uur denk ik) dus denk niet dat ik op een uitkering voor zzp’ers kan rekenen :(
Ga slapen, dat duurt naar beleving heel kort en dan kan je aan de andere kant van het donker gelijk even op de site van de overheid kijken en als dat niet duidelijk genoeg is, dan kan je eventjes bellen.
Ja ook als je geen zzp er bent.
Alle reacties Link kopieren
Supermarkten zoeken nu veel mensen
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goede vraag, ik lees even mee. Hopelijk lukt het je snel weer om rond te komen. Heb je wel iets van een buffer?
Alle reacties Link kopieren
Heel veel supermarkten vragen nu om extra personeel. Heb je daar al eens gekeken?
Postbezorger worden.
Voor jongeren zijn er afwijkende regels.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... r-jongeren
Alle reacties Link kopieren
Supermarkt, huishoudelijke hulpen, er is werk zat!
...
Hoelang ben je zzp'er geweest en is daar bewijs van, bijvoorbeeld doordat je btw-afdracht hebt gedaan oid?
Dien gewoon een aanvraag in. Dan hoor je vanzelf of het wel of niet kan.
Alle reacties Link kopieren
hoezo bijstand? Je bent 23 en kan gewoon werken hoor!
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
19-03-2020 08:33
Hoelang ben je zzp'er geweest en is daar bewijs van, bijvoorbeeld doordat je btw-afdracht hebt gedaan oid?
1,5 jaar. Ja zeker ik doe mijn aangifte per kwartaal.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
19-03-2020 09:19
hoezo bijstand? Je bent 23 en kan gewoon werken hoor!

Heb gereageerd op meerdere supermarkt jobs, ze zoeken meestal iemand voor 12 uur per week.. + in die situatie nu met corona ben ik bang om besmet te raken, woon met mijn ouders en mijn vader heeft gezondheidsproblemen
Alle reacties Link kopieren
mari-12132123 schreef:
19-03-2020 09:39
Heb gereageerd op meerdere supermarkt jobs, ze zoeken meestal iemand voor 12 uur per week.. + in die situatie nu met corona ben ik bang om besmet te raken, woon met mijn ouders en mijn vader heeft gezondheidsproblemen
En je denkt dat je ergens anders niet besmet kan raken?
12 uur is beter dan niks en bij AH zit je nu achter een plastic zeiltje.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
19-03-2020 09:43
En je denkt dat je ergens anders niet besmet kan raken?
12 uur is beter dan niks en bij AH zit je nu achter een plastic zeiltje.
Als je thuis blijft, zoals iedereen nu adviseert, raak je niet besmet. Bij de AH kom je dan in veel contact met verschillende mensen, het virus blijft 30min in de lucht dus plastic zeiltje helpt niets. Ik heb wel gereageerd ook om als zzp’er te werken, 3dagen geleden , nog steeds geen reactie
anoniem_396509 wijzigde dit bericht op 19-03-2020 09:54
9.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mari-12132123 schreef:
19-03-2020 09:52
Je komt dan in veel contact met verschillende mensen, het virus blijft 30min in de lucht dus plastic zeiltje helpt niets. Ik heb wel gereageerd ook om als zzp’er te werken, 3dagen geleden , nog steeds geen reactie
Als jij bijstand wil ontvangen heb je weinig keuze.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier geen ervaring mee maar zoals al geopperd stuur je aanvraag z.s.m. in, en in de tussentijd toch maar proberen om extra bijverdienste te vinden. Succes, ook voor jou een vervelende situatie
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met 12u per week? Je doet net alsof je normaal veel meer werkt maar met 750u per jaar zit je op nog geen 14,5u per week, dus een miniem verschil. Geen enkele reden dus om dan niet te solliciteren op die supermarktvacatures.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
19-03-2020 09:55
Wat is er mis met 12u per week? Je doet net alsof je normaal veel meer werkt maar met 750u per jaar zit je op nog geen 14,5u per week, dus een miniem verschil. Geen enkele reden dus om dan niet te solliciteren op die supermarktvacatures.

Als zzp’er verdiende ik €13-€17 per uur, nu met 12 uur per week bij de AH ga ik misschien maximaal €480 per maand verdienen, als ik aangenomen word , geen reactie nog ontvangen!
Alle reacties Link kopieren
mari-12132123 schreef:
19-03-2020 10:07
Als zzp’er verdiende ik €13-€17 per uur, nu met 12 uur per week bij de AH ga ik misschien maximaal €480 per maand verdienen, als ik aangenomen word , geen reactie nog ontvangen!
Daar houdt de bijstand geen rekening mee hoor. Je moet gewoon aan het werk (als je al bijstand krijgt).

En ook met 14 uur x 17 euro heb je geen vetpot dat je jezelf kunt onderhouden.
Maar hoeveel waren je inkomsten bijvoorbeeld in december 2019, januari 2020 en februari 2020?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven