Geld & Recht alle pijlers

online sale artikelen retour sturen?

24-03-2020 10:03 34 berichten
Hallo, Ik heb een vraag>

Ik heb wat dingen online besteld meerderen maten omdat ik niet zeker weet welke ik nodig heb en we nu niet even kunnen gaan passen in. de winkel. Nu zijn het artikelen in de sale, na mijn bestelling zie ik op de site staan dat afgeprijsde artikelen niet retour genomen worden.
De online winkel is ook een fysieke winkel zou deze regel bedoeld zijn voor de fysieke winkel ?
Kan me haast niet voorstellen dat een online gekocht item ongeacht sale niet binnen de 14 dagen retour genomen mag worden.
Heb ook via achteraf betaal service gekozen.
Weet iemand hier meer van ? of zit ik vast aan de items ?

Bedankt alvast !

Met vriendelijke groet !
Alle reacties Link kopieren
Je mag online gekochte dingen retour sturen. Er zijn alleen uitzonderingen voor bederfelijke waar, hygiene-dingen en maatwerk.
Er is geen uitzondering waarin een onlinewinkel kan zeggen "dit was een aanbieding dus hij mag niet retour".
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
SteunEndeToeverlaet schreef:
24-03-2020 10:07
Je mag online gekochte dingen retour sturen. Er zijn alleen uitzonderingen voor bederfelijke waar, hygiene-dingen en maatwerk.
Er is geen uitzondering waarin een onlinewinkel kan zeggen "dit was een aanbieding dus hij mag niet retour".
ah super! vond het ook al raar en apart dat dit op de site vermeld stond.
Weet niet welke winkel het is maar ik heb sale artikelen altijd gewoon retour kunnen sturen.
Alle reacties Link kopieren
En anders bel je de klantenservice even, of wellicht staat deze vraag al op de site bij de FAQ.
Wat ze ook op de website hebben staan, je hebt altijd het recht om het artikel retour te sturen. Zo werkt de wet koop op afstand nu eenmaal. Kan de winkel zelf wel allemaal regels verzinnen, maar zo werkt het niet.
Suzan_1991 schreef:
24-03-2020 10:45
Wat ze ook op de website hebben staan, je hebt altijd het recht om het artikel retour te sturen. Zo werkt de wet koop op afstand nu eenmaal. Kan de winkel zelf wel allemaal regels verzinnen, maar zo werkt het niet.
Oke, dus wat op de website staat is gewoon onzin !
Bij fysieke winkels is het anders, dan mogen ze het inderdaad weigeren terug te nemen of een tegoedbon geven. Bij online winkelen (koop op afstand) mag je altijd iets retour sturen. Dit is in ieder geval in Nederland zo geregeld. Hoe dat in andere landen zit, weet ik niet. Ligt er dus aan waar je iets hebt gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
24-03-2020 10:45
Wat ze ook op de website hebben staan, je hebt altijd het recht om het artikel retour te sturen. Zo werkt de wet koop op afstand nu eenmaal. Kan de winkel zelf wel allemaal regels verzinnen, maar zo werkt het niet.
In de daadwerkelijke winkel mogen ze het wel degelijk weigeren, dat valt niet onder de wet koop op afstand. Je hebt altijd het recht om iets terug te sturen, maar daar hoeft retouren in de winkel dus niet onder te vallen.
Dus TO terugsturen mag sowieso, dat zal ook ongetwijfeld op de site vermeld staan
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
24-03-2020 13:45
Dus TO terugsturen mag sowieso, dat zal ook ongetwijfeld op de site vermeld staan

Je zou ze de kost moeten geven hoor, de webwinkels die vermelden dat je afgeprijsde artikelen niet mag retourneren (alhoewel dat bij kledingsites niet veel voorkomt). Maar dat is dus tegen de wet inderdaad.
Panda1987 schreef:
24-03-2020 13:45
In de daadwerkelijke winkel mogen ze het wel degelijk weigeren, dat valt niet onder de wet koop op afstand. Je hebt altijd het recht om iets terug te sturen, maar daar hoeft retouren in de winkel dus niet onder te vallen.
Dus TO terugsturen mag sowieso, dat zal ook ongetwijfeld op de site vermeld staan
ik heb nu het geretourneerd en krijg een mail dat dat echt niet de bedoeling is want staat op de site.
En ik de spullen moet ophalen. Dit mag toch niet ?!?!
Ik kreeg de mail met dat het niet retour mag worden genomen omdat het sale is en duidelijk op de site staat vermeld. heb een mail terug gestuurd dat ik er recht op heb ondanks hun ''regel'' op de site. wat moet ik doen als ze het niet retour willen nemen ?
Dit topic hadden we van de week ook al toch?
Luci_Morgenster schreef:
30-03-2020 18:53
Dit topic hadden we van de week ook al toch?
Ja, maar nu had het daarom ook besteld maar nu willen ze het niet retour nemen dus is nog steeds hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
Stuur ze een mail waarin je ze zegt dat je met het terugsturen gebruik hebt gemaakt van je recht tot ontbinding van de koop, in overeenstemming met Artikel 230o van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek, en dat dat recht onverkort geldt, ongeacht hetgeen ze al dan niet op hun website hebben gezet. Zet er ook bij dat je ervanuit gaat dat zij, als professioneel bedrijf, op de hoogte zijn van de Nederlandse wet dienaangaande en dat je er zonder meer vanuit gaat dat zij zich aan de wet zullen en willen houden.

Laat ze verder weten dat je de creditering van de factuur binnen 2 (?) weken tegemoet wilt zien.
OT, maar ik ben wel benieuwd om welk bedrijf dit gaat, dan weet ik in ieder geval waar ik nooit moet bestellen.
MYlifexoxo schreef:
30-03-2020 18:56
Ja, maar nu had het daarom ook besteld maar nu willen ze het niet retour nemen dus is nog steeds hetzelfde
Deze zin, wat staat er precies?


Waarom open je een nieuw topic? Kon prima daar toch? Vraag is ook niet veranderd. En de antwoorden ook niet toch?

Tenminste wat ik er van begrijp. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Carooo1985 schreef:
30-03-2020 19:46
Stuur ze een mail waarin je ze zegt dat je met het terugsturen gebruik hebt gemaakt van je recht tot ontbinding van de koop, in overeenstemming met Artikel 230o van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek, en dat dat recht onverkort geldt, ongeacht hetgeen ze al dan niet op hun website hebben gezet. Zet er ook bij dat je ervanuit gaat dat zij, als professioneel bedrijf, op de hoogte zijn van de Nederlandse wet dienaangaande en dat je er zonder meer vanuit gaat dat zij zich aan de wet zullen en willen houden.

Laat ze verder weten dat je de creditering van de factuur binnen 2 (?) weken tegemoet wilt zien.
Dit inderdaad doen. Als je even googlet zie je dat je altijd 14 dagen hebt om te retourneren. Er zijn wat uitzonderingen (voedsel, producten ivm hygiene, etc) maar sale valt daar niet onder, dus ze moeten je terugbetalen.
Zou dus een mail sturen zoals Caro zegt, en als ze blijven weigerend dan rechtsbijstand inschakelen, want je staat in je recht

Ik ben trouwens ook wel erg benieuwd naar om welke site het gaat. Vind het behoorlijk schandalig dat een webshop eigenaar denkt eigen regels te kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Luci_Morgenster post_id=31175478 time=1585587194 user_id=393625]
Dit topic hadden we van de week ook al toch?
[/quote

Ja, dit.

Er is een regel voor de consument dat je artikelen besteld via internet altijd mag retourneren.
Panda1987 schreef:
31-03-2020 13:49
Dit inderdaad doen. Als je even googlet zie je dat je altijd 14 dagen hebt om te retourneren. Er zijn wat uitzonderingen (voedsel, producten ivm hygiene, etc) maar sale valt daar niet onder, dus ze moeten je terugbetalen.
Zou dus een mail sturen zoals Caro zegt, en als ze blijven weigerend dan rechtsbijstand inschakelen, want je staat in je recht

Ik ben trouwens ook wel erg benieuwd naar om welke site het gaat. Vind het behoorlijk schandalig dat een webshop eigenaar denkt eigen regels te kunnen maken.
de mail heeft gewerkt !! ik kreeg een mail terug dat ik hun voorwaarden jammer genoeg niet respecteerde en hun nu genoodzaakt zijn een vervolg op aankoop dan ook vanaf heden te weigeren. Dus mag nu niks meer bestellen omdat ik hun voorwaarde niet respecteerde maar goed heb wel mijn geld terug ! maar hun vonden het jammer dat ik geen begrip toon voor hun ''beleid''. [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-03-2020 17:07
Reden: schadelijk voor bedrijf
1.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MYlifexoxo schreef:
31-03-2020 16:30
de mail heeft gewerkt !! ik kreeg een mail terug dat ik hun voorwaarden jammer genoeg niet respecteerde en hun nu genoodzaakt zijn een vervolg op aankoop dan ook vanaf heden te weigeren. Dus mag nu niks meer bestellen omdat ik hun voorwaarde niet respecteerde maar goed heb wel mijn geld terug ! maar hun vonden het jammer dat ik geen begrip toon voor hun ''beleid''. [...]

Stelletje sneuneuzen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-03-2020 17:07
Reden: schadelijk voor bedrijf
3.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MYlifexoxo schreef:
31-03-2020 16:30
de mail heeft gewerkt !! ik kreeg een mail terug dat ik hun voorwaarden jammer genoeg niet respecteerde en hun nu genoodzaakt zijn een vervolg op aankoop dan ook vanaf heden te weigeren. Dus mag nu niks meer bestellen omdat ik hun voorwaarde niet respecteerde maar goed heb wel mijn geld terug ! maar hun vonden het jammer dat ik geen begrip toon voor hun ''beleid''. de site heet Addicted2fashion.
Fijn dat je toch je geld terug krijgt! Maar ze weigeren je nu als klant? Buiten het feit dat je waarschijnlijk niet eens meer wil bestellen zijn ze wederom idioot bezig. Ik zie bij hun retourvoorwaarden staat dat schoenen en accessoires ook niet terug mogen, wat een bullshit.
Dat de kosten voor se koper zijn mag, en dat het niet gedragen/gewassen mag zijn ook, maar die andere 2 regels zijn echt onzin.
Mara goed gelukkig ben jij geholpen
Panda1987 schreef:
31-03-2020 17:09
Fijn dat je toch je geld terug krijgt! Maar ze weigeren je nu als klant? Buiten het feit dat je waarschijnlijk niet eens meer wil bestellen zijn ze wederom idioot bezig. Ik zie bij hun retourvoorwaarden staat dat schoenen en accessoires ook niet terug mogen, wat een bullshit.
Dat de kosten voor se koper zijn mag, en dat het niet gedragen/gewassen mag zijn ook, maar die andere 2 regels zijn echt onzin.
Mara goed gelukkig ben jij geholpen
Ben inderdaad blij met mijn geld terug maar beetje raar dar ze me nu weigeren als klant.
Was niet van plan nog wat te gaan bestellen bij deze winkel, maar dat hun me weigeren als klant omdat ik in mijn recht sta en hun erop wijs is beetje apart. Dat dat zomaar mag
Alle reacties Link kopieren
MYlifexoxo schreef:
31-03-2020 16:30
de mail heeft gewerkt !! ik kreeg een mail terug dat ik hun voorwaarden jammer genoeg niet respecteerde en hun nu genoodzaakt zijn een vervolg op aankoop dan ook vanaf heden te weigeren. Dus mag nu niks meer bestellen omdat ik hun voorwaarde niet respecteerde maar goed heb wel mijn geld terug ! maar hun vonden het jammer dat ik geen begrip toon voor hun ''beleid''. [...]
Kortom: ze geven toe dat ze juridisch onjuiste voorwaarden hanteren. Dat is nogal wat. Dat lijkt me - linksom of rechtsom - geen situatie die lang vol te houden is.

Anyway - gefeliciteerd! Ik denk niet dat je er rouwig om hoeft te zijn dat ze je niet meer willen als klant.
Alle reacties Link kopieren
MYlifexoxo schreef:
31-03-2020 17:13
Ben inderdaad blij met mijn geld terug maar beetje raar dar ze me nu weigeren als klant.
Was niet van plan nog wat te gaan bestellen bij deze winkel, maar dat hun me weigeren als klant omdat ik in mijn recht sta en hun erop wijs is beetje apart. Dat dat zomaar mag
Mag ook niet, en ze mogen jou ook niet als klant weigeren, dat weten ze zelf ook. Ze nemen nu een gok door ermee te dreigen, in de hoop dat het je afschrikt. Maar niemand doet iets, dus Ze komen er steeds mee weg, onbegrijpelijk. Snap wel dat mensen er geen energie in willen steken, maar dit soort sites moeten gewoon gesloten worden, die handelen alleen uit eigenbelang zonder zich überhaupt in de regels te verdiepen. Iemand die daar heeft besteld en hetzelfde probleem ervaart zou eigenlijk serieus een zaak moeten maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven