Geld & Recht alle pijlers

Vriezer open laten staan.

24-03-2020 13:55 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter werkt met meerdere collega's in een ijssalon.
Per ongeluk heeft een van de werknemers de vriezer open laten staan waardoor het ijs gesmolten is.
Omdat niet bekend is wie dit heeft gedaan willen ze schade verdelen onder de werknemers.
Kan dit wel? Is de salon hier niet voor verzekerd. De jonge meiden tussen 16 en 18 jaar zijn hier zeker van geschrokken en vinden dit zeer vervelend, maar kan de ijssalon dit zomaar doen?
Alle reacties Link kopieren
Ijs salon is toch gesloten ? Ik zou lekker de vriezers schoonmaken :-)
Alle reacties Link kopieren
Dit is een verzekeringskwestie. Maar ik snap de werkgever wel dat door toedoen van zijn werkneemsters hij nu met bedorven waar zit. En daar moeten ze wel heel goed van doordrongen zijn.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
geen verstand van wat wettelijk gezien mag, maar het lijkt me te bizar dat de kosten op de werknemers worden verhaald. Dit valt onder bedrijfsrisico lijkt me. Zij horen daar zelf voor verzekerd te zijn lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Wat belachelijk.
Nee dit kan niet. Bij een foutje op de werkvloer is de werkgever aansprakelijk, tenzij sprake is van opzet en/of bewuste roekeloosheid.
D0ris schreef:
24-03-2020 13:59
Wat belachelijk.
Nee dit kan niet. Bij een foutje op de werkvloer is de werkgever aansprakelijk, tenzij sprake is van opzet en/of bewuste roekeloosheid.
Dit. Je kan niet verhalen op je medewerkers. Wat een incompetente werkgever zeg.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
24-03-2020 13:58
Ijs salon is toch gesloten ? Ik zou lekker de vriezers schoonmaken :-)
Nee afhalen mag :)
Alle reacties Link kopieren
Toevoeging: 7:658 Burgerlijk Wetboek
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
24-03-2020 13:58
Dit is een verzekeringskwestie. Maar ik snap de werkgever wel dat door toedoen van zijn werkneemsters hij nu met bedorven waar zit. En daar moeten ze wel heel goed van doordrongen zijn.
Tuurlijk, die jonge meiden vinden dit ook uiterst vervelend. Maar dit was zeker geen opzet!
Gatekeeper* schreef:
24-03-2020 14:00
Dit. Je kan niet verhalen op je medewerkers. Wat een incompetente werkgever zeg.
Nou inderdaad. Beetje jonge meiden bang maken.
Alle reacties Link kopieren
D0ris schreef:
24-03-2020 14:01
Toevoeging: 7:658 Burgerlijk Wetboek
Dank je, ga het nu lezen!
Alle reacties Link kopieren
Is het zeker dat een werknemer dat heeft gedaan? Buitenom dat lijkt me niet dat dat verhaald mag worden. Wie het dan ook gedaan heeft, degene weet het zelf waarschijnlijk niet en de rest wordt ook benadeeld....vind het een rare gedachtegang om het zo te willen verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Nee dit mag niet. Zelfs al zou de eigenaar weten wie de cel heeft open laten staan valt dit onder bedrijfsrisico.

Wat een raar verhaal.
De werkgever kan maatregelen nemen waardoor dit niet meer gebeurt. Bijvoorbeeld een sensor in de vriezer leggen die een signaal afgeeft (per mail bijv) als de temperatuur te hoog wordt. Dat hij daar niet in investeert hoeft hij niet op zijn personeel te verhalen. Het is zijn bedrijfsrisico.
Rechtsbijstand al ingeschakeld?
Lekker makkelijk, je ondernemersrisico afwentelen op laagbetaalde pubers.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
24-03-2020 14:23
Lekker makkelijk, je ondernemersrisico afwentelen op laagbetaalde pubers.
dit dus..
Alle reacties Link kopieren
Doet hij goed. Hij zal behoorlijk wat inkomsten derven en de inkopen afwentelen op het personeel scheelt natuurlijk. Chic!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de reacties, deze neem ik zeker mee!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man werkte in de supermarkt en als daar een vriezer niet goed dicht was krijg hij na een paar uur een signaal.
Zeker in een ijssalon zou je verwachten dat dergelijke dingen goed geregeld zijn.
Dit valt onder een verzekering maar zelfs als dat niet zo was zou ik uitkijken naar een andere baan als er zo met werknemers omgegaan wordt.
Zal vast de stress en onzekerheid wel zijn maar toch.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mag dit niet. Hij weet niet eens wie het gedaan heeft.

Bij mijn neefje hebben ze een keer een kassatekort laten pinnen. Zijn ouders hebben destijds het hoofdkantoor van de fastfoodketen gebeld en de manager die dit had gedaan heeft kreeg een behoorlijk standje. (Eerst hadden ze de betreffende manager gebeld, maar die vond het normaal wilde het niet terugdraaien.)

Vind het een hele onveilige werkplek, zeker voor meiden die net beginnen met werken. Die moeten ook leren dat ze hun werk goed moeten doen, maar dat een baas niet zomaar alles kan maken. Ik had mijn dochter ontslag laten nemen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe wil je het nu gaan aanpakken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven