Geld & Recht alle pijlers

İnkomensondersteuning Zzp’er

24-03-2020 19:13 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Mijn man is zzp’er en heeft op dit moment geen werk (door de corona) Nu heb ik bij de gemeente een formulier ingevuld voor tegemoetkoming bijstand voor de komende 3 maanden.

Echter geven zij aan dat er wordt gekeken naar samenstelling huishouden en inkomen (partner?)

İk moest 10 bijlagen meesturen, van de hypotheek tot opstalverzekering en mijn salarisstrook en meerdere financiele zaken.

De regering had toch aangegeven dat er niet naar inkomen partner gekeken zou worden en waarom vraagt onze gemeente nu belachelijk veel documenten op.

Iemand ervaring met zijn/haar gemeente die ook zoveel moest bijvoegen?
Alle reacties Link kopieren
De regeling is nog niet klaar. Daarom gebruiken de gemeenten nog de oude formulieren.
Ik gok dat ze bij de gemeente hun spoedcursus "ZZP'ers redden" nog niet hebben gehad vanuit de overheid.

Voorzie dus dat het een tijd kan duren, dat je hen binnenkort nog eens moet wakker schudden en dat je mogelijk nog een nieuw stel papieren mag invullen als die aangekomen zijn.
Gemeente Utrecht heeft gisteren versnelde formulier online gezet. Verschilt per gemeente, succes!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gebeld. Acht minuten in de wacht gestaan, daarna automatisch gegeneerd bericht dat ze 'excuses, op dit moment niet bereikbaar waren' en toen werd de verbinding verbroken.
Ik heb zojuist zelf ook online een aanvraag voor ondersteuning ingediend. Ik hoefde naast mijn persoonlijke en bedrijfsinformatie en basale partnerinformatie alleen een inkomensindicatie en een toelichting te geven waarom ik vind dat ik in aanmerking kom voor de bijstand. De toelichting kon ondersteund worden met bijlagen van bijvoorbeeld opgezegde werkzaamheden, maar dat hoefde niet. Verder gelukkig dus geen vragen naar de dingen die TO noemt.

Dit betrof wel de officiële regeling, dus niet een voorlopige regeling die sommige gemeenten al hadden opgezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven