Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel alimentatie is redelijk?

07-04-2020 19:46 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee dochters van 11 en 8. Inmiddels ruim 12 jaar samen met de vader maar niet getrouwd.
Hij wil xxx betalen. Is dat redelijk.

Een advocaat raadplegen

Totaal aantal stemmen: 113

Ja (85%)
Nee (10%)
Anders (5%)
vraaghetaanviva wijzigde dit bericht op 23-05-2021 13:21
78.06% gewijzigd
En nog steeds de creditcard?
Alle reacties Link kopieren
Shiitake schreef:
07-04-2020 19:49
En nog steeds de creditcard?
Ja. De creditcard is alleen om spullen voor de meiden te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie blijven samenwonen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk altijd een advocaat raadplegen!
The time is now
Vraaghetaanviva schreef:
07-04-2020 19:51
Ja. De creditcard is alleen om spullen voor de meiden te kopen.
Maar waarvoor moet die alimentatie dan dienen als jullie ook nog 10 jaar samen onder 1 dak blijven wonen?

Of gaat hij 10 jaar lang verhuizen en over 10 jaar met een nieuwe partner, nieuw gezin, ... terugkeren?


Advocaat.
Want als hij nu al op zijn stappen is teruggekeerd zou ik ineens ook de huidige cijfers van al zijn ondernemingen en werk eventjes kopiëren voor hij alles doet om de cijfers naar beneden te krijgen.
(En dus voor de rechtbank te kunnen beweren dat ie nauwelijks iets kan betalen omdat ie zelf zo goed als niks meer heeft.)
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 19:55
32.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
07-04-2020 19:52
Dus jullie blijven samenwonen?
Als het aan hem ligt wel.
Hij wil dat de meiden bij hem blijven wonen maar hij kan vanwege zijn werk (vaak in het buitenland) niet voor ze zorgen of vaste afspraken maken mbt een omgangsregeling.
Ik denk echter niet dat ik het vol ga houden. Hij heeft er een hele relatie naast dus het is niet prettig om zo te moeten leven.
In het huis blijven wonen met hem? Waarom zou je dat willen?

Die 3000 die nu 1500 wordt is dus puur bij wijze van partneralimentatie begrijp ik ? Want voor aankopen voor de meiden is er een creditcard?
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 07-04-2020 20:05
3.94% gewijzigd
Vraaghetaanviva schreef:
07-04-2020 19:55
Als het aan hem ligt wel.
Hij wil dat de meiden bij hem blijven wonen maar hij kan vanwege zijn werk (vaak in het buitenland) niet voor ze zorgen of vaste afspraken maken mbt een omgangsregeling.
Ik denk echter niet dat ik het vol ga houden. Hij heeft er een hele relatie naast dus het is niet prettig om zo te moeten leven.
Hoe groot is zijn huis en kan je dat in 2 stukken opdelen, met desnoods zelfs 2 ingangen?
Of jij en de kinderen langs de voordeur en hij en zijn nieuwe vlam langs de achterdeur of iets dergelijks?
Ik denk dat je meer krijgt aan partneralimentatie en kinderalimentatie als je het door de rechtbank laat vaststellen.
Genoeg om op jezelf te wonen, zullen we maar zeggen.
Het lastige is altijd wel om aan te tonen wat zijn bedrijfsinkomsten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
07-04-2020 19:54
Maar waarvoor moet die alimentatie dan dienen als jullie ook nog 10 jaar samen onder 1 dak blijven wonen?

Of gaat hij 10 jaar lang verhuizen en over 10 jaar met een nieuwe partner, nieuw gezin, ... terugkeren?


Advocaat.
Want als hij nu al op zijn stappen is teruggekeerd zou ik ineens ook de huidige cijfers van al zijn ondernemingen en werk eventjes kopiëren voor hij alles doet om de cijfers naar beneden te krijgen.
(En dus voor de rechtbank te kunnen beweren dat ie nauwelijks iets kan betalen omdat ie zelf zo goed als niks meer heeft.)
De alimentatie is voor overige zaken. Ik zal het eea ook cash moeten betalen. Als hij weg is voor zijn werk zal er ook boodschappen betaald moeten worden.
De creditcard ben ik van plan om alleen te gebruiken voor online aankopen.
Alle reacties Link kopieren
Niet getrouwd, dus je hebt nergens recht op. Alleen kinderalimentatie. Ik zou nagaan of je daar echt wil blijven wonen en anders zelf iets zoeken. Mogelijk kun je wat meer werken?
Alle reacties Link kopieren
Vraaghetaanviva schreef:
07-04-2020 19:55
Als het aan hem ligt wel.
Hij wil dat de meiden bij hem blijven wonen maar hij kan vanwege zijn werk (vaak in het buitenland) niet voor ze zorgen of vaste afspraken maken mbt een omgangsregeling.
Ik denk echter niet dat ik het vol ga houden. Hij heeft er een hele relatie naast dus het is niet prettig om zo te moeten leven.
Dus je bent de gratis inwonende nanny die 1500,- per maand krijgt om aan de kinderen te besteden?
Ze zijn niet getrouwd ik denk dat voor een rechter sowieso geen partner alimentatie toegekend gaat worden. Je moet het dus doen met wat hij je vrijwillig toewerpt
granny71 schreef:
07-04-2020 19:59
Dus je bent de gratis inwonende nanny die 1500,- per maand krijgt om aan de kinderen te besteden?
Nou ja dit dus.
Ik zou de eer aan mezelf houden en niet bij hem blijven wonen
Niet getrouwd, dus geen recht op partneralimentatie toch?

Voor kinderalimentatie is het een erg royaal aanbod, als je ook nog eens die creditcard hebt en in zijn huis mag wonen (wie zou dan de vaste lasten betalen?).

Maar je wilt daar natuurlijk niet blijven wonen. Wat zou jouw voorstel zijn wat betreft de omgangsregeling of het co-ouderschap, als jij elders gaat wonen? Kun je dichtbij een huis vinden denk je?
Of valt dit huis zo in te richten dat je hem niet hoeft tegen te komen, je eigen ingang, je eigen oprit, je eigen badkamer/keuken/woonkamer, etc?
Alle reacties Link kopieren
Naast dat ik het een flink bedrag vind wat je krijgt zou ik hier nooit voor kiezen. Wil je echt met een man blijven samenwonen terwijl hij lekker gaat rondneuken? Mag zijn nieuwe vriendin dan ook bij jullie thuis komen? En als jij een nieuwe partner vindt?!
citronella schreef:
07-04-2020 20:00
Ze zijn niet getrouwd ik denk dat voor een rechter sowieso geen partner alimentatie toegekend gaat worden. Je moet het dus doen met wat hij je vrijwillig toewerpt
Maar de rechter moet wel kijken naar de huidige levens-standaard van de kinderen.
Die als je zijn inkomsten bekijkt waarschijnlijk "vrij hoog" zal zijn.


Dat moet ongeveer geëvenaard blijven, want de kinderen mogen niet de dupe worden van dat pap met een ander dan mam in bed wil liggen én dan nog eens een nogal uithuizig leven leidt.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
07-04-2020 19:57
Hoe groot is zijn huis en kan je dat in 2 stukken opdelen, met desnoods zelfs 2 ingangen?
Of jij en de kinderen langs de voordeur en hij en zijn nieuwe vlam langs de achterdeur of iets dergelijks?
Twee ingangen is niet mogelijk. Het huis is niet zo groot. Ik weet exacte m2 niet, maar ik geloof rond de 200 m2.
Ik heb een studio op mijn naam staan die ik ga houden maar die ligt naast het huis dus ook niet echt prettig. Hij word momenteel ook verhuurd dus op korte termijn heb ik er niets aan.
Zijn nieuwe vlam woont in het buitenland gelukkig dus daar zal ik voorlopig niets mee te maken krijgen!
Gewoon naar een advocaat gaan en het maximale vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor geen enkel bedrag afspreken dat je 7 jaar bij elkaar in huis blijft wonen na de scheiding. Je denkt nu alleen aan een bedrag maar je gaat voorbij aan de voorwaarden die hij stelt.

Je wil toch niet scheiden om nog 7 jaar bij hem te blijven?
viva-amber wijzigde dit bericht op 07-04-2020 20:05
13.77% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Shiitake schreef:
07-04-2020 20:01
Nou ja dit dus.
Ik zou de eer aan mezelf houden en niet bij hem blijven wonen
Ik zou het eventueel een kans geven als de boel kan opgesplitst worden.
Zodat je elkaar niet continu tegen 't lijf loopt en zijn nieuwe vlam al helemaal niet.

Hij is dus toch sowieso al veel afwezig.

Kan je nog altijd rustig naar iets anders uitkijken.
Maar zonder dat er echte haast mee gemoeid is.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
07-04-2020 19:57
Ik denk dat je meer krijgt aan partneralimentatie en kinderalimentatie als je het door de rechtbank laat vaststellen.
Genoeg om op jezelf te wonen, zullen we maar zeggen.
Het lastige is altijd wel om aan te tonen wat zijn bedrijfsinkomsten zijn.
Dat klopt. Een groot deel gaat volgens mij ook niet via de officiële kanalen. Ik reken voor de zekerheid dus alleen met zijn salaris.
Alle reacties Link kopieren
Nou, best een genereus aanbod, lijkt me. Ik zou alleen niet bij hem willen blijven wonen. Maar een huurwoning moet makkelijk kunnen van je eigen inkomen plus alimentatie zonder kosten voor de kinderen. Ik zou de afspraken wel op papier willen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Pff echt, hij gaat maar lekker bij zijn minnares wonen en de kinderen komen daar langs wanneer hij in NL is. Hij wil alle voordelen van een gezin behouden en ook zijn neukertje hebben, dikke doei zeg! Jij bent zo nooit vrij om je eigen leven te leiden, je mag het huishouden draaien, de kinderen en je man verzorgen.

Heb jij geen advocaat?
Heb je wel nagedacht over wat jij wil?

Ja, neem een advocaat. Je man neemt een loopje met je.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven