Geld & Recht alle pijlers

Hond gestolen

26-04-2020 10:59 509 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik open dit topic - even onder een andere nick wegens herkenbaarheid - omdat ik een vriend wil helpen die zijn hond kwijt is. Lang verhaal kort: zijn hond is gestolen. Door zijn ex. Met wie het al anderhalf jaar uit is. De hond staat op zijn naam, de hond is nooit van haar geweest en ze zijn ook maar kort samen geweest.

Uit woede en wraak heeft ze ruim een maand geleden zijn hond 'kwijt' gemaakt. Tijdens een wandeling zou de hond zijn weggelopen. Dit in de eerste week van de coronamaatregelen en iedereen quarantaine werd opgedragen. Mensen hebben nachtenlang vergeefs gezocht.

De hond was daarbij gewoon bij haar thuis, zoals omwonenden hebben geconstateerd. Uiteraard heeft hij geprobeerd de hond terug te krijgen, waarna zij tegen de politie heeft gelogen dat hij haar stalkte. Met veel krokodillentranen erbij, de politie heeft bij vriend wel aangegeven dat haar verhaal vrij ongeloofwaardig klonk. Deze ex is overigens lang een vriendin van mij geweest maar ik heb al enige tijd het contact met haar verbroken omdat ze werkelijk alles bij elkaar liegt. Ik heb haar ook met de diefstal geconfronteerd en dat ik weet dat ze dit hele verdwijningsverhaal in scene heeft gezet. Daar reageert ze als verwacht niet op.


Hij heeft inmiddels aangifte gedaan, de eigendomspapieren staan zwart op wit en er is een advocaat mee aan de slag. Is er iemand die tips heeft, of soortgelijke ervaringen? Hij wil niets liever dan zijn hond terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat dit alleen in films gebeurde, wat vreselijk! Geen ervaring, maar wens jullie wel veel succes.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu, en de hond is niet meer bij haar thuis? Dan ben je echt een heel gemeen en laag persoon, als je zoiets doet. Van mij mag iemand daar echt een forse boete+gevangenisstraf voor krijgen.
Navraag gedaan bij asiels in de omtrek? Briefjes met foto’s opgehangen bij supermarkten etc.? Berichten verspreid via Facebook?
Wacht tot ze 'm gaat uitlaten en pak dan je hond terug. Of denk ik nu te makkelijk?
Alle reacties Link kopieren
Igoa schreef:
26-04-2020 12:48
Navraag gedaan bij asiels in de omtrek? Briefjes met foto’s opgehangen bij supermarkten etc.? Berichten verspreid via Facebook?

De hond zit toc bij z'n ex thuis? Waarom dan briefjes ophangen?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
26-04-2020 12:49
Wacht tot ze 'm gaat uitlaten en pak dan je hond terug. Of denk ik nu te makkelijk?
Zoiets zou ik ook denken, met een paar vrienden erbij.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Igoa schreef:
26-04-2020 12:48
Navraag gedaan bij asiels in de omtrek? Briefjes met foto’s opgehangen bij supermarkten etc.? Berichten verspreid via Facebook?

Heel facebook en instagram staat vol inmiddels, het staat ook op alle vermist sites. De rasfacebookgroepen ook. Er zijn flyers verspreid, alles. Ze weigert de hond simpelweg terug te geven. Ook niet aan het asiel waar de hond jaren geleden uit is gehaald. Ze verstopt de hond ook op andere adressen, of loopt alleen met haar eigen honden een rondje. Dus die van hem is nu opgesloten of elders.

Zijn eigenaarschap staat duizend procent vast. Ook dat hebben we op social media gezet, met het document erbij.

Zomaar ophalen kan niet. Ze heeft het zo doen voorkomen dat hij haar stalkt, met veel neptranen. En dat is dus juist andersom...

Ophalen kn niet, ze gaat gagarandeerd geweld uitlokken waardoor hij in de problemen zou kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
26-04-2020 12:49
Wacht tot ze 'm gaat uitlaten en pak dan je hond terug. Of denk ik nu te makkelijk?
Ja zoiets. Of dat jij na n lange tijd gezellig op de koffie gaat.
Al zou ik n deur moeten intrappen, maar hond zou mee naar huis gaan.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
26-04-2020 12:38
Wat sneu, en de hond is niet meer bij haar thuis? Dan ben je echt een heel gemeen en laag persoon, als je zoiets doet. Van mij mag iemand daar echt een forse boete+gevangenisstraf voor krijgen.

Ze is een typische borderliner en zo vals als de neten, ze heeft wel vaker kunstjes uitgehaald. Ze weet dat alleen heel goed te verbergen. Het trieste is dat deze vrouw met schoolkinderen werkt.
Ben jij toevallig de nieuwe vriendin?
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
26-04-2020 12:58
Ja zoiets. Of dat jij na n lange tijd gezellig op de koffie gaat.
Al zou ik n deur moeten intrappen, maar hond zou mee naar huis gaan.
Was het maar zo gemakkelijk. Geloof me, dan hadden we het al gedaan. Ze zal die hond niet zonder geweld afgeven, omdat het haar machtsmiddeli is. Ze heeft wel meer vijanden dan ze denkt want buurtgenoten geven wel degelijk info door. Hier willen we het dus volgens de wet oplossen. Alleen, de wet laat lang ip zich wachten hebben we gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
Inbreken als zij met de andere honden loopt?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
26-04-2020 13:01
Ben jij toevallig de nieuwe vriendin?
Nee, absoluut niet, ik help hem nota bene samen met mijn man. Hij heeft niet eens een nieuwe vriendin. Denk dat hij voorlopig zijn buik wel vol heeft van relaties.
Alle reacties Link kopieren
Waar zijn de honden als zij aan het werk is?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Heel goed dat jullie het zo doen. Is ook beter. Ik ben normaal heel vredelievend enzo, maar in dit soort gevallen niet. Ik zie mezelf al hele bossen haar bij haar eruit trekken. Niet goed, I know.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
26-04-2020 12:36
Ik dacht dat dit alleen in films gebeurde, wat vreselijk! Geen ervaring, maar wens jullie wel veel succes.
Wat lief! Het lijkt inderdaad net een film maar het is helaas echt waar. Ik hoor en zie nu elke dag weer dingen over haar waar ook mijn oren van klapperen. Ze blijkt een soort pathologische leugenaar. Werkelijk alles staat opeens in een ander perspectief. Maar goed, ik ben blij dat ik er niet mee omga. Alleen: die hond moet terug.
Anderhalf jaar geleden is de relatie uitgegaan en een máánd geleden is de hond verdwenen.
Was hij al die tijd nog bij haar?
Waarom heeft hij niet eerder stappen ondernomen, of loopt dit al anderhalf jaar?

Is er niet iemand anders die beiden kent en kan bemiddelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit vorig jaar laten uitzoeken en een eigendomsbewijs bestaat niet voor huisdieren. Zelfs als je via het stamboek en chip als eigenaar geregistreerd staat, is dat geen officieel eigendomsbewijs. Als het op rechtzaak aankomt zul je dus met meer ondersteunend bewijs moeten komen dat je de eigenaar bent, bv. koop/adoptie overeenkomst, facturen van voer/veearts, etc.

Los daarvan: Hopelijk lukt het om de hond gauw weer thuis te brengen!
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
26-04-2020 13:04
Heel goed dat jullie het zo doen. Is ook beter. Ik ben normaal heel vredelievend enzo, maar in dit soort gevallen niet. Ik zie mezelf al hele bossen haar bij haar eruit trekken. Niet goed, I know.
Geloof mij, in gedachten heb ik haar al compleet lens geschopt. Schaam me rot dat dat gestoorde wijf jarenlang een vriendin is geweest.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
26-04-2020 13:03
Waar zijn de honden als zij aan het werk is?
Ze werkt thuis momenteel en meldt zich sowieso vaak ziek.
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
26-04-2020 13:07
Anderhalf jaar geleden is de relatie uitgegaan en een máánd geleden is de hond verdwenen.
Was hij al die tijd nog bij haar?
Waarom heeft hij niet eerder stappen ondernomen, of loopt dit al anderhalf jaar?

Is er niet iemand anders die beiden kent en kan bemiddelen?
Op haar verzoek mocht de hond nog wel eens een weekendje of zo bij haar zijn. Blijkbaar hoopte ze hem zo aan zich te binden. Hij is recent in een verdere regio gaan wonen, hij was al veel langer bij haar weg, waarop zij op tilt sloeg. En toen heeft ze dit tot in de puntjes voorbereid, uit pure wraak.
Alle reacties Link kopieren
jeskanana schreef:
26-04-2020 13:07
Ik heb dit vorig jaar laten uitzoeken en een eigendomsbewijs bestaat niet voor huisdieren. Zelfs als je via het stamboek en chip als eigenaar geregistreerd staat, is dat geen officieel eigendomsbewijs. Als het op rechtzaak aankomt zul je dus met meer ondersteunend bewijs moeten komen dat je de eigenaar bent, bv. koop/adoptie overeenkomst, facturen van voer/veearts, etc.

Los daarvan: Hopelijk lukt het om de hond gauw weer thuis te brengen!
Die papieren heeft hij, allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Nog een keer naar de politie en vragen of ze de hond in beslag willen gaan nemen. Dat kan namelijk gewoon, die bevoegdheid is er nu er een verdenking van diefstal is. Grote kans dat ze er niet zo'n zin in hebben, want het wordt natuurlijk een dramatische toestand, maar misschien helpt het als je vriend een beetje aandringt.
MarindaH schreef:
26-04-2020 12:52
De hond zit toc bij z'n ex thuis? Waarom dan briefjes ophangen?
Excuses. Totaal overheen gelezen :nut:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven