Geld & Recht alle pijlers

Ik wil iets kopen... maar wat?

26-04-2020 18:23 229 berichten
Ik verveel me, heb geld teveel en steun graag de winkels. Nuttige, handige, grappige, onnozele dingen: wat moet ik volgens jou echt hebben?
Alle reacties Link kopieren
Nieuw luchtje, lekker voor de zomer.
Ik stel voor ‘Bloom’ van Viktor en Rolf.
Internagelaktisch
Koop iets voor een ander, waarvan je weet dat hij/ zij het goed kan gebruiken! Een leuke cadeautje. Of een mooie bos bloemen of...
Lastig hè, die verveelkoopverslaving? En zeker als je alles al hebt.


Verwen jezelf met een grote bos blommen?
Een mooie vaas erbij?


Zoek een mooi schilderij uit bij het rijksmuseum en laat deze printen op één of ander?
Alle reacties Link kopieren
Als je graag een winkel steunt, zou ik iets van de lokale horeca laten bezorgen of gaan afhalen. Hoef je niet te koken en je steunt een restaurant.

En anders een mooie bos bloemen of een hoed, voor als je haar lang is :-D
Alle reacties Link kopieren
Sushi, 200 tulpen, kneusjesbox, moederdagontbijt, mooie tas, sneakers, skeelers.
Alle reacties Link kopieren
Geld hoeft niet op hè! Om te kopen uit verveling vind ik vreemd.
Cadeaubon? Wel steun, maar hoef je niet te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik verveel me ook thuis, maar ik kan dat niet vertalen in zin om dingen te gaan kopen die ik niet nodig heb. Een biertje op een terras zou fijn zijn, maar helaas. Heb onlangs wel eau de toilette gekocht, maar puur omdat mijn flesje leeg was. Kleding heb ik meer dan voldoende en ik heb geen zin te gaan shoppen in winkels waar iedereen je aankijkt of je een melaatse bent als je zomaar "te dicht" nadert. Bloemen haal ik sowieso elke week bij mijn vaste bloemenwinkel op de hoek. Maar verder zou ik het niet weten, het gedwongen thuis zitten wekt in mij althans geen onbedwingbare kooplust op.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
je kan ook geld geven aan het zorgfonds of een lokaal initiatief om ondernemers te steunen, vooral de horeca heeft problemen.
Ik wilde al een tijd een bepaald type juweel. Nu met Corona heb ik eens goed gezocht èn het gevonden op Etsy bij een verkoper in één van de landen waar de lockdown een stuk heftiger is dan hier. Die kan het vast heel goed gebruiken en ik ga blij zijn met dit juweel.
Alle reacties Link kopieren
Mooie smoes voor degenen die het geld in de zak brandt "Ik doe er goed werk mee"
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Bloemen of chocolade laten leveren aan mensen in je omgeving!
Life is short. Eat dessert first.
nlies schreef:
26-04-2020 19:00
Mooie smoes voor degenen die het geld in de zak brandt "Ik doe er goed werk mee"
Ja, dat doe ik ook.

Steun de lokale ondernemer.
Ach wat maakt het jullie nou uit of ik geld teveel heb? Kan het wel op de bank laten staan maar daar is helemaal niemand mee geholpen. Ik bespaar momenteel zo’n €1000 per maand omdat we niet meer dagelijks uit eten gaan, en mijn man en ik werken wel nog steeds. We bestellen af en toe nu wat bij de plaatselijke restaurants maar veel minder. 1x per week ofzo. Het is toch lastiger vanwege het social distancing. @puntillita, wat leuk! Welk sieraad is dat dan? (Foto?) ik zit wel te browsen op de Swarovski site maar ik ben net jarig geweest dus naast het spul dat ik al had is dat nu wel even genoeg (en zoveel sieraden draag ik nu ook weer niet...)
Ik kwam bv 2 maanden terug een soortgelijk topic tegen en daar werd de Mason Pearson borstel in aangeraden, die heb ik nu sindsdien en daar ben ik echt super blij mee. Luchtje heb ik al (een specifieke want ik ben nogal kieskeurig met geuren). Een mooi bloemetje kan ik inderdaad wel hier op tafel zetten, die sector heeft dat ook hard nodig.
En wat is een “kneusjesbox”? De rest heb ik al uit je bericht @wintertime...
Cadeautjes geef ik overigens ook al als het even kan aan dichte familie maar die hebben het als het even kan nog beter dan wij en zijn ook al in van alles voorzien... al heb ik wel van de week mijn moeder een Meason Pearson borstel gegeven waar ze erg blij mee is :D
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, wilde al een lange tijd prentenboeken van Marianne Busser gaan sparen, nu koop ik in zo’n bui 1 van haar boeken.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n Meason Pearson borstel heb ik even gegoogled, gemaakt van zwijnenhaar. Is zo'n beest daar dan speciaal voor gedood, vraag ik mij af?
humanista schreef:
26-04-2020 19:40
Zo'n Meason Pearson borstel heb ik even gegoogled, gemaakt van zwijnenhaar. Is zo'n beest daar dan speciaal voor gedood, vraag ik mij af?
Is een afvalproduct van voedsel.
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
26-04-2020 19:40
Zo'n Meason Pearson borstel heb ik even gegoogled, gemaakt van zwijnenhaar. Is zo'n beest daar dan speciaal voor gedood, vraag ik mij af?
Ja zwijnen worden afgeschoten, anders komen er teveel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Bestel een flinke hoeveelheid verse groente en fruit bij de groentewinkel en doneer het aan de voedselbank.

Dozen gebak bij de bakker afleveren bij het ziekenhuis.

Bossen bloemen bezorgen bij verzorgingshuizen.
I wanna live my life with the volume full!
BOL heeft 30% meer bestellingen gehad tijdens de coronacrisis, terwijl de plaatselijke boekhandel en drogist juist veel minder klanten krijgen.

Bij Albert Heijn moet ik buiten in de rij staan, terwijl de kaashandel bijna failliet gaat. De Aziatische levensmiddelenwinkel krijgt bijna geen klanten, omdat de winkels om hem heen gesloten zijn.

Om steun te geven aan ondernemers die het zwaar hebben:

*1
Misschien kan je bij jou in de buurt 'aan de weg' kopen van kwekers en boeren:
https://www.steundeondernemer.nl/?fbcli ... gVeIPEo_AU

Of lokaal een lekker groentepakket of een ander pakket bestellen:
https://localsutrecht.nl/
https://supportyourlocalsnl.nl/alle-initiatieven/

*2
Iets van een fotograaf.

*3
150 tulpen voor € 33. Om uit te delen aan je buren.
https://pluukz.nl/

*4
Je kan bij de plaatselijke drogist en de plaatselijke boekhandel cadeautjes gaan kopen. Die cadeautjes doe je in verwenpakketten voor ouderen of voor overbelaste moeders:

https://www.stcamsterdam.nl/nl/events/p ... ame-weken/

https://www.stcamsterdam.nl/nl/events/m ... beperking/

*5
Voedselbanken hebben – vanwege de hamsterwoede - minder inbreng gehad de afgelopen tijd. Koop eten (en maandverband of luiers), liefst bij de kleinere winkels, en breng het naar de Voedselbank.

#goedkarma

*6
Bij een fysieke juwelierswinkel een mooi sieraad kopen.
Niet online bestellen.

*7
Een mooie eikenhouten kast laten maken bij een meubelmaker/timmerman.
Daar heb je de rest van je leven plezier van.
Of een uitschuifbare tafel.
Of een goede kastenwand.

*8
Zonnepanelen voor op jullie dak.

*9
Een garderobe laten kopen door een personal shopper.
Suzi is een goede.
https://www.personalshopper.nl/
Dan steun je gelijk de fysieke kledingwinkels, die veel minder klanten krijgen nu mensen braaf thuis blijven.

*10
Een echt goed koksmes van een messenwinkel.
anoniem_394844 wijzigde dit bericht op 26-04-2020 21:43
10.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Steun de cultuursector. Kan van alles zijn: boek, schilderij, bon voor kaarten concertgebouworkest etc.
Alle reacties Link kopieren
Tips voor onnozele ideeën waar ik blij van zou worden: nieuwe badlakens, nieuw beddengoed, paar goeie planten in potten voor in de tuin, antiek kastje voor in het halletje, spiegel voor op het toilet, vooral dingen voor in en om het huis.

Heerlijk dat je het jezelf gunt, geniet er van!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-04-2020 18:47
Ik verveel me ook thuis, maar ik kan dat niet vertalen in zin om dingen te gaan kopen die ik niet nodig heb. Een biertje op een terras zou fijn zijn, maar helaas. Heb onlangs wel eau de toilette gekocht, maar puur omdat mijn flesje leeg was. Kleding heb ik meer dan voldoende en ik heb geen zin te gaan shoppen in winkels waar iedereen je aankijkt of je een melaatse bent als je zomaar "te dicht" nadert. Bloemen haal ik sowieso elke week bij mijn vaste bloemenwinkel op de hoek. Maar verder zou ik het niet weten, het gedwongen thuis zitten wekt in mij althans geen onbedwingbare kooplust op.
nou wat fijn voor jou! goed gedaan! chapeau! bravo! Pejeka je bent de beste! :worship: :thumbsup:
Don't cry, buy a bag and move on.
humanista schreef:
26-04-2020 19:40
Zo'n Meason Pearson borstel heb ik even gegoogled, gemaakt van zwijnenhaar. Is zo'n beest daar dan speciaal voor gedood, vraag ik mij af?
Ik heb ook gekeken, maar welke koop je dan 🙄. Wordt zenuwachtig van al die keuze

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven