Geld & Recht alle pijlers

Ontbinden koopcontract na verzwijgen import + schade

28-05-2020 22:09 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
jull22 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 08:44
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus je hebt een auto gekocht die je niet goed had bekeken, en onderzocht en nu wil je daar onderuit?
Gisteren opende je een topic met vragen en vanmidsag reageerde je hierin dat de de info binnen hebt en nagetrokken hebt en positief is. Wat maakt het dat het nu een paar uur later ineens niet goed is?

Waarom heb je een contract getekend zonder dat je de gevraagde informatie ontvangen en nagetrokken hebt?
Alle reacties Link kopieren
-
jull22 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 08:46
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
jull22 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 08:45
0.00% gewijzigd
Jull22 schreef:
28-05-2020 22:20
Klopt, en via een andere website kwam er een ander rapport naar voren. Autoverleden.nl stond niks geregistreerd en bij kentekencheck.nl wel.
Maar waarom teken je iets zondrr datbje hebt nagetrokken? Vanmiddag heb je de informatie ontvangen maar een paar dagen gelden al getekend.
Alle reacties Link kopieren
-
jull22 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 08:46
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jull22 schreef:
28-05-2020 22:19
Klopt. Proefrit was niks op aan te merken. Auto ziet er voor de rest ook goed uit. Wist niet dat de dealer auto’s invoerde.. en dat hadden ze best mogen zeggen dan!

Ik vraag me af of een dealer verplicht is om dat te vertellen ?
Jij hebt toch het recht/de plicht om iets te onderzoeken voor je handtekening ergens onder zet?

En een opnieuw gespoten achterbumper is vreselijk bij een 2e hands auto omdat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Onder voorbehoud van financiering? Moet je gaan lenen om deze auto te kunnen rijden?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
-
jull22 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 08:46
99.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
jull22 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 08:47
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De dealer heeft een informatie plicht.

Als achteraf blijkt dat de dealer bewust danwel onbewust een schadeverleden heeft verzwegen dan kan je de aankoop terug draaien.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Jull22 schreef:
28-05-2020 22:19
Klopt. Proefrit was niks op aan te merken. Auto ziet er voor de rest ook goed uit. Wist niet dat de dealer auto’s invoerde.. en dat hadden ze best mogen zeggen dan!

Wat een onzin. In je vorige topic ging je eindeloos door over importauto's en hoe je kon nazoeken of deze schade hadden gehad. Je had het zelfs over een Volkswagen-dealer waar een Polo uit 2019 te koop stond waarbij je zelf had onderzocht dat die auto geïmporteerd was.
Alle reacties Link kopieren
-
jull22 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 08:47
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
28-05-2020 22:34
Wat een onzin. In je vorige topic ging je eindeloos door over importauto's en hoe je kon nazoeken of deze schade hadden gehad. Je had het zelfs over een Volkswagen-dealer waar een Polo uit 2019 te koop stond waarbij je zelf had onderzocht dat die auto geïmporteerd was.
Topic is gisteravond geopend. Koopcontract had ik al eerder getekend (ovb)
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in de kleine lettertjes?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Een auto kopen onder voorbehoud van financiering :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
28-05-2020 22:38
Een auto kopen onder voorbehoud van financiering :frusty:

Een contract tekenen voor een dure aankoop zonder eea goed uitgezocht te hebben :frusty:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
De weg naar ontbinding

Het is goed om de stappen naar ontbinding zorgvuldig te nemen. Dit blijkt wel uit deze arresten. De volgende lessen zijn te trekken:

Bij de aankoop van de auto is het belangrijk zaken schriftelijk vast te leggen. Dat kan in een later stadium nog erg nuttig zijn!
Als de auto niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst zou mogen verwachten, kan actie worden ondernomen
In dat geval is een schriftelijke ingebrekestelling in principe vereist
De verkoper moet een kans worden geboden om de gebreken te herstellen, bij voorkeur schriftelijk
Laat de verkoper dat na, dan kan onder omstandigheden de koopovereenkomst worden ontbonden. Niet ieder wissewasje is toereikend. Nodig is dat de gebreken aan normaal gebruik van de auto in de weg staan
Als het aankomt op een gerechtelijke procedure, draagt de koper de bewijslast. Het consumentenrecht wijkt hier enigszins vanaf. Het is in alle gevallen verstandig (en vaak noodzakelijk) om als koper eerder al bewijs te verzamelen van de gebreken aan de auto. Een gespecificeerd rapport van een autogaragebedrijf of een deskundige is daarbij waardevol.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/ko ... -annuleren
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
himalaya schreef:
28-05-2020 22:39
Een contract tekenen voor een dure aankoop zonder eea goed uitgezocht te hebben :frusty:
Dubbel :frusty: :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Jull22 schreef:
28-05-2020 22:35
Ja, dat hoop ik toch. Dom van mij ook dat ik dit niet vooraf gecontroleerd hebt, maar een importauto vind ik toch wel een dingetje. Verkoper had dit mogen vertellen en dan ook nog de schade.. misschien is het inderdaad alleen de gespoten bumper, maar die zekerheid is er niet. En aangezien de verkoper zoiets verzwijgt, is mijn vertrouwen weg.
De hele achterkant kan wel in elkaar gezeten hebben, ik zou dat ook graag willen weten, vooral met zo'n jonge auto.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Is de dealer bij de Bovag aangesloten? Dan die even bellen morgen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
15.000,- tot 20.000,- kost zo’n autootje.
Die 15.000,- tot 20.000 die je niet hebt..

Waarom kopen mensen in godesnaam zo’n dure auto van geld dat ze niet hebben. Onbegrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
28-05-2020 22:43
De hele achterkant kan wel in elkaar gezeten hebben, ik zou dat ook graag willen weten, vooral met zo'n jonge auto.
Ja precies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven