Geld & Recht alle pijlers

net na garantieperiode kapot!

29-05-2020 09:43 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo boos! Ik heb een smartpad gekocht bij 'niet het rode vierkant' en dat is net na de garantieperiode kapot gegaan. 'Niet het rode vierkant' hanteert het standpunt dat als iets buiten de garantieperiode valt, je geeneens recht hebt op reparatie door hun servicedienst, ook niet tegen betaling. En ze willen me ook niet tegemoetkomen als ik zo'n zelfde apparaat opnieuw bij hun zou kopen.

Maar de oelewappers laten me wel eerst mijn smartpad opsturen en vertellen me dat ze 'm gaan repareren, en als dat niet lukt ze het aankoopbedrag terugstorten. Maar dat zijn ze niet van plan, dat is enkel voor apparaten in de garantieperiode.

Eigenlijk zeggen ze dus gewoon dat wanneer iets langer meegaat dan de garantieperiode, je gewoon puur geluk hebt, dat zij niets verplicht zijn en dat ze me op geen enkele wijze coulance hoeven verlenen. Er is gewoon niets wat ik kan doen, ja, een klacht indienen bij de geschillencommissie, en hun afhandeling heeft een doorlooptijd van heel veel weken. Dat is dus ook geen oplossing.

Ik hoef geen gratis nieuw smartpad van ze. Ik vind het gewoon naar dat ze zich niet verplicht voelen om op geen enkele wijze iets voor me te doen. En er is ook niks dat ik kan doen, want het kost me teveel energie die ik beter in fijne dingen kan stoppen. Maar ik zou zo graag willen dat ze op de één of andere manier iets voor me zouden willen doen! Hoe krijg ik dat nu toch voor elkaar?

Oftewel, wat kan ik nog doen?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn
Hoe duur ?
Ik neem aan gekocht als consument?

Hoe lang had je garantie? Want wettelijk volgens mij 2 jaar, ondanks dat sommige bedrijven gewoon 1 jaar hanteren.

Daarna is de normale levensduur van belang. Ongeveer 5 jaar? Na 2,5 jaar stuk? Dan moeten ze dat ding repareren of vervangen voor maximaal 50% van de kosten.

Nadeel: financieel belang is doorgaans te laag om er werk van te maken.

Wat is niet het rode vierkant eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Op consuwijzer.nl staat ook een hoop informatie over jouw rechten.

Mocht het bij de winkel niet lukken dat zou ik het via de producent ook nog een keer proberen. Hebben wij bij de intertoys een keer gehad. Intertoys wilde echt niet mee werken ondanks alle rechten die wij hadden. Producent heeft ons zonder problemen een nieuw exemplaar toegezonden.
Er bestaat ook nog zoiets als verwachte levensduur en garantie in NL ( volgens mij zelfs binnen Europa geregeld)

Dus die houding van hen klopt niet.

https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... t/garantie

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn

https://www.kieskeurig.nl/document/A19B ... AB00374E15
DS1971 schreef:
29-05-2020 09:58

Wat is niet het rode vierkant eigenlijk?
De blauwe bol?
Ik heb dat 9 van de 10x als er iets kapot gaat. Koop je Applecare erbij zodat je 3 jaar garantie hebt, gaat er iets kapot na 3 jaar en 1 maand. Had ik een keer 5 jaar garantie, ging het kapot na 5 jaar en 1 week. Het is me nog maar 2x overkomen dat iets binnen de garantie periode kapot ging en ik iets nieuws kreeg.

Ik denk dat je pech hebt helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gekocht als consument, het was 150 euro en de wettelijke garantie is 2 jaar.
Ik heb ze ook gezegd dat er zoiets is als een levensverwachting, en dat er een verschil is tussen de wettelijke garantie en de normale levensduur. Maar de dame op de klantenservice was onverbiddelijk: het valt buiten de garantieperiode, u heeft nergens recht op en we bieden geen coulance.

Zouden ze onder de indruk zijn van de voorbeeldbrief van de consumentenbond? Iemand dat weleens geprobeerd bij dit bedrijf?

Ik ben gewoon bang dat ze zo'n nare machtspostie hebben dat ze niet echt onder de indruk zijn van zo'n brief. Ze geven zelf namelijk al aan dat wanneer je er niet uitkomt met hun klachtenafhandeling, je je klacht in behandeling kunt geven van de geschillencommissie.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Er staat voor zover ik weet nergens dat je minimaal 2 jaar garantie hebt. Dat is volgens mij iets dat is verzonnen en mensen hebben overgenomen. Je hebt wel dat je mag verwachten dat iets een bepaalde tijd meegaat en een bedrijf dan verplicht is het product te repareren of te vervangen. Er zullen vast online goede brieven staan die je kan gebruiken om te versturen en dan kijken wat ze doen.
Alle reacties Link kopieren
Falathiel, ze geven zelf aan dat er 2 jaar garantie op zit. Dat is ook wat ze erbij schrijven als je nu een vergelijkbaar ding zou kopen bij ze.
Ik ga die voorbeeldbrief downloaden en versturen. Eens kijken wat ze daarvan vinden.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
29-05-2020 11:08
Falathiel, ze geven zelf aan dat er 2 jaar garantie op zit. Dat is ook wat ze erbij schrijven als je nu een vergelijkbaar ding zou kopen bij ze.
Ik ga die voorbeeldbrief downloaden en versturen. Eens kijken wat ze daarvan vinden.
Het is inderdaad anders als ze zelf een garantieperiode geven, maar dan nog betekent dat niet dat ze er daarna niets mee moeten doen als het product langer mee zou moeten gaan. Mag ik vragen wat het is?
Alle reacties Link kopieren
Een smartpad, staat in de op.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik had hetzelfde bij bol met een ereader, die was ontploft.
Was via een externe verkoper en ze hebben nog wel geprobeerd om dat voor elkaar te krijgen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven