Geld & Recht alle pijlers

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

17-06-2020 11:00 1529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al topics over zijn, maar ten eerste wordt daar volgens mij niet of al een tijdje niet in geschreven en ten tweede kan ik ze niet vinden, dus toch maar een nieuw topic.

Begin vorig jaar begon ik met een schone lei: ik had mijn financiën op orde en toen werd het tijd om eindelijk eens te gaan sparen. Dat lukte heel goed, maar helaas viel mijn vakantie toen een stuk duurder uit dan verwacht, ben ik minder gaan werken en moest ik nog wat grotere uitgaven doen, waardoor mijn spaarrekening weer op 0 stond. Daardoor was ik niet meer gemotiveerd en lukte het me gewoon niet meer. Ik heb geen schulden, maar wat ik heb moet op. Ik heb altijd wel weer iets "nodig", voor mezelf of de kinderen. En ik merk dat ik steeds meer lekker makkelijk met mijn creditcard betaal, waardoor ik elke maand alweer begin met minder geld dan ik dacht, omdat het dan afgeschreven wordt. Niet handig én niet slim.

Nu ben ik er dus klaar mee en ga ik opnieuw beginnen waar ik vorig jaar gestopt ben: minder uitgeven en sparen. Waar ik vooral veel teveel geld aan uitgeef, zijn boodschappen. Ik koop teveel en ben super chaotisch (ADD), waardoor ik niet doorheb wat er allemaal in huis is en ik het uiteindelijk moet weggooien. Daarbij koop ik veel te dure producten. Dat moet dus anders.

Vanaf vandaag ga ik ervoor! Wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Truusjemier schreef:
16-02-2021 23:04
Herkenbaar Lemoos, hier komen dat soort dingen ook altijd in drievoud. En wij hebben beiden twee linkerhanden en een oud huis. Die prijzen vallen altijd tegen, heb vaak een bedrag in mijn hoofd maar uiteindelijk kost het 2x zoveel.

@hobbeltverder, hier heeft het best een poosje geduurd voordat die verhuiskosten ophielden. Even voor een doosje schroefjes, een paar plinten en lampje naar de bouwmarkt en huppa, weer een paar tientjes armer. En de tafel die in onze flat eigenlijk te groot was, was in het nieuwe huis te klein etc. Nog afgezien van leuke accessoires :mrgreen: (had altijd wel een excuus om iets te kopen) Maar vond dat wel een fijne periode, dat het steeds meer op een thuis begint te lijken.
Hier sinds mei verhuisd en hebben ook nog steeds kosten aan het huis. Wij hebben dan ook eigenlijk niets vrijgehouden van de overwaarde en alles in de hypotheek gestopt, weinig niet gekocht en ook geen nieuwe meubels. Nu heb je dus elke keer die kosten voor een nieuwe stoel, nieuwe lamp. Barstoelen voor in de keuken. Lampje voor de kelder. Spiegeltje...... Volgende maand gaan we aan de zolder beginnen. Keuken en badkamers zijn wel in goede staat dus de aller duurste dingen hoeven niet gelukkig. Ik vind het ook fijn om te merken dat het steeds meer ons huis wordt.

Ons kind heeft van de zomer ook het knopje van de vriezer omgezet. :@@:

Hier de laatste tijd ook wel wat meer geld uitgegeven te compensatie van de zware tijd (scholen en opvang dicht). Gaan proberen weer wat te minderen. Ook nog de verjaardag van oudste zoon gehad. Gelukkig is de structuur er wel.
Alle reacties Link kopieren
De bank gebeld ivm nieuwe WOZ waarde, vanaf mei ga ik €60 minder betalen voor de hypotheek.

Vrijdag wordt er een warmtescan gemaakt van het huis. Spannend, want alleen de benedenverdieping is geen gruwelijke puinhoop :facepalm: ik moet nog hard aan de slag dus.

Verder dacht ik flink per maand te kunnen sparen, maar dat is achteraf de afgelopen maanden helemaal niet gelukt. Toch teveel kleding en cadeautjes voor de kinderen. Bij deze, geen kleding voor mezelf meer (behalve dan zwarte laarsjes, zomerjas, nieuw colbertje in een andere kleur, nieuwe barefoots, de andere zijn versleten). O jee, zien jullie het al misgaan...

Ik wil graag een grote kast op maat en de achtertuin op laten knappen. Andere fietsen voor de kinderen en een stevige rugzak voor oudste. De vakantie is al voor de helft betaald. Als ik dit jaar qua spaargeld op hetzelfde blijf doe ik het netjes, al hoop ik dat ik iets hoger uit kom.
femke09 wijzigde dit bericht op 03-03-2021 23:06
1.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@femke Soms moeten er ook gewoon dingen aangeschaft worden, voor het huis de kinderen.. jezelf ;) ik wil ook nog nieuwe sneakers voor de zomer.
Warmtescan is voor? Energielabel of hoe je nog meer kan isoleren?

Wij hebben nog geen WOZ waarde, nieuwbouwhuis, ben benieuwd hoe ze dat dan waarderen. Wel nog stukje WOZ belasting wat we moeten bewaren over het vorige huis, die is ook fiks omhoog gegaan zag ik.
Alle reacties Link kopieren
Warmtescan is om te zien of je goed geïsoleerd hebt of dat daar wat in kan verbeteren ja.
Energielabel heb ik vorig jaar preventief aangevraagd, dat is A dus ik denk eigenlijk dat er niet veel te verbeteren is.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt interessant Femke, een warmtescan. Heb jij een nieuwbouw huis? Wij hebben een oud huis met energie label C. In zou graag nog een deel van de vloer beneden isoleren. Het aangebouwde deel is geïsoleerd en heeft vloerverwarming.

Ik vraag me af wat voor kosten je nog hebt als je een warmtepomp hebt, maandelijks ,of is dat echt 0?
Alle reacties Link kopieren
Nieuwbouw, uit 2007 (eerste bewoner)
Warmtepomp heeft bijna nooit zin, de terugverdientijd is te lang en het neemt enorm veel ruimte in (en extra kosten als je het geluid wilt weg issoleren).
Ons bedrijf is gecertificeerd hiervoor en we hebben het bij particulieren uitgeprobeerd. Niet doen, is onze conclusie, of meteen voor de hele straat tegelijk.
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
03-03-2021 10:19
Hoe bevalt het minder werken jullie, Melon en Irish Wasser Woman? Is het het geld waard?
Momenteel (in de lockdown) ben ik liever aan het werk dan vrij, want ik zit mezelf thuis een beetje in de weg. Er komt niet erg veel meer uit mijn handen op mijn vrije dagen. Dat komt ook wel doordat ik even rustig aan moet doen door een knieblessure.
Ik heb deze week pas de eerste "minder werken" week :) Ik heb de afgelopen maanden (op vorige maand na) die ene dag ook minder gewerkt, maar die haalde ik uit verspreid bevalverlof, en vakantiedagen. Nu dus officieel ook (flink) minder salaris eind van de maand. Maar goed, wij leven best zuinig (maar niet karig) dus het sparen zal nu minder hard gaan, maar we kunnen gelukkig wel nog rond komen :)

En wanneer ik als zzp aan de slag kan, kan ik met een hoger uurtarief de "verloren" centen wel weer opvullen zonder meer te hoeven werken. Eens zien of en wanneer dat allemaal van de grond komt.
Eerst maar eens genieten van m'n kleine mannetje, want daar ben ik minder om gaan werken, hij wordt al zó snel groot!! (En man heeft nu een dag voor zichzelf, want hij zorgt normaal gesproken voor onze kleine man als ik werken ben).
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
04-03-2021 09:35
Nieuwbouw, uit 2007 (eerste bewoner)
Warmtepomp heeft bijna nooit zin, de terugverdientijd is te lang en het neemt enorm veel ruimte in (en extra kosten als je het geluid wilt weg issoleren).
Ons bedrijf is gecertificeerd hiervoor en we hebben het bij particulieren uitgeprobeerd. Niet doen, is onze conclusie, of meteen voor de hele straat tegelijk.
Hoe ben je hierachter gekomen? Wij overwegen een hybride warmtepomp te laten installeren tijdens de verbouwing, maar ik hoor zoveel voors en tegens, ook best heel stellige meningen, dat ik momenteel een beetje de draad kwijt ben en niet weer of we dit wel moeten willen...
Ben eens benieuwd waar jij je info vandaan hebt, misschien helpt mij dat ook om mijn mening weer te vormen, die hangt nu in een groot vraagteken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Irish Wasser woman dat klinkt goed, dat je het ook weer kunt gaan compenseren op termijn. Heb je dan niet dat je met een hoger uurtarief, zelf geld daarvan apart moet zetten voor bijv pensioen en verzekeringen? Of heb je die via je werkgever ook niet (echt) ?
Hoe oud is jullie kind nu?
Het snel groot worden herken ik (uiteraard, denk iedere ouder) ook, ik ben alleen niet goed met peuters en kan dus niet wachten tot ze naar school gaat. Moet nog een jaar geduld hebben :)
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
03-03-2021 23:07
Warmtescan is om te zien of je goed geïsoleerd hebt of dat daar wat in kan verbeteren ja.
Energielabel heb ik vorig jaar preventief aangevraagd, dat is A dus ik denk eigenlijk dat er niet veel te verbeteren is.
Als je nieuwbouw hebt, zal het vast goed geïsoleerd zijn, zeker met een A label.
Wij zijn van een houten skelet bouw huis, naar nieuwbouw (2020) gegaan. Dat is echt enorm verschil, je merkt het nu bijna niet dat het koud is buiten als je binnen bent. Behalve bij veel wind merk je het.
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
04-03-2021 09:35
Nieuwbouw, uit 2007 (eerste bewoner)
Warmtepomp heeft bijna nooit zin, de terugverdientijd is te lang en het neemt enorm veel ruimte in (en extra kosten als je het geluid wilt weg issoleren).
Ons bedrijf is gecertificeerd hiervoor en we hebben het bij particulieren uitgeprobeerd. Niet doen, is onze conclusie, of meteen voor de hele straat tegelijk.
Wij hebben geen warmtepomp, maar zijn aangesloten op een warmtenet. Wat betreft energiekosten/verbruik zijn we echt niet minder kwijt tot nu toe dan in ons niet geïsoleerde huis. Misschien dat nu komende maanden de zonnepanelen meer opleveren dat we het gaan merken, maar we hebben 7 panelen dus net aan quitte op hele zonnige dagen met verbruik en opbrengst.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben weer van de partij. Vorig jaar overall net iets minder 100% gespaard van wat mijn minimum spaardoel was. Ik vind eigenlijk dat ik dit minimum moet sparen, maar goed ik heb ook wel wat flinke uitgaven gedaan. Goed nieuws is wel dat vanaf dat ik heb besloten extra te sparen, ik netjes 17% bovenop die 100% gespaard heb gemiddeld. Kun je nagaan hoe laag het anders was geweest.

Voor dit jaar ook weer een spaardoel gemaakt. Wat ambitieuser, want ik wil nu 22,5% extra gaan sparen. De kans dat dat gaat lukken is niet heel erg groot, maar als ik geen uitdaging voel ga ik er geen moeite voor doen en gebeurt er helemaal niks, dus prima. Sowieso niet onder de 100% komen dit jaar. Dan alleen al spaar ik 29% van mijn netto loon dus dat is wel netjes denk ik. Ik wil even een inhaalslag maken, want die auto heeft wel een stuk spaargeld opgegeten.

Ik heb even kritisch naar mijn uitgaven gekeken en ga het nu goed in de gaten houden. Ik heb het groots wat op de planning stond vorig jaar al gekocht. Nieuwe auto, nieuwe telefoon, airco, smartwatch, 2 nieuwe consoles, concerten en een vakantie. Nu staat eigenlijk alleen een laptop op de wishlist, maar ik ben er nog niet uit of dat een goed idee is nu. Misschien kan ik mijn PC nieuw leven inblazen en nu zijn chips zo overpriced dat het zonde is. Misschien als mijn tablet het gaat begeven dat ik dan de stap ga maken want die heeft veel van mijn pc taken vervangen, maar nu nog even niet.
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
04-03-2021 10:58
Irish Wasser woman dat klinkt goed, dat je het ook weer kunt gaan compenseren op termijn. Heb je dan niet dat je met een hoger uurtarief, zelf geld daarvan apart moet zetten voor bijv pensioen en verzekeringen? Of heb je die via je werkgever ook niet (echt) ?
Hoe oud is jullie kind nu?
Het snel groot worden herken ik (uiteraard, denk iedere ouder) ook, ik ben alleen niet goed met peuters en kan dus niet wachten tot ze naar school gaat. Moet nog een jaar geduld hebben :)
Dat werd geregeld voor mij (behalve pensioen) maar nu ik naar drie dagen terug ben gegaan, moet ik het allemaal zelf gaan regelen. Maar helaas kost het mij meer, dan dat het eerst ingehouden werd op m'n bruto loon. (ik kan niet te veel in details treden). Maar als ik zzp-er word, kan ik een veel hoger (en met veel hoger bedoel ik dubbele....) uurloon krijgen. Dan kan ik makkelijk ook pensioen gaan afdragen (naast die verzekeringen), én ik houd er meer aan over! Maar goed; het is in mijn vakgebied een beetje grijs allemaal, dus om het goed uit te zoeken (en niet in problemen te raken mbt regels en zo) is het echt veel uitzoekwerk. Ik merk helaas dat mijn brein nog steeds niet optimaal werkt, en daar baal ik van...
Zoontje is nu 7.5 mnd :)

Haha, baby's en peuters waren mijn vakgebied :hyper: Té leuk om dan gewoon zelf lekker thuis te zijn :-)
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
04-03-2021 13:59

Haha, baby's en peuters waren mijn vakgebied :hyper: Té leuk om dan gewoon zelf lekker thuis te zijn :-)
Echt heel off topic, maar o wat ben ik geen baby en peutermoeder!
Zeker mijn jongste was al baby echt niet makkelijk en ik was zo blij toen ik hem met 8 weken naar KDV kon brengen, Daar werd ik echt leukere moeder van. En ik vind het veel makkelijker sinds ze kunnen praten en mij kunnen vertellen wat ze willen ;)
Merk juist nu ze ouder zijn dat ze met school en spelen wel echt meer tijd kosten in de zin van nu is 32 uur werken soms lastiger met alles plannen dan toen ze op KDV zaten.

Maar zeker als het financieel kan dan deze jaren stapje terug doen, want ze worden wel snel groot!
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
04-03-2021 14:50
Echt heel off topic, maar o wat ben ik geen baby en peutermoeder!
Zeker mijn jongste was al baby echt niet makkelijk en ik was zo blij toen ik hem met 8 weken naar KDV kon brengen, Daar werd ik echt leukere moeder van. En ik vind het veel makkelijker sinds ze kunnen praten en mij kunnen vertellen wat ze willen ;)
Merk juist nu ze ouder zijn dat ze met school en spelen wel echt meer tijd kosten in de zin van nu is 32 uur werken soms lastiger met alles plannen dan toen ze op KDV zaten.

Maar zeker als het financieel kan dan deze jaren stapje terug doen, want ze worden wel snel groot!
Ach, ieder heeft zo wel z'n favoriete (of minder favoriete) periode, toch? En ja, ik heb mazzel dat we het financieel kunnen uitzingen. Dan dit jaar maar even niet extra aflossen op de hypotheek :) Dit is en blijft mijn enige kindje, dus inderdaad extra genieten, want hij groeit zó snel!
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
04-03-2021 15:05
Ach, ieder heeft zo wel z'n favoriete (of minder favoriete) periode, toch? En ja, ik heb mazzel dat we het financieel kunnen uitzingen. Dan dit jaar maar even niet extra aflossen op de hypotheek :) Dit is en blijft mijn enige kindje, dus inderdaad extra genieten, want hij groeit zó snel!
Zeker ja! En die eerste maanden, jaren gaan ook echt heel hard. Dan groeien ze letterlijk elke maand fiks haha.
Wij lossen helemaal niet extra af op de hypotheek, niet omdat het niet kan maar omdat we het wel even prima vinden zo ;) Dus ja die hypotheek
komt wel weer!
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
04-03-2021 10:56
Hoe ben je hierachter gekomen? Wij overwegen een hybride warmtepomp te laten installeren tijdens de verbouwing, maar ik hoor zoveel voors en tegens, ook best heel stellige meningen, dat ik momenteel een beetje de draad kwijt ben en niet weer of we dit wel moeten willen...
Ben eens benieuwd waar jij je info vandaan hebt, misschien helpt mij dat ook om mijn mening weer te vormen, die hangt nu in een groot vraagteken ;-)
We hebben het uitgetest bij onze directeur thuis, slokte een stukje van zijn garage op, die heb ik zelf niet eens. Daarnaast in een pauze alle gasverbruik vergeleken met 8 mensen. De meesten verbruiken tussen de 40 en 60 kuub per jaar, daar kun je met een warmtepomp niet veel voordeel mee behalen.

Overigens verbruik ik zelf vrij weinig energie dus ik begin ook niet aan zonnepanelen. Een aantal van mijn collega's (met kinderen en thuisblijfvrouw) hebben hier wel voor gekozen, dat kon wel uit.
Alle reacties Link kopieren
Ugli, succes dan maar, gast je vast lukken :)

En kinderen...die van mij zitten nog net op de basisschool, geeft weer wat meer vrijheid. Hoewel, de koptelefoon van jongste is stuk en ik wil nog werken vanavond, dus dan moet hij naar zijn kamer, ik heb last va het lawaai. Maar dan voelt hij zich aan de kant gezet. Pfff.

Eigenlijk geniet ik van alle leeftijden, kan alleen maar denken: het wordt steeds leuker. En ik vraag me weleens af wanneer dat (het wordt steeds leuker) ophoudt. Hopelijk nog lang niet :P
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
04-03-2021 19:31
We hebben het uitgetest bij onze directeur thuis, slokte een stukje van zijn garage op, die heb ik zelf niet eens. Daarnaast in een pauze alle gasverbruik vergeleken met 8 mensen. De meesten verbruiken tussen de 40 en 60 kuub per jaar, daar kun je met een warmtepomp niet veel voordeel mee behalen.

Overigens verbruik ik zelf vrij weinig energie dus ik begin ook niet aan zonnepanelen. Een aantal van mijn collega's (met kinderen en thuisblijfvrouw) hebben hier wel voor gekozen, dat kon wel uit.
Heb onze jaarnota van eind 2019 erbij gepakt en wij verbruikten toen 1250 kuub.
Bedoelde je niet per maand ipv jaar?

Maar je directeur had dus een warmtepomp in zijn garage of hoe moet ik het interpreteren?

Zonnepanelen hadden we in ons vorige huis wel en nu ook weer. Deze zijn wel wat ouder dus er komen er nog meer en nieuwere bij met hoger rendement.
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
04-03-2021 19:38

En kinderen...die van mij zitten nog net op de basisschool, geeft weer wat meer vrijheid. Hoewel, de koptelefoon van jongste is stuk en ik wil nog werken vanavond, dus dan moet hij naar zijn kamer, ik heb last va het lawaai. Maar dan voelt hij zich aan de kant gezet. Pfff.

Eigenlijk geniet ik van alle leeftijden, kan alleen maar denken: het wordt steeds leuker. En ik vraag me weleens af wanneer dat (het wordt steeds leuker) ophoudt. Hopelijk nog lang niet :P
O lastig ja, die van mij moeten 20 uur naar bed door de weeks, en ik was vanavond gelijk doorgelopen naar mijn werkplek op zolder en toen hoorde ik ze nog zeker 15 minuten samen kletsen haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga verder nog even door met extra uitgave, vanmiddag toch even naar de tandarts geweest voor vervelende klachten aan een hoektand, en ja dat was toch echt een ontsteking.. Gelijk eerste behandeling gedaan (dat is dan wel weer fijn) en begroting meegekregen. Gelukkig ben ik aardig verzekerd dus kost me niet het hele bedrag pff!
En we horen nog maar niks van de leverancier over onze plissés, dus ook maar weer achteraan bellen maar..
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
04-03-2021 21:05
Heb onze jaarnota van eind 2019 erbij gepakt en wij verbruikten toen 1250 kuub.
Bedoelde je niet per maand ipv jaar?

Maar je directeur had dus een warmtepomp in zijn garage of hoe moet ik het interpreteren?

Zonnepanelen hadden we in ons vorige huis wel en nu ook weer. Deze zijn wel wat ouder dus er komen er nog meer en nieuwere bij met hoger rendement.
De adviseur via VEH (vereniging eigen huis) vertelde mij dat als je onder de 1500 kuub gas per jaar zit, een warmtepomp niet echt veel verschil gaat maken qua kostenbesparing (aanschaf, installatie en subsidie meegerekend). De zonnepanelen waren voor ons ook niet echt gunstig, we zaten ver beneden het gemiddelde verbruik aan elektriciteit.
Gewoon vinex-huis (2 onder 1 kap) met A-label. Wel altijd apparaten aangeschaft die het zuinigst waren met energie. De inductiekookplaat deed ook veel voor ons gasverbruik.

Ik wacht gewoon het gemeentebeleid af, alle woonwijken krijgen een warmtenet voor 2035. Mijn wijk staat op het programma voor 2026.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
03-03-2021 10:19
Hoe bevalt het minder werken jullie, Melon en Irish Wasser Woman? Is het het geld waard?
Momenteel (in de lockdown) ben ik liever aan het werk dan vrij, want ik zit mezelf thuis een beetje in de weg. Er komt niet erg veel meer uit mijn handen op mijn vrije dagen. Dat komt ook wel doordat ik even rustig aan moet doen door een knieblessure.
Op zich wel, maar ik hoef in principe niet te werken als je alleen naar het geld kijkt. Mijn vriend heeft genoeg inkomsten.
Maar ik vind het natuurlijk wel fijn om geld binnen te brengen, dus wat dat betreft is het altijd wel even slikken als je ineens xx minder hebt.
Maar mijn dag die ik opgegeven heb was een thuiswerkdag en dat is met een peuter en een baby gewoon niet te doen, die druk wilde ik niet meer voelen. Dat is het absoluut waard!
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
04-03-2021 21:05
Heb onze jaarnota van eind 2019 erbij gepakt en wij verbruikten toen 1250 kuub.
Bedoelde je niet per maand ipv jaar?

Maar je directeur had dus een warmtepomp in zijn garage of hoe moet ik het interpreteren?

Zonnepanelen hadden we in ons vorige huis wel en nu ook weer. Deze zijn wel wat ouder dus er komen er nog meer en nieuwere bij met hoger rendement.
Per maand ja...sorry.
Maar ik gebruik zelf dus heel weinig, omdat ik bijna nooit thuis ben. Werk vier dagen, en dan 's avonds liever een dikke trui dan de verwarming opstoken voor die paar uurtjes. Woensdag vaak buiten de deur met de kinderen, zaterdag druk met huishouden (krijg je het ook warm van :P ) en alleen 's zondags heeft het zin zeg maar. En een nieuwbouwhuis, het houdt de kou goed buiten dus dat scheelt ook.
In 2020 veel maanden thuis gewerkt en dat was te merken, want dan is het toch gauw te koud, dus toen extra gestookt.

De kosten lopen hier op trouwens, oudste eet tegenwoordig vier boterhammen tussen de middag in plaats van twee :P Ik voel een groeispurt aankomen :)
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
05-03-2021 08:32
Op zich wel, maar ik hoef in principe niet te werken als je alleen naar het geld kijkt. Mijn vriend heeft genoeg inkomsten.
Maar ik vind het natuurlijk wel fijn om geld binnen te brengen, dus wat dat betreft is het altijd wel even slikken als je ineens xx minder hebt.
Maar mijn dag die ik opgegeven heb was een thuiswerkdag en dat is met een peuter en een baby gewoon niet te doen, die druk wilde ik niet meer voelen. Dat is het absoluut waard!
Klinkt als een verstandige keuze, al begrijp ik dat een beetje financiële onafhankelijkheid ook fijn is, maar dat heb je alsnog (al is het ietsje minder). Lekker zorgeloos genieten van de kinderen :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven