Geld & Recht alle pijlers

Tikkieleed: wat is de vreemdste Tikkie die jij kreeg?

29-06-2020 10:54 281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren had ik een grappig gesprek met vriendinnen over Tikkies. Het is nu een paar jaar dat je Tikkies kan sturen en ontvangen, en over het algemeen is het ontzettend handig en daarmee ook heel snel ingeburgerd. Maar inmiddels hadden we ook allemaal al een paar keer vreemde/ongepaste tikkies ontvangen, of per ongeluk naar de verkeerde persoon gestuurd.

Wat zijn jullie gekste Tikkies?

Ik zal aftrappen:

Ik was een keer op date met een man die graag de gedronken drankjes wilde beten achteraf, ook al bood ik aan om te splitten. Hij dronk 2 cocktails en ik 2 colaatjes. Na de date kreeg ik een appje dat hij het heel leuk had gevonden en voor herhaling vatbaar. Ik liet hem weten het ook gezellig te hebben gevonden, maar dat er wat mij betreft geen vervolg zou worden. Hierop volgde na 5 minuten een Tikkie voor de helft van de rekening! :-D . Ik moest eigenlijk alleen maar lachen. Heb de Tikkie betaald en de man geblokt. Heel blij dat ik daar niet verder mee gedatet heb.


Jullie ook zulke dingen meegemaakt?
fridaynight2020 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 10:28
21.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet.
Ik gebruik de app Tikkie überhaupt niet, maar stuur als het nodig is gewoon een betaalverzoek via de bank-app van mijn eigen bank. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je daarvoor een app van een derde partij zou gebruiken eigenlijk.

En ik begrijp niet waarom die app Tikkie heet.
Alle reacties Link kopieren
De vreemdste welke ik ontvangen heb was om te betalen voor mijn afscheidsdrankje bij een werkgever waar ik weg ging. Let wel, dit was nog nooit bij iemand in rekening gebracht en het drankje was niet op mijn initiatief.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
29-06-2020 11:07
Ik gebruik de app Tikkie überhaupt niet, maar stuur als het nodig is gewoon een betaalverzoek via de bank-app van mijn eigen bank. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je daarvoor een app van een derde partij zou gebruiken eigenlijk.

En ik begrijp niet waarom die app Tikkie heet.
Tikkie was er voordat de meeste banken betaalverzoeken hadden ontwikkelt. Dus een overkoepelend 'betaalverzoek'.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
29-06-2020 10:59
Nee.

pamelacourson schreef:
29-06-2020 11:01
Ik ook niet.

Ik ben altijd bereid te helpen. Als jullie je telefoonnummer in een PM naar mij willen sturen kan ik er wel voor zorgen dat jullie ook een ervaring voor dit topic hebben - is dat wat?
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
_melon schreef:
29-06-2020 11:17
Tikkie was er voordat de meeste banken betaalverzoeken hadden ontwikkelt. Dus een overkoepelend 'betaalverzoek'.
Klopt. Tikkie is overigens van ABN Amro.
Sabbieehhhh schreef:
29-06-2020 11:15
De vreemdste welke ik ontvangen heb was om te betalen voor mijn afscheidsdrankje bij een werkgever waar ik weg ging. Let wel, dit was nog nooit bij iemand in rekening gebracht en het drankje was niet op mijn initiatief.
Ok dat is echt raar!
Alle reacties Link kopieren
BV via WA werkt prima hier, in onze kringen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Iedere Tikkie onder de 3 euro vind ik aanstelleritis.
Alle reacties Link kopieren
Sabbieehhhh schreef:
29-06-2020 11:15
De vreemdste welke ik ontvangen heb was om te betalen voor mijn afscheidsdrankje bij een werkgever waar ik weg ging. Let wel, dit was nog nooit bij iemand in rekening gebracht en het drankje was niet op mijn initiatief.
Wat aso zeg! Heb je betaald? Zou ik niet doen, geloof ik..
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
29-06-2020 11:24
Iedere Tikkie onder de 3 euro vind ik aanstelleritis.
Eens.. Al krijg ik ze nog wel eens als er op het werk een gezamenlijk cadeau wordt gekocht waar iedereen een kleine bijdrage voor doet. Dan vind ik het prima
Alle reacties Link kopieren
Waar ik Tikkie schrijf, mag je natuurlijk ook ieder betaalverzoek van een andere bank voor lezen..
Alle reacties Link kopieren
Een tikkie sturen over voor je spannende outfit naar een date , helemaal per ongeluk ,yeah right.
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
29-06-2020 11:17
Ik ben altijd bereid te helpen. Als jullie je telefoonnummer in een PM naar mij willen sturen kan ik er wel voor zorgen dat jullie ook een ervaring voor dit topic hebben - is dat wat?
:rofl: Ik denk er nog even over na.
lise1985 schreef:
29-06-2020 11:07
Ik gebruik de app Tikkie überhaupt niet, maar stuur als het nodig is gewoon een betaalverzoek via de bank-app van mijn eigen bank. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je daarvoor een app van een derde partij zou gebruiken eigenlijk.

En ik begrijp niet waarom die app Tikkie heet.

Tikkie of betaalverzoek. Zelfde idee toch. Maakt niemand wat uit welke van de 2 je gebruikt.
Koffiehagedis schreef:
29-06-2020 11:24
Iedere Tikkie onder de 3 euro vind ik aanstelleritis.
Ligt eraan.
Als ik 50 euro voorschiet voor in totaal 20 personen (=2,50 pp) dan wil ik het toch terug.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
29-06-2020 11:24
Iedere Tikkie onder de 3 euro vind ik aanstelleritis.

Mwoah
Als je met een groep een cadeau doet, waarbij 10 man 2,50 zullen overmaken, vind ik dat wel meevallen, eigenlijk, qua aanstelleritis.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Een tikkie voor 1,25 omdat mijn zoon tijdens een kinderfeestje geen frikandel at, de moeder van de jarige een kaassoufflé aanbood en zoon daarop inging. Die kaassoufflé zat niet in het afgenomen pakket. Of zoiets. Dat vond ik heel vreemd. Maar goed, wel betaald. Zou niet willen dat ze een Tesla minder erom moeten rijden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Sabbieehhhh schreef:
29-06-2020 11:15
De vreemdste welke ik ontvangen heb was om te betalen voor mijn afscheidsdrankje bij een werkgever waar ik weg ging. Let wel, dit was nog nooit bij iemand in rekening gebracht en het drankje was niet op mijn initiatief.
Dat is wel heel schandalig.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik ga gelukkig redelijk tikkieloos om met de meeste vriendinnen. Daar trakteren we elkaar gewoon om en om. Vinden we veel leuker dus dat houden we zo. Of de ene die bioskaartjes en de ander de popcorn en de drankjes. Het hoeft niet allemaal op de cent te kloppen.

Mijn ouders hebben geen bankapp en willen dat ook niet. Dus alleen als ze iets voor mij hebben gekocht ergens omdat dit zo beter uit kwam moet ik ze terugbetalen. Gelukkig niet van hen voor elk wissewasje een tikkie.

Eigenlijk alleen de wekelijkse oppas die een tikkie stuurt en soms bij een gezamenlijk kado van vriendengroepen en collega's.

Lijkt mij echt zo stom dat je met vrienden ergens wat gaat drinken en je dan tikkies gaat sturen. Gewoon iedereen een rondje en kom je die avond niet aan de beurt dan ben je volgende keer de eerste die wat haalt.
Maar nee, nog nooit rare betaalverzoeken gehad.
Wel dat ik een rekening voorschoot en het vervolgens niet terugbetaald kreeg. Maar dat is niet raar, wel aso.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
29-06-2020 11:41
Een tikkie voor 1,25 omdat mijn zoon tijdens een kinderfeestje geen frikandel at, de moeder van de jarige een kaassoufflé aanbood en zoon daarop inging. Die kaassoufflé zat niet in het afgenomen pakket. Of zoiets. Dat vond ik heel vreemd. Maar goed, wel betaald. Zou niet willen dat ze een Tesla minder erom moeten rijden.
Ja, dát vind ik wel aanstelleritis :D

Ik heb nog nooit een raar tikkie gehad en verstuur sowieso geen tikkies of betaalverzoeken, aangezien ik niet bankier met m'n telefoon. Ik schijn een fossiel te zijn, hierin, maar dat past mij wel :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
29-06-2020 11:34
Een tikkie sturen over voor je spannende outfit naar een date , helemaal per ongeluk ,yeah right.
Het was geeneens een spannende outfit, en ook niet de mijne. Was een grapje naar een vriendin. En dus verwijderd. Maar hoef jij niet te geloven hoor :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven