Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XI

02-07-2020 20:25 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 10 delen waren een groot succes. In deel 11 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
02-07-2020 22:08
Een “ vriendin” van mij haar zoontje was jarig. Ik mijn best gedaan om een leuk kadootje te halen en erheen. Hij was blij met het kado. Paar weken later was mijn dochtertje jarig, ik hun uitgenodigd maar toen konden ze niet. Kan gebeuren natuurlijk maar wel met de belofte dat ze een andere keer zouden komen. We zijn ondertussen een half jaar verder en haar dochter is ondertussen ook jarig geweest en daar ben ik dus wel geweest met kadootje. Kreeg ook nog een verlanglijstje in mijn handen gedrukt met best nog wel prijzige dingen erop. Maar mijn dochtertje moet nog steeds een kadootje krijgen. Vond dit best flauw, beloof dan gewoon niks!
Nee idd, dat is heel flauw. Ik gaf altijd cadeautjes mee voor mijn nichtjes op hun verjaardag, ook als ik zelf niet kon komen (dan gaf ik het bijv aan mijn moeder mee) en op de verjaardag van mijn kinderen kwamen ze nooit want dat viel toevallig altijd in hun vakantie/weekeindje weg ect. En dus kregen mijn kinderen ook nooit een cadeautje. De laatste verjaardag was het verzoek geld (nichtje werd 12) voor de aanschaf van een mobiele telefoon. Toen bleek ze beduidend minder gekregen te hebben dan waar ze op gerekend had want ze was de hele avond sjagerijnig dat ze “alleen maar” een Samsung kon kopen, want ze wilde een IPhone. Sindsdien sla ik die verjaardagen ook maar over.
Alle reacties Link kopieren
Euhm ik heb een keer wijn meegenomen naar een etentje, om deze vervolgens weer terug te nemen naar huis toen ie niet op ging (in mn studententijd). Toen voelde het ok, nu gewoon raar :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit de dochter van mijn schoonzus bijna twee maanden in huis gehad omdat het thuis niet goed ging. Dat deed ik (uiteraard) niet om er iets voor terug te krijgen. Maar een tasje boodschappen of (voor mijn part) doosje merci was best leuk geweest.

In diezelfde periode vroeg ik haar of ze iets mee kon nemen van een winkel waar zij wekelijks kwam (anderhalf uur rijden bij ons vandaan en bij haar om de hoek). Het ding kostte €6. Ik had op dat moment geen geld bij me en ben het later vergeten (niet netjes van mij, i know, maar ik had het nogal druk zeg maar...). In mijn familie strepen we dat soort dingen ook een beetje naast elkaar weg. Maanden later hoorde ik via schoonmoeder dat ik regelmatig in gesprekken voorbij kwam omdat ik dat ding nog steeds niet betaald had... Dat was toch wel een beetje de druppel moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
02-07-2020 20:49
Eentje van mezelf, om het topic op weg te helpen ipv een TVP.

Een paar jaar terug ging ik een maand rondreizen door Australië. Een goede kennis vroeg of ik voor haar daar uggs wilde kopen, die schijnen daar goedkoper te zijn dan hier. Ik heb dat niet gedaan, want ik reis met zo min mogelijk bagage en ik had geen zin om voor een ander uggs te gaan rondslepen. Vond ze niet zo aardig van me geloof ik.

Niet zozeer gierig qua geld dit voorbeeld, maar meer qua moeite en bereidwilligheid. Achteraf heb ik wel eens getwijfeld of ik het nou toch had moeten doen, maar ik had er gewoon echt geen zin in :$
je had ze toch gewoon op kunnen sturen? Of op de dag van vertrek kunnen kopen?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Present
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
03-07-2020 00:18
Ik heb ooit de dochter van mijn schoonzus bijna twee maanden in huis gehad omdat het thuis niet goed ging. Dat deed ik (uiteraard) niet om er iets voor terug te krijgen. Maar een tasje boodschappen of (voor mijn part) doosje merci was best leuk geweest.

In diezelfde periode vroeg ik haar of ze iets mee kon nemen van een winkel waar zij wekelijks kwam (anderhalf uur rijden bij ons vandaan en bij haar om de hoek). Het ding kostte €6. Ik had op dat moment geen geld bij me en ben het later vergeten (niet netjes van mij, i know, maar ik had het nogal druk zeg maar...). In mijn familie strepen we dat soort dingen ook een beetje naast elkaar weg. Maanden later hoorde ik via schoonmoeder dat ik regelmatig in gesprekken voorbij kwam omdat ik dat ding nog steeds niet betaald had... Dat was toch wel een beetje de druppel moet ik zeggen.
Dat ze die 6 euro toch graag terug wil, is één ding, dat ze er steeds bij anderen over loopt te klagen, vind ik schandalig vergeleken met wat jullie voor haar gedaan hebben!
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
03-07-2020 00:18
Ik heb ooit de dochter van mijn schoonzus bijna twee maanden in huis gehad omdat het thuis niet goed ging. Dat deed ik (uiteraard) niet om er iets voor terug te krijgen. Maar een tasje boodschappen of (voor mijn part) doosje merci was best leuk geweest.

In diezelfde periode vroeg ik haar of ze iets mee kon nemen van een winkel waar zij wekelijks kwam (anderhalf uur rijden bij ons vandaan en bij haar om de hoek). Het ding kostte €6. Ik had op dat moment geen geld bij me en ben het later vergeten (niet netjes van mij, i know, maar ik had het nogal druk zeg maar...). In mijn familie strepen we dat soort dingen ook een beetje naast elkaar weg. Maanden later hoorde ik via schoonmoeder dat ik regelmatig in gesprekken voorbij kwam omdat ik dat ding nog steeds niet betaald had... Dat was toch wel een beetje de druppel moet ik zeggen.
Als ik iets voor iemand moet meenemen en dat ding zit op dat bedrag, vraag ik niet eens naar geld en hoef ik dat niet eens terug te hebben.

Om daar maanden daarna bij anderen over te gaan klagen is wel heel raar.
Alle reacties Link kopieren
Tvp (omdat het kan).
Bladora, over je laatste bericht op het vorige topic: dat hij spontaan zijn lunch 'vergeet' te melden is erg apart. Maar hij dronk samen met jullie 2 biertjes, en jullie 2 luxere drankjes. Dan zou, als hij geen lunch had genuttigd, de verdeling toch ook niet eerlijk zijn?
Al weet ik natuurlijk niet wat jullie drankjes hebben gekost, maar ik heb zo'n idee dat ze duurder zijn dan een gewoon biertje.
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
03-07-2020 00:18
Ik heb ooit de dochter van mijn schoonzus bijna twee maanden in huis gehad omdat het thuis niet goed ging. Dat deed ik (uiteraard) niet om er iets voor terug te krijgen. Maar een tasje boodschappen of (voor mijn part) doosje merci was best leuk geweest.

In diezelfde periode vroeg ik haar of ze iets mee kon nemen van een winkel waar zij wekelijks kwam (anderhalf uur rijden bij ons vandaan en bij haar om de hoek). Het ding kostte €6. Ik had op dat moment geen geld bij me en ben het later vergeten (niet netjes van mij, i know, maar ik had het nogal druk zeg maar...). In mijn familie strepen we dat soort dingen ook een beetje naast elkaar weg. Maanden later hoorde ik via schoonmoeder dat ik regelmatig in gesprekken voorbij kwam omdat ik dat ding nog steeds niet betaald had... Dat was toch wel een beetje de druppel moet ik zeggen.
Hoe oud was dat meisje? Jongeren die nog thuis wonen hebben vaak geen idee van wat alles kost.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
02-07-2020 22:01
Ik zou dat echt alleen maar doen voor iemand die echt dichtbij me staat en alleen als ik het helemaal aan het eind van de reis zou kunnen doen.

Doet me denken aan een reis die ik maakte met een vriend. Na maanden backpacken ging hij eerder terug dan ik en ik vroeg of hij wat spullen van mij vast mee naar huis wilde nemen, dan hoefde ik het de rest van mijn reis niet mee te slepen. Wilde hij niet. Dat heb ik altijd een beetje apart gevonden, of was het een 'gierige' vraag van mij??
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
03-07-2020 08:55
Hoe oud was dat meisje? Jongeren die nog thuis wonen hebben vaak geen idee van wat alles kost.
Het meisje was 11... Dus dan mag je er vanuit gaan dat ouders dit onderling regelen (wij waren het alternatief voor een gesloten plaatsing, dus ook niet zomaar 'het komt nu even beter uit'). We hebben het overigens ook prima geregeld! Aan het begin (toen het nog om een paar dagen leek te gaan) hebben zij gevraagd of we een vergoeding wilde, we hebben toen aangegeven dat dat niet nodig was. Wij hadden de ruimte en het gaat toch om familie. Tenminste, zo zagen wij het. Maar dan steekt het dus wel een beetje dat er maanden later nog zo'n gedoe wordt gemaakt over €6. En als ze het gewoon tegen mij had gezegd dan had ik het alsnog flauw gevonden, maar had ik meteen betaald want ik wil geen gedoe over geld.

We zijn inmiddels een paar jaar (En meer bijzondere verwijten) verder en weten: de kids hebben het leuk, dat faciliteren we. Als we bij elkaar zijn is het gezellig en verder rekenen we nergens op. Jammer, maar het is niet anders...
KamilleT schreef:
03-07-2020 08:55
Hoe oud was dat meisje? Jongeren die nog thuis wonen hebben vaak geen idee van wat alles kost.


Volgens mij vroeg ze aan haar schoonzus, de moeder van het meisje, om dat ding van 6 euro mee te nemen, en was het schoonzus die het er maanden later nog over had.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
03-07-2020 09:41
Volgens mij vroeg ze aan haar schoonzus, de moeder van het meisje, om dat ding van 6 euro mee te nemen, en was het schoonzus die het er maanden later nog over had.
Klopt! :)
happyapple schreef:
03-07-2020 06:57
Dat ze die 6 euro toch graag terug wil, is één ding, dat ze er steeds bij anderen over loopt te klagen, vind ik schandalig vergeleken met wat jullie voor haar gedaan hebben!
Ik vind dat ook een ding ja, achterlijk als iemand voor je kind heeft gezorgt. Het is dubbel schandalig en ik had er echt wat van gezegd als ik zou horen viavia.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
03-07-2020 09:19
Doet me denken aan een reis die ik maakte met een vriend. Na maanden backpacken ging hij eerder terug dan ik en ik vroeg of hij wat spullen van mij vast mee naar huis wilde nemen, dan hoefde ik het de rest van mijn reis niet mee te slepen. Wilde hij niet. Dat heb ik altijd een beetje apart gevonden, of was het een 'gierige' vraag van mij??
Nee, dat vind ik helemaal niet gierig van jou; eerder van hem. Ik neem aan dat je toch wel close bent als je maanden samen hebt gebackpackt, en dit kost behalve het extra gewicht meenemen naar en van vliegvelden helemaal geen moeite. Hiervoor hoefde hij niet speciaal naar een winkel op zoek of wat dan ook. Zoiets zou ik juist graag voor een ander doen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
03-07-2020 09:21
Het meisje was 11... Dus dan mag je er vanuit gaan dat ouders dit onderling regelen (wij waren het alternatief voor een gesloten plaatsing, dus ook niet zomaar 'het komt nu even beter uit'). We hebben het overigens ook prima geregeld! Aan het begin (toen het nog om een paar dagen leek te gaan) hebben zij gevraagd of we een vergoeding wilde, we hebben toen aangegeven dat dat niet nodig was. Wij hadden de ruimte en het gaat toch om familie. Tenminste, zo zagen wij het. Maar dan steekt het dus wel een beetje dat er maanden later nog zo'n gedoe wordt gemaakt over €6. En als ze het gewoon tegen mij had gezegd dan had ik het alsnog flauw gevonden, maar had ik meteen betaald want ik wil geen gedoe over geld.

We zijn inmiddels een paar jaar (En meer bijzondere verwijten) verder en weten: de kids hebben het leuk, dat faciliteren we. Als we bij elkaar zijn is het gezellig en verder rekenen we nergens op. Jammer, maar het is niet anders...
Dat is heel erg jammer en ik snap dat het steekt, maar ik hoop dat je in elk geval blij bent met wat je voor dat meisje hebt kunnen doen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
03-07-2020 10:56
Dat is heel erg jammer en ik snap dat het steekt, maar ik hoop dat je in elk geval blij bent met wat je voor dat meisje hebt kunnen doen.
Absoluut. En ik zou het zo weer doen!
Alle reacties Link kopieren
happyapple schreef:
03-07-2020 06:57
Dat ze die 6 euro toch graag terug wil, is één ding, dat ze er steeds bij anderen over loopt te klagen, vind ik schandalig vergeleken met wat jullie voor haar gedaan hebben!
Aan de andere kant: een geslotenplaatsing gebeurt niet zomaar, daar zal vast veel aan vooraf zijn gegaan. Hoe dan ook zal het voor dat gezin een stressvolle periode zijn geweest. Dat mensen in zo'n periode misschien niet de meest sociale of logische dingen doen, vind ik dan weer niet heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
marielouisa schreef:
02-07-2020 23:09
Euhm ik heb een keer wijn meegenomen naar een etentje, om deze vervolgens weer terug te nemen naar huis toen ie niet op ging (in mn studententijd). Toen voelde het ok, nu gewoon raar :hyper:
Als student kan ik het me voorstellen.

Ik neem niet altijd wat mee, maar als ik wat vaker bij iemand kom soms een goede fles drank, zoals whiskey. Die zijn niet altijd goedkoop en soms is het gokken of het inderdaad de smaak van de ontvanger is. Ik zeg dan wel altijd dat als ze het niet lekker vinden ze hem wel weer mee terug mogen geven :P Kan gezien worden als gierig, maar ik drink hem dan liever zelf op en doe de volgende keer een nieuwe poging.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
03-07-2020 08:11
Bladora, over je laatste bericht op het vorige topic: dat hij spontaan zijn lunch 'vergeet' te melden is erg apart. Maar hij dronk samen met jullie 2 biertjes, en jullie 2 luxere drankjes. Dan zou, als hij geen lunch had genuttigd, de verdeling toch ook niet eerlijk zijn?
Al weet ik natuurlijk niet wat jullie drankjes hebben gekost, maar ik heb zo'n idee dat ze duurder zijn dan een gewoon biertje.
Dat hangt er vanaf. Als het speciaal bier was, is dat ook niet altijd goedkoop.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
MarindaH schreef:
03-07-2020 09:19
Doet me denken aan een reis die ik maakte met een vriend. Na maanden backpacken ging hij eerder terug dan ik en ik vroeg of hij wat spullen van mij vast mee naar huis wilde nemen, dan hoefde ik het de rest van mijn reis niet mee te slepen. Wilde hij niet. Dat heb ik altijd een beetje apart gevonden, of was het een 'gierige' vraag van mij??
Dat ligt er aan wat het was en hoe zwaar. Als hij extra zou moeten betalen omdat ie met die tas van jou over het maximum aan bagage zou gaan, als je hem vroeg om dingen mee te nemen die illegaal zijn om uit te voeren of in te voeren in nl, dan snap ik zijn weigering.
En ook als ie meerdere keren zou moeten overstappen kan ik me voorstellen dat een extra tas dan heel onhandig is.
Ik zou ook geen zin hebben om op reis voor andere allemaal spullen te gaan kopen /slepen/versturen/mee naar huis nemen/extra tillen enz voor een ander. Heeft ook helemaal niks met gierigheid te maken. Maar met hoe ik mijn reis wil doen. En shoppen en dat gezeul of op zoek naar postkantoor ect. Nope.


Of het moet voor een van mijn kinderen zijn. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Zijdus schreef:
02-07-2020 22:32
Waarom toch altijd die tvp's? Ik markeer 'm als favoriet. Of heb je het topic liever bovenaan bij 'gereageerd'? Gewoon even wat kennisgierigheid (ook wel interesse genoemd).
Ik wou net hetzelfde gaan schrijven. Ik zet topics bij mijn favorieten als ik de updates wil zien zonder zelf gereageerd te hebben. Dan heb je niet 2 of 3 pagina's alleen maar TVP's.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
MrsNiceGuy schreef:
03-07-2020 14:54
Ik wou net hetzelfde gaan schrijven. Ik zet topics bij mijn favorieten als ik de updates wil zien zonder zelf gereageerd te hebben. Dan heb je niet 2 of 3 pagina's alleen maar TVP's.
De TVP's vallen wel mee, de discussies daarover nemen ook de helft van de pagina's in beslag. Ook een manier om hem niet meer aan je favorieten toe te hoeven voegen :P
Als die methode je voorkeur heeft prima, maar ga er dan ook niet steeds over in discussie, want dat is ook elk topic hetzelfde.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven