Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XI

02-07-2020 20:25 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 10 delen waren een groot succes. In deel 11 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
03-07-2020 15:03
Als die methode je voorkeur heeft prima, maar ga er dan ook niet steeds over in discussie, want dat is ook elk topic hetzelfde.

Blijkbaar is het nog steeds nodig, omdat nog steeds niet iedereen weet dat je topics ook kunt volgen zonder er zelf iets te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
03-07-2020 18:16
Blijkbaar is het nog steeds nodig, omdat nog steeds niet iedereen weet dat je topics ook kunt volgen zonder er zelf iets te plaatsen.
Of ze hebben er gewoon geen zin in.

Ik forum altijd op mijn telefoon en daar zie ik mijn favorieten vaak over het hoofd, omdat ze buiten het beeld vallen.

Echt ik vind die discussie elke keer veel vermoeiender dan al die TVP's
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
03-07-2020 18:21
Of ze hebben er gewoon geen zin in.

Ik forum altijd op mijn telefoon en daar zie ik mijn favorieten vaak over het hoofd, omdat ze buiten het beeld vallen.

Echt ik vind die discussie elke keer veel vermoeiender dan al die TVP's
Zo vaak is daar geen discussie over, hoor! Ik forum ook veel mobiel, daar staan mijn favoriete topic netjes onder de topics waarin ik gereageerd heb. Maakt helemaal geen verschil.

Er is in ieder geval minder discussie over dan ergernis over eerste pagina's vol met tvp's. Dan zie je dat er gereageerd is, ga je kijken en is het zo een stomme tvp...
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
MrsNiceGuy schreef:
03-07-2020 18:40
Zo vaak is daar geen discussie over, hoor! Ik forum ook veel mobiel, daar staan mijn favoriete topic netjes onder de topics waarin ik gereageerd heb. Maakt helemaal geen verschil.

Er is in ieder geval minder discussie over dan ergernis over eerste pagina's vol met tvp's. Dan zie je dat er gereageerd is, ga je kijken en is het zo een stomme tvp...
Ik bedoel dus de discussie over die tvp's.

Want elke keer als ik open denk ik weer "weeeeer die discussie".

Maargoed offtopic.
Tvp'ers tvp lekker.
Anti-tvp’ers becommentariëer lekker.
Ik hou me er verder buiten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
TVP
cequadrat schreef:
03-07-2020 23:21
TVP

:HA:
Alle reacties Link kopieren
Nu maar weer on topic? Het was niet mijn bedoeling een, blijkbaar al vaker gevoerde, discussie te openen. Doe maar lekker weer wat gierigs.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
03-07-2020 13:33
Dat ligt er aan wat het was en hoe zwaar. Als hij extra zou moeten betalen omdat ie met die tas van jou over het maximum aan bagage zou gaan, als je hem vroeg om dingen mee te nemen die illegaal zijn om uit te voeren of in te voeren in nl, dan snap ik zijn weigering.
En ook als ie meerdere keren zou moeten overstappen kan ik me voorstellen dat een extra tas dan heel onhandig is.

Nee natuurlijk niet dat soort dingen, dat zou ik snappen - en niet eens vragen. Het ging gewoon om wat dingen (of één ding, dat weet ik niet meer) wat bovenop in z'n eigen tas kon.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden ging een vriendin trouwen. We hadden een vrijgezellendag georganiseerd.
Op die dag waren we met 14 meiden. 's Avonds gingen we uiteten. We waren best luidruchtig geweest. Dus toen de rekening kwam wilden we fooi geven.
De kosten voor het etentje waren €36 per persoon. We besloten unaniem om allemaal €40 te betalen.
Het zusje van de bruid nam de stapel geld en ging afrekenen.

Ik zag dat ze het precieze rekeningbedrag betaalde en de rest van 'onze fooi' in haar broekzak deed.
Om de sfeer niet te bederven heb ik er niks van gezegd.

Een paar weken later was de bruiloft. Het zusje was ceriemoniemeester.
Bij de receptie stond ze achter het bruidspaar en nam vriendelijk alle gevulde envelopjes aan.
Wij hebben geld overgemaakt naar de betaalrekening van het trouwpaar. In onze envelop zat dus alleen een kaart.

Ik hoop dat het zusje geen envelopjes heeft achtergehouden of geld uit envelopje geeft gehaald.... o_o
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me ging elders studeren.
Ze woonde naast een bushalte. Toch ging ze elke dag met de fiets naar een andere bushalte. Die bushalte had geen snellere verbinding maar dit scheelde haar '1 buszone'.
Hiermee bespaarde ze dagelijks €0,20. Ze moest wel 1,5 kilometer fietsen en eerder opstaan O_O
Alle reacties Link kopieren
BroodjePindakaas123 schreef:
04-07-2020 09:53
Een vriendin van me ging elders studeren.
Ze woonde naast een bushalte. Toch ging ze elke dag met de fiets naar een andere bushalte. Die bushalte had geen snellere verbinding maar dit scheelde haar '1 buszone'.
Hiermee bespaarde ze dagelijks €0,20. Ze moest wel 1,5 kilometer fietsen en eerder opstaan O_O

Da's niet gierig, maar superzuinig.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
BroodjePindakaas123 schreef:
04-07-2020 09:45
Een paar jaar geleden ging een vriendin trouwen. We hadden een vrijgezellendag georganiseerd.
Op die dag waren we met 14 meiden. 's Avonds gingen we uiteten. We waren best luidruchtig geweest. Dus toen de rekening kwam wilden we fooi geven.
De kosten voor het etentje waren €36 per persoon. We besloten unaniem om allemaal €40 te betalen.
Het zusje van de bruid nam de stapel geld en ging afrekenen.

Ik zag dat ze het precieze rekeningbedrag betaalde en de rest van 'onze fooi' in haar broekzak deed.
Om de sfeer niet te bederven heb ik er niks van gezegd.

Een paar weken later was de bruiloft. Het zusje was ceriemoniemeester.
Bij de receptie stond ze achter het bruidspaar en nam vriendelijk alle gevulde envelopjes aan.
Wij hebben geld overgemaakt naar de betaalrekening van het trouwpaar. In onze envelop zat dus alleen een kaart.

Ik hoop dat het zusje geen envelopjes heeft achtergehouden of geld uit envelopje geeft gehaald.... o_o

En dit is gewoon diefstal :O
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook nog wel 1.

Meerdere keren tussendoor tijdens het werk vroeg een collega om ergens af te spreken om wat te gaan drinken/lunchen. We spraken dan ergens halverwege af omdat we voor ons werk op verschillende locaties waren. Zodra de rekening kwam hij met de medeling dat der portemonnee in de auto lag en of 1 van ons willen voorschieten. (5 minuten lopen vandaan). Natuurlijk geen probleem doen we met liefde.

Echter presteerde deze collega het elke keer weer toen met de mededeling, ik geef het je zo direct terug wat natuurlijk nooit gebeurt. Zelfs toen een andere collega het hem terug vroeg kreeg die te horen dat deze gierig was om der geld terug te vragen :hihi:

Hij kwam zelf ook een keer met het idee om iets te gaan doen, en nadien afgelopen was het zelfde kunstje te flikken bij de kassa om het voor te schieten omdat hij zijn portemonnee niet mee heb. Hints sturen, tikkies sturen helpt allemaal niet.

Hij is verder hartstikke lief en aardig maar dit is wel raar gedrag om dan vervolgens op te scheppen hoeveel spaargeld je hebt. Maar te gierig bent om terug te betalen of te lui bent om je portemonnee te halen.

Sommige details zijn wat verandert ivm herkenbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
BroodjePindakaas123 schreef:
04-07-2020 09:45
Ik zag dat ze het precieze rekeningbedrag betaalde en de rest van 'onze fooi' in haar broekzak deed.
Om de sfeer niet te bederven heb ik er niks van gezegd.

Dus 'om de sfeer niet te bederven' laat je iemand wegkomen met diefstal? Reageer je ook zo als iemand jouw portemonnee of telefoon in z'n zak stopt en er mee weg loopt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een vriendin gehad die mij liet betalen, ging nooit om een groot bedrag.
Dan was het van: oh betaal jij ff ik heb alleen maar briefgeld, krijg je wel terug. Nooit iets terug gezien natuurlijk.
Ook als we met de auto weggingen, ze betaalde nooit mee aan benzinegeld of parkeerkosten, ik ga daar ook niet om vragen.
Maar als we met haar auto gingen, was het al voor we weggingen: betaal jij de parkeerkosten?

Vriendschap is verwaterd ;)
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
04-07-2020 10:38
En dit is gewoon diefstal :O
Het overviel me ook. Ik had niet verwacht dat dit zou gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Jeeeetje dat dit topic nog bestaat!
(verkapte TVP dus om er na jaren forumafwezigheid maar goed in te komen weer)
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn vorige werkgever gaven we de collega die na jou jarig is een cadeau van rond de 25 euro. Van mijn leidinggevende kreeg ik een bol cadeaukaart. Dat ze die kaart zelf (opnieuw) had ingepakt was duidelijk zichtbaar, maarja ik dacht prima.
Echter zag ik zo'n week of twee later bij het inwisselen van de kaart dat deze al meer dan een jaar verlopen was. Heb er niks van durven zeggen...
Ik heb een collega met wie ik ook buiten werk om afspreek, die doet alsof hij gul is, maar ondertussen gewoon het geld indirect weer terugvraagt. Ik noem hem even Henk.

Zo waren we laatst in een restaurant met andere collega's. Iedereen gegeten en gedronken, en de rekening kwam. "Ik betaal al het bier!", zegt Henk. Iedereen blij, gratis bier. Vervolgens blijven Henk en ik alleen over en gaan we naar een andere bar, waar we ook wat biertjes drinken. De rekening komt. "Betaal jij nu voor het bier?", vraagt Henk dan aan mij. "Ik heb het de vorige keer betaald".

Ik vind het moeilijk om uit te leggen waar dit steekt. Ik denk omdat Henk nu overkomt op de andere collega's als de gulle gever, terwijl ik dus wel gewoon voor mezelf betaal. Collega's denken dus onterecht dat Henk ook voor mij betaalt. Ik vind het niet erg om voor mijn eigen consumpties te betalen (uiteraard), en daar ga ik ook altijd vanuit, maar toch steekt dit. Ook omdat iets als cadeautje wordt gepresenteerd ("ik betaal jouw biertjes wel!") en er vervolgens blijkbaar toch een tegenprestatie wordt verwacht. Bied dan niet aan om te betalen, denk ik dan, of zeg "hey, als ik deze ronde betaal, betaal jij dan de volgende?". Henk en ik blijven vrijwel altijd met z'n tweeën over, dus het komt erg vaak voor dat de andere collega's er met gratis bier vanaf komen, en ik dus als enige die "tegenprestatie" moet leveren...
Alle reacties Link kopieren
Klubnika schreef:
04-07-2020 14:57
Ik heb een collega met wie ik ook buiten werk om afspreek, die doet alsof hij gul is, maar ondertussen gewoon het geld indirect weer terugvraagt. Ik noem hem even Henk.

Zo waren we laatst in een restaurant met andere collega's. Iedereen gegeten en gedronken, en de rekening kwam. "Ik betaal al het bier!", zegt Henk. Iedereen blij, gratis bier. Vervolgens blijven Henk en ik alleen over en gaan we naar een andere bar, waar we ook wat biertjes drinken. De rekening komt. "Betaal jij nu voor het bier?", vraagt Henk dan aan mij. "Ik heb het de vorige keer betaald".

Ik vind het moeilijk om uit te leggen waar dit steekt. Ik denk omdat Henk nu overkomt op de andere collega's als de gulle gever, terwijl ik dus wel gewoon voor mezelf betaal. Collega's denken dus onterecht dat Henk ook voor mij betaalt. Ik vind het niet erg om voor mijn eigen consumpties te betalen (uiteraard), en daar ga ik ook altijd vanuit, maar toch steekt dit. Ook omdat iets als cadeautje wordt gepresenteerd ("ik betaal jouw biertjes wel!") en er vervolgens blijkbaar toch een tegenprestatie wordt verwacht. Bied dan niet aan om te betalen, denk ik dan, of zeg "hey, als ik deze ronde betaal, betaal jij dan de volgende?". Henk en ik blijven vrijwel altijd met z'n tweeën over, dus het komt erg vaak voor dat de andere collega's er met gratis bier vanaf komen, en ik dus als enige die "tegenprestatie" moet leveren...
Volgende keer gewoon een pot maken?
AliM schreef:
04-07-2020 16:42
Volgende keer gewoon een pot maken?
Ik denk niet dat een pot gaat werken, omdat het aantal aanwezigen altijd verschilt en het hier (buitenland) ook normaal is om per persoon af te rekenen. Iedereen houdt dus bij wat ze hebben geconsumeerd en rekenen dat dan apart af. Ook heb ik soms spontaan zin in een cocktail, en ik wil natuurlijk niet zelf de gierigaard worden door in te leggen voor 5 bier en vervolgens 5 gintonics achterover te slaan :)

Ik denk dat ik de volgende keer (keren) zijn aanbod om mijn drankjes te betalen gewoon afsla. Nu krijgt het voor mij een negatieve lading, omdat een eerder verwachte maar niet gemaakte kostenpost (= mijn eigen gedronken biertjes) ineens onverwachts terugkomt wanneer het Henk uitkomt. Alsof ik bij het accepteren van zijn aanbod een soort lening ben aangegaan en hem ineens iets verschuldigd ben, terwijl het dus gepresenteerd wordt als "kijk eens hoe gul ik ben, ik betaal voor jou".
Alle reacties Link kopieren
Of je gaat tegelijk met de rest naar huis.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
03-07-2020 09:19
Doet me denken aan een reis die ik maakte met een vriend. Na maanden backpacken ging hij eerder terug dan ik en ik vroeg of hij wat spullen van mij vast mee naar huis wilde nemen, dan hoefde ik het de rest van mijn reis niet mee te slepen. Wilde hij niet. Dat heb ik altijd een beetje apart gevonden, of was het een 'gierige' vraag van mij??
Nee de vraag is op zich niet gierig. Maar ik kan me wel voorstellen dat hij niet jouw bagage mee wil nemen, wie weet wat er in zit?
Ik heb een paar jaar geleden de vraag gekregen of ik een pakje mee wilde nemen voor iemand. De eerste seconde dacht ja tuurlijk, de tweede seconde dacht ik nee! Tuurlijk niet! Het betrof een land waar soms de doodstraf gegeven wordt voor drugssmokkel. Dat risico ga ik niet nemen voor iemand die wat verzendkosten wil besparen.
Alle reacties Link kopieren
Airecolette1 schreef:
04-07-2020 17:26
Nee de vraag is op zich niet gierig. Maar ik kan me wel voorstellen dat hij niet jouw bagage mee wil nemen, wie weet wat er in zit?
Ik heb een paar jaar geleden de vraag gekregen of ik een pakje mee wilde nemen voor iemand. De eerste seconde dacht ja tuurlijk, de tweede seconde dacht ik nee! Tuurlijk niet! Het betrof een land waar soms de doodstraf gegeven wordt voor drugssmokkel. Dat risico ga ik niet nemen voor iemand die wat verzendkosten wil besparen.

Aangezien we maanden samen gereisd hadden, wist hij precies wat ik allemaal bij me had. Dit gaat om een vriend he, niet een willekeurige backpackbuddy. En niet om een ingepakt pakje, maar om een paar sandalen ofzo.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Marels schreef:
04-07-2020 14:23
Jeeeetje dat dit topic nog bestaat!
(verkapte TVP dus om er na jaren forumafwezigheid maar goed in te komen weer)
Krap een jaar toch maar?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven