Geld & Recht alle pijlers

afspraken vaststellingsovereenkomst worden niet nagekomen.

31-07-2020 19:56 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
De (ex) werkgever van mijn partner komt de afspraken die in ondertekende vaststellingsovereenkomst staan niet na.
De transitievergoeding is betaald maar het achterstallig salaris wil hij nu toch niet betalen. Ook geen overzicht wat hij precies heeft ingehouden. Er bleef wel erg weinig over van bruto bedrag.
Jurist van FNV is laks en traag. Wat kunnen wij verder ondernemen?
Alle reacties Link kopieren
Arbeidsjurist inschakelen. Een goeie.
Watwordthierverzweeg’n
Hoe bedoel je, een overzicht wat is ingehouden? Je man had (hoop ik) een arbeidsovereenkomst waarin zijn brutosalaris stond vermeld en kreeg loonstroken?
Maar waarschijnlijk ga je nu ‘nee’ zeggen..
Alle reacties Link kopieren
Staalkabeltje schreef:
31-07-2020 19:59
Arbeidsjurist inschakelen. Een goeie.
Wij hebben rechtsbijstand, de advocaat die wij toegewezen kregen was ook geen topper. Die had geen zin er een zaak van te maken
De jurist dreigen met een klacht
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
31-07-2020 20:03
Hoe bedoel je, een overzicht wat is ingehouden? Je man had (hoop ik) een arbeidsovereenkomst waarin zijn brutosalaris stond vermeld en kreeg loonstroken?
Maar waarschijnlijk ga je nu ‘nee’ zeggen..

Wat ik bedoel is dat er een bedrag is gestort wat erg weinig is. Van de overeengekomen transitievergoeding is dan wel heel erg weinig overgebleven.
En ja mijn man heeft natuurlijk wel een arbeidsovereenkomst en loonstroken. Maar is nu volledig arbeidsongeschikt en uit dienst.
Na lange strijd eindelijk vaststellingsovereenkomst dus we hoopten dat het klaar was. Er staat nog een flink bedrag aan niet genoten vakantieuren die ook zouden worden uitbetaald.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
31-07-2020 20:03
Hoe bedoel je, een overzicht wat is ingehouden? Je man had (hoop ik) een arbeidsovereenkomst waarin zijn brutosalaris stond vermeld en kreeg loonstroken?
Maar waarschijnlijk ga je nu ‘nee’ zeggen..
woesjje wijzigde dit bericht op 31-07-2020 20:12
Reden: Dubbel
44.54% gewijzigd
woesjje schreef:
31-07-2020 20:11
Mogelijk hebben ze de belasting al ingehouden.

Zelf al contact hierover gehad voor uitleg?
Maar als dat in de vaststellingsovereenkomst stond, dat hij het zou krijgen, dan kun je toch gewoon een loonvordering doen om dit op te eisen, inclusief wettelijke rente vanaf datum x?

https://www.ontslagwinkel.nl/site/blog/ ... te%20lopen
Alle reacties Link kopieren
Dat er weinig overblijft van een transitievergoeding is niet zo gek maar je hebt toch een loonstrook? Dan kun je precies zien wat er ingehouden is. Of denk ik nou te simpel?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
31-07-2020 20:18
Dat er weinig overblijft van een transitievergoeding is niet zo gek maar je hebt toch een loonstrook? Dan kun je precies zien wat er ingehouden is. Of denk ik nou te simpel?
Die loonstrook wil werkgever niet sturen. Er staan ook nog 300 vakantieuren die volgens vaststellingsovereenkomst betaald zouden worden.
Wij gingen ervan uit dat er 52% zou worden ingehouden.
Met deze ex werkgever denk je al snel dat iets simpel is, maar de beste man zegt boven de wet te staan. Zal ook niet zwichten voor jurist.
woesjje schreef:
31-07-2020 20:25
Die loonstrook wil werkgever niet sturen. Er staan ook nog 300 vakantieuren die volgens vaststellingsovereenkomst betaald zouden worden.
Wij gingen ervan uit dat er 52% zou worden ingehouden.
Met deze ex werkgever denk je al snel dat iets simpel is, maar de beste man zegt boven de wet te staan. Zal ook niet zwichten voor jurist.
Jawel hoor. Want ook een arrogante werkgever heeft zich te houden aan een overeenkomst.
woesjje schreef:
31-07-2020 20:25
Die loonstrook wil werkgever niet sturen. Er staan ook nog 300 vakantieuren die volgens vaststellingsovereenkomst betaald zouden worden.
Wij gingen ervan uit dat er 52% zou worden ingehouden.
Met deze ex werkgever denk je al snel dat iets simpel is, maar de beste man zegt boven de wet te staan. Zal ook niet zwichten voor jurist.

Toch de jurist maar pushen
Alle reacties Link kopieren
woesjje schreef:
31-07-2020 20:04
Wij hebben rechtsbijstand, de advocaat die wij toegewezen kregen was ook geen topper. Die had geen zin er een zaak van te maken
Dan huur je een andere
Dit is altijd het nadeel van rechtsbijstand via verzekering of vakbond. Er tijd in stoppen kost hun geld, dus ze willen de zaken graag zo snel mogelijk afronden.
Alle reacties Link kopieren
woesjje schreef:
31-07-2020 20:25
Die loonstrook wil werkgever niet sturen. Er staan ook nog 300 vakantieuren die volgens vaststellingsovereenkomst betaald zouden worden.
Wij gingen ervan uit dat er 52% zou worden ingehouden.
Met deze ex werkgever denk je al snel dat iets simpel is, maar de beste man zegt boven de wet te staan. Zal ook niet zwichten voor jurist.
Bizar.

In dat geval zou ik een goede advocaat in de arm nemen. (Mocht je in Overijssel, Drenthe, Groningen of Fryslân wonen, De Haan Advocaten is een goede).
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
31-07-2020 20:39
Bizar.

In dat geval zou ik een goede advocaat in de arm nemen. (Mocht je in Overijssel, Drenthe, Groningen of Fryslân wonen, De Haan Advocaten is een goede).
Wonen in r dam.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat de reserveringen gelijktijdig met een transitievergoeding moesten worden uitbetaald, maar ik kan het makkelijk mis hebben.
In dat geval loopt het bedrag op en is er gewoon veel belasting ingehouden (wat wel jammer, maar ook terecht is). Kan dat kloppen met het uiteindelijke bedrag?
..
Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met juristen via rechtsbijstand. 1 keer waren hun eigen juristen te druk en mocht ik op hun kosten zelf een advocaat naar keuze inschakelen. Die ging er ook helemaal voor.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn dolblij met de juristen van ARAG.

Soms voor advies/ruggespraak, maar nu ook zwaar ingezet voor arbeidsgerelateerde shit. Het is fijn als je niet in je eentje de weg hoeft te zoeken in de juridische doolhoven.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Een transitievergoeding kan volgens mij niet gelijktijdig met laatste salaris en vakantiegeld uitgekeerd worden. Tenminste...bij mij op het werk kan dat niet volgens de salarisadministratie. De transitievergoeding wordt bij ons uitgekeerd in de eerste maand na einde dienstverband.
Alle reacties Link kopieren
Is je man na 2 jaar arbeidsongeschiktheid uit dienst gegaan? Dan snijd zijn werkgever zichzelf ook in de vingers als hij verzuimd goeie administratie te leveren. Zonder administratie (loonstroken) kan hij ook geen compensatie van de transitievergoeding aanvragen bij uwv.
Volhouder666 schreef:
31-07-2020 20:55
Ik dacht dat de reserveringen gelijktijdig met een transitievergoeding moesten worden uitbetaald, maar ik kan het makkelijk mis hebben.
In dat geval loopt het bedrag op en is er gewoon veel belasting ingehouden (wat wel jammer, maar ook terecht is). Kan dat kloppen met het uiteindelijke bedrag?

Reserveringen en vakantie uren worden volgens een eindafrekening opgemaakt. Dit gaat volgens de witte tabel.

De transitievergoeding wordt apart verwerkt, dit gaat via de groene tabel.

Het gaat dus niet gelijktijdig worden overgemaakt.

TO, de werkgever is wettelijk verplicht om salarisstroken te verschaffen. Ik zou de rechtsbijstand nog maar eens lastig vallen.

Ben je lid van een vakbond?
Alle reacties Link kopieren
Wat Rubble zegt klopt helemaal.
Hoe krijgen jullie normaal de loonstroken? Staan die niet online?
Alle reacties Link kopieren
_Druifje_ schreef:
31-07-2020 21:57
Is je man na 2 jaar arbeidsongeschiktheid uit dienst gegaan? Dan snijd zijn werkgever zichzelf ook in de vingers als hij verzuimd goeie administratie te leveren. Zonder administratie (loonstroken) kan hij ook geen compensatie van de transitievergoeding aanvragen bij uwv.

Hij zal het zelf heus wel hebben, maar wil het niet aan TO's man verschaffen.

Maar TO, hoe zit het met die vso en recht op uitkering door ziekte? Of kan man wel gewoon ander werk doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven