Geld & Recht alle pijlers

Hypotheek zonder eigendom

01-08-2020 22:06 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik even meningen lezen van anderen.

Mijn man wil dat ik afzie van mijn aandeel in het eigendom van het huis, maar de bank wil niet mijn aansprakelijkheid voor de hypotheek overschrijven op mijn man. Nu wil mijn man dat ik toch afzien van mijn aandeel in het eigendom.
Dit wil ik niet, omdat het me gekkenwerk lijkt om aansprakelijk te zijn voor een paar ton schuld zonder dat daar een onderpand tegenover staat.
Mijn man vindt mij onredelijk, omdat hij het huis gebouwd heeft.
Ben ik onredelijk? En zo ja, hoe veilig is een aansprakelijkheid hypotheek zonder een aandeel in het eigendom? Loopt dat wel los in de praktijk?
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit zo lees zou ik zeggen : niet doen.
Geen eigendom meer, dan ook van de hypotheekakte af.
Als man niet betaalt komen ze bij jou. Terwijl het dan niet eens jouw eigendom meer is ( of deels eigendom)
Je zou wel gek zijn hier akkoord mee te gaan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Nee natuurlijk hoeft dat niet los te lopen. Kan voor ontzettend veel ellende zorgen.
Neem een goede (echtscheidings)advocaat.
Alle reacties Link kopieren
Je man is verder wel goed in zijn bovenkamer?

Precies wat je zelf al zegt; je gaat toch niet aansprakelijk zijn voor een paar ton schuld zonder dat daar ook maar iets tegenover staat?
Wil hij van je af ofzo?
Waarom bedenkt hij dit nu, en niet toen jullie het huis kochten?
Is er forse meerwaarde door zijn verbouwingen, en wil hij dat in eigen zak steken ofzo?
Heel raar...
Echt. Niet Doen!
En geef je man een klets voor zijn kanis dat hij dit durft voor te stellen.
Je man naait je en niet op een lekkere manier.
Waarom verwacht hij dit van je?
Alle reacties Link kopieren
Desalniette_ schreef:
01-08-2020 22:10
Neem een goede (echtscheidings)advocaat.
Dat ben ik dus wel serieus aan het overwegen. Ik word al een tijdje flink onder druk gezet en dat vind ik niet ok. Zo ga je niet met je partner om.
Maar ik dacht, misschien ben ik te onwillig of zo.
Alle reacties Link kopieren
Dit was mij bijna gebeurd toen mijn man ‘ons’ huis kocht. Gelukkig sprong er nog net een adviseur tussen. Hypotheek zou ook op mijn naam komen (omdat ze wilden ik als vrouw-van zijnde ook het documentje tekende), maar het huis kwam niet op mijn naam te staan. NIET DOEN, natuurlijk!!

Waarom wil je man dat? Laat je alsjeblieft ook niet ompraten. Het is uiteraard super onredelijk van hem en getuigd weinig van liefde.
spinnetje_ wijzigde dit bericht op 01-08-2020 22:14
0.48% gewijzigd
Hakuna Matata
Je man wil je erbij naaien.


Leuke man.
Waarom is :nee, ben je helemaal van de pot gerukt?????????..niet het eerste wat in je opkomt?
spinnetje_ schreef:
01-08-2020 22:13
Dit was mij bijna gebeurd toen mijn man ‘ons’ huis kocht. Gelukkig sprong er nog net een adviseur tussen. Hypotheek zou ook op mijn naam komen (omdat ze wilden ik als vrouw-van zijnde ook het documentje tekende), maar het huis kwam niet op mijn naam te staan. NIET DOEN, natuurlijk!!

Waarom wil je man dat? Laat je alsjeblieft ook niet ompraten. Het is uiteraard super onredelijk van hem en getuigd weinig van liefde.
Ook al zo'n leuke vent.
Alle reacties Link kopieren
Echt niet doen hoor... zou nooit mede schuldenaar blijven wanneer de woning niet meer van jou is. Maar wat is dit voor rare actie....
Alle reacties Link kopieren
Waarom in vredesnaam stelt hij dit voor? Welk oor wil hij je aannaaien?
En dan druk ik me nog netjes uit.
Ik kan alleen maar bedenken dat ie van je af wil en je erg wil benadelen met het huis...
Noooooit doen dus!
En idd eens op zoek naar een goede advocaat voor een echtscheiding? Dit klinkt zo fout!
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
01-08-2020 22:13
Dat ben ik dus wel serieus aan het overwegen. Ik word al een tijdje flink onder druk gezet en dat vind ik niet ok. Zo ga je niet met je partner om.
Maar ik dacht, misschien ben ik te onwillig of zo.
Ik denk eerder te gewillig, als je serieus overwogen hebt om hierop in te gaan.
flipje2 wijzigde dit bericht op 01-08-2020 22:17
0.96% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
De afspraak is van het begin af aan geweest dat hij er de moeite en geld in steekt en dat de overwaarde voor hem is. Daar zal ik ook nooit aanspraak op maken. Alleen de bank heeft een spaak in de wielen gestoken door een zodanige inbreng van zijn kant te verlangen dat hij dat niet wil of kan opbrengen. Dus vindt hij het wel logisch dat ik mijn belofte van het afzien van overwaarde alvast inlossen door vast te laten leggen dat ik geen eigendomsaandeel in het huis heb.
Ikzelf vind het vette pech voor onze plannen, maar het is wel pech voor mij en voor hem samen.
parbleumondieu schreef:
01-08-2020 22:13
Dat ben ik dus wel serieus aan het overwegen. Ik word al een tijdje flink onder druk gezet en dat vind ik niet ok. Zo ga je niet met je partner om.
Maar ik dacht, misschien ben ik te onwillig of zo.
Absoluut niet, het is heel vijandig gedrag van hem. Daar zit geen greintje liefde in.
Ow, nou dan naait hij je niet.





Kom op...hij spoort echt niet. En jij ook niet als je hier ook maar 1 seconde over nadenkt.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 01-08-2020 22:19
2.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
01-08-2020 22:14
Je man wil je erbij naaien.


Leuke man.
Waarom is :nee, ben je helemaal van de pot gerukt?????????..niet het eerste wat in je opkomt?
Dat was het eerste wat in me opkwam. En we hebben al maanden heftige ruzie dus.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk kan hij de hypotheek niet in zijn eentje rondkrijgen?

Niet aan beginnen hoor, dat kan voor enorme ellende zorgen als hij zijn verplichtingen niet nakomt....
Alle reacties Link kopieren
Desalniette_ schreef:
01-08-2020 22:10
Neem een goede (echtscheidings)advocaat.
Eens.

Waarom wil je man dat jij je eigendomsrechten opgeeft? Vindt hij het niet belangrijk dat jij een dak boven je hoofd hebt als hij in een kanaal valt en er niet meer uit kan klimmen?

Ik lees nu dat je al een scheiding overweegt. Wat maakt dat je nog wil blijven bij een man die je onder druk zet, en jou zo wil benadelen? Welke shit heb je nog meer van hem nodig voordat je het genoeg vindt?
anoniem_398390 wijzigde dit bericht op 01-08-2020 22:23
25.58% gewijzigd
..
parbleumondieu schreef:
01-08-2020 22:19
Dat was het eerste wat in me opkwam. En we hebben al maanden heftige ruzie dus.
Nou, dan is nee, dikke pech een prima antwoord. En bel een scheidingsadvocaat.
Alle reacties Link kopieren
Het stomme is ook dat de notaris die hij inschakelde om de akte op te stellen weigerde om het door te zetten. En nog is hij verontwaardigd omdat hij zich benadeeld voelt.
Je hebt ook gewoon recht op de helft van de overwaarde... als we dan toch zo bezig zijn. :sigh:
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft duidelijk de messen geslepen.... pas goed op jezelf, en bel maandag direct een advocaat om je te helpen.

Als je hem zijn gang laat gaan gaat het je misschien veel meer geld kosten.

En ik bedoel niet dat jij er ook meteen met gestrekt been in moet gaan, maar zorg in elk geval wel dat je goede bijstand en advies krijgt, en dat je weet wat je plichten en je rechten zijn.
flipje2 wijzigde dit bericht op 01-08-2020 22:22
33.33% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
01-08-2020 22:20
Het stomme is ook dat de notaris die hij inschakelde om de akte op te stellen weigerde om het door te zetten. En nog is hij verontwaardigd omdat hij zich benadeeld voelt.
Daar is een notaris ook voor, om met mensen te behoeden voor dit soort enorme fouten. Waarschijnlijk mag deze constructie ook niet eens..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven