Geld & Recht alle pijlers

Welke supermarkt is goedkoper

08-09-2020 19:53 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even op zoek naar recente ervaringen.
We hebben in het dorp een AH en een Aldi. Ik wil bezuinigen op boodschappen. Ga nu voor alles naar AH. Koop redelijk veel A merken. Niet alles. Is aldi goedkoper?

En nu ik je hier toch heb... Wat geven jullie uit aan boodschappen?

Wij zijn een gezin van 3
Man vrouw kind
Aldi is hier heel duur, de Plus is goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het wel, maar je zou ook kunnen beginnen met niet alles A-merk te kopen als je de AH toevallig een fijnere winkel vind (wat ik wel vind). Als je de Aldi overweegt vind je dat blijkbaar toch niet zó belangrijk.

Hoeveel ik kwijt ben wisselt per week, het is meestal wel te veel naar mijn zin.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal groenten, fruit, melk ed bij Lidl. Koffie, jus, brood vlees ed weer bij ah.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe boodschappen bij de Lidl en de Plus omdat die het goedkoopst zijn. Wij zijn met 2 personen en geven 250 euro per maand uit aan boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt twee supermarkten in het dorp, dat is dan toch een kwestie van één keer met je wekelijkse boodschappenbriefje naar de Aldi en dan vergelijken met het bonnetje van de week ervoor?

Mijn voorspelling: sommige producten zullen iets goedkoper zijn bij Aldi, sommige iets duurder. Sommige dingen hebben bij Aldi een betere kwaliteit en sommige producten zijn wat minder.
Er is geen zinnig antwoord te geven op de vraag of jullie gezin goedkoper uit gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dit kan toch geen echte vraag zijn?
Niet alleen kun je zelf opzoeken (als het je in je leven totaal is ontgaan) waar Aldi voor staat, maar je kunt ook eens zelf de winkel binnenstappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij de Hoogvliet ineens goedkoper uit. Ben ook wat minder a merken gaan kopen. We zijn met twee volwassenen en een kleuter. ( en baby maar die eet nog niet echt)
Ik geef ong 100 euro in de week uit aan boodschappen. Mijn kleuter eet wel veel😅
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Strikt genomen is de Jumbo (hier) het goedkoopste want die gaat enkele centen onder alle prijzen van de omliggende winkels zitten met hun laagste prijs garantie.
Maar de Lidl, Poiesz en AH hebben veel betere aanbiedingen. Jumbo heeft eigenlijk geen echte aanbiedingen.
Aldi kom ik nooit, dus geen ervaring met de prijzen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt een kwestie van uitproberen. De AH hier is op de producten die ik veel koop een stuk duurder dan de Hoogvliet. Daarentegen hebben ze wel veel goede bonus aanbiedingen die ik daar dan wel koop. Lidl is bij ons niet goedkoper. En vind het ook een rotwinkel. Aldi hebben we niet. Plus is hier wel echt duur
Alle reacties Link kopieren
AH is hier verreweg het duurste maar die heeft ook een groot assortiment.
Jumbo kom ik haast nooit maar die heeft een vergelijkbaar assortiment en dan iets goedkoper dan AH.
Lidl heeft goede producten maar er is altijd wel iets wat ze niet hebben en ik dus elders moet halen. Maar als je krattenvol limo, cola of bier wil kopen en goedkoop vlees, groente, fruit, melk, kruiden, soep e.d. dan ben je daar aan het goede adres. De mensen laden hun kar vol en zijn dan een relatief klein bedrag kwijt aan de kassa. Er is ook een non-foodafdeling voor als je een plantenbak, krultang of toaster nodig hebt voor weinig geld.
Aldi is soortgelijk aan Lidl maar dan soms iets duurder dan Lidl. Ook een hardware-afdeling erbij. Deze week zag ik betonlook muurverf liggen en gordijnen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch zelf uit gaan rekenen welke het goedkoopste is? Dat zal echt wel per product verschillen en ook welke merken je koopt.

Komt er geen Picnic bij jullie? Die zijn ook niet zo duur.
Nettorama is ook niet duur. Weet niet of die in de buurt zit?
Alle reacties Link kopieren
Ik haal vrijwel alles bij de Lidl. Zelfs al mijn lichaams- en haarverzorgings producten haal ik er tegenwoordig allemaal. Prima spul en kost bijna niets. En wat ze niet hebben of wat ik er niet goed of lekker vind haal ik bij AH. De koffiepads en cupjes bijvoorbeeld. Daar kom ik dan zo'n 1 of 2 keer per maand.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
08-09-2020 20:00
Ik doe boodschappen bij de Lidl en de Plus omdat die het goedkoopst zijn. Wij zijn met 2 personen en geven 250 euro per maand uit aan boodschappen.
De Lidl is al lang geen prijsvechter meer en zeker niet goedkoop. Wel hele goeie artikelen.
De Aldi is hier niet echt goedkoop.

Ik laat elke week bezorgen door AH, valt goed mee qua prijs als je hun eigen merk of bonusaanbiedingen neemt.
Alle reacties Link kopieren
Groente, fruit, vlees, vis, rijst, pasta, vuilniszakken en luiers van de Lidl. A-merken (kwark, bruine bonen, augurk, koekjes, chips, chocola, ontbijtkoek, B&J) van de AH. Mijn boodschappenbudget (alleenstaande moeder, 50% van de tijd peuter van 2, en een kat) incl. wasmiddel, luiers, kattenvoer, etc. is €350 p/m. Dat gaat elke maand op. Ik let goed op de bonus bij de AH, maar ik koop wel alles wat ik wil. Ik probeer dus niet te besparen.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het het voordeligst als ik 1 keer in de week in 1 fysieke winkel boodschappen doe. Opsplitsen tussen Lidl en Jumbo is altijd duurder omdat ik dan meer koop.

Voor 1 volwassene, 1 peuter van 3 en 1 kat heb ik 45/50 euro per week. Inclusief wasmiddel en verzorgings producten. (Erg chill dat de luiers nu niet meer nodig zijn!)
Alle reacties Link kopieren
Volgens de Consumentenbond is de Appie het goedkoopst als je tenminste zoveel mogelijk de bonus aanbiedingen koopt.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
08-09-2020 21:46
Volgens de Consumentenbond is de Appie het goedkoopst als je tenminste zoveel mogelijk de bonus aanbiedingen koopt.
Dat idee had ik al, maar nooit echt goed vergeleken. Leuk dat de Consumentenbond het kan bevestigen.
Alle reacties Link kopieren
Het beste is om de folders van beide winkels te vergelijken. Bij elke winkel haal je de aanbiedingen of wat daar goedkoper/beter is.

Dan bespaar je het meest.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vroeger echt fan van de Aldi, maar de laatste tijd vind ik het helemaal niet meer goedkoop. Aanbod van groente en fruit is hier bij de Aldi ook niet best. Als je bij de appie op de Huismerken, bonus en de 35% stickers let ben je goedkoper uit.
Alle reacties Link kopieren
Elke week de bonus in de gaten houden bij de AH helpt ook. Er zijn vrij veel artikelen die om de zoveel weken in de bonus zijn. Op een gegeven moment weet je dat, dus dan hoef je niet meer de volle mep te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Hier zit een vomar en ah en lidl ergens wat verder.
Als ik naar de Lidl ga heb ik nooit alles compleet, sommige dingen zijn ook echt niet lekker zoals chips en cola. Fruit en groente ben ik fan van!

Ik koop eigenlijk alles bij de AH en ik ben zelfs goedkoper uit dan de vomar.
Hier alleen a merken zoals koffie (alleen in de bonus) en verder veel basic (te denken aan pasta en rijst) vlees koop ik alleen in de aanbieding.
Hier gezin met 2 pubers en we eten voor 75-100 euro in de week en goed ook! Brood koop ik altijd les pain en die zijn aan de prijs maar verder 2x fruit per dag, ruim 250 gr pp.
Soms is het even puzzelen en slim inkopen doen.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er zo aan wat je koop. Ik haal veel bij de AH, omdat het AH eigen merk goedkoper is dan bijvoorbeeld van de Jumbo. Veel dingen bij de Aldi zijn ongeveer even duur. En groente haal ik bij de turkse supermarkt.

Dus kijken en vergelijken en eventueel overstappen naar huismerken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik haal het meeste bij Lidl. Goede kwaliteit. Restje even bij Jumbo.
Ik hou van AH heel goed de bonusaanbiedingen in de gaten en als het naar mijn zin is sla ik daar wat ruimer van in. Ik ga dan ook gewoon voor bijvoorbeeld alleen tandpasta.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven