Geld & Recht alle pijlers

Teveel op kassabon Lidl

20-09-2020 19:37 117 berichten
Ik doe altijd boodschappen bij de Lidl en het viel vandaag bij het afrekenen op dat de weekboodschappen hoger uitvielen dan verwacht (ong 100 euro). Controleer ik de kassabon, zag ik dat de tonijnsalade 28 keer was aangeslagen. Dat was dus een verschil van 27 euro.. dure typefout. Ik heb het geld terug gekregen maar ik vroeg me af of zoiets ook weleens bij jullie gebeurd? Ik ga voortaan beter mijn bonnetjes controleren :sherlock:
Nog nooit gebeurd in deze mate. Ik kijk altijd de bon na
isadepisa schreef:
20-09-2020 19:37
. Controleer ik de kassabon, zag ik dat de tonijnsalade 28 keer was aangeslagen. Dat was dus een verschil van 27 euro.. dure typefout. :sherlock:
:rofl: Sorry, maar 28x? Wat bizar zeg.
anoniem_36795 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 19:56
35.37% gewijzigd
Is wel eens gebeurd ja. Bonnetje controleren is altijd een goed idee. Ook bij andere supers.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 19:46
73.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik laat mijn boodschappen bezorgen en de rest scan ik meestal zelf. Bij de bezorging gaat wel eens iets mis dus dat controleer ik.
Bij Aldi of Lidl meestal niet want daar doe ik alleen kleine boodschapjes. Die winkels zijn veel te vermoeiend voor mij.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Bezorgen, pick up of zelf scannen en bij andere winkels ( drogist of bakker) kan ik redelijk hoofdrekenen en als ik denk dat niet klopt kijk ik de bon na.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stoppen met de OP quoten: het is A irritant en B stafwaardig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wel eens een fles rode wijn op de bon van een restaurant. Wij hadden geen rode wijn gedronken
Fles van 40 euro, dus het viel wel op
viva-amber schreef:
20-09-2020 19:45
Ik zou stoppen met de OP quoten: het is A irritant en B stafwaardig.

Ja sorry heb het weggehaald. Dat quoten is een soort automatisme.
Ja, natuurlijk gebeurt dat wel eens. Ik controleer de bon altijd en als ik weinig boodschappen heb, controleer ik de kassa al tijdens het inpakken (dat kan bij weekboodschappen natuurlijk ook, maar dat houdt de boel zo op. Het is nooit een probleem verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik reken bij de Lidl voordat ik naar de kassa ga uit wat het ongeveer kost. Meestal heb ik daar toch maar een paar dingen, ik haal er alleen een deel van mijn groente en fruit en soms een pak zuivel.

De rest van de boodschappen doe ik bij een zelfscankassa of met een handscanner.
Alle reacties Link kopieren
Dat komt omdat je waarschijnlijk vlak daarvoor iets van broodjes of groente/fruit hebt gekocht. Die artikelen moeten handmatig worden ingevoerd met codes. Soms kan het nog wel eens gebeuren dat je 28 invult, maar niet op de PLU-toets klikt, waardoor je dus 28x het gescande product aanslaat.

Dan zal je denken, dat valt je toch wel op als je achter de kassa zit. Maar als je er meerdere uren achter zit, raak je er echt hersendood van en vallen zulke dingen je niet goed meer op :zzz:
A smooth sea never made a skilled sailor.
Ik had ooit één fles afwasmiddel van 23,90 in plaats van 2,39. Was nog in het gulden tijdperk. Zat fout in het systeem, viel op omdat ik maar drie boodschappen had.
Ja, ook bij de Lidl, sloegen ze eens 25 keer iets aan. Ik moest ca 70 euro meer betalen.
Toen vroeg ik of ik de bon mocht en toen pas zei ze: oh, dat is wel een erg hoog bedrag. Tja..
viva-amber schreef:
20-09-2020 19:45
Ik zou stoppen met de OP quoten: het is A irritant en B stafwaardig.
Oh shit, dat is waar ook. Helemaal niet bij stilgestaan. Thanks, ik ga het gelijk verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Dat niet maar ik moest laatst 1,50 pinnen en op de pin apparaat stond 15 euro. Had mijn pas er al opgelegd dus al betaald toen ik t zag. Kreeg t wel terug
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Yes, ook bij de Lidl. M’n ananas was 8 keer aangeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de app van Lidl, zo krijg ik de bonnen in de app te zien. Meestal kijk ik er niet meer naar, behalve als de prijs hoger is dan normaal. Meestal kan ik wel ongeveer inschatten wat de volle kar me gaat kosten. Zo had ik laatst opeens van die haivanna-slippers op m’n bon staan, die ik niet gekocht had. Terug bij de kassa wist ze idd meteen dat het niet klopte. Ze had iets verkeerd aangeslagen, maar werd toen afgeleid door een collega. Vervolgens vergat ze het er af te halen. Kan gebeuren.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik controleer altijd de bon, zowel in de supermarkt als in restaurants. Gebeurt toch best wel regelmatig dat er iets niet klopt. Maar iets 28x op de bon heb ik nooit meegemaakt :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik check nagenoeg nooit de bon. Bekijk dat ding niet en neem hem zowat nooit mee.

Ik ga pas checken als ik een rekening voorzie van 25 euro en ineens 75 euro mag dokken. Dan is er ergens iets misgelopen in mijn hoofd :-).


Het kan dus best zijn dat ze weleens iets 10 keer hebben aangeslagen en dat ik het niet gemerkt heb.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Nee dat doe ik nooit. Zo'n enorm verschil als wat jij noemt zal me wel opvallen denk ik. Hoop ik.

Maar de tijd die je zou kunnen bestefen aan het checken van de bonnetjes kan ik beter besteden.

In restaurants doe ik het nog wel eens, met name als we van tafel gewisseld zijn oid. Maar gaat meestal wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik controleer altijd mijn bon.
Iets meerdere keren aangeslagen, of dat het in de aanbieding is maar gewoon voor de volle pond op de bon. Ik kijk het vaak meteen in de winkel al na, want ik heb geen zin om met de auto terug te gaan (wat mij dus ook nog benzine kost) als ik 3 euro te veel heb betaald.
captain_hindsight schreef:
20-09-2020 20:09
Nee dat doe ik nooit. Zo'n enorm verschil als wat jij noemt zal me wel opvallen denk ik. Hoop ik.

Maar de tijd die je zou kunnen bestefen aan het checken van de bonnetjes kan ik beter besteden.

In restaurants doe ik het nog wel eens, met name als we van tafel gewisseld zijn oid. Maar gaat meestal wel goed.
Ja, nou, die hele 5 seconden.
Alle reacties Link kopieren
Tja, het kassa personeel zijn ook mensen, en mensen maken fouten.....
JobEva schreef:
20-09-2020 20:13
Tja, het kassa personeel zijn ook mensen, en mensen maken fouten.....
Dat is het niet hoor, kan gebeuren natuurlijk. Maar ik wist niet dat 28x aanslaan zomaar kan gebeuren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven