Geld & Recht alle pijlers

Iemand sloot een abonnement af bij kpn op mijn adres

27-09-2020 19:47 46 berichten
Advies gevraagd : een paar weken geleden kreeg ik een factuur van kpn (terwijl ik al jaren klant ben bij ziggo) omdat er 2 modems en een internetabonnement op mijn adres zouden zijn afgenomen. (met zelfinstallatie) Ik heb destijds direct de klantenservice gebeld die aangaven dat het waarschijnlijk een foutje was, omdat er een andere naam, telefoonnummer en emailadres was gekoppeld aan deze factuur. Ik hoefde dus geen actie te ondernemen aldus de klantenservicemedewerker. Ik heb de brief voor de zekerheid bewaard en aan de kant gelegd.

Gisteren ontving ik een eerste aanmaning (op naam van deze andere persoon) omdat de afschrijving van de opgegeven rekening niet gedaan kon worden en ik niet bereikbaar was op het opgegeven telefoonnummer. Ik heb weer gebeld met de klantenservice en ze geeft nu aan dat ze denkt dat iemand dit bewust heeft gedaan om mij op kosten te jagen. Of ik ruzie met iemand heb.. Ze raadde me aan dit eerst eens uit te zoeken. Ik vraag me nu af: kan kpn deze kosten op mij gaan verhalen omdat het abonnement is afgesloten op mijn adres? En welke stappen kan ik het beste nemen om te zorgen dat ik niet opdraai voor deze rekening?
Alle reacties Link kopieren
En waar is dat modem van kpn dan?
Aangifte doen?
Alle reacties Link kopieren
Laat KPN eerst maar bewijzen dat jij die bestelling/koop gedaan hebt.
Als iemand jouw adres ( en naam ) heeft gebruikt voor een abonnement dan moet er een overeenkomst zijn, telefonisch dan wel schriftelijk. Zie die in handen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Waar hebben ze de spullen dan naartoe gestuurd?
parbleumondieu schreef:
27-09-2020 19:49
En waar is dat modem van kpn dan?
Dat is volgens de klantenservice meegenomen vanuit de kpn winkel
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso zoveel mogelijk mailen met iemand van de klantenservice (of per e-mail bevestigen wat je telefonisch hebt besproken), zodat je later altijd kan aantonen dat je bezwaar hebt gemaakt tegen de factuur.

Als de factuur niet aan jou gericht is en jouw contactgegevens niet vermeld staan, dan denk ik dat het wel mee zal vallen. Het gaat niet om het adres dat iemand opgeeft maar degene met wie KPN een contract afsluit.

In ieder geval goed alles bewaren en dus zoveel mogelijk schriftelijk corresponderen, succes!
Alle reacties Link kopieren
Gizmodo, KPN is benadeeld, dus dan moeten zij aangifte doen en niet proberen om TO het probleem in de schoenen te schuiven.
Lexie72 schreef:
27-09-2020 19:52
Gizmodo, KPN is benadeeld, dus dan moeten zij aangifte doen en niet proberen om TO het probleem in de schoenen te schuiven.
To wordt zeker wel benadeeld, er wordt fraude uit haar naam gepleegd!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde gehad maar dan met kleding op mijn naam. Ik heb aangifte gedaan, het formulier naar het bedrijf gestuurd en daarmee was het voor mij opgelost.
"Boring conversation anyway"
Ik zou per aangetekende brief laten weten dat jij dat abonnement niet hebt aangevraagd, niet bent aangegaan en nergens voor getekend hebt en de spullen ook niet hebt of ooit gekregen hebt.
En dat je aanneemt dat zij in de winkel over een veilig systeem beschikken waarin mensen zichzelf identificeren en aantonen dat zij gebruik kunnen maken van de bankrekening die zij opgeven.
Iema schreef:
27-09-2020 19:51
Dat is volgens de klantenservice meegenomen vanuit de kpn winkel
Dan is er toch legitimatie getoond en weten ze wie het is? (Oftewel: jij niet.)
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
27-09-2020 19:54
Ik heb hetzelfde gehad maar dan met kleding op mijn naam. Ik heb aangifte gedaan, het formulier naar het bedrijf gestuurd en daarmee was het voor mij opgelost.
Dit doen. De rest is aan KPN.

Ik had dit probleem nadat Vodafone mij een nummer toekende van een notoire wanbetaler. Via WA, dat nog steeds het nummer herkende als dat van die wanbetaler, kwam die gek ook achter mijn adres. Je wil niet weten hoe vaak ik met Zalando, Wehkamp en consorten aan de lijn heb gehangen. Gelukkig was die mafklapper voor mij ook makkelijk te achterhalen, dus was de aangifte op naam. Dat hoeft niet, als je maar kunt laten zien dat jij aangifte hebt gedaan. Zo te lezen is het niet eens identiteitsfraude want niet in jouw naam gedaan.
Laat je niet bang maken, ik heb ook nog nooit een deurwaarder op de stoep gehad.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
27-09-2020 20:00
Dit doen. De rest is aan KPN.

Ik had dit probleem nadat Vodafone mij een nummer toekende van een notoire wanbetaler. Via WA, dat nog steeds het nummer herkende als dat van die wanbetaler, kwam die gek ook achter mijn adres. Je wil niet weten hoe vaak ik met Zalando, Wehkamp en consorten aan de lijn heb gehangen. Gelukkig was die mafklapper voor mij ook makkelijk te achterhalen, dus was de aangifte op naam. Dat hoeft niet, als je maar kunt laten zien dat jij aangifte hebt gedaan. Zo te lezen is het niet eens identiteitsfraude want niet in jouw naam gedaan.
Laat je niet bang maken, ik heb ook nog nooit een deurwaarder op de stoep gehad.
Wat vervelend zeg! Zal je gebeuren. Ik vind dit al vervelend. Bedankt voor je advies, ik ga er mee bezig!

Ook de anderen bedankt voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Als de post niet aan jou geadresseerd is, mag je de brief officieel niet eens openmaken ivm briefgeheim. Dus alles retour afzender sturen met de mededeling dat deze persoon niet bekend is op dit adres.
Alle reacties Link kopieren
Aan wie was die brief gericht die je kreeg?
Alle reacties Link kopieren
KPN heeft toch zijn gegevens? Dan moeten ze er dus zelf achteraan gaan.

Aangetekende brief versturen.
Alle reacties Link kopieren
abc schreef:
27-09-2020 20:04
Als de post niet aan jou geadresseerd is, mag je de brief officieel niet eens openmaken ivm briefgeheim. Dus alles retour afzender sturen met de mededeling dat deze persoon niet bekend is op dit adres.

Dit! Wat voor post heb je opengemaakt dan?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Iema schreef:
27-09-2020 19:51
Dat is volgens de klantenservice meegenomen vanuit de kpn winkel
Op welke naam staat het?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
MarindaH schreef:
27-09-2020 20:14
Dit! Wat voor post heb je opengemaakt dan?
Klopt helemaal, bij de eerste brief heb ik niet gelet op de naam op de envelop en zag het pas toen ik de brief open had gemaakt dat hij niet aan mij gericht was. Bij de tweede brief heb ik gebeld dat ik weer een brief had en nog niet open had gemaakt. Dit mocht ik toen doen.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 21:51
99.54% gewijzigd
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 21:50
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iema schreef:
27-09-2020 20:32
Klopt helemaal, bij de eerste brief heb ik niet gelet op de naam op de envelop en zag het pas toen ik de brief open had gemaakt dat hij niet aan mij gericht was. Bij de tweede brief heb ik gebeld dat ik weer een brief had en nog niet open had gemaakt. Dit mocht ik toen doen.
Ehhhh, nee! Ik meen dat het in de wet op de postbezorging staat. Post gericht aan een ander mag je niet openen, ook niet met toestemming van de afzender. Het UWV heeft 2x geprobeerd mij die wet te laten overtreden toen ze mij, samen met een brief voor mij, een brief voor iemand anders toestuurden. Het was voor hun wel makkelijk als ik "even keek waar het over ging." zeiden ze. Pas toen ik aangaf dat dit gewoon wettelijk verboden is, wilden ze het toch maar zelf gaan uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Eerste hit op google met "onterechte factuur ontvangen":
https://www.rocketlawyer.com/nl/nl/docu ... e-rekening
https://www.eccnederland.nl/nl/voorbeel ... ak-bezwaar

Dus: schriftelijk. Ik zou het aangetekend doen. En een redelijk ultimatum stellen (2 weken). En daarna, na schriftelijke erkenning door KPN, de kosten van de aangetekende brief bij KPN declareren. Ik weet niet of dat laatste je gaat lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven